Tomdzik Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 W wyniku stuknięcia w samochód wygięła mi się rama w miejscach zaznaczonych na SCHEMATYCZNYM obrazku. Dołączam tez zdjęcia. Rower to stara kolarka, ok 20-30-letnia podobno, sam nie wiem. Rama stalowa. Pękniec na zgięciach nie widzę. Koło sie cofnęło wiec myślałem że to widelec sie wygiął. Niestety jest jakis pancerny i okazało się ze skrzywiła sie rama. No i pytanie: ile moze kosztować mnie (Warszawa i okolice) przywrócenie linii prostych w ramie tam gdzie zrobily sie łuki? Czy to się w ogóle robi czy mam się juz pozegnac z ramą? wygiecie ramy.bmp
Rulez Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Jedyna możliwość, udać się do warsztatu sam. tam gdzie robią blacharkę i spytać czy mogą to zamontować na ramie i rozciągnąć przeciwnie do kierunku działania siły zginającej. Wszelkie inne metody ingerujące w konstrukcję (rozlutowanie i prostowanie rurek) będą kosztowały więcej niz cały rower.
nodun Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Patrzac na ta rame co masze to juz chyba lepiej kupic nowa rame :]
nisan Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Prostowanie tego jest równie dobrym pomysłem jak płukanie prezerwatyw pod kranem. Sory za porównanie ale taka jest prawda.
c1ach Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Nie wiem czy przypadkiem nie wyjdzie taniej niż prostować : http://www.allegro.pl/item738525813_klasyczna_rama_stalowa_28_eurobike.html
Tomdzik Napisano 19 Września 2009 Autor Napisano 19 Września 2009 Nie wiem czy przypadkiem nie wyjdzie taniej niż prostować : http://www.allegro.pl/item738525813_klasyczna_rama_stalowa_28_eurobike.html Hmm Całkiem fajna, ale podejrzanie tania :/ I czy da sie do tego wcisnac kolo z piecioma trybami? W poniedzialek pojade do warsztatu i dowiem sie czy da sie to chocby tymczasowo (do wiosny) podprostowac. A na wiosne bedzie od dawna wyczekiwany remont generalny
Raziel210 Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Witam Niestety koledzy mają rację prostowanie nie ma sensu, chyba że bardzo zależy Ci na ramie i po wyprostowani będzie służyła już tylko jako eksponat, bo wiek to już całkiem ładny, może żółte tablice . A tak na serio odksztłcona stal straci swoją pierwotną budowę wewnętrzną, o prostowaniu na zimno nie ma raczej mowy, bo rama po prostu pęknie, tylko na gorąco da się coś zrobić ale nikt nie da gwarancji, że po wyprostowaniu nie pęknie podczas jazdy.
Rulez Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 Przy prostowaniu na gorąco wystąpi właśnie rozhartowanie ramy i zmiana parametrów wytrzymałościowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.