Skocz do zawartości

[amortyzator] manitou skareb - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

siemka wszystkim

kupiłem manitou skareba ale prawdopodobnie stery nie pasują :) oczywiście moge się mylić bo nie wiem jak rozwiązać ten problem

stary amortyzator suntour xc80 mam od 6-7lat, rura sterowa w obu amorkach jest taka sama ale widocznie gniazdo( tam gdzie kończy się rura sterowa na widelcu) jest jakieś inne, w skarebie nie ma "kołnierza"

dodam że w styczniu zmieniłem rame i były oczywiście przy niej stery i do tego suntoura pasowały bez problemu

może ktoś miał z czymś takim do czynienia ??

za wszelkie wskazówki i pomoc dziękówa i pozdrower :)

Napisano

Z tego co napisałeś wynika , że musisz zdjąć "kołnierz" (który jest częścią sterów) z Suntoura i założyć na Skareba.

Napisano

Z tego co napisałeś wynika , że musisz zdjąć "kołnierz" (który jest częścią sterów) z Suntoura i założyć na Skareba.

 

znalazłem drugi taki kołnierz ale na nie chce wejść do końca bo na dole rury sterowej jest zgrubienie i brakuje jakieś 4-5mm żeby doszedł do końca a nie chce na siłe tego zakładać problemów nie narobić jak to zwykle bywa idąc na żywioł

 

a z tego starego amora za cholere nie zejdzie próbowałem i prędzej zniszcze śrubokręt niż to zejdzie :)

 

co z tym zrobić?? próbować założyć to i ścisnąć śrubą od top cupa??

a może jakoś inaczej??

pomóżcie bo już bym chętnie przetestował jak działa :)

Napisano

Ta podkładka zawsze ciężko nachodzi ,mi osobiście w 3 amorach, które miałem też nie dochodziła do końca musiałem to po prostu dobić.Dwa młotki w dłoń jedne na podkładkę i drugim uderzać w młotek.Tylko czy ta druga podkładka jest dokładnie taka sam jak ta z suntora ? Tą z suntora też można ściągnąć ,pewno zapiekła się ,postukać lekko w boki,popsikać i stukać ,stukać ,stukać.

Napisano

Tą dolną bieżnie trzeba nabić do końca, np za pomoca rury o średnicy wenwętrznej większej niż średnica zewnętrzna rury amortyzatora, lub delkiatnie po kolei z każdej strony młotkiem stukać (najlepiej poprzez jakieś drewienko żeby bieżni nie porysować). W tym miejscu dolna bieżnia łożsyk musi być ciasno pasowana by się nie obracała wraz z łożyskami.

Napisano

kolejny mały problem :)

przy składaniu wszystkiego do kupy zauwazyłem że jeden pierścień (chyba z plastiku albo czegoś podobnego bardzo lekki) jest pęknięty w jednym miejscu.

o ile się nie myle to jest on zazwyczaj w miejscu gdzie jest wianek na górze główki ramy i następnie ten pierścień i kolejno plastikowy pierścień (szeroki) zabezpieczający przed zabrudzeniami, następnie stożek i później podkładki dystansowe (ja ich niepotrzebuje bo jest przycięta rura sterowa idealnie) no i mostek

 

ten pierścień wchodzi chyba w wianek i jest przyciskany stożkiem od góry (tak mi się wydaje ;) )

 

i tutaj moje pytanko: Czy ten pierścień jest bardzo ważny, czy można złożyć wszystko bez niego?? lub z takim jaki jest pękniętym i czy będzie spełniał swoje zadanie

 

 

I jeszcze chce się upewnić że dobrze złożyłem stery w dolnej częsci główki ramy ;) więc tak:

na rure sterową założony jest kołnierz i na to plastikowa podkładka zabezpieczająca przed zabrudzeniami taka jak w górnej części sterów

 

prosze o wyrozumiałość ale napaliłem się żeby stestować dzisiaj amorka

 

pzdrower

Napisano

W sterach jest właśnie metalowy lub plastikowy przeciety pierścień stożkowy, stabilizujący rurę sterową w osi łozyska i musi być zamontowany.

Napisano

nie wiem czemu ale jak złożyłem wszystko i potem rozkładałem to ten pierścień był w główce ramy nie był na swoim miejscu ale mimo wszystko spróbuje złożyć i jutro sprawdze czy wszystko jest jak trzeba ;)

dzięki wszystkim za pomoc

pzdrower

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...