Skocz do zawartości

[10177g] Trek 8500 09' by Młody


mlodyasg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym przedstawić Wam projekt mojego roweru mającego zastąpić mój stary, który pozostaje jako zimówka. Rowerek składam właściwie już na nowy sezon bo na razie jest to masa części, które czekają na złożenie. Brakuje mi jeszcze kilka drobnostek, które chciałbym z Wami skonsultować.

 

Oto zestawienie wszystkich podzespołów:

 

Bar Ends: (Rogi) BOPLIGHT WHITE = 60g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage Pro MTB = 35g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT BR-M775 (276g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 411g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT BR-M775 (285g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 444g

*Cables: (Pancerze i linki) SHIMANO XTR = 70g

*Cassette: (Kaseta) SHIMANO XT 11-32 = 261g

*Chain: (łanńuch) SHIMANO XTR = 263g

Crankset: (Korby) SHIMANO XT FC-M770 44/32/22= 869g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XTR FD-M971 Down Swing = 149g

*Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-9 GS = 222g

Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM + Pushlock 2009 = 1585g

Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + pivoty + śrubki do bidonów) = 1713g

Grips: (Gripy) BONTRAGER Race X Lite 120mm = 23g

Handlebar: (Kierownica) RITCHEY WCS Carbon 31,8/580mm = 140g

Headset: (Stery) FSA Orbit MX 1 1/8" white = 96g

Pedals: (Pedały) SHIMANO M520 = 377g

Seat: (Siodło) SPECIALIZED Toupe 143 WHITE = 160g

Seatpost: (Sztyca) BONTRAGER Race X Lite 31,6/400mm = 267g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER = 25g

*Shifters: (Manetki) SRAM X-0 Gripshift = 170g

*Skewers: (Zaciski kół) DARTMOOR Bolt-on = 68g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB Carbon 1/18 = 13g

Starnut: (Gwiazdka) Incl.

Stem: (Mostek) BONTRAGER Race X Lite WHITE 31,8 110mm = 140g

Tire (Front): (Opona przednia) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar = 439g

Tire (Rear): (Opona tylna) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar = 441g

Top Cap: (Top cap) FSA = 17g

Tubes: (Dętki) 238g

Wheel Front: (Koło przednie) Hope Hoop (Hope Pro 2 / DT 4.2d / DT Comp) = 813g

Wheel Rear: (Koło tylne) Hope Hoop (Hope Pro 2 / DT 4.2d / DT Comp) = 932g

Misc: (Inne) Śruby do tarcz = 26g

 

Całość: 10467g

 

Elementy oznaczone gwiazdką "*" albo do mnie idą albo mam zagwozdkę co do zakupu.

Głownie chodzi mi o długość wózka przerzutki tylnej, planowałem średni GS bo jest krótszy i trudniej urwać itp. ale przy takiej kasecie i korbie chyba lepszym (jak nie jedynym) rozwiązaniem będzie SGS. Myślę jeszcze zamiast X-9 wsadzić X-0 ale to zależy czy będę chciał ruszyć jeszcze w tym sezonie czy już na przyszły (fundusze ;)).

Kolejna rzecz to pancerze... też nie wiem co brać, bo jak już brać to może od razu nokony lub I-linki...

 

Wszystkie elementy bez * są osobiście warzone przeze mnie.

 

Zdjęcie na rozgrzewkę.

 

p9073667.th.jpg

 

 

Zapraszam do komentowania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gripów to zobaczymy, jeszcze ich nie testowałem, na razie sprawiają wrażenie dość twardych. Pedały są jak najbardziej do zmiany, planuję look quartz białe i to niebawem, ale wiąże się to ze zmianą systemu w trzech rowerach albo dokupienie kolejnej pary butów.

Hamulców nie zmienię przez najbliższy czas a jeśli już to raczej nie na avidy (jakoś nie podchodzą mi te heble) tylko może jakieś XTRy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do zacisków kół, to są lekkie, i całkiem niezłe.

Od siebie polecam, nie mogę na nie narzekać, choć są też niezadowoleni z nich.

 

Przerzutka tył, nie wnikam jakiego będzie producenta,

ale osobiście przy korbie 22/32/44 i kasecie 11-32 jeżdżę na XT Shadow ze średnim wózkiem i nie ma żadnego problemu.

Myślę, że inni użytkownicy potwierdzą moje słowa. Nie myślę nawet o powrocie do długiego wózka.

Jedyne czego nie powinieneś robić to dużych przekosów łańcucha, ale przecież tak nie powinno się jeździć czy to GS czy SGS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski chyba jednak będę brał QR bo 30g mnie nie zbawi a na maratonie te kilka chwil zawsze się przyda przy takiej ewentualności jak snake ;) i znalazłem fajne białe zaciski a2z z tytanową ośką.

Ta karbonowa kiera jest faktycznie karbonowa ale ma kilka miejsc utwardzonych do zamontowania rogów i w miejscu klamek (dlatego taka ciężka), z inną kierownicą karbonową chyba bym nie ryzykował wkładając do niej rogi, a co do białej to wtedy kiedy kupowałem moją wychodziło mi taniej za carbon niż za wet white, a było by z 10g lżej z białą...

Zobaczycie finał już za niedługo, białe rogi uzupełniają ładnie kierownice i chyba byłoby tych białych elementów. Nie wolno jednak zapominać, że to rower i ma głównie jeździć, a nie wyglądać, aczkolwiek wygląd też miałem na uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanko odnośnie twojego siodła, czy śmigałeś już na nim? Chodzi mi o szerokość, sam mam Speca Avatar w szer 143 i jeżeli to ma być rower do startów(chyba że nie ;)), to jednak zdecydowałbym się na wersję 130. Dlaczego? Dyskomfort tyłka raz najakiś czas na starcie się zniesie, a powiększona szerokośc powoduje problemy z wychodzeniem za siodło i powrotem na zjazdach, co mnie osobiście troche denerwuje bo wcześniej miałem 130stke i było dużo wygodniej i bezpieczniej w tych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie doinwestuj i kup nokony/alligatory. Miałem XTRy a teraz mam Alligatory, co prawda dopiero od 2 dni, ale już czuję różnicę w pracy. Szybsza zmiana biegów, mniejsze opory. O pracy w błocie jeszcze nic nie powiem, ale system zamknięty chyba nie może źle działać w błocie ;) Zdecydowanie polecam iLinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wowo przekonałeś mnie ale alligator nie ma białego koloru więc biorę białe nokony (szkoda tylko, że podobno anoda słabo się trzyma)

Siodła używałem jak na razie tylko na moim ostrym kole po mieście i było genialne, ale zobaczymy jak to będzie na maratonie w góralu... może być faktycznie za szerokie... Mogę jeszcze dodać, że jak na swoją wagę to jest bardzo wygodne.

nabial, chodzi Ci, że bolt-ony do wywalenia i zastąpienia jakimiś szybkozamykaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yumeya, niezła alternatywa, podobno lżejszy od ilinka ale to chyba zwykły system otwarty, cena aż tak nie boli jeśli 102 zł http://www.swiatrowe...roduct&pid=2731 jest za cały zestaw pancerza z linami i akcesoriami bo to raptem kilkanaście zł więcej niż biały jagwire. Muszę to przemyśleć, ale jeśli yumeya będzie tak twardy i sztywny jak zwykły XTR to raczej średnio. Ogólnie na zamkniętym systemie mi jakoś nie zależy.

Edytowane przez mlodyasg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gwiazdek znikają zaciski, przyszły A2Z białe QR Ti waga +20g

Rura sterowa SIDa krótsza o około 3cm waga -15g

Wykręcone pivoty z ramy waga -20g

 

Skewers: (Zaciski kół) A2Z QR Ti White = 88g

Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM 09' + Pushlock + gwiazdka = 1570g

Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + śrubki do bidonów) = 1693g

 

Całość: 10452g

 

Zmieniam koszyk na bidon na białego elite więc waga skoczy jakieś 5g do góry, ale wymieniam też śruby pod koszykiem na alu, jak dojdzie wszystko to wsadzę na wagę. Co do pancerzy to poczekam tak jak pisze chris na nowego nokona, na razie będą jakieś zwykłe.

Do końca miesiąca rower będzie gotowy do testów w terenie :whistling:

 

pozdr.

Edytowane przez mlodyasg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Doszły do mnie już wszystkie części, rower prawie zmontowany.

 

Wsadziłem pancerze fibraxa do przerzutek i manetki pushlock (pancerz RSa bardzo ciężki i długi był), przyszły alu śrubki pod koszyk oraz nowy biały koszyk Elite. Po zmierzeniu szerokości mufy wywaliłem dwie podkładki suportu. Zmieniłem także dętki z moich starych lekkich no namów na maxxisy oraz wreszcie nakleiłem taśmę hope'a na obręcz. Na zdjęciach brakuje jeszcze tarcz (nie wziąłem z domu klucza torx) i łańcucha. Mam nadzieję, że jutro wybiorę się na pierwsze testy w plener.

 

Bar Ends: (Rogi) BOPLIGHT WHITE = 60g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) ELITE Custom Race = 43g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT BR-M775 (276g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 411g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT BR-M775 (285g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 444g

Cables: (Pancerze i linki) FIBRAX = 67g

Cassette: (Kaseta) SHIMANO XT 11-32 = 261g

Chain: (łanńuch) SHIMANO XTR = 263g

Crankset: (Korby) SHIMANO XT FC-M770 44/32/22 + 1 podkładka = 866g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XTR FD-M971 Down Swing = 149g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-9 GS = 221g

Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM 2009 + Pushlock + Gwiazdka = 1556g

Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + śrubki alu do koszyków) = 1683g

Grips: (Gripy) BONTRAGER Race X Lite 75mm = 17g

Handlebar: (Kierownica) RITCHEY WCS Carbon 31,8/580mm = 140g

Headset: (Stery) FSA Orbit MX 1 1/8" white = 96g

Pedals: (Pedały) SHIMANO M520 = 377g

Seat: (Siodło) SPECIALIZED Toupe 143 WHITE = 160g

Seatpost: (Sztyca) BONTRAGER Race X Lite 31,6/400mm = 267g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER = 25g

Shifters: (Manetki) SRAM X-0 Gripshift = 170g

Skewers: (Zaciski kół) A2Z QR Ti White = 85g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB Carbon 1/18 = 13g

Starnut: (Gwiazdka) Incl.

Stem: (Mostek) BONTRAGER Race X Lite WHITE 31,8 110mm = 140g

Tire (Front): (Opona przednia) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar used = 439g

Tire (Rear): (Opona tylna) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar used = 441g

Top Cap: (Top cap) FSA = 17g

Tubes: (Dętki) MAXXIS Ultralight (F 126+R 131) = 257g

Wheel Front: (Koło przednie) Hope Pro 2 / DT 4.2d + taśma hope = 822g

Wheel Rear: (Koło tylne) Hope Pro 2 / DT 4.2d + taśma hope= 940g

Misc : (Inne) Śruby do tarcz = 26g

 

RAZEM : 10456g

 

 

 

 

p9283668.th.jpgp9283669.th.jpgp9283670.th.jpg

Edytowane przez mlodyasg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jeden z najładniejszych rowerów na forum. Nie wiem czy nawet do top 3 bym go nie dał :) Doskonałe wyważenie bieli z czernią i srebrem. Też tak planuję - biały most i rogi i czarna kiera. Ciężkawy w sumie wyszedł, można by jeszcze z 0,5 Kg zrzucić, ale reszta jest jak najbardziej miód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi! Rower miał planowo powstać dopiero na przyszły sezon ale trafiło się kilka okazji i powstał z taką wagą już teraz, ale ogólne założenie to zejść poniżej 10kg. Do zmiany w przyszłym roku idą pedały (prawdopodobnie look quartz), pancerze na jakieś koraliki w zamkniętym systemie, tarcze na accent blade (lub coś podobnego) + śrubki Ti i dalej to pomyślimy. Ogólnie nie chce szaleć bo ważę 75-80 kg a chce mieć jak najbardziej niezawodny rower, dlatego zostałem przy ramie alu.

No i siodło też pewnie prędzej czy później zostanie zmienione, jest lekkie wygodne ale lepiej pasuje do szosy niż MTB, na w miarę płaskie mazowieckie maratony jest idealne :) ale do XC już słabo - jest za szerokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny! Ładne są te ramy Treka.

 

Trafił Ci się bardzo lekki Toupe. Też używam tego siodełka i zgadzam się - w górski teren średnio się nadaje, ale jest bardzo wygodne.

Rower ma wielki potencjał do odchudzenia i wcale nie musi na tym ucierpieć jego niezawodność. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...