Skocz do zawartości

[Rower] Kellys quartz dsc 2009


4ngus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Chciałem się zapytać od czego moge zacząc lekkie modyfikacje dla rowerku?

 

widelec RST Gila Pro TnL (Turn & Lock), 100mm, oil / coil+MCU /

Lockout

stery RITCHEY Logic Zero integrated

suport SHIMANO Octalink cartridge (126mm)

korby SHIMANO M361 Octalink (42X32X22T)

przerzutka przód SHIMANO Alivio M413 (34.9mm)

przerzutka tył SHIMANO Deore M531

manetki SHIMANO Alivio SL-M410 Rapidfire Plus

ilość biegów 24

kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-32T)

łańcuch KMC Z 7 (108 links)

hamulce SHIMANO M486 Hydraulic Disc

dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M486 Disc

piasty SHIMANO RM65 Disc Center Lock (32 holes)

szprychy steel black

obręcze KELLYS Draft Disc 559x19 (32 holes)

opony KELLYS Cobra 26x2.0 skinwall

wspornik kierownicy KALLOY (diam 28.6mm/ angle 15°)

kierownica steel (diam 25.4mm)

chwyty KELLYS kraton

sztyca KALLOY (diam 30.4mm)

siodło SELLE ROYAL Mach

pedały VP alloy / steel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ponieważ sam mam "quartza" (ale wersja z v-kami więc powiem co ja zrobiłem:

- wymieniłem kierownicę na aluminiową ( oryginalna jest stalowa i naprawdę ciężka, jakby co mogę zważyć, bo leży w garażu)

- i drobiazg: chwyty zmiana na gąbkowe ( kratony wytarły się, pozatym teraz jakby lepiej na ręce, mniejsze drgania)

- na założenie czeka już nowy amortyzator (lżejszy) bo z RST Gila T&L mam problemy.

i to tyle na "-"

innych zmian nie wspominam, bo nie nadają się na to forum... ( tzn wagi roweru nie zmniejszyły, wprost przeciwnie:)

 

aha, jeszcze moje 3 grosze z innej beczki...

czy warto robić jakiś daleko idący upgrade takiego roweru? o ile się orientuję rama quartza jest ciężka dosyć, więc po co montować na niej (lżejszy) osprzęt wysokiej klasy?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio celem odchudenia - rurki. Z konieczności jeżeli będą problemy z wygodą - siodło. Jeżeli chcesz już ćwiczyć odpowiednie partie mięśni i mieć lepsze rezultaty - pedały na SPD+buty(dość droga inwestycja)

Drogo i znacząco poprawiającc własności jezdne:

1. Koła.

2. Amortyzator.

 

Reszta jak się będzie zużywała. A jak nie masz jeszcze ubrań na rower, to sprzet zostaw w spokoju a zainwestuj w kask, koszulke kolarską, spodenki i rekawiczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w pierwszej kolejności skreśliłbym z Twojego roweru(u?) amortyzator. Gila TnL to tragedia... Działa kiedy mu się zachce a zamiast podawanego skoku 100mm jest chyba z 30mmm... Celowałbym w jakiegoś SR'a albo Dart 2/3 lub używaną Torę w okazyjnej cenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi! Jezdze raczej agresywnie, na waskich lesnych odcinkach nie patrze czy mi się rower nie obrysuje tylko cisne ile mogę także wydaję mi się, że potrzebowalbym wytrzymalych komponentów. Rzeczywiscie musialbym pomysleć o nowym amortyzatorku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać czegoś w używanych jakaś tora może a jak nowe to za 450 zł możesz kupić SR SUntoura powietrznego z blokadą czytałem gdzieś jego test i za taką kase to amortyzator niczego sobie ;D. Możesz jescze darta jakiegoś ale to olejowy.

 

 

 

 

Edit : ten sr to EPICON jak coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kupno Epicona ma sens. Zamiast sztycy wymień mostek i kierownice ( w opisie kierownica jest stalowa). Te operacje ( amorek, mostek i kierownica) zrobisz za jednym rozbieraniem roweru.

Kierownica np.

http://centrumrowerowe.pl/001043/EASTON-kierownica_prosta_EA30_XC_25_4_5_st_/Produkt.aspx

Mostek

http://centrumrowerowe.pl/001994/EASTON-wspornik_kierownicy_EA30_25_4/Produkt.aspx

Plus Epicon i w efekcie masz bardzo fajny kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Chciałbym z tego roweru uczynić rower, który z powdzeniem przejedzie pare maratonów w następnym roku.

Z jednej strony parę maratonów możesz przejechac z bieżąca konfiguracją , z drugiej strony dopasowywanie konfiguracji pod potrzeby maratonów ,to operacja bez końca- zawsze jest coś do wymiany.

Zmiana amorka ,to pierwszy krok do poprawy właściwości jezdnych i Twojego komfortu. Pomijając kokpit, dobrze byłoby pomyslec o wymianie kół lub piast- te, które masz, są raczej słabo uszczelnione- jeden błotny maraton może doprowadzić do bardzo szybkiego zużycia piast. Ale, jesli beziesz dbał o rower, wymiana piast nie jest koniecznością.

Ale nawet rower za 25000 pln nie zakończy maratonu bez rowerzysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A więc tak, sezon się zbliża i po wypłacie styczniowej chciałbym zakupić wspornik siodła, mostek i może kierownice. Czy te komponenty będą w porządku? Amortyzator leci w następnej kolejności.

 

http://allegro.pl/item896399655_mostek_boplight_race_noweczka_h_90_sr_25_4.html

 

http://allegro.pl/item893735921_sztyca_siodla_boplight_30_9_nowa.html

 

Proszę o odpowiedzi i dziękuje!

 

Angus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, kierownica i mostek wymieniony. Teraz wymieniam korbę, ponieważ ta mi się wygięła, następnie pójdzie amortyzator. Ja mam takie pytanie, czy ktos wie ile waży sama rama kellys quartz 2009? wiem, ze jest cięzka ale zależy mi, żeby wiedzieć ile waży ona dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc, zmieniłem już dużo w moim rowerze, teraz stoję przed decyzją: Mogę wymienić rame, niby nawet powinienem, ale.. Moja rama jest dla mnie bardzo wygodna, nie licze sie z kazdym gramem wiec jak myslicie, moge przy niej pozostac? jest sens inwestowania w osprzet na tej ramie i czy jest ona wytrzymalosciowo porownywalna do innych ram typu accent czy author?

 

Pozdrawiam,

4ngus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, nie pasuje mi zmiana ramy na ten sezon ;/ Dziś postaram sie o fotki

 

A więc wymieniony cały kokpit tzn, kierownica accenta mostek easton oraz suntour raidon. Wymieniona sztyca oraz korba, ściągnięte odblaski, dodane dwa koszyki na bidon oraz rogi. Na ten sezon planuje wymienić kasete na 9 rzędową oraz siodełko, przerzutke i manetki zmienić na SLX, w czasie wakacji kółka. Rama w następnym sezonie. Byłem niedawno na swoim pierwszym maratonie i spisał się super :)

 

ZDJĘCIA TUTAJ

 

Proszę o wszelkie uwagi i komentarze!

 

edit: zapomniałem - oczywiście pedały spd oraz wymienione dętki na maxxis ultralight oraz opony na kenda karma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...