Skocz do zawartości

[damper] szukam tabeli PSI Fox RP2 w Treku Fuel


ArturEX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

poszukuję podziałki/tabeli z rozpisaną ilością PSI do wagi bikera. Patrzyłem na stronie Treka ale do Fuel'a EX 7 jeszcze nie zrobili, gdyż zamienili go na RP23 i jest to rower na 2010r.

proszę o pomoc

 

pozdrower :thumbsup:

Napisano

dzieki ale nie o to mi chodziło...

tam to było rozpisane dosłownie jak dla tumana :thumbsup:

nie wiem poza tym czy 10% mi się ugina czy nie, gdyż nie dostałem nakładki na dampera z podziałką procentową....

 

nadal czekam na propozycje

Napisano

Na stronie Treka jest rozpiska dla rowerow na 2010, ale z tego co widze cisnienia dla damperow nie roznia sie od tych z lat 2008 i 2009, za wyjatkiem wersji DRCV montowanej w wyzszych modelach. http://www.trekbikes.com/pdf/2010/suspension/fuelex.pdf

Ale i tak nie sugerowalbym sie do konca tym co podaja producenci na swoich stronach. Fuel EX wedlug wielu opinii (takze mojej) pracuje najlepiej przy SAGu 30%. To by oznaczalo 1,5 cm o ile sie nie myle.

Ile wazysz? Ja przy ok. 70 kg mam mojego RP23 nabitego na 90 PSI.

Napisano

Cisnienia dla RP2 i RP23 byly takie same. Ale i tak najlepiej kierowac sie zasada 30% SAGu. Tak na oko u ciebie powinno to byc ok 85 - 90 PSI. Moje 70 kg to juz w pelnym rynsztunku. Sprobuj od takiej wartosci i zobacz jak ugina sie damper.

Napisano

To nie masz jakieś linijki ??? , zmierz długość tłoka, a następnie X 30% (np. 50 mm X 30% = 15 mm) i masz wynik, to chyba nie jest takie skomplikowane, chyba tobie łatwiej zmierzyć odległość o-ringa od dampera , niż nam wydedukować ze zdjęcia :thumbsup:

Napisano

Tak na oko to raczej jest wiecej niz 30%. I rzeczywiscie jak Rulez napisal nie trzeba bardziej wyrafinowanego narzedzia niz zwykla linijka. Poslugujac sie oringiem pamietaj zeby go przesunac maksymalnie do gory jak juz siedzisz na rowerze, a nie przed siadaniem. Podczas siadania, damper ugnie sie bardziej niz jak sie juz spokojnie siedzi. No i trzeba delikatnie schodzic z roweru, bo damper znowu ugnie sie glebiej niz SAG i caly pomiar o kant d.. rozbic.

Napisano

2cm to trochę za dużo. Dopompuj tak żeby było ok. 1,5cm i wtedy spróbuj jak się jeździ. Najważniejszą weryfikacją i tak jest test w terenie. Jak będzie za miękko, dopompuj, jak będzie za twardo, popuść powietrza. Ot, cała filozofia :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.