Skocz do zawartości

[kierownica]prosta czy gięta dla wysokiego do XC


kipps

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przy dłuższych dystansach w XC moje nadgarstki dają o sobie znać. Mam 187 cm wzrostu i sztyca jest przez to bardzo podniesiona i duża część ciężaru spoczywa na kierownicy. Obecnie jeżdzę z prostą kierownicą Kalloy 56 cm 25,4 mm (pod mostkiem mam 4 podkładki). Zastanawiam się nad zmianą kierownicy z prostej na giętą (i ujęciu z 2 podkładek ze skróceniem rury sterowej) np taką:

 

Kierownica ACCENT PROFI

http://allegro.pl/item739634943_kierownica_accent_profi_czarna_m_r.html

akurat taka jest niedroga i pasowałaby do mojego rozmiaru mostka :rolleyes:

Czy taka kierownica będzie lepiej tłumić drgania od prostej? Czy może są takie kierownice proste (w przyzwoitej cenie) które będą dobrze tłumić drgania?

 

A może to kwestia marnych gripów. Mam obecnie gumowe gripy Shimano.

Jakie Gripy zapewnią dobre tłumienie drgań i zarazem pewny chwyt?

Napisano

Zanim zaczniesz zmieniac kiere sprobuj z ustawieniami manetek, zle ich ustawienie to najczestszy powod dolegliwosci o jakiej piszesz.

Druga rzecz - czy nie masz za wysoko wysunietej sztycy?

Napisano

Wysokość sztycy mam na pewno odpowiednio dobraną :)

 

Na ustawienie manetek też nie narzekam... (Swoją drogą nigdy bym nie wpadł na to że one mogą powodować dolegliwości z nadgarstków :) )

 

Bardziej zależało by mi na wytłumieniu drobnych drgań na wertepach (jak ktoś jechał np po polnej drodze wygniecionej przez spychacz gąsienicowy, albo po wiejskiej drodze z kocimi łbami to o zminimalizowanie tych drgań mi chodzi).

Napisano

Już ci raz odpisałem, bo to pytanie zadawałeś w innym temacia, ale wkleję też tu :) :

a gdzie ty się spieszysz z tym skróceniem ??? najpierw załóż kierownicę (giętą) na tyle podkładek ile masz, następnie jeśli pozycja nie będzie ci odpowiadała (bo mozliwe ,że akurat taka będzie OK.) przekładaj podkładki nad mostek , aż uzyskasz porządany efekt.

Sama kierownica nie tłumi drgań, ale gdy podniesiesz przód wtedy nacisk na nadgarstki będzie mniejszy - więc skutki mniej odczuwalne.

Co do tłumienia drgań, od tego jest amortyzator , tłumienie drgań przez kierownicę w porównaniu do amortyzatora to ułamek procenta ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...