seek Napisano 11 Września 2009 Napisano 11 Września 2009 Witam wszystkich. Jaki rower(XC) powinienem kupic/zlozyc, jesli dysponuje 6500zl, waze 50kg i chce zeby rower byl lekki? Podam swoja propozycje, mam kilka dylematow, miedzy innymi co do hamulcow i kol, wiec prosze o porady. Rama :RAMA MTB BOPLIGHT MARATHON SPORT Widelec :Amortyzator MANITOU R7 ABSOLUTE 100mm VB Przerzutka tylna :SRAM X-9 MOD. 2009 Przerzutka przednia :SHIMANO Deore XT FD-M770 31,8/34,9 (jaka powinna byc, aby pasowala do ramy?) Kaseta + łańcuch :SHIMANO DEORE XT m770 + ŁAŃCUCH HG93 Hamulce :Shimano XT BR-M770 V-brake lub V-brake Shimano XTR 2009r ( klamki XT/ XTR?) Opony :Schwalbe ROCKET RON EVO 410g 26x2,1 Koła :Koła DT SWISS X1800 MTB / XC lub Koła MTB DT SWISS 240s / XR4.1 / DT Comp V-brakee ? Sztyca, siodło, mostek, kierownica, stery, rogi - Boplight. Manetki :SRAM X-9 Pedały :Shimano M540 / M970 ? Prosze o sugestie i zwrocenie uwagi takze na cene( nie moze przekroczyc 6500zl). Oczywiscie zalezy mi na wadze roweru.
Gość BarteX88 Napisano 11 Września 2009 Napisano 11 Września 2009 Daj sobie spokój z kołami DT. Zrobiłem koło 8 tys km na x1800 i mam straszne luzy na tylnej pieście ale w tym akurat nie ma problemu. Kłopot jest z wymianą ponieważ kółko ma z tyłu 28 szprych, i znajdź tu teraz taką piastę. Nie ma, w Polsce, nawet na amerykańskim ebayu szukałem. Czeka mnie wymiana kół, tym razem na sprawdzonego Mavica. Pedałki, spróbuj Cranków, jesteś lekki szybko nie zajedziesz. Amor, nie wiem jak w tym roku ale zeszło roczne wersje (oraz modele z 2008) łapały szybko luzy. 3 kumpli tak ma.
Sorcerer Napisano 11 Września 2009 Napisano 11 Września 2009 http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=25&t=16566 Bardzo podobny budzet, tylko ja niestety musze na piastach oszczedzic. Ja tez podchodze pod wage piorkowa 57-63kg/175cm wiec wymtrzymalosciowo powinno byc ok. I nie powiem, ale mamy podobny zamysl co do osprzetu. Tylko dlaczego Valki przy tym budzecie. Obecna waga koncowa roweru podchodzi pod 9.8-10.2kg przy koszcie ~4.7k bez zadnych specjalnych promocji. Co do ramy i amora. Na ebayu sa ramy Capri 1450g dla 18" lub 1350g bodajze dla 16" + Reba SL za 419 euro z dostawa za free badz rama + SID za 449 euro. Przy wiekszym budzecie wyglada to bardziej niz oplacalne.
mlodyasg Napisano 11 Września 2009 Napisano 11 Września 2009 Przy wadze 50 kg można nawet pokusić się o licifera ze scandium, sztyce, kiere kcnc, mostek - jakiś fly ride itp, a 6500 zł to sporo kasy i przy takim budżecie nawet przez myśl by mi nie przeszły V'ki.
Huhu Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 http://cykloadam.cz/superior-xp-950-09_1423 http://cykloadam.cz/superior-xp-930-green-09_1425 Ścigant na karbonowej lub aluminiowej ramie ładnie wyposażony, z duza obniżką. Minus- trzeba jechać do Czech ale z Myślenic chyba strasznie daleko nie jest. Waga chyba akceptowalna .
Rulez Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Ten superior XP 950 to bardzo dobra propozycja ściganta na carbonowej ramie, jednak w rozmiarze 18" jest pod wzrost nie mniej niż 180 cm. Niestety w przypadku XP 930 mimo rozmiaru 16,5" tez jest pod ok. 175-180 cm minimum.
seek Napisano 12 Września 2009 Autor Napisano 12 Września 2009 Dzieki za te propozycje, no ale niestety rozmiary ram nie zabardzo mi odpowiadaja, bo na ten moment mam jakies 166cm wzrostu (i ciągle rosne) A czy ta propozycja jest ok ? Co jest do zmiany ? RAMA: BOPLIGHT MARATON SPORT WIDELEC: MANITOU R7 ABSOLUTE 100mm VB KOŁA: KOLA DT PIASTY DT,SPECIALIZED OBRECZ DT420SL TUBELES 26" KORBA: SHIMANO SLX FC-M660 44T DŁUGOŚĆ 170 MM PRZERZUTKA TYLNA: SRAM X-9 PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO Deore XT FD-M770 31,8/34,9 MANETKI: SRAM X9 X-9 X.9 2009 3x 9 bieg KASETA I ŁAŃCUCH: KASETA SHIMANO DEORE XT m770 + ŁAŃCUCH HG93 KIEROWNICA: BOPLIGHT TEAM BIAŁA MOSTEK: BOPLIGHT RACE BIAŁY 25,4 ROGI: BOPLIGHT TEAM Białe! 62 g 85 mm SZTYCA: Boplight Team 264g - 27,2mm, 400mm SIODŁO: BOPLIGHT TEAM ERGONOMIC HAMULCE: Hamulce tarczowe Shimano XT przód + tył 2009r + 2x Ashima tarcza Ultralight Disc 160mm PEDAŁY: Crank Egg Beater C OPONY: Schwalbe ROCKET RON EVO 410g 26x2,1
Sorcerer Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Wywal te hample na Avidy R/CR lub Formule Oro24. Ten kokpit boplighta jest ciezki za swoja cene, no chyba ze chcesz miec bialy kokpit kosztem wagi. Patrz temat w moim linku. I jesli dobrze pamietam to geo ramy boplighta odchodzi od 73/71* i to dosc sporo. Ile wazysz? Jesli <60kg to bierz inne obrecze (chyba ze ma to byc UST), DT 4.2d lub equalizer 21. Szprychy DT revo (Lzejsze) lub DT champion (Ciezsze) + Nyple alu. Co do piast to pakuj takie na jakie Cie stac, czyli wybierz po podliczeniu reszty budzetu.
seek Napisano 12 Września 2009 Autor Napisano 12 Września 2009 A jaka jest podobna rama cenowo a z lepsza geometria ? i jaki kokpit polecasz ? za ta sama cene, bo niczego drozszego juz nie wloze. A co do kol to chcialem kupic odrazu cale kolo, jest taka mozliwosc ? czy lepiej skladac( z tego co podales )? co do kokpitu to mam w poblizu sklep, ktory oferuje komponenty boplighta w dobrej cenie. a co do wagi, to nie wiadomo ile bede wazyl za rok , wiec lepiej miec cos pewniejszego
miskov17 Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Daj sobie spokój z kołami DT. Zrobiłem koło 8 tys km na x1800 i mam straszne luzy na tylnej pieście ale w tym akurat nie ma problemu. Kłopot jest z wymianą ponieważ kółko ma z tyłu 28 szprych, i znajdź tu teraz taką piastę. Nie ma, w Polsce, nawet na amerykańskim ebayu szukałem. To coś słabo szukałeś...zaczynając od polskiego Soul-Kozaka a kończąc na DT 370/340/240. Problem to jest z piastami pod 24. Amor, nie wiem jak w tym roku ale zeszło roczne wersje (oraz modele z 2008) łapały szybko luzy. 3 kumpli tak ma. Ciekawe zjawisko, jeśli już to dotyczy rocznika 2007 - sam się z tym spotkałem. Jednakże moja R7 08' po 4000km, użytkowana przez niemalże 90 kilogramową osobę wciąż chodzi jak nowa. Dodam, że nie raz doświadczyła błotnych wypraw czy też wyścigów także lekko nie ma i w pełni mogę ją polecić. Do autora tematu: Za 6500zł można złożyć naprawdę fajny i lekki rower na świetnym osprzęcie i porządnej, aluminiowej ramie. Więc... RAMA: BOPLIGHT MARATON SPORT - rama to kręgosłup roweru dlatego proponuję solidne rozwiązania: Giant XTC, Merida HFS czy też Cube ReactionWIDELEC: MANITOU R7 ABSOLUTE 100mm VB - jak najbardziej ok ale w wersji 80mm - 100mm jest bardzo wysoki i zakłóca geometrię ramy KOŁA: KOLA DT PIASTY DT,SPECIALIZED OBRECZ DT420SL TUBELES 26" - set, który wcześniej podałeś czyli 240s/XR 4.1/Comp będzie o wiele lepszy KORBA: SHIMANO SLX FC-M660 44T DŁUGOŚĆ 170 MM - jak najbardziej ok PRZERZUTKA TYLNA: SRAM X-9 - j/w PRZERZUTKA PRZEDNIA: SHIMANO Deore XT FD-M770 31,8/34,9 - zainwestuj w XTR, różnica w pracy wyczuwalna nawet dla totalnego amatora oraz większa trwałość MANETKI: SRAM X9 X-9 X.9 2009 3x 9 bieg - ok KASETA I ŁAŃCUCH: KASETA SHIMANO DEORE XT m770 + ŁAŃCUCH HG93 - ok KIEROWNICA: BOPLIGHT TEAM BIAŁA - pamiętaj, że to lakier więc szybko się rysuje. Poza tym wg mnie biały w tym miejscu średnio wygląda, dlatego wybrałbym czarny wariant. Ale oczywiście są gusta i guściki MOSTEK: BOPLIGHT RACE BIAŁY 25,4 - j/w ROGI: BOPLIGHT TEAM Białe! 62 g 85 mm - j/w SZTYCA: Boplight Team 264g - 27,2mm, 400mm SIODŁO: BOPLIGHT TEAM ERGONOMIC - Selle Italia SLR, bardzo wygodna deska choć w tym przypadku wszystko zależy od naszych 4 liter. HAMULCE: Hamulce tarczowe Shimano XT przód + tył 2009r + 2x Ashima tarcza Ultralight Disc 160mm - pozostałbym przy Vkach, tańsze, lżejsze i łatwiejsze w serwisowaniu rozwiązanie. PEDAŁY: Crank Egg Beater C - Looki Quartz nie niszczą butów, mają więcej pozytywnych opinii oraz są 30g lżejsze OPONY: Schwalbe ROCKET RON EVO 410g 26x2,1 - Na tył proponuję Racing Ralpha, Rocket Ron znika w oczach W razie pisz na gg/priv to podeślę Ci zestawienie w Excelu.
Gość BarteX88 Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Miskov podaj mi konkretnego linka do tej piasty soul kozaka oraz do dt (z cena i mozliwoscia zamowienia). Będę wdzięczny bo znowu nie mogę tego znaleźć. Co do amorków R7, chodziło mi o roczniki 2007-2008 czyli takie jakie posiadają moi znajomi (tyle że my ważymy 70-80 kg i się ścigamy przez cały sezon). Fakt po 4 tys moze i sprawowaly sie dobrze ale teraz ich przebiegi wynosza 6-8 tys a luzy są coraz większe. A może to jakieś fatum po dolnym śląsku krąży ?
miskov17 Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 Soul Kozak - na stronie niedostępny, kontakt znajdziesz na http://soul-kozak.istore.pl DT - sorki, mój błąd - jedynie 240s jest dostępny na 28 otwory i to w astronimicznej cenie http://dtswiss.skleprowerowy.pl/produkty/index/71 Czasem na allegro zdarzają się piasty 28, trzeba polować Myślę, że łatwiej byłoby Ci zmienić obręcz i szprychy niż bawić się w poszukiwania piasty 28h.
Rulez Napisano 12 Września 2009 Napisano 12 Września 2009 To może trzeba było na niemieckim E-bayu szukać piasty : http://cgi.ebay.de/DT-Swiss-240s-Hinterradnabe-Nabe-IS-6-Loch-Scheibenbr_W0QQitemZ390092559994QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrradteile?hash=item5ad354167a&_trksid=p3286.c0.m14 Moim zdaniem rama Boplight to pomyłka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.