Skocz do zawartości

[Opony] Drutowane vs Zwijane


Rafalwind

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie może banalne ale zgodnie z japońskim przysłowiem "Gdy pytasz, wstydzisz się jeden raz; gdy nie wiesz, wstydzisz się całe życie." wole zapytać :)

 

 

Czym różnią się opony drutowane i zwijane?? jak to się przekłada na użytkowanie i jazdę?

Napisano

głównie waga ;] nawet te 200+ gram przy zwijanych daje znaczna roznice w porownaniu z normalnymi drutowanymi- szybciej sie rozpedzisz i mniej w to sily wlozysz

Napisano

W moim odczuciu opony zwijane finalnie troszkę lepiej układają się na obręczy, choć pierwszy kontakt ze zwijanymi oponami może wydawać się dziwny. Druciana opona trzyma swój kształt, a zwijana niemal przelewa się przez palce. Ale po krótkim przyzwyczajeniu nie ma problemu z zakładaniem.

Różnicy w trudnościach w zakładaniu/zdejmowaniu nie dostrzegłem. Raczej pomiędzy poszczególnymi producentami.

Napisano

A więc plusy..

 

Zwijana:

- lżejsza

- bardziej odporna (gęstszy oplot)

- łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami

 

Drutowana:

- tańsza

Napisano

a po czym odróżnić zwijaną od drutowanej?

czy jeśli opona "trzyma kształt" to można założyć że jest drutowana?

ja mam w swoim rowerze Continental Mountain King 2.2 i Schwalbe Rocket Ron - obie "trzymają kształt" ale są zdecydowanie bardziej wiotkie niż oponki, które miałam w swoim poprzednim rowerze (nie wiem co to były za opony) - czy mimo to mogę przyjąć, że są to opony drutowane?

gdzieś wyczytałam ponadto, chyba w BB, że jednak druciane są bardziej odporne na uszkodzenia - to jak to w końcu jest?

Napisano

gdzieś wyczytałam ponadto, chyba w BB, że jednak druciane są bardziej odporne na uszkodzenia - to jak to w końcu jest?

To zależy od masy opony. W dużym uproszczeniu przy takich samych wagach to zwijana będzie mocniejsza bo odpada waga drutów i więcej gumy/oplotu idzie na sam balon opony.

Napisano

A więc plusy..

 

Zwijana:

 

- łatwiej się zdejmuje (większość można zdjąć gołymi rękami

 

Drutówki też można zdjąć gołymi rękami... np. geax arrojo spokojnie schodzi w palcach. Chociaż takiej kendy koyot jeszcze mi się nie udało bez łyżki ściągnąć... nie wiem czy to wina obręczy czy samej opony. Ale ogólnie, to drutówki też schodzą w palcach i nie jest jedynie domena opon zwijanych. Inne plusy jak najbardziej <_<

Napisano

Zwijaną złożysz jak dętkę, drutowana posiada na brzegach dwa druty które uniemożliwiają zwinięcie opony.

Rozwijając powyższą myśl dzięki temu zajmuje znacznie mniej miejsca i można ją gdzieś spokojnie schować, np. w małych pokojach <_<

Napisano

Z mojego doświadczenia większa rolę grają obręcze, mam jedne z gianta chyba robione przez formule. Każdą oponke szło zdjąć i założyć palcami. Teraz mam DT 4.1 i jest tragedia z zakładaniem i zdejmowaniem opon...

Napisano

Z mojego doświadczenia większa rolę grają obręcze, mam jedne z gianta chyba robione przez formule. Każdą oponke szło zdjąć i założyć palcami. Teraz mam DT 4.1 i jest tragedia z zakładaniem i zdejmowaniem opon...

Ja mam obręcze dt x450 zarówno z przodu jak i z tyłu i koyot nie schodzi w palcach, a geax z tyłu schodzi :P Opona ma znaczenie, ale obręcz też, bo mojego koyota kolega założył na swoją obręcz bez problemu :D

Napisano

No tak, ale jak masz obręcz, która robi problemy to mało co na nią wejdzie łatwo, a jak masz obręcz mniejszą(bo to zapewne idzie o średnice, bo o co innego...) to założysz każdą oponke bez męczarni.

Napisano

Tyz prawda, na starych kolach na obreczach Alexrims nie rozstawalem sie z lyzka do opon, zadnej opony nie dalo sie bez nich zalozyc. Teraz na Mavicach XM317disc przy tych samych Kendach Karma ktore zakladalem z lyzkami boje sie zeby mi nie zlecialy z obreczy przy jakiejs wiekszej panie. Nie to ze palcami, jednym palcem da sie je zalozyc :P. Conti Vapory, ktore kupilem na gory wchodza ciezej, palcami zaloze, ale z problemami, az sie zatrzeslem na mysl co musialbym robic gdybym mial jeszcze obrecze Alexrims.

  • 1 rok później...
Gość Przemek2288
Napisano

a ja dodam jeszcze moze to mało wazne ale zauwazyłem ze opone zwijana od drutowanej wyroznie jeszcze to ze zwijana jest ciezej znalezc w szerokim rozmiarze, maxymalna jaka znalazlem to 2.10 a jezeli chodzi o drutowana to rozmiarowka jest wieksza :)

Napisano

Dodam jeszcze że zwijaną oponę jest łatwiej zapakować jako zapasówkę na dłuższe wyprawy ze względu na możliwość jej złożenia.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Kolejne głupie pytanie.

Nie trzeba jakieś specjalnej rafki lub dętki do opon zwijanych?

Poprostu zakładamy tak samo jak drutowaną?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...