Skocz do zawartości

[damper] fox rp3 zmniejszyl sie skok


zcxz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nowy, wiec witam :unsure:

Pod koniec wczorajszej wycieczki zauwazylem, ze damper jest dziwnie, mocno wcisniety.

Myslalem, ze moze powietrze zeszlo ale po sprawdzeniu cisnienia i dopompowaniu nadal to samo.

Dodam, ze:

- nie byl serwisowany

- o ile to mozliwe chcialbym go sam naprawic

- przejrzalem manuale co i jak robic

 

Prosze o wskazowke co zdechlo?

 

pzdr,

zcxz

Napisano

Pewnie powietrze dostało się za komorę powietrzną i rozpycha tłoczek od drugiej strony.

Możesz to sprawdzić spuszczając całkowicie powietrze. Jak tłoczek się szybko schowa i nie będziesz mógł ręką go wyprostować to jest tak jak mówię.

Raczej tego się nie naprawi, bo przy rozkręcaniu damper wybuchnie w rękach.

Napisano

A myślisz, że w serwisie Foxa pracują samobójcy? Każdy chyba chce mieć ręce całe a w tym wypadku nie ma jak spuścić ciśnienia poza komorą.

W serwisie RSa odmówili rozebrania BARa który miał takie objawy jak ten Fox.

 

A do usterki dochodzi bardzo prosto, nieszczelna jest uszczelka tłoczka i powietrze ucieka w korpus.

Napisano
  W dniu 4.10.2009 o 01:53, Schwefel napisał:

Raczej tego się nie naprawi, bo przy rozkręcaniu damper wybuchnie w rękach.

dzieki za podpowiedz :)

 

pzdr,

zcxz

 

a tu koles nawet specjalnego toola se spreparowal :down:

Napisano

Calego Monarcha,Foxa mozna rozebrac.Po jasna cholere piszesz,ze wybuchnie i ze sie nie da rozebrac???

Spuszczasz powietrze z komory ,ktora pompujesz.Na dole tloka dampera z reguly od strony wewnetrznej jak jest zamontowany w ramie,jest zaslepka /oryginalnie/,ktora zaslepia "robaczka" ,taki rodzaj srubki z gwintem na chlopski rozum.Popuszczasz te srubke tak dlugo,az zacznie uciekac powietrze.Jezeli wypuscisz wszystko mozesz rozkrecic caly damper.Dajesz damper w imadlo strona gdzie jest tlumienie powrotu,owijasz tasma izolacyjna /domowy na szybko sposob/ korpus dampera,aby nie porysowac i nie poniszczyc naklejek i odkrecasz.Zostanie Ci Dolny tlok z wewnetrznym tloczkiem z jak to twierdza co niektorzy komory negatywnej.Wyleje Ci sie z 10-15 mililitrow oleju i tyle.Odkrecasz z koleji ten tloczek i tam masz /juz nie pamietam ile oleju/ druga czesc tloczka z takim plastykowym krazkiem.Miedzy dolem tloka dampera a tym krazkiem znajdue sie azot,choc mozesz spokojnie napompowac to powietrzem i roznicy nie bedzie-sprawdzone.Sprawdzasz uczelke,smarujesz i skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci.Tu dochodze do najtrudniejszej operacji a mianowicie skombinowania pompki iglowej do damperow.Na samym poczatku wspomnialem o tej srubce- tzw.robaczku.Pod nim jest walczek z gumy,z pamieci pisze srednica okolo 3-4mm ,dlugosc okolo 5-6mm i jest ...zaworkiem.Na samym poczatku jesli gdzies beda mieli pomke to po prostu niech Ci w serwisie popuszcza srubke napompuja "negatywna komore" /tak ja nazwe/ i dokreca.Igla pompki przebija sie przez walek z gumy i pompujesz,wyciagajac igle otwor sie zaslepia,dokrecajac robaczka powodujesz scisniecie waleczka i totalne uniemozliwienie ucieczki gazu.Czasami jak jest robaczek popuszczony to moze gaz znikac.Nie pamietam ile trzeba tam napompowac,moj zmeczony 12h praca mozg cos z zakamarkow podaje,ze okolo 180Psi,ale wszystko masz na stronie RSa dotyczaca serwisu Monarcha,tylko tam jest inny rodzaj zaworka do pompowania i juz totalnie inna pompka.Tak sa zbudowane Foxyi X-Fusiony.Na upartego mozna zrobic przejsciowke iglowa do pompki od amora z grubej igly z apteki i wycietego wentla samochodowego,ale to inna dluzsza historia.

Nie wiem,jak to bardziej na chlopski rozum opisac.Za to Schwefel ma racje ,jak nie wypuscisz gazu z dolu a rozkrecisz to mozesz stracic zeby...

Napisano

Schwefel ale bajki piszesz :)

 

A RS BARa z takim problemem też można uratować, i to w domowych warunkach. Oczywiście robimy to "z głową", odpowiednio się zabezpieczając (robiąc to pierwszy raz nie wiemy dokładnie czego się spodziewać, jakie jest ciśnienie). Odkręcamy, następuje huk i to wszystko, żadnych urwanych rąk :confused:

Pozdrawiam.

Napisano
  W dniu 4.10.2009 o 15:34, shotgun napisał:

Calego Monarcha,Foxa mozna rozebrac.Po jasna cholere piszesz,ze wybuchnie i ze sie nie da rozebrac???

Spuszczasz powietrze z komory ,ktora pompujesz.Na dole tloka dampera z reguly od strony wewnetrznej jak jest zamontowany w ramie,jest zaslepka /oryginalnie/,

 

jest biale oczko :)

 

  Cytat

ktora zaslepia "robaczka" ,taki rodzaj srubki z gwintem na chlopski rozum.Popuszczasz te srubke tak dlugo,az zacznie uciekac powietrze.Jezeli wypuscisz wszystko mozesz rozkrecic caly damper.Dajesz damper w imadlo strona gdzie jest tlumienie powrotu,owijasz tasma izolacyjna /domowy na szybko sposob/ korpus dampera,aby nie porysowac i nie poniszczyc naklejek i odkrecasz.Zostanie Ci Dolny tlok z wewnetrznym tloczkiem z jak to twierdza co niektorzy komory negatywnej.Wyleje Ci sie z 10-15 mililitrow oleju i tyle.

oki rozumiem, ze przy skladaniu powinienem uzpelnic. czy to syntetyk, 5W bedzie?

 

  Cytat

Odkrecasz z koleji ten tloczek i tam masz /juz nie pamietam ile oleju/ druga czesc tloczka z takim plastykowym krazkiem.Miedzy dolem tloka dampera a tym krazkiem znajdue sie azot,choc mozesz spokojnie napompowac to powietrzem i roznicy nie bedzie-sprawdzone.

 

czy tego azotu to ja nie spuscilem przez ten zaworek z zaslepka?

 

  Cytat
Sprawdzasz uczelke,smarujesz i skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci.

 

zestaw uszczelek w CB koksztuje 92 pln. sa jakies zamienniki? mozna to gdzies sostac?

 

  Cytat
Tu dochodze do najtrudniejszej operacji a mianowicie skombinowania pompki iglowej do damperow.Na samym poczatku wspomnialem o tej srubce- tzw.robaczku.Pod nim jest walczek z gumy,z pamieci pisze srednica okolo 3-4mm ,dlugosc okolo 5-6mm i jest ...zaworkiem.Na samym poczatku jesli gdzies beda mieli pomke to po prostu niech Ci w serwisie popuszcza srubke napompuja "negatywna komore" /tak ja nazwe/ i dokreca.Igla pompki przebija sie przez walek z gumy i pompujesz,wyciagajac igle otwor sie zaslepia,dokrecajac robaczka powodujesz scisniecie waleczka i totalne uniemozliwienie ucieczki gazu.Czasami jak jest robaczek popuszczony to moze gaz znikac.Nie pamietam ile trzeba tam napompowac,moj zmeczony 12h praca mozg cos z zakamarkow podaje,ze okolo 180Psi,ale wszystko masz na stronie RSa dotyczaca serwisu Monarcha,tylko tam jest inny rodzaj zaworka do pompowania i juz totalnie inna pompka.

wie ktos gdzie w wawie moga uzyczyc takiej pompki?

 

  Cytat
Tak sa zbudowane Foxyi X-Fusiony.Na upartego mozna zrobic przejsciowke iglowa do pompki od amora z grubej igly z apteki i wycietego wentla samochodowego,ale to inna dluzsza historia. Nie wiem,jak to bardziej na chlopski rozum opisac.Za to Schwefel ma racje ,jak nie wypuscisz gazu z dolu a rozkrecisz to mozesz stracic zeby...

 

Dzieks :confused:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.