kathon Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 Witam. Przyszedł czas na wymianę napędu mojego Jurka. Wymianę, która jest okazją do upgrade'u. Aktualnie napęd wygląda tak: - Korba Shimano MC09 (MC08) 42/32/22 (Altus) - Przerzutka przednia Shimano Acera - Przerzutka tylna Shimano Alivio - Manetki Shimano EF50 - Kaseta SRAM PG830 | 11-32 | 8spd - Łańcuch Shimano IG51 Docelowo chciałbym złożyć napęd na pełnym XT. Niestety ze względów finansowych chciałbym proces modernizacji podzielić na dwa etapy: etap 1: - Przerzutka tylna Shimano-RD M772 GS XT 2008 - Manetki Shimano-sl m770 3x9 XT 08 - Klamki Avid-SPEED DIAL 7 - Kaseta Shimano-CS M580 9 rz. LX 11-32 - Łańcuch Shimano-CN HG73 9rz. etap 2: - Przerzutka przednia Shimano-FD M770 TOP SWING 34,9/31,8 - Kaseta Shimano-CS M770 9 rz - Łańcuch Shimano-CN HG93 - Korba Shimano-FC M770 22/32/44 I tu pojawia się kilka pytań: 1) czy mogę wziąć tylną przerzutkę ze średnim wózkiem? 2) czy na pewno przerzutka tylna ma być Top Normal, a przednia Top Swing? 3) czy warto na czas współpracy ze starą korbą kupić kasetę i łańcuch LX, a wymieniając korbę wymienić również te elementy? 4) czy może warto już w pierwszym etapie kupić przednią przerzutkę tzn. czy na starej korbie zauważę jakąś różnicę? 5) czy mogą się pojawić jakieś niespodzianki podczas montażu? 6) ewentualne uwagi mile widziane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2009 1. Nie powinno być problemow a czemu nie chcesz długiego ?? 2. Przerzutka top normal jest pod normalne manetki, pod DC jest z odwrotna sprezyną (zapomniałem jak to sie zwie) ale to bedzie działac tak czy inaczej dobrze tylko wskaznik bedzie ci działał odwrotnie o ile bedzie Co do top swing to zalezy od ramy i twoich preferencji. Topy uzywa sie w mniejszych ramach ze wzgldu ze obejma jest duzo nizej niz w down swing. Taka przerzutka lzej pracuje ale szybciej lapie luzy. odobiscie bym ci polecił down swing jezeli ci w ramie bedzie pasował. 3.I tu nasuwa sie problem bo moim zdaniem wywalac na chwile kase za kasete LX sie nie oplaca jak ma ja zastapić XT. JA to bym wogole jakieś tanie coś wzią ale nie ma tanich 9 rzedowych. 4. Tu bym sie zastanowił 5. Raczej nie powinno być niespodzianek jezeli wszystko dokłądnie jet takie jak ma byc i zeby sie nie okazało ze cos do ramy nie pasuje 6. Moja sugestia to zmienił bym etapy wymiany. Np. zamiast kupowac na poczatek przerzutki na tył kup docelowa kasete, manetki i lancuch. unikniesz wtedy niepotrzebnego wydawania pieniedzy na LX. Stara korba jak nie przejechała dziesiotków tysiecy nie powinna szkody w lancuchu narobic. pozniej sobie tylko bedziesz dokupywał czesci. Nie przejmoj sie ze alivio jest 8 biegowe. zarówno 8 jak i 9 biegów maja ta samą szerokość kasety wiec nie powinno być problemow. gdyby nawet były to ustaw tak optymalnie bez biegów ktoeych nie obsługuje i tak ma sie krecic tylko chwile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kathon Napisano 11 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2009 1. Nie powinno być problemow a czemu nie chcesz długiego ?? Staram się szanować napęd i nie ustawiać go w skrajnych pozycjach. Szykuję rower do wyjazdów na górskie maratony więc może faktycznie lepiej wziąć długi bo anóż będzie trzeba zrobić szybką redukcję. 2. Przerzutka top normal jest pod normalne manetki, pod DC jest z odwrotna sprezyną (zapomniałem jak to sie zwie) ale to bedzie działac tak czy inaczej dobrze tylko wskaznik bedzie ci działał odwrotnie o ile bedzie Co do top swing to zalezy od ramy i twoich preferencji. Topy uzywa sie w mniejszych ramach ze wzgldu ze obejma jest duzo nizej niz w down swing. Taka przerzutka lzej pracuje ale szybciej lapie luzy. odobiscie bym ci polecił down swing jezeli ci w ramie bedzie pasował. Czyli rozumiem, że z wymienionymi w temacie manetkami będzie współpracował zarówno top swing jak i down swing. Przyczym down jest trwalszy. 4. Tu bym sie zastanowił Dlaczego? Możesz rozwinąć myśl? 6. Moja sugestia to zmienił bym etapy wymiany. Np. zamiast kupowac na poczatek przerzutki na tył kup docelowa kasete, manetki i lancuch. unikniesz wtedy niepotrzebnego wydawania pieniedzy na LX. Stara korba jak nie przejechała dziesiotków tysiecy nie powinna szkody w lancuchu narobic. pozniej sobie tylko bedziesz dokupywał czesci. Nie przejmoj sie ze alivio jest 8 biegowe. zarówno 8 jak i 9 biegów maja ta samą szerokość kasety wiec nie powinno być problemow. gdyby nawet były to ustaw tak optymalnie bez biegów ktoeych nie obsługuje i tak ma sie krecic tylko chwile. Niestety tylna przerzutka ma już duży luz więc też domaga się wymiany. Ale jeżeli stara korba (ok. 7kkm nie zrobi krzywdy łańcuchowi i kasecie) to może uda mi się wymienić wszystko poza korbą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Września 2009 Co do przednich przerzutek to czy top swing, czy down swing, ciąg gorny, czy dolny i w koncu czy shimano czy sram nie ma to znaczenia wszystko powinno działać dobrze. To ze korba ma 7kkm nic nie znaczy. Natomiast znaczy to jak ona wyglada. Najprosciej trzeba dobrze sie prZyjzec ząbkom w korbie. najlepiej jest wziąć ze starego łańcucha wykuć(wybić-wyciągnąć) tą "rolke" czyli to kołeczko ktoro ciągnie łańcuch. Mozna tez wziaść np wiertło 8mm bo tyle (mniejwiecej) ma to kołeczko i przykadać do zebów korby. Zbocze zebów powinno przylegac jak najwiekszą powierzchnia do kółka czy wiertła. Jezeli tak nie jest łańcuch bedzie sie zuzywał a i korba tez. Jak masz rozkrecalna korbe to w razie potrzeby ja rozbiez weź mały pilnik, okrągły zmierz gdzie ma ok 8mm i tym kawałkiem naprowadź zbocze na własciwy tor. Jest to pracochłonne ale zapobiegnie zjadaniu sie napedu i kupowaniu podzespołow niepotrzebnie tak tylko "tymczasowo" Ciezko cokolwiek doradzac nie widząc, nie macając i nie przejadąc sie owym rowerem. SKoro mowisz ze przerzutka umiera to kup przerzutke, kasete, manetke jedną na razie jak sie da i lancuch. Powiedz jaka kwota maxymalnie na razie dysponujesz wtedy bedzie łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kathon Napisano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Korba już niestety wygląda na lekko zużytą. Prawdopodobnie poczekam jeszcze 2, 3 tygodnie i spróbuję wymienic caly napęd jednocześnie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.