speed565 Napisano 14 Września 2009 Udostępnij Napisano 14 Września 2009 Witam Przysiadłem trochę i policzyłem właściwie z jakich przełożeń korzystam. Wyszło że tak naprawdę z koronki 13T bardzo rzadko korzystam, a 11T praktycznie w ogóle. Więc zacząłem się zastanawiać czy by się nie dało nieco ściąć koszów napędu i może odchudzić przy okazji. Do głowy przyszły mi dwa rozwiązania: 1. Założyć kasetę 8 biegową. 2. Założyć napęd 2x9. I teraz pytania 1. czy znacie jakąś kasetę 12-32 (ja znalazłem tylko jakiegoś starego XTR, ale za drogi)? 2. Obecnie do napędu 2x9 zakłada się koronkę 36T, ja żeby nie stracić za dużo na twardych przełożeniach bym potrzebował 38T. Czy pojawiłby się potem problem ze zmiana biegów bo różnica między koronkami by wynosiła aż 16 zębów i czy w ogóle przerzutki są do takich przystosowane? 3. Czy koronki aluminiowe 36T nie są zbyt miękkie w porównaniu z 32T stal. (nie znalazłem 36 stalowych)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 14 Września 2009 Udostępnij Napisano 14 Września 2009 1. Możesz zbudować sam swoją kasetę, kupując odpowiednie koronki i np. zamiast standardowych 11-12-14-16-18 możesz mieć 12-13-15-17-19 itd. Zębatki dostępne są u Pawlaka oraz np. tutaj http://www.cyklotur.com/czesci_naped_kasety_wolnobiegi_koronki_nakretki,0.html 2. Nie wiem, poczytaj na http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=935&start=0&sid=91c4c0bf37e97776e2421d15375935a3 3. Są stalowe Shimano 36T, np. od korby FC-m532, koszt 41zł, dostępne jak wyżej - u Pawlaka. Swoją drogą dobra zębatka aluminiowa nie jest zła, musi być jednak markowa - wszelkie Truvativy, Boplighty, Lasco itd. są do zajechania w 2-3tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 co do stalowych 36/38t powinny być dostępne trekingowe Truvativy w Harfie. nie interesowalem się coprawda tym rozmiarem ale tak nietypową zębatke jak 28t na 64mm właśnie u nich znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Myślałeś o kasecie szosowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 15 Września 2009 Udostępnij Napisano 15 Września 2009 I teraz pytania 1. czy znacie jakąś kasetę 12-32 (ja znalazłem tylko jakiegoś starego XTR, ale za drogi)? 2. Obecnie do napędu 2x9 zakłada się koronkę 36T, ja żeby nie stracić za dużo na twardych przełożeniach bym potrzebował 38T. Czy pojawiłby się potem problem ze zmiana biegów bo różnica między koronkami by wynosiła aż 16 zębów i czy w ogóle przerzutki są do takich przystosowane? 3. Czy koronki aluminiowe 36T nie są zbyt miękkie w porównaniu z 32T stal. (nie znalazłem 36 stalowych)? Rozwiazaniem może byc korba 38-24 i kaseta 11-36. W przyszłym roku będzie taka, klasy SLX dedykowana niby do rowerów 29". Przerzutka przednia obsłuzy bo czy 22-36, czy 24-38 to w zasadzie jeden pies. Tez się przymierzam do takiego rozwiązania bo z blatu bardzo rzadko korzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed565 Napisano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Rozwiazaniem może byc korba 38-24 i kaseta 11-36. W przyszłym roku będzie taka, klasy SLX dedykowana niby do rowerów 29". Przerzutka przednia obsłuzy bo czy 22-36, czy 24-38 to w zasadzie jeden pies. Tez się przymierzam do takiego rozwiązania bo z blatu bardzo rzadko korzystam. Takie mają być koronki w tej kasecie (waga dość wysoka ale jak uwzględnić mniejszą wagę ze względu na brak jednej koronki to nie ma źle:/) 12-14-16-18-21-24-28-32-36 425 g No takie przełożenia by były naprawdę niezłe o ile dobrze policzyłem. Obecnie najczęściej jeżdżę tak naprawdę na biegach z tyłu od 5 do 7 zmieniając bieg z przodu (14-18). Tu by 5 było w najczęstszym użytku (14-24). Tylko jak jazda tylko na dwóch koronkach wpływa na żywotność łańcucha (chyba większe krzyżowanie) ? No i kolejny problem to czy moja obecna przerzutka Sram X-7 (długi wózek) obsłuży koronkę 36 zębów :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Takie mają być koronki w tej kasecie (waga dość wysoka ale jak uwzględnić mniejszą wagę ze względu na brak jednej koronki to nie ma źle:/) 12-14-16-18-21-24-28-32-36 425 g No takie przełożenia by były naprawdę niezłe o ile dobrze policzyłem. Obecnie najczęściej jeżdżę tak naprawdę na biegach z tyłu od 5 do 7 zmieniając bieg z przodu (14-18). Tu by 5 było w najczęstszym użytku (14-24). Tylko jak jazda tylko na dwóch koronkach wpływa na żywotność łańcucha (chyba większe krzyżowanie) ? No i kolejny problem to czy moja obecna przerzutka Sram X-7 (długi wózek) obsłuży koronkę 36 zębów :/ Tak naprawdę, to 24-14 jest ekwiwalentem 38-22, więc zapewnie nie odczujesz większej różnicy jeżdząć na 38-21. Dlatego nie widze problemu. Co do obsługiwania koronki 36 zębów to tez nie widze przeszkód, bo średnicę ma tylko odrobinę większą niż 34, całkowita objętośc tego napędu wynosi 38, a tradycyjny z korba 44-32-22 i kasetą 11-34 ma objętośc 45 zebów, a obsługuje go kazda przerzutka z długim wózkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.