szatan21292 Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Witam, przymierzam się do zmiany dętek i bardzo interesują mnie maxxisy oczywiscie ze względu na małą wagę 95g. Aktualnie mam continental'e które ważą 204g więc różnica jest spora I tu pytanie do was koledzy, jak jest z wytrzymałością na przebicia tych dętek maxxisa ? może ktoś z was jeździ na takich i mógłby się wypowiedzieć na ten temat. z góry dzięki
miskov17 Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Dobra opona = brak przebić. Używam ich już dłuższy czas, bardzo dobrze trzymają powietrze, ze względu na swoją grubość łatwo je przetrzeć lub uszkodzić zahaczając łyżką. Nie polecam stosowania ich z lekkimi oponami typu Rocket Ron, Flyweight etc. Ale poza tymi minusami są jak najbardziej ok
Mod Team Lookas 46 Napisano 9 Września 2009 Mod Team Napisano 9 Września 2009 Używałem ich jeszcze za czasów Kony właśnie z oponami FW co mocno zbiło wagę ale trzeba uważać podczas jazdy, kapci jakoś szczególnie nie łapałem na tym- ogólnie dobry wybór
TocaS Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Czy te dętki o które pyta kolega dużo się różnią w porównaniu do lekkich dętek Schwalbe 130 g ?? Bo używam ich aktualnie z Kendami Karma i musze powiedzieć że jestem zadowolony.
creative1989 Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Różnią się tym, że są lżejsze i mają cieńsze ścianki.
TocaS Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Różnią się tym, że są lżejsze i mają cieńsze ścianki. No tak poniekąd głupie pytanie zadałem. Nie zostało mi nic innego jak pewnego razu kupić taką dętkę i sprawdzić ile wytrzyma.
Gromosmok Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 Ja całe dwa sezony przejeździłem na dętkach Maxxis Light i nie mogę powiedzieć o nich nic złego.
marsman Napisano 9 Września 2009 Napisano 9 Września 2009 do rekreacyjnej jazdy używałem i się sprawdzały. nawet w zestawiniu z oponami FlyWeight teraz gdy się czasem ścigam zakładam trochę pewniejsze ogumienie. dętki również Maxxisa-model Ultralite ( ok 126g ), opony zależnie od warunków. FW na niedzielny wypad za miasto są idealne zwłaszcza dla miłośników wagi lekkiej
szatan21292 Napisano 9 Września 2009 Autor Napisano 9 Września 2009 Czyli z oponami continental speed king supersonic ( około 400g) i dętkami maxxisa ( 95g) powinno dawać radę
Kellysbicycles Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Odświeżę temat i zapytam czy w zestawieniu z Schwalbe Nobby Nic 2.1 dętki nadały by się w teren? (mam na myśli MTB XC) Dzięki za odpowiedzi.
Gromosmok Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 W moim rowerku ten zestaw spisuje sie bardzo dobrze.
Kellysbicycles Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Gromosmok rozumiem, że masz Nobby Nic 2.1 EVO w zestawieniu z tymi dętkami więc mogę spytać ile KM już na tym zestawie zrobiłeś? Aha i do wyboru przyszłych opon nie jestem pewien i zastanawiam się nad Racing Ralphem. Waga ralpha jest zbliżona do Nobby Nic'a zatem taki zestaw też by przeszedł?
Schwefel Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 A ja dla odmiany przejeździłem cały jeden dzień na tych dętkach, tj 25km w terenie i kapeć. Wcześniej miałem tanie chińczyki 130g i było tak samo z tym, że myślałem że Maxxis to lepsza marka ale niestety lekkie opony i lekkie dętki to beznadziejne połączenie. Opony to Kenda SBE Kevlar.
evo Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Generalnie jak coś przebije oponę to i tak dętka siada. Z tym, że lekkie trzeba częściej dopompowywać i uważać na wsadzanie itp. Mi dla przykładu poszły (maxxis 95 a drugi 108 g) same z siebie: - jedna na "klejeniu"; - przy wejściu presty. Aha, mam wrażenie, że pompując na sucho (bez opony), mają większe różnice w średnicach (w jednym miejscu ma z 7 cm, w innym z 10). Co czasem da się wyczuć na oponie przy mniejszym ciśnieniu i można to pomylić z 8-ką. Gumę tez zaliczyły, ale nie częściej niż 140 g. Inna sprawa, że mając lekki zestaw opon i gum staram się omijać to i owo bardziej niż zwykle, zwłaszcza na maratonach, gdzie nie uśmiecha mi się łapać gum.
1415chris Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Dlatego tez jesli jet to mozliwe system z plynem jest tu rozwiazaniem. W zdecydowanej wiekszosci problemow radzi sobie sam bez naszej ingerencji i jest lzejszy od detek, no prawie wszystkich (eclipse) ale te sa dziurawe....
Gromosmok Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Gromosmok rozumiem, że masz Nobby Nic 2.1 EVO w zestawieniu z tymi dętkami więc mogę spytać ile KM już na tym zestawie zrobiłeś? Około 2500 km, bez żadnych problemów.
Kellysbicycles Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 1415chris - Masz na myśli opony bezdętkowe tak? Niestety, musiałbym kupić nowe obręcze przystosowane do użytkowania opon bezdętkowych. Z tego co wiem to tanie nie są. I spytam jeszcze raz o zestawienie tych dętek z Ralphami, ale myślę że powinno być podobnie jak Z NN. Jeżeli jednak ktoś miałby zastrzeżenia do Zestawu Dętek flyweight i opon Racing Ralph to prosiłbym o odpowiedź i uzasadnienie czym są one spowodowane. W każdym bądź razie THX za pomoc.
evo Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 No ale opony bezdętkowe są zazwyczaj cięższe (zwłaszcza z płynem), więc wagowo to tu zysku raczej się nie zrobi. Teoretycznie można by bez dętki zapasowej jechać na bezdętkowych, ale z tego co wiem, to i tak większość je wozi.
zlyjogurt Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Chodziło raczej o systemy typu notubes czyli opaska na obręcz+zwykła opona+mleczko+wentylek, wszystko na zwykłą obręcz. Jeżeli rzadko zmieniasz opony wydaje mi się, że taki system daje same korzyści. Na forum i w internecie jest masa informacji, więc nie będę się rozpisywać
Schwefel Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Generalnie jak coś przebije oponę to i tak dętka siada. Ale chyba łatwiej przebić kartkę papieru niż karton? Akurat w obu moich przygodach z lekkimi dętkami dziury były mikroskopijne i raczej przy grubszych 180 czy 200g dętkach by nie miały miejsca.
1415chris Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 No ale opony bezdętkowe są zazwyczaj cięższe (zwłaszcza z płynem), więc wagowo to tu zysku raczej się nie zrobi. Teoretycznie można by bez dętki zapasowej jechać na bezdętkowych, ale z tego co wiem, to i tak większość je wozi. Nie mowie tu o oponach ust, opony to zwykle zwijanki, plyn to ok 50-80g, wiec zestaw nie tylko lzejszy ale i tez samonaprawialny.
evo Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Ale chyba łatwiej przebić kartkę papieru niż karton? Akurat w obu moich przygodach z lekkimi dętkami dziury były mikroskopijne i raczej przy grubszych 180 czy 200g dętkach by nie miały miejsca. No gruba przesada karton jest z 10-30 razy grubszy niż papier pewnie. Choć przy skrajnych dętkach to działa. Dętki prawie 200 g to waga prawie opony szosowej więc pewnie tak, zwłaszcza porównując 95 g do 200, bo to grubość ścianek jeśli się nie mylę jak 0,45 do 1 mm. Ale różnice między 95 a 135 (lub 110-160 g - czyli około 50%) g wg mnie prawie żadne poza wyżej wymienionymi. Zazwyczaj coś co ma siłę przebić oponę i jest dłuższe od wypustek na oponie, to po przebiciu ukłuć ściankę dętki która ma 0,5 czy 0,75 mm, prawie żadna różnica. Bo jeżeli zakładasz, że przebije 0,5 mm a nie przebije 0,75 mm - to zostaje tobie zaledwie 0,25 mm rezerwy, a to już ciśnienie z czasem pokona samo, tak myślę. Tym bardziej, że to co przebija i tak jest zazwyczaj dłuższe niż 1/4 mm ps. a patent ze zwykłymi oponami i płynem wypróbuję na dniach, bo za moment będę miał 2 zestawy kół.
Kellysbicycles Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 To jak wystestujesz ten "patent" to napisz o nim coś ciekawego.
1415chris Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 tu juz nie ma co dodawac, w temacie juz chyba wszystko zostalo powiedziane, rowniez na tym forum
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.