bajacz Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Mam dylemat, który amortyzator wybrać. Generalnie tak w przedziale cenowym do 350zł. W grę wchodzą tylko nowe amortyzatory. Waham się pomiędzy trzema - Suntour XCR LO, Rock Shox Dart 2 i RST Gila TnL. Wszystkie mają skok 100mm, tłumienie olejowe, blokadę skoku i regulację naprężenia wstępnego, więc parametry właściwie takie same. Cenowo też wiele się od siebie nie różnią. Zaznaczam, że ważę ok. 85kg, i że będę używał hamulców tarczowych (tarcza z przodu 203mm). Proszę o wypowiedzi na temat tych amorków i pomoc w wyborze
exist Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 SR Suntour XCR jest najtańszy i najlżejszy (+) temat o XCR RS Dart 2 największy zalecany rozmiar hamulca tarczowego to 165mm temat o Darcie 2 RST Gila TnL jest najcięższy (-), a zalecany maksymalny rozmiar tarczy to 180 mm temat o Gila TnL Nie wiem na czym polega maksymalny rozmiar tarczy (używam v-brejki) . Pozdrawiam, Kuba
Konraad Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Witam! Wypowiem się. Na XCR przejechałem już 1200 km i jak na razie nie ma luzów. Jest to dosyć fajny amortyzator, wydaje mi się, że najlepszy z tych co wymieniłeś, ale zależy do czego będzie uzywany. Ja nie wiem do czego, ty go będziesz uzywał, ale jak masz zamiar wsadzic w niego tarcze 203mm, to lepiej uzbieraj na cos lepszego. w ogóle przypominam, że ten amortyzator nie jest do skakania, ani DH itp. Szczelam że będziesz skał lub jakis DH bo tarcza 203. Tarcza 180mm to naprawde maks. Chociaż ja bym takiej nie włozył ponieważ by szybko załapał luzy. Najlepiej 160 i już. Ja jestem z niego zadowolony. Przesiadłem sie na rower z tym amortyzatorm z markokeszu. I powiedziałem sobie bomba, normalnie super sprzęt, ale po jazdach np. na Rebie czy SID'zie to ten amortyzator, to kupa jak ich mało Pozdrowienia
bajacz Napisano 15 Września 2009 Autor Napisano 15 Września 2009 Wbrew pozorom nie mam zamiaru skakać na hopkach ani jeździć w DH ;p Po prostu mam kupiony taki zestaw hamulców Avid BB5 z tarczą 203 na przód i 160 na tył. Rower będzie raczej do lekkiego XC, bez szaleństw ;p Wolałbym nie wydawać kolejnej kasy i wymieniać teraz tej tarczy 203 na mniejszą...
soliner Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Uwaga na te Gile! To potwór nie amor. Ciezki, twardy ogolnie toporny wynalazek da sie z nim zyc, ale ciężko i tarcza 203mm go szybko zagładzi Pozdrawiam
Grondag Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 dokładnie tak mam ją i była już 2 razy w serwisie!, ale teraz nawet dobrze jeżdzi się na niej, niestety niezbyt dobrze tłumi, zato trudno ją dobić. Do lekkiego xc- nie polecam!
bajacz Napisano 15 Września 2009 Autor Napisano 15 Września 2009 No dobra, to zmienię tą tarczę na 160. Lepszy przy mojej wadze będzie Dart czy XCR?
C00BA Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Dart jest dobry dla osob powyzej 80kg wiec bedzie nawet dobry dla Ciebie. Sprawia wrazenie bardziej "pancernego" chociaz o XCR tez zlego slowa nie powiem (polamane, z luzami widzialem, ale to byly bledy w uzytkowaniu uzytkownicy mysleli ze maja dj'a ). Ja wolalbym rock shox
Mod Team Puklus Napisano 16 Września 2009 Mod Team Napisano 16 Września 2009 Witam uzytkowałem gile t5 i 160tka szybko ja pogrzła. CO do reszty: Gila tnl - nie jestem pewien na 100% ale golenie ma 28mm ma mocowanie IS Dart - ma golenie 28mm ale jest lepszy od gili ma mocowanie PM XCR LO - Chodzi ci o werjse LO czy RL? nie wiem jak teraz bo dawno cen nie sprawdzalem ale wersja RL jest ok 100zł drozsza od LO a rozni sie tylko tym ze ma manetke, sam go chciałęm kupić aaaale 100zł za taki bayer to dla mnie za duzo. XCR ma golenie 30mm jednoczesnie oxydowane na czarno i w zaleznosci jak sie o to dba tak szybko powłoke sie zetrze. mocowanie hamulca zarówno wystepuje IS jak i PM w zaleznosci od rocznika albo modelu. Imho XCR najladniej wyglada i ma ciekawsze wersje kolorystyczne do wyboru a decyzja nalezy do ciebie. NIe myslales o innym amorze z tej połki cenowej ??
bajacz Napisano 16 Września 2009 Autor Napisano 16 Września 2009 Oczywiście inne amortyzatory z tej półki cenowej też wchodzą w grę Właściwie chyba jednak najlepiej wypada Suntour XCR LO. Okazało się, że Dart z blokadą skoku jest o ponad 100zł droższy od XCR.. Więc chyba jednak postawię na XCR Aaa.. i jest jeszcze jeden problem. Czy na tego XCR będzie pasować tarcza 160mm? Bo na stronie producenta jest napisane, że mocowanie zacisku bez adaptera jest przystosowane do tarczy 180mm. Nie wiem czy to prawda, ale to chyba byłby jakiś absurd.. Ktoś jeździ na tym XCR z tarczą 160?
Qba66 Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 Wszystkie XCR'y jakie miałem okazję zobaczyć miały standardowo mocowanie IS pod tarczę 160mm. Widocznie popełnili głupi błąd. Nie spotkałem się by jakiś amor był przystosowany do tarczy MINIMUM 180mm.
bajacz Napisano 16 Września 2009 Autor Napisano 16 Września 2009 Rocznik 2009 ma mocowanie PS (post mount). Ale to by było głupie gdyby nie można było zamontować tarczy 160mm.
adii22 Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 No to się może wypowiem na temat XCR LO Używam go od.. hmm.. jakiś 400km (jeszcze nie widział zbyt wiele). Używam go głównie na asfalcie (wbrew pozorom, ten 'asfalt' to dziury, jazda na zablokowanym amorze grozi uszkodzeniem blokady - kolega przy mnie zajechał blokadę w XCM właśnie na asfalcie). Na gładkiej nawierzchni (asfalt, równy szuter, etc.) blokada jest wręcz darem z niebios. W terenie lubi bujać, jest czuły i miękki, jednak dla mnie (~55kg) jest.. za miękki Sama regulacja daje bardzo niewiele. Niestety, złapałem na nim delikatne luzy ("przód tył"), ok. 2mm na stronę. Mimo to luzy nie pogłębiają się i są zauważalne jedynie na postoju. Reasumując: amorek godny polecenia, jeśli będziesz jeździc głównie na asfalcie, lekkim terenie, lekkim XC, turystyka ("setka" na cały dzień - testowane ) to możesz być zadowony, szczególnie za tą cenę. Rewelacji nie ma, ale w porównaniu do niektórych RST w tej cenie, bije na głowę. PS. Używam "Fał brejków"
Onio Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 Też kupiłem w tym roku ten amortyzator, ma ok. 1500 km przebiegu. Do tego Juicy 3 ze 160 mm tarcza. Delikatne luzy przód tył. Ogólnie amortyzator sprawuje się ok, zadnych problemów z nim nie mam. Kolega tez go ma od 3 lat i rownież nie narzeka. Jak troche poszukasz to wyrwiesz ten amortyzator z blokada poniżej 200 zł (ja dałem na wiosne jakies 160 zł - rocznik 2008, blokada skoku, 100mm). Myśle ze nie warto dopłacać prawie 100 zl do wersji 2009 która rózni się jedynie mocowaniem hamulca tarczowego (a ty podobno już jakiś masz, wiec nie wiadomo czy adapter jest pod IS czy PM) ?
bajacz Napisano 16 Września 2009 Autor Napisano 16 Września 2009 Hamulce generalnie mam pod mocowanie IS, ale pasują także pod PM. Wiem na pewno, że nie ma adaptera pod PM na tarcze 160mm. Z tego co wiem, to zacisk pod tarcze 160 na mocowaniu PM montuje się w ogóle bez żadnego adaptera. Zmyliło mnie tylko to, że producent na swojej stronie o możliwościach zamontowania hamulców pisze dokładnie tak: "Disc (Post mount type: for 180mm rotor) & V-type". Tak jakby to mocowanie było ustawione na najmniejszą tarczę o średnicy 180mm, co wydaje mi się bardzo dziwne. Poza tym możliwe, że to po prostu błąd z ich strony (w specyfikacjach na ich portalu można znaleźć bardzo dużo innych nieścisłości). O to czy na ten amor będzie pasować tarcza 160 zapytałem także dwóch sprzedających XCR'y na Allegro. Zaskakujące było to, że jeden z nich mi odpisał, że nie ma problemu - tarcza na pewno będzie pasować, natomiast drugi napisał, że tarcza nie będzie pasować, ponieważ nie istnieją adaptery na 160mm I bądź tu mądry...
Mod Team Puklus Napisano 17 Września 2009 Mod Team Napisano 17 Września 2009 Ja bym był skłonny stwioerdzic ze 180 to max rozmiar tarczy. Co do mocowania IS Latwo stwierdzic czy jest pod 160 czy wieksza. Przy 160 otwory na sruby sa zaraz przy samej goleni przy 180 dolny jest juz dłuzszy. A czemu odrzucasz uzwki ?? Czasami za takie pieniadze trafi sie fajny marcok moze i wiekowy ale na pewno lepszy i bez luzów
bajacz Napisano 17 Września 2009 Autor Napisano 17 Września 2009 Nowy amor na pewno nie ma luzów ;p Jakoś wole nie kupować używanych, bo często się zdarza, że sprzedawca ukrywa jego prawdziwy przebieg albo nie chce nawet podać jaki to rocznik. Zresztą spora większość to stare i zajechane amory, których nie warto kupować w ogóle, a okazje zdarzają się bardzo rzadko.
sivydym Napisano 17 Września 2009 Napisano 17 Września 2009 Dart - bo ma nawet dzialającą regulacje tłumienia, XCR nie bo po miesiacu niestety zejdzie ten piękny czarny kolorek - wygląda to okropnie.
bajacz Napisano 17 Września 2009 Autor Napisano 17 Września 2009 Wiem jak to wygląda i wcale nie jest aż tak źle jak trochę tego czarnego zejdzie. Za to cena wygląda dużo lepiej w XCR i to jest argument decydujący ;p
sivydym Napisano 18 Września 2009 Napisano 18 Września 2009 Nie po to za coś płacimy aby wyglądało to "nie aż tak źle". Szkoda po prostu pieniedzy... Na aukcji jest np w tej chwili prawie nowa Tora Solo Air za kilka stówek. Amorów które podałeś nie ma nawet co porównywać
bajacz Napisano 19 Września 2009 Autor Napisano 19 Września 2009 Według mnie rower w pierwszej kolejności służy do jeżdżenia, a wygląd jest na drugim miejscu, a poza tym każdy kto decyduje się na zakup XCR'a musi się liczyć z tym, że anoda z czasem się ściera. Dla mnie jest oczywiste, że nie ma co porównywać Tory, która kosztuje 700-800zł do amorów, które brałem pod uwagę (i kosztują ok. 250-350zł). To są amortyzatory zupełnie z innej półki. A co tej aukcji z Torą, to zapewne skończy się na ok. 500zł albo więcej jak znam życie, a zresztą ma 1000km przebiegu (jeśli mówimy o tej samej aukcji), więc chyba nie jest "prawie nowa" ;p Może kiedyś mnie będzie stać na to żeby sobie kupić amortyzator za 800zł, ale na pewno nie w tej chwili... Zresztą już kupiłem Suntoura XCR - większość ludzi wypowiada się o nim pozytywnie, a cena była tym bardziej zachęcająca
kba Napisano 22 Września 2009 Napisano 22 Września 2009 Witam 18 czerwca tego roku zakupilem sobie kellysa quartza z tarczowkami. Posiada amortyzator RST Gila Pro. Po zakupie wybralem sie na 15 kilometrowa wycieczke. O tak sprawdzic nowy nabytek. Pierwsze 5 km. super amorek pracowal bez zarzutu. Potem bylo juz tylko gorzej. Pracowal tak jakbym wlaczyl blokade skoku. Gdy wrocilem nie czulem rak. Myslalem ze mosi sie rozkrecic i w koncu zacznie lepiej pracowac. I rozczarowalem sie. Po 3 miesiacach wkoncu zdwnerwowalo mnie to i oddalem rower do serwisu. Pan powiezial ze sie tym zajma. Rozkrecili go, wyczyscili i nasmarowali. Po odebraniu roweru przejechalem jeszcze raz ta sama trase i znow to samo. Moj kolega miesiąc wczesniej kupil spidera rowniez kellys z amortyzatorem SR Suntour XCR. O dziwo mowi ze nie jezdzil gdzies na wieksze wycieczki a jego amortyzator pracowal lepiej od mojego. Teraz zastanawiam sie czy nie wymienic Gili na wlasnie Suntoura. I moje pytanie jest takie : czy moge sie zwrocic o wymiane amortyzatora i czy bedzie mi potrzebny paragon badz ksiazeczka gwarancyjna?
bajacz Napisano 23 Września 2009 Autor Napisano 23 Września 2009 Myślę, że nie ma raczej możliwości zamiany tej Gili na XCR. Pewnie będziesz musiał po prostu kupić nowego XCR'a, a tego starego amora będzie trzeba sprzedać na własną rękę.
kba Napisano 25 Września 2009 Napisano 25 Września 2009 A za jaką kwotę mogę go sprzedać??? Nowe chodzą po 319 zl. nie wiem ile może być wart mój??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.