kipps Napisano 20 Września 2009 Napisano 20 Września 2009 Przy dłuższych dystansach w XC moje nadgarstki dają o sobie znać. Mam 187 cm wzrostu i sztyca jest przez to bardzo podniesiona i duża część ciężaru spoczywa na kierownicy. Obecnie jeżdzę z prostą kierownicą Kalloy 56 cm 25,4 mm (pod mostkiem mam 4 podkładki). Zastanawiam się nad zmianą kierownicy z prostej na giętą (i ujęciu z 2 podkładek ze skróceniem rury sterowej) np taką: Kierownica ACCENT PROFI http://allegro.pl/item739634943_kierownica_accent_profi_czarna_m_r.html akurat taka jest niedroga i pasowałaby do mojego rozmiaru mostka Czy taka kierownica będzie lepiej tłumić drgania od prostej? Czy może są takie kierownice proste (w przyzwoitej cenie) które będą dobrze tłumić drgania? A może to kwestia marnych gripów. Mam obecnie gumowe gripy Shimano. Jakie Gripy zapewnią dobre tłumienie drgań i zarazem pewny chwyt?
1415chris Napisano 20 Września 2009 Napisano 20 Września 2009 Zanim zaczniesz zmieniac kiere sprobuj z ustawieniami manetek, zle ich ustawienie to najczestszy powod dolegliwosci o jakiej piszesz. Druga rzecz - czy nie masz za wysoko wysunietej sztycy?
kipps Napisano 20 Września 2009 Autor Napisano 20 Września 2009 Wysokość sztycy mam na pewno odpowiednio dobraną Na ustawienie manetek też nie narzekam... (Swoją drogą nigdy bym nie wpadł na to że one mogą powodować dolegliwości z nadgarstków ) Bardziej zależało by mi na wytłumieniu drobnych drgań na wertepach (jak ktoś jechał np po polnej drodze wygniecionej przez spychacz gąsienicowy, albo po wiejskiej drodze z kocimi łbami to o zminimalizowanie tych drgań mi chodzi).
hudy Napisano 20 Września 2009 Napisano 20 Września 2009 Zastanów się nad kierownicami karbonowymi, one dużo lepiej tłumią drgania od aluminiowych. A chwyty Ritchey WCS ( http://www.allegro.pl/item735824366_chwyty_ritchey_wcs_z_korkami_2009r_f_vat.html ), lub inne piankowe.
kipps Napisano 22 Września 2009 Autor Napisano 22 Września 2009 Czyli to mit, jakoby kierownice gięte lepiej tłumiły drgania od prostych?
Rulez Napisano 22 Września 2009 Napisano 22 Września 2009 Już ci raz odpisałem, bo to pytanie zadawałeś w innym temacia, ale wkleję też tu : a gdzie ty się spieszysz z tym skróceniem ??? najpierw załóż kierownicę (giętą) na tyle podkładek ile masz, następnie jeśli pozycja nie będzie ci odpowiadała (bo mozliwe ,że akurat taka będzie OK.) przekładaj podkładki nad mostek , aż uzyskasz porządany efekt.Sama kierownica nie tłumi drgań, ale gdy podniesiesz przód wtedy nacisk na nadgarstki będzie mniejszy - więc skutki mniej odczuwalne. Co do tłumienia drgań, od tego jest amortyzator , tłumienie drgań przez kierownicę w porównaniu do amortyzatora to ułamek procenta
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.