Hakan Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Zastanawia mnie w jakiej kolejności zmieniacie przełożenia? Czy często korzystacie z przedniej przerzutki, czy raczej jazdę opieracie o tylną przerzutkę? Jeśli chodzi o mnie, zmianę przełożeń opartą mam głównie o przerzutkę tylną a więc korzystam z całej rozpiętości jeżdżąc od 2-1 do 2-8, dopiero przy skrajnych biegach zmieniam przełożenia z przodu redukując jednocześnie te z tyłu np. z 2-8 na 3-7(lub 6). Niestety taki sposób jazdy ma swoje mankamenty, wymusza jednoczesną zmianę obu przełożeń, zmiana nie jest do końca płynna, wybija z rytmu... A może jeździcie raczej 2-7(lub 6) do 3-6(7) i dalej 3-8(9) i odwrotnie na niższych biegach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 przy dobrym osprzecie jest wystarczajaco plynna, na xtr praktycznie nieodczuwalna : O ale to takie moje odczucia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmike Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Jak wsiadam na rower ustawiam z tyłu środek z przodu 1 i w miarę rozpędzania zmieniam na 2 potem 3 ponieważ zmiany z tyłu dają bardzo niewielką różnicę w napędzie, dopiero jak mam z przodu 3 dorzucam coś z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hakan Napisano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2009 O ile jadąc po płaskim zmiana 2-6(7,8) mi odpowiada właśnie ze względu na małe różnice (problem pojawia się dopiero gdy kończą mi się z tyłu biegi ) to na podjazdach radzę sobie zmieniając od razu co dwa. Przy czym w związku z tym, że extremalnych podjazdów w okolicy nie mam, wystarczająca jest zazwyczaj redukcja przełożenia do 2-2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszk Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Raczej powinno się unikać dużego przekosu łańcucha, bo wpływa to po dłuższym czasie na szybsze zużycie napędu. Dlatego też mając z przodu na małej tarczy nie jeżdże na dwóch najmniejszych koronkach a mając na dużej tarczy nie używam dwóch największych koronek. Po za tym ciężko wyregulować przednią przerzutkę ( czasem się nie da ) by łańcuch nie obcierał na wszystkich przełożeniach. Wyścigi co innego czasem nie ma czasu mieszać przednią manetką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eastern Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Ja zazwyczaj (podczas codziennych treningów) 3 na przednich, a tylnie zależy od sytuacji - jak lekki podjazd - 3/4... na prostych od 5-7 (tylko tyle niestety mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker91 Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 podczas treningu na szosie używam zazwyczaj przełozenia 3 z przodu oraz 6-7 z tyłu, natomiast w lesie to na takim plaskim terenie jest 3-6. tylko pod górke zmieniam na 2 z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 eee, to gdzie i jak wy jezdzicie :)zakladajac, ze smigacie z przecietnymi kadencjami, to 3x6 daje ok 30km/h co do problemu ocierania przodu - manetka z microindexem srama i zawsze jest lux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foly Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 U mnie statystycznie najczesniej wychodzi 3 na 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy87 Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 2x5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Mam kasetę 11-28 (8 rzędów) i szczerze mówiąc używam wszystkich przełożeń podczas jazdy. "Ostrzejszy" teren (od 1x1 do 3x7/3x8). Delikatny teren używam najczęściej przełożeń od 2x5 do 2x8 (głównie 2x7). Natomiast na prostej (asfalt) moje ulubione przełożenie to 2x7 - spokojnie, bez większego zmęczenia można lecieć 30-35km/h (zależnie od warunków) Na asfalcie trzeciego blatu używam tylko gdy zbliżam się do 40km/h). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Ja tam używam przeważnie 32t z przodu (tył unikając dwóch największych), 44t tylko na szybkie i długie zjazdy, a młynek na ostrzejsze podjazdy. Ot to moja filozofia Kaseta 11-34t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Obecnie bardzo rzadko używam przedniej przerzutki, zawsze środkowa tarcza. Najmniejszej używam tylko i wyłącznie na ciężkich podjazdach w górach, a blatu podczas szybkiej jazdy po płaskim i na zjazdach (chociaż też nie zawsze). Głównie operuję tylną przerzutką, po całej rozpiętości kasety. Metoda nie zawodzi, a zakres przełożeń wystarcza w pełni. Kiedyś jeździłem tylko na najtwardszych przełożeniach z bardzo niską kadencją, ale przepłaciłem za to stawami kolanowymi. Wolałem odpuścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hakan Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Zrobiłem w wolnej chwili zestawienie ze stosunkiem wysokości przełożenia. Dla kasety 32-11 oraz korb 44-22 i 48-26. Ot, taka ciekawostka Stosunek wielkości zębatki kasety do zębatki korby: Po posortowaniu od najwyższego biegu do najniższego, kolumna skok oznacza różnicę pomiędzy kolejnymi biegami, pogrubione zostały biegi o jednakowej wartości: I wycięciu skrajnych, krzyżujących się przełożeń: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Wszystko super, tylko policzyłeś odwrotnie - przełożenie podaje się jako stosunek ilości zębów przedniej zębatki do ilości zębów tylnej zębatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hrabia Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 na asfalcie 1 z przodu nie używam wcale.. tzn w normalnych warunkach, zdarzyły mi się dwie sytuacje, gdy jechałem na 1-1.. grossglogner strasse z sakwami i istebna ale zwykle najmniejsze przełożenie, jakiego używam to 2-2, bądź 2-3 środkowa zębatka z przodu odpowiada u mnie za podjazdy, przy ponownym rozpędzaniu na wypłaszczeniu dochodzę najwyżej do 2-7, bo przy 2-8 już mi ociera lekko łańcuch.. no a największej tarczy używam przez resztę czasu, na płaskim raczej nawet hamując na światłach nie zrzucam na mniejszą.. używam przełożeń od 3-5 do 3-9... no i ta zębatka wygrywa w zestawieniu jeśli chodzi o teren to już w zasadzie pełen zakres przełożeń się pojawia.. teren terenowi nie równy, ale najwięcej oczywiście na środkowej z przodu Crazyk no to ładny młynek musisz stosować.. ja mając kasetę 9 na 2-7 mogę jechać z 25, na 2-8 chyba 30 bym nie przekroczył.. 3-5 od 24-25, 3-6 od 28, 3-7 od 32, 3-8 od 35km/h, a koło 40 to już tylko 3-9 :-P PS. uchodzę za takiego, co nie stosuje ciężkich przełożeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hakan Napisano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Wszystko super, tylko policzyłeś odwrotnie - przełożenie podaje się jako stosunek ilości zębów przedniej zębatki do ilości zębów tylnej zębatki. No tak, zastanawiałem się - co, do czego... Tak czy inaczej, wartość stosunku się zmieni, ale kolejność przełożeń - nie (jeden jest odwrotnością drugiego). Dołączyłem obrazki z właściwym stosunkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Przeważnie podczas jazdy używam 2-5 jako najlżejszej do 2-9. Dopiero jeżeli mi się spieszy albo jadę asfaltem to z przodu wrzucam 3, a na podjazdach 2-2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawgun Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 A ja używam przełożeń tak: 1x1.......1, 1x2.......2, 1x3.......3, 2x3.......4, 2x4.......5, 2x5.......6, 2x6.......7, 3x6.......8, 3x7.......9, 3x8.......10, 3x9.......11. Mam 11 biegów, które dają radę w każdych warunkach. Żadnych przekoszeń łańcucha, nic nie trzeszczy, nic nie obciera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 A ja używam przełożeń tak: 1x1.......1, 1x2.......2, 1x3.......3, 2x3.......4, 2x4.......5, 2x5.......6, 2x6.......7, 3x6.......8, 3x7.......9, 3x8.......10, 3x9.......11. Mam 11 biegów, które dają radę w każdych warunkach. Żadnych przekoszeń łańcucha, nic nie trzeszczy, nic nie obciera. Stosuje dokładnie ten sam system. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 Jak na moje jest to zbyt mały zakres przełożeń. Długo używałem, ale ostatecznie zmieniłem upodobania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian355 Napisano 26 Września 2009 Udostępnij Napisano 26 Września 2009 Ja używam takich przełożeń: 1:1 1:2 1:3 2:3 2:4 2:5 3:5 3:6 3:7 Niedługo swap na 8 rzędówkę ale to i tak nic nie zmieni praktycznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 26 Września 2009 Udostępnij Napisano 26 Września 2009 A ja od 1:1 do 1:7 i 2:3 do 2:9. Korby 22-36, kaseta 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker91 Napisano 26 Września 2009 Udostępnij Napisano 26 Września 2009 Ja używam takich przełożeń: 1:1 1:2 1:3 2:3 2:4 2:5 3:5 3:6 3:7 ja tak samo.. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 27 Września 2009 Udostępnij Napisano 27 Września 2009 Ja z kolei uzywam: 1:1 1:2 1:3 2:4 2:5 2:6 2:7 2:8 3:5 3:6 3:7 3:8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.