Danci Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Witam. Tak czytam trochę poradników. Ostatnio czytałem o jeździe na tylnim kole i mówią, że ble ble ble... ciężar przenosi się na tylnie koło więc powinno być mocniej napompowane. Jak to jest przy takich lekkich skokach (może gdzieś 30 cm wysokość upadku koła). Opona przednia powinna byc mniej czy więcej napompowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Już nie przesadzajmy, jazda na tylnym kole po asfalcie jakaś mocno obciążająca na koła nie jest, no chyba, że osobnik jeździ na 0.5bara i waży 100kg. Opona tylna w stosunku do przedniej powinna być mocniej napompowana, gdyż tam głównie idzie cała masa jeźdźca. 30cm to prawie nic Równie dobrze można jeździć na 0.5bara jak i na 4barach. Kwestia wytłumienia/komfortu. Im niższe ciśnienie(poniżej zalecanego) tym bardziej ścianki opon się niszczą. Im wyższe ciśnienie tym gorsze wybicie(przy skokach) jak i gorsze tłumienie, kończąc na mniejszych oporach toczenia czyli tym samym mniejszą powierzchnią styku opony z nawierzchnią. Przy trikach, im niższe ciśnienie tym lepiej, ale wszystko musi mieć swój umiar! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 0,5 bara to mniej niż ciśnienie atmosferyczne... A małe ciśnienie w oponach zwiększa prawdopodobieństwo snake-bite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 A małe ciśnienie w oponach zwiększa prawdopodobieństwo snake-bite. Tak, ale to musisz dać tak niskie, ale na tyle duże ciśnienie żeby nie łapać snake-bitów. Ja jeździłem ostatnio na ciśnieniach 0.3bara i nawet jak mi tylna obręcz dobijała to snaka nie załapałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 0,5 bara to mniej niż ciśnienie atmosferyczne... Nigdy nie jest mniejsze niż ciśnienie atmosferyczne, bo by Ci oponę zassało. Ciśnienie które się podaje m.in. przy pompowaniu opon to nadciśnienie w stosunku właśnie do ciśnienia atmosferycznego, ale podaje się skrótem myślowym samo "ciśnienie". Atmosferyczne ciśnienie w oponie masz jak odkręcisz wentyl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludwik997 Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 dodam coś od siebie... wczoraj wjechałem na stacje, napompowałem z tyłu 3.8bar (Continental Moutain King 2.4) przód 2.7bar (bontrager Jones XR 2.1) na zjazdach ze schodów, na skateparku, i po hopkach wszystko dobrze ale zajechałem pod basen w moim miescie i cos mnie podkusiło żeby podjechać pod 6stopniowe schody z płytek antypoślizgowych (miały dość ostre ranty) no i podjechałem ale złapałem dwie gumy... myśle że gdybym miał mniej to opona by zaamortyzowała podjazd i bym nie musiał 3km do domu prowadzić roweru pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.