kacpi1 Napisano 24 Września 2009 Napisano 24 Września 2009 Witam serdecznie, Zastanawiam się nad zakupem roweru który: 1) kosztowałby do 7000zł 2) byłby to rower używany do startów w maratonach (Golonko i Mazovia) 3) zalezy mi na wadze w okolicach 10kg 4) rama hardtail aluminiowa (karbon odpada) 5) waże 80kg/190cm wzrostu Zastanawiam się mi.in nad tym rowerem rozmiar 20. http://www.bike-discount.de/shop/k95/a11605/zr-race-90-2009.html Proszę o opinie, porady propozycje. Obecnie jezdze na Krossie A8 rama 21, która jest troche za duża dla mnie.
Huhu Napisano 24 Września 2009 Napisano 24 Września 2009 Musisz przede wszystkim okreslić jak chcesz by rower jeździł, przejśc sie po sklepach i powiedziec na jakich rowerach najlepiej się czujesz w ich fabrycznej konfiguracji (mostek kiera itd). Ten Radon raz, jest trochę za krótki na rower do ścigania wg mnie(będzie to odczuwalne szczególnie na podjazdach), jak wybierzesz rozmiar 20" to będzie krótszy od tego Krossa co masz teraz. Dwa to ma łagodny kąt główki i moze mu trochę zwrotności brakować, choc to zalezy od upodobań też. Skoro masz zamiar jeździć głównie maratony, to ja mimo wszystko zastanowiłbym się nad fullem, lub tez 29" bo mam wrazenie, ze ok 190 cm wzrostu masz, sadząc po rozmiarze ramy naktórej obecnie się przemieszczasz.
Yah0o_121 Napisano 24 Września 2009 Napisano 24 Września 2009 Witam! Do ścigania tylko w maratonach full z małym skokiem będzie dobry, ale sztywniaka bym nie przekreślał od razu. Warto zainteresować się inną, bardziej niszową marką z za naszej zachodniej granicy - Canyon'em Bardzo dobrą ramą będzie aluminiowy Nerve MR ze skokiem 100mm i jednym z lepszych systemów antybujaniowych. > Nerve MR 8.0 http://www.canyon.com/mountainbikes/specs.html?b=786 Geometria Canyonów na papierze wygląda obiecująco.
Artro Napisano 24 Września 2009 Napisano 24 Września 2009 A co powiesz na Meride??? http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=75&id=498 Albo full: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=73&id=484 I mialbys 1000zl na rozbudowe (np. lepsze hamulce)
Sorcerer Napisano 24 Września 2009 Napisano 24 Września 2009 Albo niech sklada samemu. Ja obecnie z duzo mniejszym budzetem jestem przy 10.2kg przy zalozeniu ze pakuje w rower mniej jak 5.5k i kowadla jako piasty. I musze nadmienic iz jest to przy zalozeniu cen SKLEPOWYCH a nie okazji i promocji zimowych. EXCEL SHEET z moim projektem Tutaj wstawiasz zamiast mojej propozycji koł DT 240 , DT revo/champ i DT xr 4.2d za ~1600zl. Zostaje Ci wtedy około 1 tysiaca na upgrade na lepszy kokpit, ewentualnie korbe i osprzet. Ewentualnie mongoose z t-bika za 4200zl i upgrade. Bylem mierzylem i sam sie jeszcze zastanawiam czy nie wziac. Naprawde ciekawy rower i rama. Wywalasz hample, kola, kasete, lancuch, xt z tylu, korbe -> sprzedajesz i zostaje Ci jeszcze bardzo duzo na upgrade i spokojnie mozna zejsc do 9.5kg. Ewentualnie Canyon ale razi jednak ze nie mozna sobie dopasowac, tzn nie mozna wybrac tego co ma miec rower.
kacpi1 Napisano 25 Września 2009 Autor Napisano 25 Września 2009 Musisz przede wszystkim okreslić jak chcesz by rower jeździł, przejśc sie po sklepach i powiedziec na jakich rowerach najlepiej się czujesz w ich fabrycznej konfiguracji (mostek kiera itd). Ten Radon raz, jest trochę za krótki na rower do ścigania wg mnie(będzie to odczuwalne szczególnie na podjazdach), jak wybierzesz rozmiar 20" to będzie krótszy od tego Krossa co masz teraz. Dwa to ma łagodny kąt główki i moze mu trochę zwrotności brakować, choc to zalezy od upodobań też. Skoro masz zamiar jeździć głównie maratony, to ja mimo wszystko zastanowiłbym się nad fullem, lub tez 29" bo mam wrazenie, ze ok 190 cm wzrostu masz, sadząc po rozmiarze ramy naktórej obecnie się przemieszczasz. Zgadza sie Radon jest krótszy ale obecnie w krossie mam ustawione siodełko na maxa do przodu własnie te kilka centymetrów. W tej pozycji najlepiej mi się pedałuje. Jak miałem ustawione siodełko w pozycji neutralnej to sie czułem jakbym pedałował z "tylnego siedzenia". Znaczy tak, że siła pedałowania szła mi z palców, musiałem tak jakby sięgać nogą do pedałów. Wolę pozycje w której pedałuje z mieśni czworogłowych. Dzięki za radę, na pewno będe musiał się przywmierzyć do tej ramy. Tak jak również pisałem zależy mi na wadze roweru dlatego odpadają rumaki powyżej 11kg. Co do składnia roweru to powiem wam szczerze, że raczej ta opcja odpada po pierwsze nie mam czasu zajmować sie tym, szukaniem części, skręcaniem, odsprzedawaniem i dokupowaniem. Po drugie nie mam również tzw. zdolności manualnych do dłubania przy rowerze (beztalencie techniczne). Co do Meridy MATTS HFS XC PRO 3500-D to waży 11,5kg a kosztuje 7000zł co nie jest dla mnie satysfakcjinujące, gdyż mój Kross obecnie waży 12,2. Co do fulla to musze się zastanowić. Szczerze-> nigdy nie jeździłem. Pozdrawiam,
Sorcerer Napisano 25 Września 2009 Napisano 25 Września 2009 A co to za filozofia zamowic tu i tam czesci i zaniesc do serwisu ;P A tak naprawde, to bedzie Ci ciezko znalezc lekki rower w dobrej cenie. Po prostu takich jest niewiele mam wrazenie, i producenci albo zawyzaja cene zbyt mocno albo tna koszty i rower za ta kwote tak naprawde nie prezentuje tego co powinien. No bo jak inaczej nazwac rower za 6-7k z Mavicami Crossride czy Fulcrumem RM 5 ... Przeciez to sa kowadla. Ewentualnie mozesz zamowic gianta z anglii. GIANT XTC C1 2008 za 1499 Funtow, waga ca 10kg. Click! Foxik i pozadne koła a nie jak w innych. Osprzet to wiadomo co w tej cenie.
Huhu Napisano 25 Września 2009 Napisano 25 Września 2009 Zgadza sie Radon jest krótszy ale obecnie w krossie mam ustawione siodełko na maxa do przodu własnie te kilka centymetrów. W tej pozycji najlepiej mi się pedałuje. Jak miałem ustawione siodełko w pozycji neutralnej to sie czułem jakbym pedałował z "tylnego siedzenia". Znaczy tak, że siła pedałowania szła mi z palców, musiałem tak jakby sięgać nogą do pedałów. Wolę pozycje w której pedałuje z mieśni czworogłowych. Dzięki za radę, na pewno będe musiał się przywmierzyć do tej ramy. Świadczy to o tym, ze powinienes szukac roweru o bardzo stromym kącie podsiodłówki, najlepiej 74 stopnie. Wbrew pozorom w takim przypadku powinieneś szukac roweru raczej długiego. Chodzi o to, ze jak zajmiejsz pozycję mozliwie nad suportem, to powinieneś być dość mocno pochylony by pedałowanie było efektywne, wtedy przy krótkiej ramie musiałbys stosowac masakrycznie długi mostek co do niczego dobrego nie prowadzi.
Rulez Napisano 25 Września 2009 Napisano 25 Września 2009 wtedy przy krótkiej ramie musiałbys stosowac masakrycznie długi mostek co do niczego dobrego nie prowadzi. No nie , jeśli lubi lecieć przez kierownicę na każdym większym zjeździe, to niech bierze A może lubi jeździć wyprostowany, z dumnie podniesioną głową Dla takich dryblasów, do sportu, to tylko jakieś Treki - które są stosunkowo niskie, a przy tym dosyć długie.
mwegrzyn Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Co ty nie powiesz . Ciekawe jak radzi sobie Pan Kaiser , wzrost 192 cm , chyba używa swojego roweru do sportu
Huhu Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Co ty nie powiesz . Ciekawe jak radzi sobie Pan Kaiser , wzrost 192 cm , chyba używa swojego roweru do sportu Darowanemu koniowi... Zresztą ostatnio na wyborczej chyba był artykuł o rowerach z mechanikiem Mai Włoszczowskiej. Powiedział, że gdyby nie umowy sponsorskie to jej rower byłby troszke inaczej skonfigurowany (głównie o wagę chodziło).
mwegrzyn Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Tak , i zalicza OTB za OTB , a wszystkie maratony to ustawki pod Pana Andzieja Ramy większości producentów w rozmiarze 20/21 cali o charakterystyce sportowej są przeznaczone dla osób około 185-195 cm +/-.
erich Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Mi geometria Radona odpowiada. ( 180 cm - rama 18 " ) Fajnie że jest prosta kiera. Założysz rogi i będziesz miał bardziej opływową sylwetkę do ścigania.
Rulez Napisano 27 Września 2009 Napisano 27 Września 2009 Pan Andrzej słabo wypadł, w konfrontacji z fullem Speca (jakoś słabo mu ta ustawka wyszła) fulle wygrały totalnie - dodatkowo przypomnę, że Spece do krótkich nie należą http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/5365/Szafraniec.i.Galinski.Mistrzami.Polski/
DonYoorandO Napisano 29 Września 2009 Napisano 29 Września 2009 pora jesienna sprzyja wyprzedażom więc możesz liczyć na 30% off to w anglii ramy dla maratończyków są raczej podobne. uczucie niedopasowania do ramy, która powinna rozmiarowo być ok, to czasem wina słabego rozciągnięcia i wygimnastykowania kąpiel w słonecznym oceanie 3 razy w tygodniu... zwracaj uwagę na koła, amor i korbę.
kacpi1 Napisano 29 Września 2009 Autor Napisano 29 Września 2009 Dzięki za pomoc. Oczywiście się nie zdecydowałem jeszcze. Ale pomogliście mi zwrócić uwagę na bardzo ważne kwestie dotyczące m.in. długości górnej ramy. Zaczynam robić dalej przegląd rowerów. Jak znajde jakieś ciekawe propozycje to zarzuce odrazu linki. Pozdrawiam
kacpi1 Napisano 29 Września 2009 Autor Napisano 29 Września 2009 Znalazłem rower KTM race Machine za 6700zł z polski http://www.rove.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4966&category_id=308&option=com_virtuemart&Itemid=1 Poniżej jest geometria. http://www.ktm-bikes.at/mountain/race/hardtail-alu/Raceaction.php Dodam może troche szczegółów. Moja długość nóg to 89cm przy 190 wzrostu. Mam specyficzną budowę bo mam stosukowo długi korpus przy krótkich nogach. Czy w takim przypadku rama 19 czy może 21. Roznica jest znaczna 603mm do 619. Jest to o 5mm krócej lub 11 dłuzej w odniesieniu do mojego obecnego krossa. Po drugie czy amorek ze skokiem 80mm bedzie dobry na maratony w góry?
Rulez Napisano 29 Września 2009 Napisano 29 Września 2009 No właśnie 19" będzie (według mnie) za mały, a 21" - mułowaty , "kobyłowaty", skłaniał bym się w stronę Treka 8000 w rozm. 18,5" - na długość będzie taki jak KTM 21" - za to zwrotniejszy.
Huhu Napisano 29 Września 2009 Napisano 29 Września 2009 Znalazłem rower KTM race Machine za 6700zł z polski http://www.rove.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4966&category_id=308&option=com_virtuemart&Itemid=1 Poniżej jest geometria. http://www.ktm-bikes.at/mountain/race/hardtail-alu/Raceaction.php Dodam może troche szczegółów. Moja długość nóg to 89cm przy 190 wzrostu. Mam specyficzną budowę bo mam stosukowo długi korpus przy krótkich nogach. Czy w takim przypadku rama 19 czy może 21. Roznica jest znaczna 603mm do 619. Jest to o 5mm krócej lub 11 dłuzej w odniesieniu do mojego obecnego krossa. Po drugie czy amorek ze skokiem 80mm bedzie dobry na maratony w góry? Ja mam 186 cm i nogi 85 cm, czyli proporcjonalnie jeszcze krótsze. Jeżdżę na ramie 19" o długości 612 mm z mostkiem 110mm i kierownicą 680mm. Większej na pewnobym nie kupił, dłuższą pewnie tak. Także myślę, że 20" w 26" to absolutny max dla Ciebie. Co do wartosci skoku amorka. Wiesz maratony to zmeczenie i dłuższy czas na rowerze i chcocby z tego wzgledu, z uwagi na bezpieczeństwo szukałbym czegos jednak pod 100mm. Może i sie powtarzam, ale całkiem poważnie mówię, spróbuj 29". Choć się raz w terenie na takim rowerze przejedź. Szczególnie jesli cię interesują maratony, a nie XC. Za 7000zł kupisz sprzet wazący w okolicach 11-11.5 kg. Nie mówię, że ci się spodoba, ale w wielu przypadkach okazuje się, że to jest to.
kacpi1 Napisano 30 Września 2009 Autor Napisano 30 Września 2009 Orientujecie się ile waży TREK 8000 w wersji z 2009?
kacpi1 Napisano 2 Października 2009 Autor Napisano 2 Października 2009 Hej, Znalazłem jescze dwa takie rowery. Pasowały by mi wersji 20 cali. Rama wydaje się sensowna pod względem geometri. Czy macie jakieś doswiadczenia z tą marką? Co myśliście o tych rowerach? http://www.cykloadam.cz/superior-xp-970-09_1422 cena 7200 http://www.cykloadam.cz/superior-xp-950-09_1423 cena 5900 Jakbym się mocno szarpnął to pozostaje jeszcze http://www.cykloadam.cz/superior-team-racing-g7-09_1421 z ceną 8000zł Tutaj plusem dla mnie jest aluminiowa rama. Dzięki za wszelkie sugestie i opinie;)
mlodyasg Napisano 2 Października 2009 Napisano 2 Października 2009 Wszystkie mają klocowate koła...gdzie pakować XTRa z RM5... do xtra to jak już coś RM zero albo chociaż RM 3. Ten karbon za 7200 jest chyba najbardziej opłacalny jeśli miałbym wybierać.
Rulez Napisano 3 Października 2009 Napisano 3 Października 2009 A jak byś się trochę "bardziej mocno" szarpnął : http://www.4adventure.pl/index.php?products=product&prod_id=125
kacpi1 Napisano 8 Października 2009 Autor Napisano 8 Października 2009 Zastanawiam się nad feltem rxc one rozmiar 19,5 za 4800zł. Rower w poniższej konfiguracji waży równe 11kg. Na wstępie wymieniłbym koła na lżejsze, sztyca, siodełko, kierownica i rower byłby gotowy do jazdy. Geometria ramy jest całkiem ciekawa- długość górnej rury wynosi 620mm przy rozmiarze 19,5. http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_ROWER+RXC+1+FELT.html?PT=53142774&PZTA=8&HNT=T&PD=53010485&WSZDZ=T Drugą opcją jest rama TREK 8500 (1800zł nowa) rozmiar 19,5 długość górnej rury 625mm i do tego zakup roweru np. poison zynkali 5.1 anniversary za 4800 i przełożenie komponentów na ww. ramę.
mwegrzyn Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Zobacz sobie jeszcze Lapierre Pro Race 300 . http://www.allegro.pl/show_item.php?item=772933250 Zakładając że chcesz wydać 7000 zł , to przy odbiorze zrezygnowałbym z kół Mavic Crossride i wymienił na Fulcrum Red Metal 1. Powinno zamknąć się w 7000 zł. Pomysł zakupem ramy Treka i przekładka też jest niezły , tyle że bardziej czasochłonny. Koła w Poisonie też nie są wysokiej klasy i poprosiłbym o wymianę na inne za dopłatą. Fulcrum Red Metal 1 albo Crossmax ST.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.