Skocz do zawartości

[wymiana] napędu siedmiorzędowego...


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym wymienić mój wspaniały siedmiorzędowy napęd na ośmiorzędowy. Problem może być w tym, iż aktualnie w rowerku mam zainstalowany osprzęt Sram 3.0 / Shimano (kaseta + przednia przerzutka).

Myślałem nad zmianą całkowitą napędu na Shimano Alivio (słyszałem i czytałem o nim w samych superlatywach, a nie są znów strasznie drogie).

 

Jestem laikiem w tymże temacie, toteż dlatego proszę was o pomoc w doborze części. Chciałbym przeznaczyć na ten cel max. 350/400 zł.

 

 

Zamieszczam zdjęcie roweru:

eef669cb1ae80dedm.jpg

 

 

Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku v-brake wymienilbym tez profilaktycznie obrecz, w starym rowerze nie ma imho sensu zmiany calego kola bez zmiany obreczy, bo za rok znow trzeba bedzie placic za wymiane tejze :thumbsup:.

Byc moze pojdzie tez do wymiany korba, szczegolnie jesli tarcze sa zuzyte i nitowane, wiec nie da sie ich dokupic osobno.

 

wszystko rozbija się o to za ile zmontujesz sobie koło z piastą pod 8/9 :whistling:

Btw, zmiana napedu tylko dlatego zeby zwiekszyc sobie ilosc biegow o 1 mija sie kompletnie z celem. Naped zmienia sie jak juz nie daje rady i przeskakuje przy depnieciach, a ten rower nie wyglada mi na szczegolnie katowany (moze sie myle). Bo zmiana na 8 biegow nie da ci nic poza kosztami, jesli naped jest niezuzyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku v-brake wymienilbym tez profilaktycznie obrecz, w starym rowerze nie ma imho sensu zmiany calego kola bez zmiany obreczy, bo za rok znow trzeba bedzie placic za wymiane tejze :).

Byc moze pojdzie tez do wymiany korba, szczegolnie jesli tarcze sa zuzyte i nitowane, wiec nie da sie ich dokupic osobno.

 

wszystko rozbija się o to za ile zmontujesz sobie koło z piastą pod 8/9 ;)

Btw, zmiana napedu tylko dlatego zeby zwiekszyc sobie ilosc biegow o 1 mija sie kompletnie z celem. Naped zmienia sie jak juz nie daje rady i przeskakuje przy depnieciach, a ten rower nie wyglada mi na szczegolnie katowany (moze sie myle). Bo zmiana na 8 biegow nie da ci nic poza kosztami, jesli naped jest niezuzyty.

 

 

 

Szczerze, to przemyślę jeszcze Twoją wypowiedź. Najwyraźniej masz rację, ponieważ rower ma na razie 4 miesiące, aczkolwiek od trzech miesięcy jeżdżę systematycznie - codziennie 40/60km (zależy jakim czasem dysponuję). Nie jest zbytnio zajeżdżany - dzień w dzień "rundkuję" park chorzowski dookoła (7 km okrążenie). Nawierzchnia to rzecz jasna asfalt. Myślałem, że po zmianie napędu na ośmio rzędowy zyskam choć troszkę na mocy (najwyższa prędkość roweru aktualnie to 44 km/h na prostej). Wiem, że to w końcu mtb, nie cross bądź szosówka, ale widzę czasami mistrzów na trasie (mtb), którzy pod górkę utrzymują podobne tempo do mnie, lecz na prostej praktycznie za każdym razem dostaję w dupę. Tym przede wszystkim się kierowałem przy obmyślaniu zmiany napędu.

 

Jeśli radzisz nie zmieniać napędu ze względu na brak widocznych i odczuwalnych śladów zużycia, to w takim razie co mógłbym dokupić do roweru za ok. 350 zł aby choć troszeczkę ulepszyć jego właściwości pod obojętnie jakim względem? Wiem, że to nie ten temat, ale skoro już jesteśmy tutaj, to możemy się zastanowić :wallbash:. Uzbierało się troszeczkę funduszy, toteż chciałbym zainwestować, ponieważ rower wciąga mnie coraz bardziej, a na mtb za 850zł za długo zapewne nie pojeżdżę <_<. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Nie ma sensu zmieniać teraz - zajedź to co masz i dopiero myśl nad zmianą. Jeśli chcesz zainwestować w rower - ja bym zainwestował w pedały i buty spd - za 350zł spokojnie powinieneś dostać coś w np Twomarku w Chorzowie - masz blisko, a teraz mają okres kiedy można trafić na jakieś przeceny. Podjedź i zorientuj się co i w jakiej cenie. W ten sposób znacznie poprawisz swoją wydajność pedałowania. Jeśli jednak nie chcesz kupować spd, bo nie - to zainwestuj w lekkie dętki i oponki. Skoro śmigasz po WPKiW i to po asfalcie, to jakieś semi-slicki o szerokości 1,5 - 1,7 byłyby jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystam temat.

Mam kasetę 8 rzędowa SHIMANO ALIVIO HG40, manetki ALIVIO M410, a chciałbym zmienić na kasetę 9 rzędową. Pytanie moje jest następujące. Co będę musiał nabyć aby tego dokonać (oczywiście poza kasetą i manetką) i co możecie polecić w miarę przystępnego jeśli chodzi o cenę. Dodam, że z tyłu mam SLX M662

 

Pozdrawiam :zdrowie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystam temat.

Mam kasetę 8 rzędowa SHIMANO ALIVIO HG40, manetki ALIVIO M410, a chciałbym zmienić na kasetę 9 rzędową. Pytanie moje jest następujące. Co będę musiał nabyć aby tego dokonać (oczywiście poza kasetą i manetką) i co możecie polecić w miarę przystępnego jeśli chodzi o cenę. Dodam, że z tyłu mam SLX M662

 

Pozdrawiam :zdrowie:

 

 

No to jedziemy:

 

Kaseta

Manetka prawa

Łańcuch

 

patrz Deore / zależy też ile masz na to przeznaczone $$$$

 

Dalej piast nie ruszasz.

 

I teraz nie wiem jak to będzie z korbą . Nie mogę sobie teraz przypomnieć ale przypuszczam, że korby z zastosowaniem do napędów 7,8-rzędowych mają grubsze blaty od korb do napędów 9-rzędowych i w związku z tym mógłby wystąpić problem z obsługą wąskiego łańcucha. W drugą stronę z zastosowaniem nie ma problemów. Nie mniej coś mi świta, że ktoś używał na 8 rzędowym napędzie, wąski łańcuch HG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...