Skocz do zawartości

[10407g] Centurion Backfire Light '09 20'' Disc by goldbloom


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej prezentacja bajka była w "Wasze rowery", ale spodobało mi się (a na allegro też skrócił mi się czas reakcji :D )i mam zamiar sprzęt ulepszać, a to jest chyba lepsze miejsce na zbieranie opinii i rad. Ta rama Centuriona jest moją drugą hardtailową (pierwsza - Schwinn Moab '00) i mam nadzieję, że pomożecie mi wycisnąć z niej jak najwięcej :) Co do moich preferencji - priorytetowo traktuję funkcjonalność roweru, więc w przypadku dylematu waga - wytrzymałość/przydatność raczej skłaniam się ku tej drugiej opcji.

W tej chwili wydaje mi się, że łatwo osiągalne dla mnie byłoby 10,7kg, a części które się kwalifikują do zmiany w pierwszej kolejności to kierownica i rogi (właściwie to już przesądzone, że na WCS Rizer, i to niedługo) oraz pedały. Siodełko też pewnie zmienię, ale tu waga będzie miała drugorzędne znaczenie (biorę pod uwagę nawet Brooksa). Niewątpliwie dużo mógłbym zyskać na kołach (i wraz z odejściem od CL :blink: - na tarczach), choć tu wydatek byłby większy, bo moje wymarzone (i docelowe :D ) piasty to DT 240, planuję je jednak zajechać :) BTW - do działania piast nie mam zastrzeżeń :P

Opierając się na zasłyszanych, ale jakże licznych opiniach (pozdro nabial):) , podjąłem decyzję, że tył będzie SRAMA.

 

Z góry wielkie dzięki dla wszystkich komentujących za pomoc :D

 

Zdjęcia roweru jeszcze z korbami lx i dętkami na schraderach:

20090823001p.th.jpg20090823005.th.jpg20090823006.th.jpg20090823021.th.jpg20090823023.th.jpg20090823028.th.jpg20090823081.th.jpg

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey Pro Ergo 130g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) z kierownicą

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR 232g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR 308g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) z hamulcami

Cables: (Pancerze i linki) Clarks 64g

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32 (razem z kołem tył)

Chain: (łańcuch) Shimano XT HG-93 (+ spinka Sram) 268g

Crankset: (Korby) Race Face Deus (z alu śrubami) 804g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FC-M581 168g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772-GS 228g

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm (z Poplockiem, linką, gwiazdką, nabitymi sterami i osłonkami na piwoty) 1752g

Frame: (Rama) Centurion Backfire Light 20'' 1690g

Grips: (Gripy) Ritchey WCS 40g

Handlebar: (Kierownica) Scott Pilot Pro 1.5 (25,4) (gięta, wznios ok. 35mm), przycięta na 650mm 260g

Headset: (Stery) FSA ZS-3 SL 56g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 356g

Seat: (Siodło) Selle Italia Flite Classic 232g

Seatpost: (Sztyca) TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light biały 24g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore LX SL-M580 256g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor Bolt-On 68g

Starnut: (Gwiazdka) z amortyzatorem

Stem: (Mostek) Boplight 120mm`07 (jedna śruba stal, druga alu) 130g

Tire (Front): (Opona przednia) Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami)

Tire (Rear): (Opona tylna) Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami)

Top Cap: (Top cap) Ritchey 18g

Tubes: (Dętki) Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta (z kołami)

Wheel Front: (Koło przednie) (+ opona + dętka + opaska + tarcza 180mm Shimano SM-RT78M) 1666g

-Hub: (Piasta) Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołem)

-Rim: (Obręcz) Mavic XM 719 (z kołem)

-Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 64 szt (z kołem)

-Nipples: (Nyple) DT Swiss Alu 64 szt. (z kołem)

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe (z kołem)

Wheel Rear: (Koło tylne) (+ opona + dętka + opaska + tarcza 160mm Shimano SM-RT79) 2064g

-Hub: (Piasta) Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołem)

-Rim: (Obręcz) Mavic XM 719 (z kołem)

-Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 64 szt (z kołem)

-Nipples: (Nyple) DT Swiss Alu 64 szt. (z kołem)

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe (z kołem)

 

Misc : (Inne)

Neoprenowa osłona na tylne widełki: 24g

Licznik (całość): Blackburn Delphi 5.0 78g

 

W SUMIE: 11066g (bez osłonki i licznika)

Częsci ważone na wadze elektronicznej z marginesem błędu 2g (przy 26 zważonych jest to, niestety, ok. 50g :( )

 

LINK DO ALBUMU ZE ZDJĘCIAMI

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że obręcze są pod vki, więc niestety cięższe po ok. 15g. Zakrętka od kasety jest stalowa (oryginał przekręciłem), czyli +10g. Waga roweru jest oczywiście podana z uwzględnieniem tych różnic.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że się czepiam, ALE - waga sterów podejrzanie niska, ważone z miskami ? Przedni hamulec też podejrzanie lekki, waga aby na pewno ze śrubami ? Poza tym rowerek bardzo fajny, na kołach faktycznie możesz zejść bardzo dużo i od tego powinieneś chyba zacząć. Uwierz mi że poczujesz zmianę podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o hamulce to jest faktycznie tak, jak mówiłeś, Sławek. Waga hampla przedniego to 298g, tylnego 314g (+adapter +śrubki +klocki). Nie wiem, jak mogłem tego nie wyłapać (przedni na pewno musiał być zważony bez dodatków). W tylnym czegoś nie dołożyłem, a może przewód się lekko zsunął z wagi. Co do sterów - są zintegrowane, wagę podałem bez podkładki na widelec (i ta podkładka jest wyróżniona w opisie amora), bez kapsla i śruby do niego. W każdym razie super żeś wychwycił ten przedni hamulec :thumbsup: Waga wymaga więc korekty i wynosi teraz 11138g.

 

Bardzo proszę Moderatora o poprawienie tytułu tematu na:

[11138g] Centurion Backfire Light '09 20'' Disc by goldbloom

 

... i odpowiednich linijek dotyczących hamulców na:

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR 298g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR 314g

 

... i podpisu na:

W SUMIE: 11138g

 

Dzięki :)

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne poprawki - korba RF Deus waży nie 804, a 834g (oryginalne zębatki 158g, suport z jedną podkładką 112g, 4 śruby alu z kominami+2 śruby alu+2 śruby stal 14g, ramiona 550g). Kapsel ze śrubą - nie 18g, a 16g.

Idą pocztą: kierownica Ritchey WCS Rizer 20mm/25.4mm 660mm 225g (skrócę na 640mm) i rogi Ritchey WCS SL ERGO - 110mm, 73g. Ale już je uwzględnię :)

 

Poprawiona rozpiska:

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS SL Ergo, 110mm 74g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) z kierownicą

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR 298g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR 314g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) z hamulcami

Cables: (Pancerze i linki) Clarks 64g

Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M770 11-32 (razem z kołem tył)

Chain: (łańcuch) Shimano XT HG-93 (+ spinka Sram) 268g

Crankset: (Korby) Race Face Deus (z 6 alu śrubami, 2 stalowymi) 834

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FC-M581 168g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772-GS 228g

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL '08 czarna, 85mm, sterówka przycięta na 21cm (z poplockiem, linką, gwiazdką, nabitymi sterami i osłonkami na piwoty) 1752g

Frame: (Rama) Centurion Backfire Light 20'' 1690g

Grips: (Gripy) Ritchey WCS 40g

Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Rizer 20mm/25.4mm 640mm 220g

Headset: (Stery) FSA ZS-3 SL 56g

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M540 356g

Seat: (Siodło) Selle Italia Flite Classic 232g

Seatpost: (Sztyca) TOKEN TK913A 31,6/350mm 252g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light biały 24g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore LX SL-M580 256g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor Bolt-On 68g

Starnut: (Gwiazdka) z amortyzatorem

Stem: (Mostek) Boplight 120mm`07 (jedna śruba stal, druga alu) 130g

Tire (Front): (Opona przednia) Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami)

Tire (Rear): (Opona tylna) Hutchinson Piranha Air Light (2.0) (z kołami)

Top Cap: (Top cap) Ritchey (ze śrubą)16g

Tubes: (Dętki) Schwalbe SV14a MTB XXL Light, presta (z kołami)

Wheel Front: (Koło przednie) (+ opona + dętka + tarcza 180mm Shimano SM-RT78M) 1666g

-Hub: (Piasta) Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołem)

-Rim: (Obręcz) Mavic XM 719 (z kołem)

-Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 64 szt (z kołem)

-Nipples: (Nyple) DT Swiss Alu 64 szt. (z kołem)

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe (z kołem)

Wheel Rear: (Koło tylne) (+ opona + dętka + tarcza 160mm Shimano SM-RT79) 2064g

-Hub: (Piasta) Shimano XT HB/FH-M770 (32 otwory) (z kołem)

-Rim: (Obręcz) Mavic XM 719 (z kołem)

-Spokes: (Szprychy) DT Swiss Competition 64 szt (z kołem)

-Nipples: (Nyple) DT Swiss Alu 64 szt. (z kołem)

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe (z kołem)

 

Misc : (Inne) Neoprenowa osłona na tylne widełki: 24g

Licznik (całość): Blackburn Delphi 5.0 78g

 

W SUMIE: 11070g (bez osłonki i licznika)

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Pedały Shimano PD-M540 zmieniłem na Exustary PM25.

 

Pedals: (Pedały) Exustar PM25 280g

 

Rower waży więc już poniżej 11kg - dokładnie 10994g.

 

Właściwie pewna jest już Hope Pro 2 na tył, a do niej tarcza na 6 śrub (nie zdecydowałem jeszcze jaka, ale pewnie któryś Accent lub Alligator). Będzie lżej o jakieś 90-120g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sobie Brooksa Professional ze stalowymi prętami za stówę, żeby przekonać się ile prawdy jest w tych wszystkich opowieściach :devil:

Wymiary: szerokość - 16 cm, długośc 26cm, waga 552g(!)

 

yu5499pogiete.jpg

 

Siodełko ma defekt polegający na zdeformowaniu skóry na lewym boku. Przywrócenie jej do właściwego kształtu zajmie mi do 2 tygodni, później mam zamiar nadać czarny kolor, żeby efekt był taki:

brooksteampro2hi.th.jpg.

 

No, zobaczymy czy wygoda zrekompensuje te ponad 300g...

 

Aha, czarna Hope Pro 2 na tył kupiona. Przy okazji zmienię zaplot na 3x z tyłu - szprychy takie jak wcześniej, czyli compy z nyplami alu 12mm.

 

Ps. Siodełko jest nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejny raz zmieniłem plany ;) Koła jednak zrobię sobie lżejsze.

Początkowo plan był taki:

 

Przód - zrobić zaplot na 3x na DT Comp, zostawić XM719, XT, nyple alu 12mm, tarczę 180 XT RT78 (178g)

 

Tył - Hope, 32 DT Comp na 3x, dokupić wind-cuttera 160 czy coś zbliżonego, zostawić XM719,nyple alu 12mm

 

Ale zdecydowałem, że:

 

Przód - XC717 srebrna (ok.398g), WTB Laser Disc (ok.152g), DT Revo na 3x 264mm (ok.148g), nyple DT alu 12mm (ok.10g), tarcza 180 <140g + śruby stal (ok.12g)

 

Tył - XC717 srebrna (398g), Hope Pro 2 (298g), DT Comp na 3x (196g) , nyple DT alu 12mm (10g), tarcza 160 <120g + śruby stal (ok.12g)

 

Obręcze okleję taśmą izolacyjną B)

 

Z DT Calculator wyszło: Weight front 703 g, Weight rear 895 g / Total weight : 1'598 g :yes:

Do tego trzeba doliczyć taśmę po <10g/koło.

 

Nie znam dokładnej wagi starych części (ważyłem koło z kasetą, dętką i oponą), ale szacuję, że: obręcz XM719 pod vki po ok.482g, piasta XT przód (bez zacisku) ok. 170g, piasta XT tył (bez zacisku) ok. 350g, szprychy DT Comp przód 251,254mm ok.175g, szprychy DT Comp tył 252, 250mm ok. 170g, nyple w sumie 20g, opaski Schwalbe po ok.20g.

Tak więc koło przód - ok. 867g, koło tył 1042g.

W sumie zysk na samych kołach wychodzi ok. 290g :D Doliczając różnicę w wadze tarcz - 326g. Tym sposobem nie zauważę ciężaru Brooksa, heh.

 

Stare części mam zamiar sprzedać, więc jeśli ktoś byłby akurat zainteresowany srebrnymi obręczami Mavic XM719 pod vki (oczywiście, tak samo działają z hamulcami tarczowymi :D), szprychami DT Comp w podanych wyżej długościach, nyplami, piastą XT przód, uszkodzoną piastą XT tył (przekręcony gwint od śruby mocującej bębenek), tarczą 180mm CL XT SM-RT78 (po całych 40km jazdy, czyli nowa - patrz TU) proszę o kontakt ;) Mam też zapasowe kulki do piast, kilka nowych konusów i klucz 15/16. Ceny niskie.

Kontakt na PW lub GG 6060987.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważyłem Brooksa u siebie - waga 542g.

Siodełko jest już teraz czarne (potrzebne było czernidło do skór licowych Lucidi GT i Renoskór - na wszelki wypadek, do wypolerowania). Po 24h od nałożenia czernidła Brooks wygląda tak: 20091107011.th.jpg

Wyszło naprawdę dobrze! :thumbsup: Tu dla porównania czarny, nowy: bspro1.th.jpg

 

Zdjęcia siodełka "przed" i "po" http://picasaweb.google.pl/bloomgold/BrooksPrzedIPo#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia złożonego bajka już wkrótce :):thumbsup: - gdzieś pod koniec następnego tygodnia oddaję koła do złożenia (mówiłem sobie, że zrobię to sam, ale jednak lepiej nie :P ).

Ostatecznie będą wyglądały tak:

 

Przód (769g):

- Mavic XM 719 Disc

- DT alu 12mm

- DT Super Competition

- WTB Laser Disc

 

+ Avid G2 185mm (146+12g)

 

Tył (937g):

- Mavic XM 719 Disc

- DT alu 12mm/DT mosiężne 12mm

- DT Super Competition/DT Competition

- Hope Pro 2 QR

 

+ Hayes 160mm (112+12g)

 

Alternatywą dla Mavica był ZTR Arch, tylko ta cena... :/

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower całkiem całkiem na fotkach, ale brakuje mu wyścigowego charakteru. Po pierwsze ( wiem pozycja ) wymienił bym kierownice na prostą, sporo mniej gramów i wygląd dużo lepszy. Następnie zamiast tego old-school'owego siodła zamontowałbym coś pokroju SLR. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, masz rację. Na siodełku, kierze, rogach no i kołach spokojnie mogło być 600 gr mniej. Ale właśnie dlatego jest tak jak jest, bo ja się nigdzie nie ścigam (może się kiedyś zdecyduje z ciekawości ;) ), a kierowałem się dopasowaniem sprzętu do moich potrzeb ( i wagi pod 90 kg). Zdjęcia są nieaktualne, nowe będą za max 2 tyg, kiedy odbiore koła i inne części przyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, gdybym mógł, to wziąłbym Swifta Ti (ok 370g) :verymad: To siodełko to eksperyment (100 zł to niezbyt wysoka cena za wypróbowanie Brooksa) - jeśli potwierdzą się obiegowe opinie o nim, to na pewno zostanie (a może nawet kiedyś kupię lżejszy model :) ). Na razie na pierwszy rzut oka wydaje się za szerokie (16cm) do sprawnego wychylania się do tyłu (choć dla mnie nie ma to większego znaczenia), ale z wystawieniem opinii się wstrzymam, dopóki na nim nie pojeżdżę ;)

Jasne, że planuję zmiany :) Pierwsza w kolejności będzie opona na tył - Hutchinson Python Air Light 2.0. Następnie będę chciał zmienić przerzutki i manetki - standardowo, czyli tył SRAM X.9, przód na XTR, manetki X.9, ale nie wiem jeszcze czy gripshifty. Fajnie byłoby zmienić suport z ciężkiego Race Face na taki <100g, najlepiej z ceramicznymi łożyskami. A kiedy nie będę miał co robić z pieniędzmi wyposażę się w komplet śrubek, nowy zacisk sztycy, kapsel, jakieś lżejsze adaptery może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proponował bym lżejsze tarcze. Avid g2 185mm waży tyle co Accent 203mm :D i jest dużo droższy. Accent Blade 180mm waży 112g i kosztuje 69zł :) to ok.34g lżej. Druga to Hayes. Tu też bym dał Accenta. Waży 92g Cena. 55zł :P a cena jest dużo niższa i Wg mnie Accenty wyglądają ładniej ;) Może Manetki X-0 Gripshifty ? są za 215zł i ważą 199g z linkami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Hayesa (nowego), jak i Avida (lekko używanego) kupiłem po 40zł :P Chciałem, żeby tarcze miały możliwie dużą powierzchnię roboczą dla klocka, no i, poza tym, unikałem takich z mocno "falowaną" krawędzią (więc "wind-cuttery" odpadły już na początku). Myślę, że taki kształt tarcz (obu bardzo zbliżony) jest optymalny (podobne w końcu robi też Shimano).

Co do manetek... Na pewno zmienię :D Ale czy na gripshifty czy nie, to jeszcze nie wiem. W sumie z gripshiftami nigdy nie jeździłem...

 

Składanie kół się "trochę" przeciągnęło i wczoraj dopiero zamówiłem ostatni element układanki - szprychy. Żeby było śmiesznie w Bikestacji nie mają do nich nypli, pomimo opisu, jaki jest na ich stronie ("20gr dopłata do nypla"). Pod koniec wymiany maili nt dostępności nypli 1.8 (w ogóle na początku nie wiedzieli czy je mają, później "zaoferowali" cenę wyższą niż dystrybutora) zwróciłem im uwagę, że warto by zmienić opis wprowadzający w błąd klienta, ale najwyraźniej mało ich to obchodzi. Żałosne... To już nie pierwszy raz, kiedy widzę tam jakieś próby naciągnięcia przez sprzedaż przedmiotu nie do końca zgodnego z opisem (lub zdjęciem). To tani i raczej dobry sklep, ale o "agresywnej" strategii, która czasem odbija się na kupującym.

Koła więc pewnie dopiero po weekendzie.

 

Sztyca kupiona od użytkownika forum okazała się lekko przykrótka (długość zmierzył od krawędzi max wychylonego jarzemka, więc długość wyszła 2cm większa, niż w rzeczywistości, eh nie uczę się na błędach z Allegro... ;) ). Nie wiem, co z tym zrobię - może jednak będzie na styk?

 

Osłonę neoprenową zmieniłem z zapinanej na zamek błyskawiczny na zapinaną na rzep. Jest kilka gram lżejsza.

 

Wyjąłem sprężynki z Bolt-Onów.

 

Wykręciłem piwoty z Reby, to będzie pewnie ze 40g (już od tygodnia waga nie może do mnie dotrzeć :angry2: ). Póki co zrezygnowałem z obcinania tego kawałka aluminium je podtrzymującego - trudno byłoby je wyrównać, ponieważ ich krawędź płynnie przechodzi w podkowę.

Wykręciłem też piwoty aluminiowe z ramy (choć je przy tym zniszczyłem, niestety - oporne cholery były :) ).

 

Kolejne zmiany już nie długo,ale najpierw muszę się nacieszyć kołami :D Na razie sobie tylko cykam Hope'm przed snem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Compy przyszły o 2 mm dłuższe niż na zamówieniu, ale co to dla mnie za różnica, prawda? :excl: Na szczęście Super Compy były ok, bo ich nie udało by się wymienić w serwisie...

Naklejki beznadziejnie łatwo się odklejały. Zostawiłem tą dużą z napisem "Reba", z pozostałymi nie miałem już ochoty się bawić...

 

Koła są już złożone, odbiorę je jutro. Zdecydowałem się dać na przemian srebrne i czarne nyple, choć początkowo miały być same srebrne - ciekawe jak wyjdzie.

Ta zmiana była wymuszona brakiem takich nypli 1.8 u dystrybutora (!) (Ar-Mar) - w sumie udało im się znaleźć 48 czarnych i jakieś dwadzieścia kilka srebrnych alumioniowych (mimo, że wcześniej się umawiałem). No, po prostu śmieszne :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...