Anemia221 Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Witam, Jako, że startuje na różnego typu maratonach, zawodach XC i bardzo często jest błoto to już nie mam sił na brak hamowania moich AVID SD7. Oczywiście nie mam dużo pieniędzy. Chciałbym wymienić hamulec tyko z przodu, gdyż na tył założę okładziny na deszcz i jakoś to będzie(jak mocniej zacisnę to tył zazwyczaj jakoś hamuje, gorzej z przodem). Ważę 83,5 - 86kg + rower 12,5. Czyli sporo. Zastanawiałem się nad Avid BB7 + zostawiam moją klamkę przednią od SD7(podobno bardzo dobra) i tarcza 180mm, albo nawet 203mm. Gdyż jeżdżę bardzo agresywnie i to jest tylko hamulec mechaniczny, a wiec ma mniejszą siłę hamowania pomyślałem, aby dać dużą tarczę, np jakąś dobrą avida na 6 śrub... pojawia się problem. Mam amortyzator Rock Shox dart 3 2009, model cieżki, prawie 2,5 kg... i w instrukcjach jak i różnego typu informacjach jest napisane, że tarcza maks 160mm... Jakie mogą być konsekwencje, jeżeli założył bym tarczę 180 albo 203 i śmigał agresywnie na XC? Chciałbym kupić zacisk do 100zł. Myślę, że jest to do zrealizowania, gdyż na allegro komplet na jedno koło chodzi po 200zł. Tarcza też koło tego... Już sam nie wiem, niby klamka SD7 i avid bb7 powinien się dobrze sprawować nawet na tarczy 160mm, ale do ostrej jazdy i mojej łącznej wagi ~100kg może to wszystko się gorzej sprawdzić Co o tym sądzicie? W co powinienem lepiej zainwestować?
Andrew Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 spokojnie kupuj BB7. Jest silniejszy od Juicy, autentycznie! W komplecie z klamką SD7 będzie to taka żyleta, że tarcza 160mm w zupełności wystarczy. Do tego pancerz Accent Supreme i klameczka będzie chodzić bardzo lekko.
Anemia221 Napisano 12 Września 2009 Autor Napisano 12 Września 2009 ;o pomyślę jeszcze ;o wow, aż taki dobry ;o? jaką tarcze proponujecie? http://allegro.pl/item731897585_nowa_tarcza_hamulcowa_avid_clean_sweep_160mm.html ?? ;-) _________________ WOW, jaka ładna http://allegro.pl/item732714831_tarcza_hamulcowa_accent_blade_titanium_160_mm.html co o niej sądzicie?
Blue Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Andrew serio jest mocniejszy? To jaka przewaga J nad BB? Modulacja?
goncik Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 To może coś na temat planowanych hamulców... BB7. Moja waga 76+12,5 czyli a niech będzie 90 kg i zestaw z przodu: Avid SD7 + Avid BB7 + tarcza G2 185mm i tył Avid SD7 + Avid BB7 + tarcza G2 160mm. Taki zestaw póki co siłę hamowania ma wystarczającą, ale nie było to sprawdzone w cięższych warunkach. Rower wykorzystuje w warunkach max All Mountain i ten zestaw moim zdaniem jest ok. Nie widziałem sensu wsadzania hydraulicznych. U Ciebie kwestia jest zwiększenia wagi przy jednoczesnym zmniejszeniu tarczy. Podpytaj się w kilku sklepach, ale moim zdaniem 160 mm starczyłoby na Twoją jazdę. U mnie na pewno mam nadmiar siły hamowania...
Anemia221 Napisano 12 Września 2009 Autor Napisano 12 Września 2009 Aha, wiecie może gdzie można kupić sam zacisk avid bb7?? szukalem w necie i zawsze jest albo z tarczą albo z klamkami ;<(bądź to i to razem..) ;/
afly Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Osobiście jednak kupiłbym BB5, cena niższa a siła hamowania podobno taka sama jak BB7 - opieram sie na informacjach wyczytanych z Internetu! Może ktoś to potwierdzić? Ja korzystam z hamulców tarczowych Tektro IO, waże 85kg + 14kg rower, z siły hamowania jestem naprawdę zadowolony, fabrycznie miałem klocki półmetaliczne a to też swoje robi.
KhaH Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 A może zamiast mechanicznych BB7 wziąć hydrauliczne Aurigi na Alledrogo za 170 złotych są teraz.
tobo Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 co do pierwszego postu: producent pisze o tarczach maks. 160 mm gdyz mimo ogolnej wysokiej masy darta ma on golenie gorne o małej średnicy. w kombinacji z duzą tarczą amortyzator moze - ale nie musi - dostac luzow. zalezy to od masy jezdzca, jego stylu jazdy oraz od terenu w ktorym sie porusza. co do malej tarczy - przy duzym obciazeniu grozi jej spalenie, deformacja a klockom - po przegrzaniu - utrata czesci wlasciwosci.
afly Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 co do malej tarczy - przy duzym obciazeniu grozi jej spalenie, deformacja a klockom - po przegrzaniu - utrata czesci wlasciwosci. Właśnie dośc dużo się nad tym zastanawiałem, które tarczę szybciej się krzywią, wydawalo mi się że te większe bedą szybciej to robić ale rozwiałeś moje wątpliwości.
woolfik Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 pojawia się problem. Mam amortyzator Rock Shox dart 3 2009, model cieżki, prawie 2,5 kg... i w instrukcjach jak i różnego typu informacjach jest napisane, że tarcza maks 160mm... Cube zamontował w moim seryjnym rowerze 180mm pod ten amor i dał na ten zestaw gwarancję, więc aż tak bym się nie przejmował
Andrew Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Modulacja BB7 jest sporo gorsza niż w Juicy - klamka jest miększa i ma o wiele większy zakres ruchu - trzeba mieć szybkie i sprawne palce żeby właściwie dozować siłę. BB jest minimalnie silniejszy (gdy klamka ustawiona na najkrótszy ciąg). Co do BB5 - jest o wiele słabszy od BB7. Wiem bo miałem wszystkie te hamulce i BB5 strasznie mi dokuczały. Słabe, piszczące, szarpiące - winne tu były tarcze Roundagon i oryginalne klocki ORGANICZNE (w bb7 jest semimetalic). Oczywiście dopóki nie dopadłem BB7 i juicy 7 to bb5 były dla mnie całkiem niezłe...
Schwefel Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 Cube zamontował w moim seryjnym rowerze 180mm pod ten amor i dał na ten zestaw gwarancję, więc aż tak bym się nie przejmował A od kiedy to Cube jest wyznacznikiem wytrzymałości amorów? Chyba producent lepiej wie ile wytrzyma amor a ten zaleca max 160mm.
Gość Napisano 13 Września 2009 Napisano 13 Września 2009 A od kiedy to Cube jest wyznacznikiem wytrzymałości amorów? Chyba producent lepiej wie ile wytrzyma amor a ten zaleca max 160mm. Kiedys mialem Pilota XC,ktory jest bardzo podobny do Darta o ile nawet nie jest delikatniejszy,wsadzona tam byla oryginalnie magura Julie 180mm i obrabiala ze 100kg jezdzcem.Obrabiala na Babiej,Pilsku i calej reszcie,teraz obrabia u nastepnego jezdzca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.