pawel1315 Napisano 30 Września 2009 Napisano 30 Września 2009 Ostatnio tak pomyślałem, że można by założyć jeden dział pod nazwą SERWIS. Byłby to dział zamknięty tak jak np. FAQ i można by tam znaleźć instrukcje do samodzielnego serwisowania roweru. Wielu osobom przydałoby się takie coś i nie trzeba by było zakładać kilkunastu takich samych tematów, aby się czegoś dowiedzieć. Głównie chodzi mi o takie rzeczy jak np. smarowanie piast, suportu, czyszczenie napędu, smarowanie łańcucha, serwis amortyzatorów, odpowietrzanie hamulców, regulacja hamulców, obliczanie długości szprych, obliczanie długości łańcucha, wymiana kasety, ściąganie korby, demontaż suportu, Centrowanie kół, łatanie dętek, wymiana linek, pancerzy itp. Chodzi mi o coś podobnego np. do superpedro w BB lub do ostatnich stron poświęconych serwisowaniu rowerów w MR. Co wy na to ??
Root Admin Mieciu Napisano 30 Września 2009 Root Admin Napisano 30 Września 2009 jeżeli znajdzie się ktoś, kto będzie chciał poskładać te tematy tak jak w FAQ, to można zrobić dodatkowe podforum z takimi rzeczami. Idee dobra, tylko czynu nam trzeba
borowka Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 według mnie powinno powstać coś takiego jak jest "Skandia Maraton Lang Team" to powinno powstać też "Mazovia MTB Maraton" a inni użytkownicy bedą dodawć wątki w tym podforum
Fifi Napisano 17 Października 2009 Napisano 17 Października 2009 Tylko, że to forum jest patronatem medialnym Skandii, a Mazocii nie.
Ubotek Napisano 21 Października 2009 Napisano 21 Października 2009 Ja bym się mógł zając tym działem serwis, ale to za tydzień
Root Admin Mieciu Napisano 21 Października 2009 Root Admin Napisano 21 Października 2009 no to mam nadzieję, że słowa nie zostaną rzucone na wiatr...
Mod Team bikergonia Napisano 23 Października 2009 Mod Team Napisano 23 Października 2009 Ubotek podejmujesz się bardzo poważnego zadania. Ale życzę powodzenia.
Ubotek Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Siemka Związku z tym iż się podjąłem pokazuje cześć pracy. Oczywiście jest to tylko kawałek, ale schodzi z tym długo jeżeli chce się zrobić dokładnie. Zdjęcia, gdy już skończę będą pododawana, a na dole będzie jak serwisować dany typ hamulców z linkami do YouTube lub link do tematu z tymi informacjami. Poniżej przedstawiam wycinek mojej pracy. Bardzo dawno temu, kiedy powstawały pierwsze rowery nie posiadały one w ogóle hamulców. Jednak sytuacja się zmieniła, rowery są coraz lżejsze i coraz szybsze. Myślę, że rozpisywanie się o hamulcach z XIX wieku nie ma sensu, więc mój poradnik zacznę od hamulca, który jeszcze nie tak dawno był powszechnie stosowany. System U-brake Były one prawdziwą rewolucją oraz pierwszym pozbawionym większych wad systemem hamulcowym. Składają się one z dwóch metalowych ramion połączonych wspólną osią, która jednocześnie jest ich zamocowaniem do przedniego widelca lub ramy. Po naciśnięciu klamki hamulcowej ramiona hamulca dociskają gumowe okładziny hamulcowe do obręczy koła. Był to więc pierwszy układ hamulcowy, w którym klocki hamulcowe działały bezpośrednio na obwód koła, czyli boczną ściankę obręczy. Jest dziś standardem w rowerach szosowych,często montowane są także w rowerach BMX. Zalety: - niska cena, - ogromna jak na owe czasy siła ścisku i doskonała modulacja, - niewielka waga, Wady: - niewielki prześwit pomiędzy oponą a ramionami hamulca (uniemożliwia to zastosowanie hamulca w kolarstwie górskim, gdyż bardzo łatwo zapycha się błotem) System Cantilever Kiedy w latach 70. zaczęto budować pierwsze prototypy rowerów górskich, konieczne było wynalezienie hamulca, który nie będzie zapychał się błotem i będzie miał dużą siłę ścisku. Powstały hamulce składające się z dwóch dźwigienek połączonych cienką linką, na której nie zbierało się już tyle błota. Hamulce te montowane są w piwoty. W latach '90 stopniowo wypierany z rowerów MTB przez hamulce typu V- brake. Dzisiaj stosowany jedynie w niektórych rowerach przełajowych i BMX-ach. Zalety: - dobre dozowanie siły - łatwo wyczuwalny punkt blokowania koła - niska cena - prostota konstrukcji - nie zapychają się błotem, tak szybko jak hamulce U-brake. Wady: - niewielka efektywność, - wrażliwe na warunki atmosferyczne ( woda, błoto) - by uzyskać wystarczającą siłę muszą być stosowane z klamką na 3 lub 4 palce, co utrudnia hamowanie na wyboistej trasie. Należy wspomnieć, że jeszcze w roku 2001 takich hamulców używał wielokrotny mistrz świata i mistrz olimpijski Miguel Martinez. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam
Root Admin Mieciu Napisano 27 Października 2009 Root Admin Napisano 27 Października 2009 Moja sugestia... bez plagiatów, pisz własnymi słowami. Inaczej to nie przejdzie.
pawel1315 Napisano 27 Października 2009 Autor Napisano 27 Października 2009 wg. mnie w dziale serwis powinny być opisane czynności serwisowania rowerów, a nie historia hamulców ... Taki temat mógłby wylądować w FAQu. Moją myślą tego tematu było opisanie czynności serwisowo-regulacyjnych wraz ze zdjęciami i dokładnym opisem co i jak należy zrobić. Idąc do serwisu rowerowego masz nadzieję, że zostaną tam naprawione jakieś usterki itp., a nie że sprzedawca zanudzi Cię co było kiedyś, kto na tym jeździł i co osiągnął. Ten dział ma służyć pomocą osobom, które same chcą coś naprawić. Tyle ode mnie. Ps. na takie opowiadani powinien być inny dział - HISTORIA
skjaatel Napisano 27 Października 2009 Napisano 27 Października 2009 Dział "Historia" to ciekawy pomysł. Coś podobnego pojawia się od paru numerów w bB. Niechby znalazł się ktoś z nadmiarem wolnego czasu i wiedzą...
Andrew Napisano 27 Października 2009 Napisano 27 Października 2009 Proponuję jednak, żeby opisywać czynności serwisowe, bo raczej tego będzie szukała osoba chcąca naprawić swój rower, a nie kto i kiedy jeździł na takich czy innych hamulcach. Pożądane są wypowiedzi osób doświadczonych, które naprawdę potrafią coś naprawić, mają jakiś algorytm działania, a nie metodę "prób i błędów". Profesjonalizm, a nie druciarstwo. Konkretnie, rzeczowo, bez zbędnego cukrzenia. Zdjęcia są niezbędne - dobre a nie z telefonu.
pawel1315 Napisano 27 Października 2009 Autor Napisano 27 Października 2009 Potrzeba porządnej roboty opartej na własnych zdolnościach, narzędziach i zdjęciach. Niech to będzie zrobione raz, a porządnie i posłuży przez bardzo długi czas.
skjaatel Napisano 28 Października 2009 Napisano 28 Października 2009 Jeden dział chyba nie wyklucza drugiego
pawel1315 Napisano 28 Października 2009 Autor Napisano 28 Października 2009 Serwis, a historia to dla mnie dwa różne pojęcia i nigdy bym ich nie łączył... Jeśli ktoś chciałby coś naprawić w rowerze, no to wchodzi do działu serwis, a tam historia jakiejś części rowerowej. Dla mnie jest to nie do przyjęcia...
skjaatel Napisano 28 Października 2009 Napisano 28 Października 2009 Mi nie chodziło o to, by je połączyć, a o ty, by powstały oba.
pawel1315 Napisano 29 Października 2009 Autor Napisano 29 Października 2009 W takim razie może być tylko kto jest chętny na opiekowanie się tymi działami, bo raczej dostęp wszystkich do tych tematów to zły pomysł. Najlepiej jak byłby jeden bądź kilku prowadzących i im inni użytkownicy mogli by przesyłać całe teksty a oni by je zatwierdzali i porządkowali.
Root Admin Mieciu Napisano 21 Listopada 2009 Root Admin Napisano 21 Listopada 2009 Kilka informacji, które by się przydało napisać od nowa, bo na forum jest wiele starych tematów, nieaktualnych. 1. dobór łańcucha 2. wymiana amortyzatora 3. wybór hamulców - v, tarcze, mechaniczne, hydrauliki 4. przesiadka na full'a - wady, zalety, uwagi. Oczywiście wiedza własna, nie skopiowana, bez podawania linków, ponieważ liniki bywaja nieaktualne.
kantele Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 ale to też nie są informacje na temat serwisowania! ja w dziale "serwis" bym szukała np.: jak wymienić linki hamulcowe, jak skrócić pancerzyki od tarczówek hydraulicznych, jak odkręcić pedały (wbrew pozorom wcale nie jest to takie oczywiste), jak wymienić łańcuch nie mając spinki , jakie podzespoły smarować i czym itd. mnie by się taki dział bardzo przydał bo sporo kasy zostawiam w serwisach rowerowych bojąc się jakąś pewnie prostą rzecz zrobić sama
pawel1315 Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 1. dobór łańcucha 2. wymiana amortyzatora Do działu serwis 3. wybór hamulców - v, tarcze, mechaniczne, hydrauliki 4. przesiadka na full'a - wady, zalety, uwagi. Do FAQu I oczywiście popieram kantele.
Mod Team Lookas 46 Napisano 22 Listopada 2009 Mod Team Napisano 22 Listopada 2009 Dobór łańcucha ... ? Chodzi o długość czy co ? http://www.forumrowerowe.org/topic/41823-ancuch-vademecum/ Jeśli coś ma się znaleźć w faqu to nie jako dodatkowy temat o tym jak smarować łańcuch czy jak ustawić klocki w hamulcach, dział serwis jest wg mnie bez sensownym dublowaniem, jeśli trzeba coś dodać do jednego czy drugiego ( tematu ) to uzupełnić informacje w już istniejących wątkach. Chcecie działu serwis tym czasem w faqu już dawien dawna to istnieje jak dobrać długość łańcucha jego konserwacja , regulacja przerzutek, hamulców - jeśli ktoś chciałby się podjąć "modernizacji/edycji" ( Zrobi to lepiej/może prościej ma jakiś ciekawy pomysł) istniejących wątków temu poświęconych to proszę o kontakt Pw/GG. Chciałbyś uzupełnić dział FAQ nowym tematem dotyczącym czegoś czego tam nie ma > także czekam na kontakt.
Root Admin Mieciu Napisano 22 Listopada 2009 Root Admin Napisano 22 Listopada 2009 no, to dobór łańcucha odpada przeoczyłem.
Mod Team Lookas 46 Napisano 22 Listopada 2009 Mod Team Napisano 22 Listopada 2009 Nie chodziło mi o sam wątek łańcucha lecz o ogólne dorabianie "serwisu" do już istniejącego faqa - zawierającego część tych informacji ( serwisowych ), gdyby ktoś chciał poszerzyć zawarte tam informacje lub zredagować je inaczej/lepiej/prościej bardziej łopatologicznie > czekam na kontakt
pawel1315 Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 Nie chodziło mi o sam wątek łańcucha lecz o ogólne dorabianie "serwisu" do już istniejącego faqa - zawierającego część tych informacji ( serwisowych ), gdyby ktoś chciał poszerzyć zawarte tam informacje lub zredagować je inaczej/lepiej/prościej bardziej łopatologicznie > czekam na kontakt Czyli ty chcesz wszystko wrzucić do jednego worka?? A potem ktoś będzie przebierał kilkanaście stron, aby znaleźć potrzebny temat mijając przy tym Grupy Osprzętu, Geometria Roweru, Reklamuj forumrowerowe.org itd. Jak już sam napisałeś faqa - zawierającego część tych informacji ( serwisowych ), czekam na kontakt Faq zawiera tylko część informacji serwisowych a jest ich dużo więcej... Chyba nie zrozumiałeś mojej idei. Chciałem,aby powstał dział, gdzie byłyby tylko czynności serwisowe. Od podstaw jak regulacja przerzutki, do już bardziej zaawansowanych rzeczy, takich jak skracanie przewodu hamulcowego, serwis amora...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.