Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] XCR LO czy Dart 2 czy Gila TnL?


bajacz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dylemat, który amortyzator wybrać. Generalnie tak w przedziale cenowym do 350zł. W grę wchodzą tylko nowe amortyzatory. Waham się pomiędzy trzema - Suntour XCR LO, Rock Shox Dart 2 i RST Gila TnL. Wszystkie mają skok 100mm, tłumienie olejowe, blokadę skoku i regulację naprężenia wstępnego, więc parametry właściwie takie same. Cenowo też wiele się od siebie nie różnią.

Zaznaczam, że ważę ok. 85kg, i że będę używał hamulców tarczowych (tarcza z przodu 203mm).

 

Proszę o wypowiedzi na temat tych amorków i pomoc w wyborze :)

Napisano

Witam! Wypowiem się. Na XCR przejechałem już 1200 km i jak na razie nie ma luzów. Jest to dosyć fajny amortyzator, wydaje mi się, że najlepszy z tych co wymieniłeś, ale zależy do czego będzie uzywany. Ja nie wiem do czego, ty go będziesz uzywał, ale jak masz zamiar wsadzic w niego tarcze 203mm, to lepiej uzbieraj na cos lepszego. w ogóle przypominam, że ten amortyzator nie jest do skakania, ani DH itp. Szczelam że będziesz skał lub jakis DH bo tarcza 203.

Tarcza 180mm to naprawde maks. Chociaż ja bym takiej nie włozył ponieważ by szybko załapał luzy. Najlepiej 160 i już. Ja jestem z niego zadowolony. Przesiadłem sie na rower z tym amortyzatorm z markokeszu. I powiedziałem sobie bomba, normalnie super sprzęt, ale po jazdach np. na Rebie czy SID'zie to ten amortyzator, to kupa jak ich mało :) Pozdrowienia :)

Napisano

Wbrew pozorom nie mam zamiaru skakać na hopkach ani jeździć w DH ;p Po prostu mam kupiony taki zestaw hamulców Avid BB5 z tarczą 203 na przód i 160 na tył. Rower będzie raczej do lekkiego XC, bez szaleństw ;p Wolałbym nie wydawać kolejnej kasy i wymieniać teraz tej tarczy 203 na mniejszą...

Napisano

dokładnie tak mam ją i była już 2 razy w serwisie!, ale teraz nawet dobrze jeżdzi się na niej, niestety niezbyt dobrze tłumi, zato trudno ją dobić. Do lekkiego xc- nie polecam!

Napisano

Dart jest dobry dla osob powyzej 80kg wiec bedzie nawet dobry dla Ciebie. Sprawia wrazenie bardziej "pancernego" chociaz o XCR tez zlego slowa nie powiem (polamane, z luzami widzialem, ale to byly bledy w uzytkowaniu ;) uzytkownicy mysleli ze maja dj'a :P ). Ja wolalbym rock shox :)

  • Mod Team
Napisano

Witam

 

uzytkowałem gile t5 i 160tka szybko ja pogrzła. CO do reszty:

Gila tnl - nie jestem pewien na 100% ale golenie ma 28mm ma mocowanie IS

 

Dart - ma golenie 28mm ale jest lepszy od gili ma mocowanie PM

 

XCR LO - Chodzi ci o werjse LO czy RL? nie wiem jak teraz bo dawno cen nie sprawdzalem ale wersja RL jest ok 100zł drozsza od LO a rozni sie tylko tym ze ma manetke, sam go chciałęm kupić aaaale 100zł za taki bayer to dla mnie za duzo. XCR ma golenie 30mm jednoczesnie oxydowane na czarno i w zaleznosci jak sie o to dba tak szybko powłoke sie zetrze. mocowanie hamulca zarówno wystepuje IS jak i PM w zaleznosci od rocznika albo modelu.

 

Imho XCR najladniej wyglada i ma ciekawsze wersje kolorystyczne do wyboru a decyzja nalezy do ciebie.

 

NIe myslales o innym amorze z tej połki cenowej ??

Napisano

Oczywiście inne amortyzatory z tej półki cenowej też wchodzą w grę B) Właściwie chyba jednak najlepiej wypada Suntour XCR LO. Okazało się, że Dart z blokadą skoku jest o ponad 100zł droższy od XCR.. Więc chyba jednak postawię na XCR :P

 

Aaa.. i jest jeszcze jeden problem. Czy na tego XCR będzie pasować tarcza 160mm? Bo na stronie producenta jest napisane, że mocowanie zacisku bez adaptera jest przystosowane do tarczy 180mm. Nie wiem czy to prawda, ale to chyba byłby jakiś absurd.. Ktoś jeździ na tym XCR z tarczą 160?

Napisano

Wszystkie XCR'y jakie miałem okazję zobaczyć miały standardowo mocowanie IS pod tarczę 160mm. Widocznie popełnili głupi błąd. :wallbash: Nie spotkałem się by jakiś amor był przystosowany do tarczy MINIMUM 180mm. ;)

Napisano

No to się może wypowiem na temat XCR LO :D

Używam go od.. hmm.. jakiś 400km (jeszcze nie widział zbyt wiele). Używam go głównie na asfalcie (wbrew pozorom, ten 'asfalt' to dziury, jazda na zablokowanym amorze grozi uszkodzeniem blokady - kolega przy mnie zajechał blokadę w XCM właśnie na asfalcie). Na gładkiej nawierzchni (asfalt, równy szuter, etc.) blokada jest wręcz darem z niebios. W terenie lubi bujać, jest czuły i miękki, jednak dla mnie (~55kg) jest.. za miękki :P Sama regulacja daje bardzo niewiele. Niestety, złapałem na nim delikatne luzy ("przód tył"), ok. 2mm na stronę. Mimo to luzy nie pogłębiają się i są zauważalne jedynie na postoju.

Reasumując: amorek godny polecenia, jeśli będziesz jeździc głównie na asfalcie, lekkim terenie, lekkim XC, turystyka ("setka" na cały dzień - testowane :P ) to możesz być zadowony, szczególnie za tą cenę. Rewelacji nie ma, ale w porównaniu do niektórych RST w tej cenie, bije na głowę.

 

PS. Używam "Fał brejków" :P

Napisano

Też kupiłem w tym roku ten amortyzator, ma ok. 1500 km przebiegu. Do tego Juicy 3 ze 160 mm tarcza. Delikatne luzy przód tył. Ogólnie amortyzator sprawuje się ok, zadnych problemów z nim nie mam. Kolega tez go ma od 3 lat i rownież nie narzeka. Jak troche poszukasz to wyrwiesz ten amortyzator z blokada poniżej 200 zł (ja dałem na wiosne jakies 160 zł - rocznik 2008, blokada skoku, 100mm). Myśle ze nie warto dopłacać prawie 100 zl do wersji 2009 która rózni się jedynie mocowaniem hamulca tarczowego (a ty podobno już jakiś masz, wiec nie wiadomo czy adapter jest pod IS czy PM) ?

Napisano

Hamulce generalnie mam pod mocowanie IS, ale pasują także pod PM. Wiem na pewno, że nie ma adaptera pod PM na tarcze 160mm. Z tego co wiem, to zacisk pod tarcze 160 na mocowaniu PM montuje się w ogóle bez żadnego adaptera. Zmyliło mnie tylko to, że producent na swojej stronie o możliwościach zamontowania hamulców pisze dokładnie tak: "Disc (Post mount type: for 180mm rotor) & V-type". Tak jakby to mocowanie było ustawione na najmniejszą tarczę o średnicy 180mm, co wydaje mi się bardzo dziwne. Poza tym możliwe, że to po prostu błąd z ich strony (w specyfikacjach na ich portalu można znaleźć bardzo dużo innych nieścisłości).

 

O to czy na ten amor będzie pasować tarcza 160 zapytałem także dwóch sprzedających XCR'y na Allegro. Zaskakujące było to, że jeden z nich mi odpisał, że nie ma problemu - tarcza na pewno będzie pasować, natomiast drugi napisał, że tarcza nie będzie pasować, ponieważ nie istnieją adaptery na 160mm :rolleyes:

I bądź tu mądry...

  • Mod Team
Napisano

Ja bym był skłonny stwioerdzic ze 180 to max rozmiar tarczy. Co do mocowania IS Latwo stwierdzic czy jest pod 160 czy wieksza. Przy 160 otwory na sruby sa zaraz przy samej goleni przy 180 dolny jest juz dłuzszy.

 

A czemu odrzucasz uzwki ?? Czasami za takie pieniadze trafi sie fajny marcok moze i wiekowy ale na pewno lepszy i bez luzów ;)

Napisano

Nowy amor na pewno nie ma luzów ;p Jakoś wole nie kupować używanych, bo często się zdarza, że sprzedawca ukrywa jego prawdziwy przebieg albo nie chce nawet podać jaki to rocznik. Zresztą spora większość to stare i zajechane amory, których nie warto kupować w ogóle, a okazje zdarzają się bardzo rzadko.

Napisano

Wiem jak to wygląda i wcale nie jest aż tak źle jak trochę tego czarnego zejdzie. Za to cena wygląda dużo lepiej w XCR i to jest argument decydujący ;p

Napisano

Nie po to za coś płacimy aby wyglądało to "nie aż tak źle". Szkoda po prostu pieniedzy... Na aukcji jest np w tej chwili prawie nowa Tora Solo Air za kilka stówek. Amorów które podałeś nie ma nawet co porównywać

Napisano

Według mnie rower w pierwszej kolejności służy do jeżdżenia, a wygląd jest na drugim miejscu, a poza tym każdy kto decyduje się na zakup XCR'a musi się liczyć z tym, że anoda z czasem się ściera. Dla mnie jest oczywiste, że nie ma co porównywać Tory, która kosztuje 700-800zł do amorów, które brałem pod uwagę (i kosztują ok. 250-350zł). To są amortyzatory zupełnie z innej półki. A co tej aukcji z Torą, to zapewne skończy się na ok. 500zł albo więcej jak znam życie, a zresztą ma 1000km przebiegu (jeśli mówimy o tej samej aukcji), więc chyba nie jest "prawie nowa" ;p

Może kiedyś mnie będzie stać na to żeby sobie kupić amortyzator za 800zł, ale na pewno nie w tej chwili...

 

Zresztą już kupiłem Suntoura XCR - większość ludzi wypowiada się o nim pozytywnie, a cena była tym bardziej zachęcająca :icon_wink:

Napisano

Witam

18 czerwca tego roku zakupilem sobie kellysa quartza z tarczowkami. Posiada amortyzator RST Gila Pro.

Po zakupie wybralem sie na 15 kilometrowa wycieczke. O tak sprawdzic nowy nabytek. Pierwsze 5 km. super amorek pracowal bez zarzutu. Potem bylo juz tylko gorzej. Pracowal tak jakbym wlaczyl blokade skoku. Gdy wrocilem nie czulem rak.

Myslalem ze mosi sie rozkrecic i w koncu zacznie lepiej pracowac. I rozczarowalem sie. Po 3 miesiacach wkoncu zdwnerwowalo mnie to i oddalem rower do serwisu. Pan powiezial ze sie tym zajma. Rozkrecili go, wyczyscili i nasmarowali. Po odebraniu roweru przejechalem jeszcze raz ta sama trase i znow to samo.

Moj kolega miesiąc wczesniej kupil spidera rowniez kellys z amortyzatorem SR Suntour XCR. O dziwo mowi ze nie jezdzil gdzies na wieksze wycieczki a jego amortyzator pracowal lepiej od mojego.

Teraz zastanawiam sie czy nie wymienic Gili na wlasnie Suntoura.

I moje pytanie jest takie : czy moge sie zwrocic o wymiane amortyzatora i czy bedzie mi potrzebny paragon badz ksiazeczka gwarancyjna?

Napisano

Myślę, że nie ma raczej możliwości zamiany tej Gili na XCR. Pewnie będziesz musiał po prostu kupić nowego XCR'a, a tego starego amora będzie trzeba sprzedać na własną rękę.

Napisano

A za jaką kwotę mogę go sprzedać??? Nowe chodzą po 319 zl. nie wiem ile może być wart mój??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...