Gość Michał Napisano 23 Września 2009 Napisano 23 Września 2009 Witam wszystkich. Wiem, że forum dotyczy raczej rowerów współczesnych ale wydawało mi się że może właśnie tutaj uzyskam jakieś informacje. Na początku tygodnia uratowałem przed złomiarzami stary rower o nazwie "Fortuna". Jest on moim zdaniem mocno zdezelowany, stał długie lata w zarwanej szopie. Może pokrótce go opisze: Rama roweru jest sygnowana nazwą ESGE LIZENZ PLETSCHER. Przednie koło: obręcz RUHRWERK 26x1,75'' piasta WECO Germany Tylne koło: obręcz SCHURMANN SUPER 26x1,75" chrom Germany piasta SACHS Torpedo 515 Dreigang 36M opona VREDESTEIN MONTECARLO PRS PUNCTURE RESISTANCE SYSTEM made Holland nóżka: PLETSCHER ESGE osłona: HORN hamulec: WEINMANN rączki od kierownicy: REG 339 made Italy siodełko: RINGO, Romet / drugie bardzo zniszczone prawdopodobnie orginalne EUROPA. Ogólnie rower wygląda na lata 50'-70'. Może ktoś kiedyś słyszał o takim rowerze? Chciałbym również o ile się uda przywrócić go do życia. Jakich środków najlepiej użyć do jego renowacji? A to zdjęcia: Pozdrawiam Michał.
adii22 Napisano 5 Października 2009 Napisano 5 Października 2009 Oj słyszałem o nim Hmm.. Przede wszystkim usunąć rdzę, odmalować. Naprawić napęd, są dwie opcje: kupujesz nowe korby + łańcuch + zębatka lub wymieniasz sam łańcuch i szlifujesz, odnawiasz wszelkie zębatki. Hample raczej do renowacji, nowe klocki to podstawa, linki koniecznie do wymiany. Koła rozłożyłbym na czynniki pierwsze, rafki odnowił (jeśli wymaga to odrdzewił, wycentrował, słowem zregenerował), jak mocno zniszczone to nowe (ale szukaj raczej takich bardziej klasycznych - chyba nie wyobrażasz sobie tutaj obręczy do DH ). Piasty, jeśli nie są zniszczone, odrdzewić i ew. odmalować, ale nie jest to konieczne. Szprychy i nyple polecam nowe, te raczej się nie za bardzo już nadają. Torpedo.. hmm.. tutaj nie za bardzo się znam, ale można pokusić się o renowację. Błotniczki, wiadomo, ładne masz w fortunie, więc odnowić, odmalować 'na błysk' Druty od błotników raczej bym się pokusił o nowe, ale jeśli te nie są zniszczone, to czemu by tych nie zostawić? Nóżka to troszkę przesmarować, ew. sprężynkę wymienić. Z rączkami może być problem, ale "na chama" można by je zostawić Opony podejrzewam, że sparciałe, więc nówki, ale dobierane z głową (znów, nie opona do DH, ale raczej z delikatnym bierzniczkiem). Wszelkie sztyce, stery, łożyska - nowe. suport.. jak się da to.. zgadnij. Odnowić! Czyli przesmarować, usunąć zbędny tlenek żelaza, nowe łożyska. Siodełko - jeśli skórzane i się da, to zmienić skórę, ale moze się to okazać zbędne. Tutaj nie za bardzo wiem, jak je zakonserwować Słowem, to jak najwięcej części zostawiłbym i odnowił, łańcuch i inne elementy eksploatacyjne nowe, bo tu nie ma sensu trzymanie starych, zużytych i pewnie zardzewiałych części (możesz je złomiarzom oddać ) Polecam pójść w kierunku, gdzie rowerek jest czarny mat. a to, co srebrne jest chromowane (no, na wysoki błysk ).
Pytanie
Gość Michał
Witam wszystkich.
Wiem, że forum dotyczy raczej rowerów współczesnych ale wydawało mi się że może właśnie tutaj uzyskam jakieś informacje.
Na początku tygodnia uratowałem przed złomiarzami stary rower o nazwie "Fortuna".
Jest on moim zdaniem mocno zdezelowany, stał długie lata w zarwanej szopie.
Może pokrótce go opisze:
Rama roweru jest sygnowana nazwą ESGE LIZENZ PLETSCHER.
Przednie koło: obręcz RUHRWERK 26x1,75'' piasta WECO Germany
Tylne koło: obręcz SCHURMANN SUPER 26x1,75" chrom Germany
piasta SACHS Torpedo 515 Dreigang 36M
opona VREDESTEIN MONTECARLO PRS PUNCTURE RESISTANCE SYSTEM made Holland
nóżka: PLETSCHER ESGE
osłona: HORN
hamulec: WEINMANN
rączki od kierownicy: REG 339 made Italy
siodełko: RINGO, Romet / drugie bardzo zniszczone prawdopodobnie orginalne EUROPA.
Ogólnie rower wygląda na lata 50'-70'.
Może ktoś kiedyś słyszał o takim rowerze?
Chciałbym również o ile się uda przywrócić go do życia.
Jakich środków najlepiej użyć do jego renowacji?
A to zdjęcia:
Pozdrawiam Michał.
1 odpowiedź na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.