Signum Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 Witam, moje pytanie wygląda tak: Mam amortyzator XCR 120mm jeździ już 2 sezon a od miesiąca przy moim rowerku i chcę wiedzieć czym go wyczyścić żeby przez zimę nie zastał się. Czytałem inne tematy i widziałem że polecacie BRUNOX DEO. Stosuje się go na golenie? I jeszcze czym czyścić i smarować tą część która jest schowana w amorku u dołu ( złączona z górną części amora). I czy należy go jakoś szczegółowo rozkręcać? Czy wystarczy że odkręcę dwie śrubki bliżej piasty koła i górną część amorka wytrę z kurzu i nasmaruje towotem.
binek8915 Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 witam mam Rock Shox'a Dart 3 i przyłączam sie do pytania kolegi powyzej. jak, jak często czyścic i konserwować amora? Jakie środki smary polecacie? pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 16 Września 2009 Mod Team Napisano 16 Września 2009 Najlepszym sposobem jest kupienie gum ochronnych na golenie. Ja takie kiedyś kupilem do swojej gili i zdecydowanie pomogło - nie ten sam amor. DO tego czesty serwis oczywiscie we własnym zakresie. W zaleznosci od amora jest to stosunkowo proste. Jezeli nie ma oleju to tylko odkrecic sruby rowebrac(nie ma sie czego bać) wyczycic ze starego smau i brudu i dac nowy najlepiej specjalny do amortyzatorów, pisza ze brunox jest dobry. Gumy tyle pomagaja ze pyl nie osadza sie na goleniach tylko na gumach i amor sie nie zaciera a w tych z goleniami np. czarnymi nie sciera sie powłoka tak szybko. Jak sie nie ma gum to trzeba dbac o czystość goleni. Np. czyścic po kazdej jeździe, ja np. (mam teraz maniutou) czsami jak sie wiecej pyłu osadzi na goleniach to podczas jazdy scieram. i po powrocie oczywiscie.
Xanagaz Napisano 26 Września 2009 Napisano 26 Września 2009 Czy dolne golenie można przepłukać benzyną ?
adriansocho Napisano 29 Września 2009 Napisano 29 Września 2009 Czy dolne golenie można przepłukać benzyną ? Tak naprawdę to w amorze bez kąpieli olejowej czyszczenie dolnych goleni do suchutka wcale nie jest potrzebne - smar który się tam gromadzi jest raczej mało przepracowany, w dodatku nie styka się z niczym. Chyba że jest tam totalne błoto... Dokładnie trzeba wyczyścić okolice ślizgów, golenie górne i takie tam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.