goldbloom Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Po konwersji tylnej piasty na "bolt on" koło waży 970g , śruby mocujące z podkładkami 56g. Waga +25g. Rozejrzę się za tytanowymi M10 40mm. Dla zainteresowanych: zdjęcia całego zestawu konwertującego w galerii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Nareszcie, pierwszy raz od pół roku, sobie pojeździłem ! Dzięki worms za fajną przejażdżkę ! Wersja ALPHA 1.0, 30 stopniowy zapasowy mostek zabawnie wygląda : Wrażenia na gorąco: jestem zachwycony mikroindeksacją - rewelacja!, i ogólnie przerzutkami - wszystko płynnie, gładko, bez problemu, nawet przy pośpiesznym ustawieniu Nie byłem pewien czego mogę się spodziewać po gripshiftach i x.9 z tyłu, teraz stwierdzam, że na tak dobrze działającym napędzie jeszcze nie jeździłem; bardzo blado wypada porównanie rapid fire z XT Shadow do gripshiftów - duuuża różnica (!), system 1:1 urzeka . Hamulce (po trwającej pół nocy zabawie z odpowietrzaniem - chyba odkryłem w sobie antytalent ), po dotarciu, działają świetnie - mały skok klamki, klamka twarda. Miałem obawy co do tarcz i "gumowatości" klamki - całkowicie niepotrzebnie, bo nie ma problemu z zablokowaniem koła natychmiast przy każdej prędkości. Aaa, zapomniałbym o crankach - tak się mają do Exustarów jak 1:1 do 1:2 , właśnie odnalazłem swoje docelowe pedały (no, może kiedyś pokuszę się o jakąś lżejszą wersję) - bardzo lekkie wpinanie (choć trzeba dobrze trafić, żeby wpiąć się za pierwszym razem), idealne wypinanie. Podsumowując - absolutna rewelka, po raz kolejny sam siebie zaskoczyłem W wersji BETA będzie mostek i kiera gięta USE, przycięte przewody hamulcowe, założone korki rogów i kierownicy (przy okazji - korki WCS są "nietuningowalne"), Nokony odpowiedniej długości. Wersja FINAL - zacisk z przodu na lżejszy, dużo śrub do wymiany, pewnie też zdecyduję się na zestaw Stana - dętki XXLight (z drugiej pary jaką miałem) wybuchają bez ostrzeżenia, nawet na postoju. Nigdy więcej! A potem się zobaczy co dalej. Hmmm Jutro skoczę sprawdzić czy doszła już kiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Jeździliśmy razem, było naprawdę fajowsko, szkoda tylko że tak krótko i dopiero teraz zauważyłem jak śmiesznie wygląda ten mostek, mimo tego że mi o tym mówiłeś nie zwróciłem na to uwagi. Moja żona w swoim rowerze ma tak zadarty mostek, bo ma krótkie ręce a i tak mało to daje. goldbloom raczej na długość łapek nie narzeka. Jeżeli będziesz w Wawie i pogoda dopisze to proponuje Kampinos lepiej obczaić. Rower naprawdę super, jeżeli pozwolisz to spróbowałbym Twoje hample przetestować i porównać do swoich, może faktycznie muszę tarcze przepalić jak ty to zrobiłeś. A może coś mi się ubzdurało i nie wiadomo czego więcej oczekuję od swoich. Pozdrawiam i do następnego razu, miejmy nadzieje że Centurion będzie w wersji BETA, a może i FINAL. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez worms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 To co, za 2 tygodnie w niedziele dlugi wypad na kampinos? U mnie juz wszystko w drodze, tylko dojdzie i skladam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RastaPastor Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 lepiej nie zostawiaj roweru na dworze, bo ci go zdmuchnie wiatr i już go nie zobaczysz. ja to tam wolę się wysikać mniej zjeść jeździć bez majtek obciąć włosy i zaoszczędzić 5000zł.ale jak ktoś ma kasę....;p pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 ^Miły tekst, ale chyba pomyliłeś tematy Doszła w końcu kierownica. Waży 160g, 15g mniej niż USE deklaruje (podobna sytuacja jak ze sztycą). No, trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 (edytowane) Ładna kiera. Widzę, że USE ma totalnie odwrotnie jak Ritchey. U mnie Rizer miał ważyć 160, a rzeczywistość była mniej sympatyczna i waga w domu pokazała 176 g. Witaj wśród użytkowników chopperów i nie zapomnij podzielić się wrażeniami. Ciekawi mnie czy również się wkręcisz, czy może czem prędzej sprzedasz tworząc już nową, świecką tradycję (casus sztycy ) Edytowane 9 Kwietnia 2010 przez Gothic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Nieee, kiera definitywnie zostaje - waga i różnica do deklarowanej nie budzą we mnie jakichś poważnych obaw Chociaż, jakby było <150g to bym się długo nie zastanawiał. Jutro sobie ją gruntownie przetestuję na długim wypadzie do lasu. Aha, na giętej jeżdżę już ponad rok i jestem pewien, że do prostej kiery nie wrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Hej. Mógłbyś wytłumaczyć celowość takiego konwertera do tylnej piasty? Mam taką samą piastę i zastanawiam się czemu to służy Pozdrawiam P.S.Teraz patrzę że przedniego Hope można przekonwertować na ośkę 20 mm...a ja całe koło rozplatałem i hope-a sprzedałem na rzecz Ns Pro 20 mm. Ehh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Chodzi po prostu o to, że śruby M10 dużo mocniej trzymają koło niż zacisk na standardową ośkę 9mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 No to rzeczywiście jest sens takiej przeróbki . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Tzn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) Trochę zdjęć po dzisiejszej przejażdżce po lesie. Niestety, jak widać, mój jakże szczwany plan z podmianą bieżni od sterów Hope nie wypalił. Dobre i stosunkowo lekkie stery, do 200 zł - ktoś podpowie ? Tak na gorąco - kiera mogłaby być z 1-1,5 cm krótsza... Ale da się przeżyć. Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez goldbloom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Z tym siodełkiem troszkę przegięcie pały IMO. Nie możesz czy nie lubisz na twardych siodłach jeździć ? Kiery dociąć nie możesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Siodełko rzeczywiście śmiesznie wygląda Dla mnie też trochę za mocno wysunięte do przodu(tak jakbyś kupił sztyce z set-backiem, a tak naprawdę jego nie potrzebował ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) zlamana sztyca uwienczona takim siodlem + optycznie wysoka glowka = nituzinkowy wyglad, mozna sie zawiesic swoja droga ten brooks jest dla ciebie tak genialny, jak to niektorzy pisza? Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Zbyt szeroka kierownica i siodełko psują trochę wygląd projektu, ale goldbloom stawia na wygodę i raczej na zmianę siodła nie da się namówić, z kierownicy trochę zejdzie jak widać, tylko czasu brak. Szkoda że wczoraj mnie z Tobą nie było fajne trasy wyczaiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 12 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Faktycznie siodło jakby z innej epoki Ale tak to maszyna wygląda super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) @Wax, @nabial: Po dwóch nieudanych próbach z Flitem (>2000 km, 1,5 roku) i pełnym SLRem (pożyczony, <200 km, <2 tygodnie ) koniecznie chciałem wreszcie dobrać siodełko, które pozwoli mi w pełni cieszyć się z jazdy. Te dwa poprzednie modele, w końcu chyba najpopularniejsze i najszerzej testowane, już maksimum po 30 km stawały się co najwyżej "bardzo mało niewygodne", a wraz z powiększaniem się dystansu było coraz gorzej (oczywiście, używam spodenek z wkładką). Zdecydowałem, że ponieważ jeżdżę wyłącznie turystycznie i dla własnej przyjemności, liczy się dla mnie jedynie wygoda i na nic innego nie będę się oglądał. Siodełko miało NIE BYĆ miękkie (bo miękkich żelowych siodełek nie lubię) i dobrze dopasowane do mojego stylu jazdy (czyli możliwie wąskie, szczególnie z przodu, dobre do pedałowania z wysoką kadencją i ogólnie balansowania ciałem). Poczytałem trochę i zdecydowałem się pójść na całość; poszukałem na Allegro i trafił się nowy Brooks w BARDZO korzystnej cenie. Niestety brązowy, ale dla chcącego nic trudnego Pewnie czytaliście o tych siodełkach. Rzeczywiście jest tak, jak podaje producent - skóra dopasowuje się do kształtu ciała (jak but do stopy ) przez pierwsze kilkaset kilometrów. Po tym dystansie odrobinę dokręca się śrubę napinającą, żeby skóra była odpowiednio naciągnięta, skoro już się wyprofilowała. Dzięki temu dopasowaniu ciężar ciała rozkłada się RÓWNOMIERNIE, do tego skóra jest elastyczna i "sprężynuje" odrobinę. Ogólnie siodełko ma też dużo większą powierzchnię styku z ciałem, w porównaniu do siodeł sportowych, co też ma znaczenie (dużą rolę odgrywa odcinek skóry z boku siodełka). Wszystko to pozwala przejechać na nim ponad 100 km (tyle czasami jeżdżę) i nadal się cieszyć, że się jest na rowerze. Do jazdy, która nie wymaga wychylania się poza siodełko do tyłu i przechylania roweru w takiej pozycji, siodełko jest świetne. Na wyścigach MTB, byłaby pewnie jednak tragedia - 16 cm szerokości to zdecydowanie za dużo do balansowania ciałem; nie ma siły, w takich warunkach Brooks nie wytrzyma porównania z siodełkami sportowymi. To jest praktycznie jedyny znaczący minus (oprócz wagi) - za szerokie do agresywnej, sportowej jazdy. Do ambitnej turystyki z zacięciem sportowym jest jednak idealne. Szczerze je polecam wszystkim, którzy męczą się kolejny rok ze swoimi siodełkami, ciągle zmieniając ich ustawienie. A co do ścigania - zawsze można mieć Brooksa na co dzień, a jakiegoś Tune'a na specjalne okazje Wydaje mi się, że w instrukcji USE było wyraźnie zaznaczone, żeby nie skracać kierownicy. Gdybym chciał ją przyciąć (nie więcej niż 1 cm z każdej strony), problem stanowią aluminiowe wkłady pod rogi - nie wiem jakiej są długości i czy da się to zrobić bezproblemowo. @creative1989 Siodełko jest wysunięte maksymalnie do tyłu, po prostu jest stosunkowo mała przestrzeń do regulacji w Brooksach. Dlatego też wziąłem taką sztycę. Brooks ma 27 cm długości. @nabial Niedopasowana bieżnia podnosi przód o jakieś 6-7 mm. Przy zakupie nowych sterów będę wybierał z możliwie najniższych, bo rzeczywiście główka jest wysoka (14 cm). Wtedy pewnie dam mostek na plus i obetnę sterówkę. Myślę, że wrażenie psuje bardziej to, że kiera jest gięta (25 mm wzniosu) niż to, że szeroka. Dla mnie gięta kiera to jednak jedyna opcja. Co do siodełka, to naprawdę , wizualnie pasuje Tylko, że straszliwie kontrastuje z siodełkami, które widzi się na co dzień. @worms I to w takich "objeżdżonych" miejscach... Kto by pomyślał? Chociaż, skoro nawet w Lasku Bielańskim jest taki fajny kawałek, hehe. W następny weekend Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez goldbloom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ułożenie gripów do klamek też mocno dyskusyjne . . . Może tak, jeżeli się nie ścigasz to nie ma się do czego przyczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) no faktycznie, nawet nie zauwazylem tych klamek...chodzi o to, ze bardzo daleko od chwytow, no ale jak zawsze starcza 1 palec, to czemu nie z tym siodelkiem, to nie neguje jego magicznosci, ale moze wlasnie szerokosc jest kluczem do sukcesu? pisales, ze lubisz waskie siodla typu slr/flite po 130mm, a tu nagle brooks 160mm chociaz za takiego kolosa faktycznie dac dupe jeszcze sie da, ale wrocic to juz wyczyn Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ludzie, co wy? Myślicie, że sobie kłamek nie umiem ustawić? Tak się składa, że mam 21 cm długości dłoni i łapię nie jednym a 3 palcami. Ja pisałem przecież, że nie lubię tych siodełek. Chodziło mi o to, żeby przynajmniej z przodu było wąskie. I jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 jak jest za dobrze, to sie szuka dziury w calym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ludzie, co wy? Myślicie, że sobie kłamek nie umiem ustawić? Tak się składa, że mam 21 cm długości dłoni i łapię nie jednym a 3 palcami. Ja pisałem przecież, że nie lubię tych siodełek. Chodziło mi o to, żeby przynajmniej z przodu było wąskie. I jest Najwyraźniej nie znasz wystarczajaco dobrze swej budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi