Skocz do zawartości

[10407g] Centurion Backfire Light '09 20'' Disc by goldbloom


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Specialized Phenom, standardowa wersja 143mm, przeszło całodniowy test dobrze, jestem pozytywnie zaskoczony. Jutro test nr 2 - Romin. Do testów są, niestety, tylko i wyłącznie podstawowe wersje siodełek, tzn nie ma np żelowych.

Rozmiar 143mm dobrałem wg rozmiarówki, dla mojego rozstawu kości miednicy wskazywała ona ewentualnie jeszcze siodełka 155mm. Jest to kiepski news dla mnie, bo na 143mm wychylić się poza siodełko jest CIĘŻKO, wrócić jeszcze trudniej, a podczas zjazdu jest to praktycznie niemożliwe :) 130 odpada, siedziałem na Toupe i Phenomie, zdecydowanie za wąsko, tyłek nie opiera się na tym, na czym powinien.

Wylatują rogi. Zrobiłem eksperyment i okazuje się, że do podjazdów samo gięcie kiery jest całkowicie wystarczające. Tylko gripy teraz potrzebuję dłuższe...

 

001.JPG

019.JPG

012.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że też właśnie się przekonałem do Phenom'a 143, na zjazdach na początku było naprawdę ciężko wychylić '4litery' w szczególności po przesiadce z Tuna, który ma ok. 12cm szerokości. Po kilku zjazdach się już przyzwyczaiłem i wychylanie wychodzi mi prawie tak samo jak na tym węższym :icon_mrgreen:

 

Trochę razi ten czerwony na siodełku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, razi aż oczy bolą. To jest wersja testowa, standard wyglądał będzie u mnie tak:

phenom.jpg

 

Właśnie wróciłem z Rominem 143mm.Romin-Phenom, 227g-238g. Ale trudno mi sobie wyobrazić, żebym zrezygnował z Phenoma. Boli mnie tylko ta szerokość, ale nic poza tym :)

Niezależnie od modelu, wezmę wersję SL

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogowej :) Za to wygląda na to, że niekoniecznie trzeba płacić te 25 zł za dobę testu ;)

 

Wynik testu porównawczego Phenom - Romin, 1:0. Potwierdziła się opinia z jednej z recenzji, że przy takim samym rozmiarze Romina wybierają osoby o węższym rozstawie kości miednicy niż te, którym pasuje Phenom - ogólnie jest za wąski, czuję się na nim jak kiedyś na Flite :icon_lol: . Być może 155 byłby ok, ale ten rozmiar oczywiście odpada. Wygląda na to, że najlepiej jest kierować się pierwszym wrażeniem.

Chciałbym jeszcze sprawdzić Henge'a, ale nie mają. W takim razie zostaje tylko Phenom ze Specialized; może przyjrzę się jeszcze Fizik Gobi i Aliante na miejscu.

 

W Airbike'u nie można już testować Selle Italia. Podobno zmienił się dystrybutor.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

025.JPG:)

 

Bar Ends (Rogi): -

Bar Plugs (Korki do kierownicy) : No name (plastik) / 3g

Brake (Front) (Hamulec (Przód): Formula Oro K24 + tarcza Avid G2CS 160mm / 380g

  • klamka + zacisk + przewód (69 cm) /221g
  • 2 śruby zacisku (stal) / 12g
  • klocki Formula Oro, organiczne / 20g
  • tarcza Avid G2C2 160 mm / 115g
  • 6 śrub tarczy (stal) / 12g

Brake (Rear) (Hamulec (Tył)): Formula Oro K24 + tarcza Hayes V6 160mm / 427g

  • klamka + zacisk + przewód (129cm) / 237g
  • 2 śruby zacisku (stal) / 12g
  • klocki Formula Oro, organiczne / 20g
  • tarcza Hayes V6 160mm / 116g
  • 6 śrub tarczy (stal) / 12g
  • adapter Shimano SM-MA-F180P/S / 18g
  • 2 śruby mocujące adapter / 12g

Cables (Pancerze i linki): Nokon Konkavex + linki powlekane teflonem / ~ 80g

Cassette (Kaseta): Shimano XT CS-M770 + nakrętka Token (aluminium) / 263g

Chain (Łańcuch): Shimano XT HG-93 108 ogniw (+ spinka SRAM) / 270g

Crankset (Korba): Race Face Deus XC / 830g

  • ramiona / 527g
  • śruba i kontra korby / 20g
  • koronka 22T / 22g
  • koronka 32T / 44g
  • koronka 44T / 90g
  • 8 śrub koronek: 2 oryginalne (stal), 4 KCNC (aluminium), 2 Shimano (aluminium) / 15g
  • suport Race Face XC/AM (1 podkładka) / 111g

Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR FD-M970 / 125g

Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X.9 2010 Medium / 208g

 

Fork (Widelec): Rock Shox Reba SL 2009 (sterówka 205mm, bez pokrętła tłumienia odbicia) + manetka Poplock / 1664g

  • amortyzator (rura sterowa 205 mm) z nabitą gwiazdką sterów, bez pokrętła tłumienia odbicia / 1620g
  • manetka Poplock (pancerz Clarks) / 28g+16g

Frame (Rama): Centurion Backfire Light 2009 20'' / 1632g

  • rama / 1614g
  • hak przerzutki (aluminium) / 16g
  • śrubki bidonu 10 mm (nylon) /2g

Grips (Chwyty): SRAM Racing Grips 60 mm / 49g

Handlebar (Kierownica): USE Atom Carbon XC Riser 660/31,8 mm / 160g

Headset (Stery): Boplight/Cane Creek VP A45AC / 78g

Pedals (Pedały): Crank Brothers Egg Beater C

/ 292g

Seat (Siodło): Specialized Phenom SL 143mm

/ 212g

Seatpost (Sztyca): Thomson Elite Setback 31,6/367 mm / 228g

Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Accent Light 34,9 mm / 23g

Shifters (Manetki): SRAM X.0 Gripshift / 171g

Skewers (Zaciski kół):

  • przedni – Dartmoor Bolt On / 29g
  • tylny – śruby do Hope Pro 2 Bolt In / 56g

Spacers (Podkładki pod mostek): Amoeba (aluminium), 10 + 15 mm / 8g

Starnut (Gwiazdka): wliczona w wagę amortyzatora

Stem (Mostek): USE Race 110/ 31,8 mm

(10°) / 159g

Tire (Front) (Opona przednia): IRC Mythos XC II 2.1 / 508g

Tire (Rear) (Opona tylna): Hutchinson Python Air Light 2.0 / 529g

Top Cap (Kapsel): Boplight / 5g

Tubes (Dętki): Schwalbe XXLight AV14a / 201g

Wheel (Front) (Koło (Przód)) / 778g

  • Hub (Piasta): WTB Laser Disc Lite
  • Rim (Obręcz): Mavic XM 719 Disc
  • Spokes (Szprychy): DT Swiss Super Competition x32
  • Nipples (Nyple): DT Swiss Alu x32
  • Rim tape (Taśma na obręcz): taśma samoprzylepna owinięta 3 razy

Wheel (Rear) (Koło (Tył)) / 970g

  • Hub (Piasta): Hope Pro 2 Bolt In
  • Rim (Obręcz): Mavic XM 719 Disc
  • Spokes (Szprychy): DT Swiss Super Competition 16szt./Competition 16 szt.
  • Nipples (Nyple): DT Swiss alu 16 szt./ DT Swiss mosieżne 16szt.
  • Rim tape (Taśma na obręcz): taśma samoprzylepna owinięta 3 razy

W SUMIE (bez dodatków): 10338g

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Suport na XTR SM-BB90, 90g

Środkowa zębatka 32z na Shimano SG-X M9 (SLX), 59g

Gripy na SRAM 110mm, skrócone na 90mm, 78g

Korki kierownicy :), 3g

 

Sterówka amora skrócona do ~ <200mm, 10mm mniej podkładek.

 

10360g

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapomniałem o ważniejszym, a mianowicie o braku możliwości przesunięcia bloków na boki.

 

Jeśli chodzi o niszczenie podeszwy butów przez Egg Beatery to ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku karbonowych podeszew. Moje podeszwy się jakoś specjalnie nie zniszczyły po jakimś 1000 km, a żadnych podkładek (można je dokupić oddzielnie, przy najdroższej wersji są chyba w zestawie) nie mam założonych.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kiera skrócona na 640 mm: ~153g.

 

Przednia tarcza na Hygia DF02 180mm: 134g (+adapter 26g, +śrubki adaptera 9g).

 

003.JPG

 

RAZEM: 10407

 

 

Mostek w górę o 5mm (podkładka 15mm), na plus - rewelacyjnie. A jest tak, a nie inaczej, bo ta strona nie kłamie :(

 

Jeszcze raz - Phenom jest ŚWIETNY.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...