panmisiek Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 siemka wszystkim kupiłem manitou skareba ale prawdopodobnie stery nie pasują oczywiście moge się mylić bo nie wiem jak rozwiązać ten problem stary amortyzator suntour xc80 mam od 6-7lat, rura sterowa w obu amorkach jest taka sama ale widocznie gniazdo( tam gdzie kończy się rura sterowa na widelcu) jest jakieś inne, w skarebie nie ma "kołnierza" dodam że w styczniu zmieniłem rame i były oczywiście przy niej stery i do tego suntoura pasowały bez problemu może ktoś miał z czymś takim do czynienia ?? za wszelkie wskazówki i pomoc dziękówa i pozdrower
Rulez Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 Z tego co napisałeś wynika , że musisz zdjąć "kołnierz" (który jest częścią sterów) z Suntoura i założyć na Skareba.
panmisiek Napisano 18 Września 2009 Autor Napisano 18 Września 2009 Z tego co napisałeś wynika , że musisz zdjąć "kołnierz" (który jest częścią sterów) z Suntoura i założyć na Skareba. znalazłem drugi taki kołnierz ale na nie chce wejść do końca bo na dole rury sterowej jest zgrubienie i brakuje jakieś 4-5mm żeby doszedł do końca a nie chce na siłe tego zakładać problemów nie narobić jak to zwykle bywa idąc na żywioł a z tego starego amora za cholere nie zejdzie próbowałem i prędzej zniszcze śrubokręt niż to zejdzie co z tym zrobić?? próbować założyć to i ścisnąć śrubą od top cupa?? a może jakoś inaczej?? pomóżcie bo już bym chętnie przetestował jak działa
Bizon Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 Ta podkładka zawsze ciężko nachodzi ,mi osobiście w 3 amorach, które miałem też nie dochodziła do końca musiałem to po prostu dobić.Dwa młotki w dłoń jedne na podkładkę i drugim uderzać w młotek.Tylko czy ta druga podkładka jest dokładnie taka sam jak ta z suntora ? Tą z suntora też można ściągnąć ,pewno zapiekła się ,postukać lekko w boki,popsikać i stukać ,stukać ,stukać.
AbsyntH Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 Tą dolną bieżnie trzeba nabić do końca, np za pomoca rury o średnicy wenwętrznej większej niż średnica zewnętrzna rury amortyzatora, lub delkiatnie po kolei z każdej strony młotkiem stukać (najlepiej poprzez jakieś drewienko żeby bieżni nie porysować). W tym miejscu dolna bieżnia łożsyk musi być ciasno pasowana by się nie obracała wraz z łożyskami.
panmisiek Napisano 18 Września 2009 Autor Napisano 18 Września 2009 kolejny mały problem przy składaniu wszystkiego do kupy zauwazyłem że jeden pierścień (chyba z plastiku albo czegoś podobnego bardzo lekki) jest pęknięty w jednym miejscu. o ile się nie myle to jest on zazwyczaj w miejscu gdzie jest wianek na górze główki ramy i następnie ten pierścień i kolejno plastikowy pierścień (szeroki) zabezpieczający przed zabrudzeniami, następnie stożek i później podkładki dystansowe (ja ich niepotrzebuje bo jest przycięta rura sterowa idealnie) no i mostek ten pierścień wchodzi chyba w wianek i jest przyciskany stożkiem od góry (tak mi się wydaje ) i tutaj moje pytanko: Czy ten pierścień jest bardzo ważny, czy można złożyć wszystko bez niego?? lub z takim jaki jest pękniętym i czy będzie spełniał swoje zadanie I jeszcze chce się upewnić że dobrze złożyłem stery w dolnej częsci główki ramy więc tak: na rure sterową założony jest kołnierz i na to plastikowa podkładka zabezpieczająca przed zabrudzeniami taka jak w górnej części sterów prosze o wyrozumiałość ale napaliłem się żeby stestować dzisiaj amorka pzdrower
Rulez Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 W sterach jest właśnie metalowy lub plastikowy przeciety pierścień stożkowy, stabilizujący rurę sterową w osi łozyska i musi być zamontowany.
panmisiek Napisano 18 Września 2009 Autor Napisano 18 Września 2009 nie wiem czemu ale jak złożyłem wszystko i potem rozkładałem to ten pierścień był w główce ramy nie był na swoim miejscu ale mimo wszystko spróbuje złożyć i jutro sprawdze czy wszystko jest jak trzeba dzięki wszystkim za pomoc pzdrower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.