mati0023 Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Więc zastanawiam się nad kupnem roweru. Mam już upatrzone 2 i są w tej samej cenie. 1.to kross level a2 http://rowery.onet.pl/4,35,139122,14258,kross_level_a2,sprzet.html 2.to GT avalanche 3.0 model z 2009 http://www.bankujesz-kupujesz.pl/katalog/produkt/1134Strony Strony są przypadkowe ale rowery moge kupic za 1200zl tylko mam klopot nie wiem ktorego wybrac. Jeżdże dość ostro jakaś gorka troche asfaltu pagorki las jakis maly skoczek . tylko nie wiem ktorego roweru wybrac jak wy uwazacie???
Szkielko Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Moim zdaniem kross, lepszy ospręt, amorek. Przykładowo http://www.allegro.pl/item745116274_kross_level_a2_pelne_alivio_najlepsza_seria_wawa.html
mati0023 Napisano 26 Września 2009 Autor Napisano 26 Września 2009 No moze i lepszy osprzet a jest mzoe cos innego co jest warte mojej uwagi posiada ktos ktÓrys z wymienionych rowerow??? A moŻe ktos ma inna opinie na ten temat
miku Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 No moze i lepszy osprzet a jest mzoe cos innego co jest warte mojej uwagi posiada ktos kturys z wymienionych rowerow??? A morze ktos ma inna opinie na ten temat Tak jest, legenda 3 trójkąta GT. Ramy avalanche są bardo wytrzymałe i sztywne. Posiadają przyjemną geometrię. Jako użytkownik avalancha, a teraz zaksara polecam GT.
rastatajm Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Kross ma bardziej sportową geometrię w porównaniu do GT. Dodatkowo wydaje mi się, że rama z Krossa będzie troche lżejsza (choć mogę się mylić). Więc jeżeli planujesz rozbudowę roweru w przyszlości to wtedy jest to lepszy wybór. Dodatkowo ma lepszy osprzęt...
mati0023 Napisano 27 Września 2009 Autor Napisano 27 Września 2009 No ale czy to nie jest właśnie tak że kupie rower trochę drożej i bęzie miał trochę gorsze czesci ale nie bede musial w niego wkladac w niego tyle kasy co np do tanszego roweru i lepszym osprzecie?? Nie znam sie za bradzo na tym ale tak mi sie wydaje.=D Bo np moj kumpel kupil se rower nie wiem dokladnie jaki ale zaplacil troche drozej a drugi kumpel zaplacil taniej i mial lepszy osprzet.Ale po jakims czasie ten co kupil rower taniej musial wymienic pare czesci a ten co kupil drozej jezdzi na tym swoim rowerze prze 2 lata bez wymeinainai niczego!!!! Tylko nie wiem czy t zwykly przypadek czy tak jest zawsze???
JustinBruening Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Moim zdaniem tylko i wyłącznie Kross. Już raz się wkopałem z GT ...
afly Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 No ale czy to nie jest właśnie tak że kupie rower trochę drożej i bęzie miał trochę gorsze czesci ale nie bede musial w niego wkladac w niego tyle kasy co np do tanszego roweru i lepszym osprzecie?? Nie znam sie za bradzo na tym ale tak mi sie wydaje.=D Bo np moj kumpel kupil se rower nie wiem dokladnie jaki ale zaplacil troche drozej a drugi kumpel zaplacil taniej i mial lepszy osprzet.Ale po jakims czasie ten co kupil rower taniej musial wymienic pare czesci a ten co kupil drozej jezdzi na tym swoim rowerze prze 2 lata bez wymeinainai niczego!!!! Tylko nie wiem czy t zwykly przypadek czy tak jest zawsze??? Teoretycznie. Lepszy osprzęt, wyższa klasa, mniejsza awaryjność. Praktycznie nie ma co tak porównywać, wymiana poszczególnych czeście zależy głownie od używania roweru, to ze jeden kolega mniej włożył w rower a drugi więcej nic nie znaczy, wątpię aby w takim wypadku aba rowery miały podobny przebieg a po drugie jeden może stawiać na płynna zmianę, na to aby wszystko chodziło w rowerze wyśmienicie a drugi traktuje rower jako aby tylko jeździł, należy pamietać o konserwacji a nic złego nie powinno się przytrafić
rastatajm Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 No ale czy to nie jest właśnie tak że kupie rower trochę drożej i bęzie miał trochę gorsze czesci ale nie bede musial w niego wkladac w niego tyle kasy co np do tanszego roweru i lepszym osprzecie?? ... Opisana przez Ciebie sytuacja niczego nie tłumaczy...Może jeden z nich częściej jeździł i zużył np. napęd i dlatego musiał go wymienić (co jest normalną sprawą, bo on się zużywa). Poza tym o sprzęt trzeba dbać i jak się dba to wszystko powinno działać przez długi czas ok.
speq Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Kross ma bardziej sportową geometrię w porównaniu do GT. Dodatkowo wydaje mi się, że rama z Krossa będzie troche lżejsza (choć mogę się mylić). Więc jeżeli planujesz rozbudowę roweru w przyszlości to wtedy jest to lepszy wybór. Dodatkowo ma lepszy osprzęt... Jedna uwaga. Może i Kross jest bardziej sportowy i przez to może i jest lżejszy (co jest jakby uzasadnione) ale czy to jest argument, że to będzie lepsza baza do rozbudowy? Najpierw niech sobie kupujący odpowie na pytanie czy będzie to jazda bardziej sportowa czy bardziej turystyczna - jak to drugie to tylko GT A poza tym GT to GT... hehehe
sivydym Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Gdyby było pytanie o A6 to faktycznie może i Kross ale w tym wypadku ja jakis ogromnych róznic w osprzecie nie widzę. Tu masz testy: http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=881 http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=40&art=3074 Do takiej jazdy rekreacyjnej wziąłbym GT - w "lesie" przeżyje więcej niż A2, a nastawianie sie na maratony "bo to już A2" to moim zdaniem nieporozumienie. Lawinka to cytujac "prawdziwy rower górski" ... no i ma super wygodne siodełko.
miku Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 A poza tym GT to GT... Dla mnie argument wystarczający Dodam tylko, że GT avalanche jest bardzo wygodny i zwrotny. Może nie posiada sportowej geometrii, ale dzięki temu dłuższa jazda na rowerze nie powoduje bólu pleców. Poza tym dopiero po "przymiarce" obu rowerów okaże się, który bardziej pasuje i to będzie podstawowy argument co do wyboru, a nie osprzęt.
nodun Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 zapytales sie nas o decyzje a z tego co przeczytalem to caly czas jakbys chcial i tak kupic GT a nie Krossa i chciales tylko potwierdzenia zeby kupic GT ;] i przekonal cie jakis argument typu 'gt to gt' :]
miku Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 zapytales sie nas o decyzje a z tego co przeczytalem to caly czas jakbys chcial i tak kupic GT a nie Krossa i chciales tylko potwierdzenia zeby kupic GT ;] i przekonal cie jakis argument typu 'gt to gt' :] Tylko że mati0023 jeszcze nie zdecydował
nodun Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 right my bad sorry Co nie zmienia faktu ze wydaje mi sie ze osobiscie woli GT
mati0023 Napisano 28 Września 2009 Autor Napisano 28 Września 2009 Nie znam się na rowerach dopiero zaczalem sie interesowac ale gdy to przeczytalem jestem toche bardziej za GT poniewaz ja troche jezdze na rowerze i pozatym jak jezdze tera na roweraze taty to faktycznie bola mnie plecy jak cholera po dluzszej trasie.Ale czy bdee mogl troche poskakac na ktoryms z tych rowerach??No jakis kraweznik jakas gorka?? Ale właśnie przeczytałem te testy rowrów i pisało tam ze GT to fajna masazynka ale tylko do gór a po asfalcie się bede bardzo meczyl czy to jest prawda??
speq Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Kross jest bardziej sportowy więc pozycja na nim jest zupełnie inna jak na GT. Będziesz na nim bardziej pochylony, zapewne będzie się na nim lepiej podjeżdżać - ale przy dluższych wycieczkach możesz odczuwać dyskomfort (ból pleców, nadgarstków, karku). Jak chcesz na rowerze po prostu jeździć i czerpać z tego przyjemnośc a i jakiś skok się zdarzy to GT będzie zdecydowanie bardziej odpowiedni. Ja bym się nie sugerowal tutaj opiniami, że na GT będziesz się męczyć na asfalcie...
daVe Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Robiłem już na GT Avalanche ponad 200 km na asfalcie za jednym zamachem i wcale nie było to męczenie się... Dodam tylko, że GT są bardzo sztywne i musisz to brać pod uwagę przy zakupie - nieźle trzęsie tyłkiem... Ale za to ramy są bardzo wytrzymałe. Niestety cierpi na tym waga ramy (w porównaniu chociażby do tego Krossa), ale przecież przy takiej kwocie i tak nie złożysz light-bike'a...
mati0023 Napisano 28 Września 2009 Autor Napisano 28 Września 2009 Wiec po przeczytaniu tych postow postanowilem wybrac GT ale jescze przejde sie do sklepu i usiade na tym rowerze?? Tylko jescze mam pytanie jaki rozmiar ramy wybrac mam 177cm 65kg wagi jak to moze byc rama?? A te rozmiary ramy GT sa jakies dziwne nie ma numerkow tylko tak jak na ubraniach M S XS L XL jakie sa i czy sa wogole jakies takie same no czy np M to 17 L to 19??
speq Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Nie wiem jak to wychodzi literowo w nazewnictwie GT ale ja szukałbym rozmiaru w okolicach 18" (zapewne to będzie coś koło M).
daVe Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 W Avalanche literka M to 18,5 cala (przynajmniej tak było w 2007 roku)
sivydym Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Miałem Lawine i L była na mnie ciut za duża jednak ( 181 cm wzrostu ) czyli dla Ciebie M bedzie idealna. Tu masz jakby co geomtrie: http://www.gtbicycles.cz/gt-kola-2009-horska-pevna-avalanche3v?selected=geometry Co do tego asfaltu - jest to tylko kwestia fabrycznie założonych opon. Kenda Nevegal maja dość duże opory toczenia - za to w bagnie - respect. Na takim grząskim terenie są naprawdę niezłe, ale ja preferuje inne podłoże i fabrycznych Karm w moim rowerze nie zmieniłbym za nic. I zakup właśnie tych opon - plus lekkie dętki - polecam Ci. Lekkie koła vs cięzsze o dosłownie kilkaset gramów to niebo i ziemia w "napędzaniu" i pedałowaniu. I na Twoim miejscu brałbym wersje V-brake... Tektro mechaniki w drożej wersji nie są jakiś wysokich lotów - no chyba że od razu zamierzasz zmienić je na avidy mechaniki ( co prawda v-braki tez mozesz z zastąpić sd7, co tez byłoby niezłym rozwiazaniem). Jak masz punkty to lawina w bankujesz jest za 1,2k , normalnie chyba najtaniej widzialem na isport za 1,3k. Jak kupisz już tego GT to obawiam sie ze za rok zadasz pytanie " Co sądzicie o Zaskarze ?" . Tak to sie zaczyna Uprzedzając - tez warto i to nawet bardziej... tylko ta cena...
mati0023 Napisano 28 Września 2009 Autor Napisano 28 Września 2009 A wiec no bralbym rozmiar L a opony moglbym wziasc z mojego starego roweru tez 26.A ja wlasnie bralbym wersje z V-brake bo tarczowki to dla mnie nie potrzebne.
sivydym Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Bierz M . GT/Schwinn/Mongoose robią rowery pod "amerykańców" Ich elki są naprawdę duże... No chyba że masz tytanowe jajka - L ma 77 cm wysokość górnej rury. Przy dzwonie będzie nieciekawie
miku Napisano 28 Września 2009 Napisano 28 Września 2009 Co sądzicie o Zaskarze ?" . Tak to sie zaczyna Coś o tym wiem Mati koniecznie przymierz oba rozmiary, a wersja tylko pod v-brake. Zawsze możesz założyć tarcze, a odwrotnie już nie. Poza tym mechaniczne tarcze tektro potrafią doprowadzić do choroby psychicznej .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.