Skamander Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Witam, Mam pytanie dotyczące ustawienia tarczowych hamulców hydraulicznych w sytuacji gdy zdjąłem i ponownie założyłem koło (np. w celu wymiany opony). Strasznie ciężko jest powtórnie założyć koło dokładnie tak samo więc po takiej przekładce tarcza trze. Jak w miarę szybko i sprawnie ustawić hamulec lub kolo nie tracąc czasu na żmudna regulacje? Ma ktoś może jakiś patent?
tokis Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Podłączam się do pytania, mam ten sam problem. Hamulec ustawiony świetnie, nic nie ociera: ale po zdjęciu koła i powtórnym założeniu ociera, męczę się od wczoraj, nie mogę tago koła ustawić tak zeby nie przycierało. Przecież nie można po kazdym zdjęciu koła regulować zacisku, to byłaby paranoja!
Pichu Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 A jaki hamulec?? Jeśli Avid to śrubki tri-align wystarczy odkręcić, zakręcić kołem, zahamować zostawiając wciśnięta klamkę i dokręcić.
Artro Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 A ciekaw jestem czy ne hamulce hydraulczne tez maja podobne patenty co Avid? Mnie ciekawia takie Formule K24 i chialbym sie zapytac czy hamulce tej marki maja cos takiego? Jak jest u innych producentow? Shimano/ Magura etc?
bobiik Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Witam, Mam pytanie dotyczące ustawienia tarczowych hamulców hydraulicznych w sytuacji gdy zdjąłem i ponownie założyłem koło (np. w celu wymiany opony). Strasznie ciężko jest powtórnie założyć koło dokładnie tak samo więc po takiej przekładce tarcza trze. Jak w miarę szybko i sprawnie ustawić hamulec lub kolo nie tracąc czasu na żmudna regulacje? Ma ktoś może jakiś patent? Luzuje śruby od zacisku tak aby zacisk minimalnie się ruszał.Później naciskam , przytrzymuje klamkę i w tym samym czasie dokręcam śruby zacisku.W zasadzie z 10 razy udaje się 9.
hudy Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Niestety tak to już jest, że zacisk trzeba często gęsto regulować ponownie. Osobiście porzuciłem, czy tam zmodyfikowałem sposób z zaciskaniem klamki. Zanim zaciśnie się w jakimś konkretnym miejscu tarczę zamieniam swoją rączkę w ABS. Lekko zaciskam (tak żeby koło wciąż się obracało) i puszczam kilkakrotnie przed ostatecznym zaciśnięciem klamki. Wydaje się, że zacisk ustawia się dużo lepiej. Systemy ze sztywną osią zdaje się są odporne na tego typu przyjemności. Z powszechnie wchodzącą osią 15mm problem, przynajmniej z przodu ma szansę być rozwiązany.
tokis Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Luzuje śruby od zacisku tak aby zacisk minimalnie się ruszał.Później naciskam , przytrzymuje klamkę i w tym samym czasie dokręcam śruby zacisku.W zasadzie z 10 razy udaje się 9. Nie, no to jakiś absurd! Jesteś w terenie, chesz szybko zmienić dętkę i jechac dalej, a tu odkręcanie, przyciskanie itd. , jeszcze nie daj Boże w deszczu lub błocie.Cos widocznie w konstrukcji tych hamulców jest niedopracowane. Raz wyregulowany zacisk powinien przyjąć prawidłowo założone koło bez każdorazowego bawienia się jego ustawianiem. I kropka.
Skamander Napisano 15 Września 2009 Autor Napisano 15 Września 2009 A jaki hamulec?? Jeśli Avid to śrubki tri-align wystarczy odkręcić, zakręcić kołem, zahamować zostawiając wciśnięta klamkę i dokręcić. Hamulce mam HAEYS Stroker Ryde, jeśli to coś pomoze
Andrew Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 mam to samo. Winne tu są minimalnie krzywe osie piast. Inaczej ustawiona ośka i już ociera :/
Schwefel Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Nie, no to jakiś absurd! Jesteś w terenie, chesz szybko zmienić dętkę i jechac dalej, a tu odkręcanie, przyciskanie itd. , jeszcze nie daj Boże w deszczu lub błocie.Cos widocznie w konstrukcji tych hamulców jest niedopracowane. Raz wyregulowany zacisk powinien przyjąć prawidłowo założone koło bez każdorazowego bawienia się jego ustawianiem. I kropka. Chłopie skąd ty się zerwałeś? Tak jest w każdych hamulcach tarczowych i albo się to akceptuje albo jeździ dalej na v'kach.
Timon92 Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Nie, no to jakiś absurd! Jesteś w terenie, chesz szybko zmienić dętkę i jechac dalej, a tu odkręcanie, przyciskanie itd Kup sobie klucz dynamometryczny i zaciskaj zacisk piasty zawsze z identyczną siłą.
tokis Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Mam szybkozamykacz. A może zamienic na imbusy i wtedy dokładniej się dokręca z obu stron? Albo te "szytwne osie" o których tu sie dużo mówi
Schwefel Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Imbusy nic nie dają, sprawdziłem osobiście.
Andrew Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 Ja miałem szybkozamykacze, teraz mam Dartmoory BOlt-on i nie widzę różnicy, tzn prawie zawsze muszę regulować zacisk po zdjęciu koła.
Skamander Napisano 15 Września 2009 Autor Napisano 15 Września 2009 Systemy ze sztywną osią zdaje się są odporne na tego typu przyjemności. Z powszechnie wchodzącą osią 15mm problem, przynajmniej z przodu ma szansę być rozwiązany. Zaintrygowały mnie te sztywne osie może mnie ktoś szerzej oświecić o co chodzi, ewentualnie jakiś link podesłać pokazujący coś takiego.
Rafał87 Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 problem ocierającego hamulca leży raczej po stronie piasty, lekko krzywa ośka, nierównej grubości nakrętka kontrująca konus ewentualnie jeszcze krzywy gwint na ośce ale to raczej mniej prawdopodobne, najlepiej jest zaznaczyć sobie na nakretce kontrującej jakiś punkt i zawsze wkładać oś tak żeby to zaznaczenie było w tej samej pozycji co przed zdjęciem koła.
Miecho87 Napisano 15 Września 2009 Napisano 15 Września 2009 http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/news/shimano_and_fox_introduce.html http://www.bikemagic.com/news/article/mps/uan/6068
slaweksie Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 śrubki tri-align wystarczy odkręcić, zakręcić kołem, zahamować zostawiając wciśnięta klamkę i dokręcić. a co to za śrubki, które to są, moje hample to Elixiry
Schwefel Napisano 16 Września 2009 Napisano 16 Września 2009 To system tych podkładek półkolistych które dajesz między adapterem a zaciskiem. http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/avid-techn.php5
arth Napisano 17 Września 2009 Napisano 17 Września 2009 No niestety taka chyba jest prawda z tymi hamulcami. Rowerem zrobiłem dopiero 250km a co 50 km musze je regulowac,,,,zresztą raz ocierają raz nie roznie to bywa, jednak szkoda ze tak sie dzieje w przypadku nowego sprzętu i jest to strasznie irytujące, gdyz moim zdaniem powinna byc regulacja odległosci klocków od samej tarczy, no jakies tam 2 srubki powiedzmy a tu nie majac wpływu na owy wymiar regulujemy ułozenie całego zacisku co wydaje sie byc niezbyt praktyczne (hamulce to Avid 7)
tenjin Napisano 17 Września 2009 Napisano 17 Września 2009 musisz jescze pamietac ze jak zakladasz kolo to moze na poczatku trzeć a potem przestaje, jeżeli tak sie dzieje dalej (ze trze) to w przypadku shimanochów (nie mam doswiadczen z innymi) luzujesz zacisk (ale nie adapter) zaciskasz ile wlezie, zacisk ulozy sie sam a potem go tylko dokrecasz. Cała operacja moim zdaniem jest szybsza niż zmiana dętki. Patent ten nie usunie problemu jeżeli masz wybitnie krzywo ustawiony zacisk ale warto od tego zaczać.
tokis Napisano 17 Września 2009 Napisano 17 Września 2009 Słusznie prawi przedmówca. Teraz pytanie czy wobec tego są jakieś hydrauliki lepsze od avidów które nie mają tej wady?
Schwefel Napisano 17 Września 2009 Napisano 17 Września 2009 W Shimano (525, LX, XT, Saint), Avid (Juicy 3, 5, 7), Hayes (HFX9, Stroker Trail), Hope (Mono Mini, Mono M4) występuje ten problem. Natomiast nie miałem do czynienia z Formulami, więc niech się wypowie jakiś posiadacz.
amoniak Napisano 19 Września 2009 Napisano 19 Września 2009 mechaniczne avidy bb5 i bb7 hydrauliczne strokery ryde, hfx9, tektro auriga TEŻ Ja na szybko po zmianie dętki próbuję zaciskiem regulować :\ czasem się uda czasem nie Szybciej jest poluzować zacisk zacisnąć klamke a potem zacisk z wyczuciem dokręcić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.