Skocz do zawartości

[napęd] 2x9 albo 3x8 pomocy


speed565

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przysiadłem trochę i policzyłem właściwie z jakich przełożeń korzystam. Wyszło że tak naprawdę z koronki 13T bardzo rzadko korzystam, a 11T praktycznie w ogóle.

Więc zacząłem się zastanawiać czy by się nie dało nieco ściąć koszów napędu i może odchudzić przy okazji.

Do głowy przyszły mi dwa rozwiązania:

 

1. Założyć kasetę 8 biegową.

2. Założyć napęd 2x9.

 

I teraz pytania

1. czy znacie jakąś kasetę 12-32 (ja znalazłem tylko jakiegoś starego XTR, ale za drogi)?

2. Obecnie do napędu 2x9 zakłada się koronkę 36T, ja żeby nie stracić za dużo na twardych przełożeniach bym potrzebował 38T. Czy pojawiłby się potem problem ze zmiana biegów bo różnica między koronkami by wynosiła aż 16 zębów i czy w ogóle przerzutki są do takich przystosowane?

3. Czy koronki aluminiowe 36T nie są zbyt miękkie w porównaniu z 32T stal. (nie znalazłem 36 stalowych)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Możesz zbudować sam swoją kasetę, kupując odpowiednie koronki i np. zamiast standardowych 11-12-14-16-18 możesz mieć 12-13-15-17-19 itd. Zębatki dostępne są u Pawlaka oraz np. tutaj http://www.cyklotur.com/czesci_naped_kasety_wolnobiegi_koronki_nakretki,0.html

 

2. Nie wiem, poczytaj na http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=935&start=0&sid=91c4c0bf37e97776e2421d15375935a3

 

3. Są stalowe Shimano 36T, np. od korby FC-m532, koszt 41zł, dostępne jak wyżej - u Pawlaka. Swoją drogą dobra zębatka aluminiowa nie jest zła, musi być jednak markowa - wszelkie Truvativy, Boplighty, Lasco itd. są do zajechania w 2-3tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytania

1. czy znacie jakąś kasetę 12-32 (ja znalazłem tylko jakiegoś starego XTR, ale za drogi)?

2. Obecnie do napędu 2x9 zakłada się koronkę 36T, ja żeby nie stracić za dużo na twardych przełożeniach bym potrzebował 38T. Czy pojawiłby się potem problem ze zmiana biegów bo różnica między koronkami by wynosiła aż 16 zębów i czy w ogóle przerzutki są do takich przystosowane?

3. Czy koronki aluminiowe 36T nie są zbyt miękkie w porównaniu z 32T stal. (nie znalazłem 36 stalowych)?

 

Rozwiazaniem może byc korba 38-24 i kaseta 11-36. W przyszłym roku będzie taka, klasy SLX dedykowana niby do rowerów 29". Przerzutka przednia obsłuzy bo czy 22-36, czy 24-38 to w zasadzie jeden pies. Tez się przymierzam do takiego rozwiązania bo z blatu bardzo rzadko korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazaniem może byc korba 38-24 i kaseta 11-36. W przyszłym roku będzie taka, klasy SLX dedykowana niby do rowerów 29". Przerzutka przednia obsłuzy bo czy 22-36, czy 24-38 to w zasadzie jeden pies. Tez się przymierzam do takiego rozwiązania bo z blatu bardzo rzadko korzystam.

 

Takie mają być koronki w tej kasecie (waga dość wysoka ale jak uwzględnić mniejszą wagę ze względu na brak jednej koronki to nie ma źle:/)

 

12-14-16-18-21-24-28-32-36

425 g

 

No takie przełożenia by były naprawdę niezłe o ile dobrze policzyłem. Obecnie najczęściej jeżdżę tak naprawdę na biegach z tyłu od 5 do 7 zmieniając bieg z przodu (14-18). Tu by 5 było w najczęstszym użytku (14-24). Tylko jak jazda tylko na dwóch koronkach wpływa na żywotność łańcucha (chyba większe krzyżowanie) ? No i kolejny problem to czy moja obecna przerzutka Sram X-7 (długi wózek) obsłuży koronkę 36 zębów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mają być koronki w tej kasecie (waga dość wysoka ale jak uwzględnić mniejszą wagę ze względu na brak jednej koronki to nie ma źle:/)

 

12-14-16-18-21-24-28-32-36

425 g

 

No takie przełożenia by były naprawdę niezłe o ile dobrze policzyłem. Obecnie najczęściej jeżdżę tak naprawdę na biegach z tyłu od 5 do 7 zmieniając bieg z przodu (14-18). Tu by 5 było w najczęstszym użytku (14-24). Tylko jak jazda tylko na dwóch koronkach wpływa na żywotność łańcucha (chyba większe krzyżowanie) ? No i kolejny problem to czy moja obecna przerzutka Sram X-7 (długi wózek) obsłuży koronkę 36 zębów :/

Tak naprawdę, to 24-14 jest ekwiwalentem 38-22, więc zapewnie nie odczujesz większej różnicy jeżdząć na 38-21. Dlatego nie widze problemu. Co do obsługiwania koronki 36 zębów to tez nie widze przeszkód, bo średnicę ma tylko odrobinę większą niż 34, całkowita objętośc tego napędu wynosi 38, a tradycyjny z korba 44-32-22 i kasetą 11-34 ma objętośc 45 zebów, a obsługuje go kazda przerzutka z długim wózkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...