mlodyasg Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Witam, chciałbym przedstawić Wam projekt mojego roweru mającego zastąpić mój stary, który pozostaje jako zimówka. Rowerek składam właściwie już na nowy sezon bo na razie jest to masa części, które czekają na złożenie. Brakuje mi jeszcze kilka drobnostek, które chciałbym z Wami skonsultować. Oto zestawienie wszystkich podzespołów: Bar Ends: (Rogi) BOPLIGHT WHITE = 60g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage Pro MTB = 35g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT BR-M775 (276g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 411g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT BR-M775 (285g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 444g *Cables: (Pancerze i linki) SHIMANO XTR = 70g *Cassette: (Kaseta) SHIMANO XT 11-32 = 261g *Chain: (łanńuch) SHIMANO XTR = 263g Crankset: (Korby) SHIMANO XT FC-M770 44/32/22= 869g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XTR FD-M971 Down Swing = 149g *Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-9 GS = 222g Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM + Pushlock 2009 = 1585g Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + pivoty + śrubki do bidonów) = 1713g Grips: (Gripy) BONTRAGER Race X Lite 120mm = 23g Handlebar: (Kierownica) RITCHEY WCS Carbon 31,8/580mm = 140g Headset: (Stery) FSA Orbit MX 1 1/8" white = 96g Pedals: (Pedały) SHIMANO M520 = 377g Seat: (Siodło) SPECIALIZED Toupe 143 WHITE = 160g Seatpost: (Sztyca) BONTRAGER Race X Lite 31,6/400mm = 267g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER = 25g *Shifters: (Manetki) SRAM X-0 Gripshift = 170g *Skewers: (Zaciski kół) DARTMOOR Bolt-on = 68g Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB Carbon 1/18 = 13g Starnut: (Gwiazdka) Incl. Stem: (Mostek) BONTRAGER Race X Lite WHITE 31,8 110mm = 140g Tire (Front): (Opona przednia) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar = 439g Tire (Rear): (Opona tylna) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar = 441g Top Cap: (Top cap) FSA = 17g Tubes: (Dętki) 238g Wheel Front: (Koło przednie) Hope Hoop (Hope Pro 2 / DT 4.2d / DT Comp) = 813g Wheel Rear: (Koło tylne) Hope Hoop (Hope Pro 2 / DT 4.2d / DT Comp) = 932g Misc: (Inne) Śruby do tarcz = 26g Całość: 10467g Elementy oznaczone gwiazdką "*" albo do mnie idą albo mam zagwozdkę co do zakupu. Głownie chodzi mi o długość wózka przerzutki tylnej, planowałem średni GS bo jest krótszy i trudniej urwać itp. ale przy takiej kasecie i korbie chyba lepszym (jak nie jedynym) rozwiązaniem będzie SGS. Myślę jeszcze zamiast X-9 wsadzić X-0 ale to zależy czy będę chciał ruszyć jeszcze w tym sezonie czy już na przyszły (fundusze ). Kolejna rzecz to pancerze... też nie wiem co brać, bo jak już brać to może od razu nokony lub I-linki... Wszystkie elementy bez * są osobiście warzone przeze mnie. Zdjęcie na rozgrzewkę. Zapraszam do komentowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Powinien wyjsc fajny rowerek. Co do uwag to mam te gripy bontragera, ale nie wiem czy nie wroce do WCSow. Zamiast pedalow 520, moze cos lzejszego, a zamiast XT jakies Avidy, np. Elixiry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Co do gripów to zobaczymy, jeszcze ich nie testowałem, na razie sprawiają wrażenie dość twardych. Pedały są jak najbardziej do zmiany, planuję look quartz białe i to niebawem, ale wiąże się to ze zmianą systemu w trzech rowerach albo dokupienie kolejnej pary butów. Hamulców nie zmienię przez najbliższy czas a jeśli już to raczej nie na avidy (jakoś nie podchodzą mi te heble) tylko może jakieś XTRy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Co do zacisków kół, to są lekkie, i całkiem niezłe. Od siebie polecam, nie mogę na nie narzekać, choć są też niezadowoleni z nich. Przerzutka tył, nie wnikam jakiego będzie producenta, ale osobiście przy korbie 22/32/44 i kasecie 11-32 jeżdżę na XT Shadow ze średnim wózkiem i nie ma żadnego problemu. Myślę, że inni użytkownicy potwierdzą moje słowa. Nie myślę nawet o powrocie do długiego wózka. Jedyne czego nie powinieneś robić to dużych przekosów łańcucha, ale przecież tak nie powinno się jeździć czy to GS czy SGS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Co do zacisków, to mi się dwa razy odkręciły(!!!), później zacząłem je mocno dokręcać i od 2000 km nie ma problemów. Także podstawa to mocno dokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Śliczny, ale IMO aż się prosi o białą kierownice WCS'a Ta niby carbonowa, ale biała moim zdaniem by ładniej wyglądała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Zaciski chyba jednak będę brał QR bo 30g mnie nie zbawi a na maratonie te kilka chwil zawsze się przyda przy takiej ewentualności jak snake i znalazłem fajne białe zaciski a2z z tytanową ośką. Ta karbonowa kiera jest faktycznie karbonowa ale ma kilka miejsc utwardzonych do zamontowania rogów i w miejscu klamek (dlatego taka ciężka), z inną kierownicą karbonową chyba bym nie ryzykował wkładając do niej rogi, a co do białej to wtedy kiedy kupowałem moją wychodziło mi taniej za carbon niż za wet white, a było by z 10g lżej z białą... Zobaczycie finał już za niedługo, białe rogi uzupełniają ładnie kierownice i chyba byłoby tych białych elementów. Nie wolno jednak zapominać, że to rower i ma głównie jeździć, a nie wyglądać, aczkolwiek wygląd też miałem na uwadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Zostaje jeszcze tani boplight Troszke tylko cięższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 To jak lepiej inwestować od razu w nokony około 220 zł czy kupić jakieś jagwire/XTR same pancerze, bo linki dostałem do gripów x-0?? I jeszcze jedno, czy starczy pancerza z zestawu nokon mtb do przerzutek na pushlocka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Ja mam pytanko odnośnie twojego siodła, czy śmigałeś już na nim? Chodzi mi o szerokość, sam mam Speca Avatar w szer 143 i jeżeli to ma być rower do startów(chyba że nie ), to jednak zdecydowałbym się na wersję 130. Dlaczego? Dyskomfort tyłka raz najakiś czas na starcie się zniesie, a powiększona szerokośc powoduje problemy z wychodzeniem za siodło i powrotem na zjazdach, co mnie osobiście troche denerwuje bo wcześniej miałem 130stke i było dużo wygodniej i bezpieczniej w tych sytuacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 cudo, z gwiazdek tylko bolt-ony wg mnie na pewno do zmiany, reszta ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowo3003 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Zdecydowanie doinwestuj i kup nokony/alligatory. Miałem XTRy a teraz mam Alligatory, co prawda dopiero od 2 dni, ale już czuję różnicę w pracy. Szybsza zmiana biegów, mniejsze opory. O pracy w błocie jeszcze nic nie powiem, ale system zamknięty chyba nie może źle działać w błocie Zdecydowanie polecam iLinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Wowo przekonałeś mnie ale alligator nie ma białego koloru więc biorę białe nokony (szkoda tylko, że podobno anoda słabo się trzyma) Siodła używałem jak na razie tylko na moim ostrym kole po mieście i było genialne, ale zobaczymy jak to będzie na maratonie w góralu... może być faktycznie za szerokie... Mogę jeszcze dodać, że jak na swoją wagę to jest bardzo wygodne. nabial, chodzi Ci, że bolt-ony do wywalenia i zastąpienia jakimiś szybkozamykaczami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Raczej na amora ci nie starczy, iLink jest lzejszy. Moze zaczekaj troche bo wchodzi nowy nokon, cienszy i mam nadzieje ze lzejszy od obecnego. Bialy kolor Yumeya? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 (szkoda tylko, że podobno anoda słabo się trzyma) Jak już to lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 (edytowane) Yumeya, niezła alternatywa, podobno lżejszy od ilinka ale to chyba zwykły system otwarty, cena aż tak nie boli jeśli 102 zł http://www.swiatrowe...roduct&pid=2731 jest za cały zestaw pancerza z linami i akcesoriami bo to raptem kilkanaście zł więcej niż biały jagwire. Muszę to przemyśleć, ale jeśli yumeya będzie tak twardy i sztywny jak zwykły XTR to raczej średnio. Ogólnie na zamkniętym systemie mi jakoś nie zależy. Edytowane 9 Września 2009 przez mlodyasg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 Clark's też robi białe pancerze, cięte z metra. Sam takie mam i polecam: http://www.pinkbike.com/photo/3833460/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 12 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2009 (edytowane) Z gwiazdek znikają zaciski, przyszły A2Z białe QR Ti waga +20g Rura sterowa SIDa krótsza o około 3cm waga -15g Wykręcone pivoty z ramy waga -20g Skewers: (Zaciski kół) A2Z QR Ti White = 88g Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM 09' + Pushlock + gwiazdka = 1570g Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + śrubki do bidonów) = 1693g Całość: 10452g Zmieniam koszyk na bidon na białego elite więc waga skoczy jakieś 5g do góry, ale wymieniam też śruby pod koszykiem na alu, jak dojdzie wszystko to wsadzę na wagę. Co do pancerzy to poczekam tak jak pisze chris na nowego nokona, na razie będą jakieś zwykłe. Do końca miesiąca rower będzie gotowy do testów w terenie pozdr. Edytowane 12 Września 2009 przez mlodyasg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2009 (edytowane) Doszły do mnie już wszystkie części, rower prawie zmontowany. Wsadziłem pancerze fibraxa do przerzutek i manetki pushlock (pancerz RSa bardzo ciężki i długi był), przyszły alu śrubki pod koszyk oraz nowy biały koszyk Elite. Po zmierzeniu szerokości mufy wywaliłem dwie podkładki suportu. Zmieniłem także dętki z moich starych lekkich no namów na maxxisy oraz wreszcie nakleiłem taśmę hope'a na obręcz. Na zdjęciach brakuje jeszcze tarcz (nie wziąłem z domu klucza torx) i łańcucha. Mam nadzieję, że jutro wybiorę się na pierwsze testy w plener. Bar Ends: (Rogi) BOPLIGHT WHITE = 60g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) ELITE Custom Race = 43g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore XT BR-M775 (276g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 411g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Deore XT BR-M775 (285g) + tarcza XT SM-RT75 160mm = 444g Cables: (Pancerze i linki) FIBRAX = 67g Cassette: (Kaseta) SHIMANO XT 11-32 = 261g Chain: (łanńuch) SHIMANO XTR = 263g Crankset: (Korby) SHIMANO XT FC-M770 44/32/22 + 1 podkładka = 866g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XTR FD-M971 Down Swing = 149g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-9 GS = 221g Fork: (Widelec) ROCK SHOX SID TEAM 2009 + Pushlock + Gwiazdka = 1556g Frame: (Rama) TREK 8500 19,5 2009 (hak + śrubki alu do koszyków) = 1683g Grips: (Gripy) BONTRAGER Race X Lite 75mm = 17g Handlebar: (Kierownica) RITCHEY WCS Carbon 31,8/580mm = 140g Headset: (Stery) FSA Orbit MX 1 1/8" white = 96g Pedals: (Pedały) SHIMANO M520 = 377g Seat: (Siodło) SPECIALIZED Toupe 143 WHITE = 160g Seatpost: (Sztyca) BONTRAGER Race X Lite 31,6/400mm = 267g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER = 25g Shifters: (Manetki) SRAM X-0 Gripshift = 170g Skewers: (Zaciski kół) A2Z QR Ti White = 85g Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB Carbon 1/18 = 13g Starnut: (Gwiazdka) Incl. Stem: (Mostek) BONTRAGER Race X Lite WHITE 31,8 110mm = 140g Tire (Front): (Opona przednia) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar used = 439g Tire (Rear): (Opona tylna) GEAX Mezcal 26x1.9 Kevlar used = 441g Top Cap: (Top cap) FSA = 17g Tubes: (Dętki) MAXXIS Ultralight (F 126+R 131) = 257g Wheel Front: (Koło przednie) Hope Pro 2 / DT 4.2d + taśma hope = 822g Wheel Rear: (Koło tylne) Hope Pro 2 / DT 4.2d + taśma hope= 940g Misc : (Inne) Śruby do tarcz = 26g RAZEM : 10456g Edytowane 28 Września 2009 przez mlodyasg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 laaaadny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zidentyfikowany Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 zej3bisty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Rower cuuuudo!!! Tylko kabel od przedniego hebla ciut przydługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Jak dla mnie to jeden z najładniejszych rowerów na forum. Nie wiem czy nawet do top 3 bym go nie dał Doskonałe wyważenie bieli z czernią i srebrem. Też tak planuję - biały most i rogi i czarna kiera. Ciężkawy w sumie wyszedł, można by jeszcze z 0,5 Kg zrzucić, ale reszta jest jak najbardziej miód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Dzięki za wypowiedzi! Rower miał planowo powstać dopiero na przyszły sezon ale trafiło się kilka okazji i powstał z taką wagą już teraz, ale ogólne założenie to zejść poniżej 10kg. Do zmiany w przyszłym roku idą pedały (prawdopodobnie look quartz), pancerze na jakieś koraliki w zamkniętym systemie, tarcze na accent blade (lub coś podobnego) + śrubki Ti i dalej to pomyślimy. Ogólnie nie chce szaleć bo ważę 75-80 kg a chce mieć jak najbardziej niezawodny rower, dlatego zostałem przy ramie alu. No i siodło też pewnie prędzej czy później zostanie zmienione, jest lekkie wygodne ale lepiej pasuje do szosy niż MTB, na w miarę płaskie mazowieckie maratony jest idealne ale do XC już słabo - jest za szerokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Bardzo ładny! Ładne są te ramy Treka. Trafił Ci się bardzo lekki Toupe. Też używam tego siodełka i zgadzam się - w górski teren średnio się nadaje, ale jest bardzo wygodne. Rower ma wielki potencjał do odchudzenia i wcale nie musi na tym ucierpieć jego niezawodność. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.