tyttus Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Witam Od jakiegoś czasu przerabiam starego herculesa na ostre koło. Przy montowaniu przedniego koła zorientowałem się, że gdy kierownica jest obrócona o 180 stopni to koło zahacza o ramę (właściwie to można obrócić kierownice o ok. 175 stopni w każdą stronę, bo wtedy opona uderza w ramę). Jest dla mnie ważne, abym mógł swobodnie kręcić kierownicą. Problem ten jest spowodowany tym, że widelec jest wygięty do przodu (kiedy kierownica jest ustawiona normalnie, to między oponą a ramą są z 4 centymetry). Na początku myślałem o lekkim naprostowaniu widelca, ale po pierwsze nie wiem jak to zrobić, a po drugie myślę, że mogło by to znacznie osłabić tą część. Może można jakoś przedłużyć haki, albo (nie wiem czy to realne) odciąć je i przyspawać odwrotnie ( i nie wiem też jak z wytrzymałością). Mam nadzieję, że ktoś tutaj zna rozwiązanie problemu. jeśli tak, to za wszelką pomoc będę wdzięczny. Dołączam kilka zdjęć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 ew możesz włożyć mniejsze koło tj 650c a nawet poprostu (o zgrozo, można nawet koło od górala obute w opone jednocalową) gdy będziesz chciał robić barspiny (bo jeżeli dobrze zrozumiałem to oto chodzi). bo wszystko jest łatwiejsze (bezpieczniejsze) niż przeróbka widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tyttus Napisano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Może i bezpieczniejsze, ale chyba wolałbym już chyba zrezygnować z barspinów niż wkładać mniejsze koła (no chyba, że niewiele mniejsze. Ile mają cali te 650c?). A jakie rozwiązanie przeróbki widelca byłoby najbezpieczniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
undervolcano Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 wsadzanie mniejszego koła to powszechna praktyka w takiej sytuacji. popatrz uważnie po sieci na barspinnerów. jak nie wiesz ile ma cali takie koło to stary nie przerabiaj widelca szczególnie jeżeli masz zamiar robić barspinny bo w pewnym momencie przyjdzie Ci do głowy żeby zrobić np barspinna jadąc na tylnym kole i oczywiście pełen ducha zaczniesz się uczyć zamiast tylko pisać o tym i w pewnym momencie może to się skończyć jak by to powiedzieli grecy, tragicznie:D serio. chyba że znajdziesz inny widelec. ale wsadz sobie koło inne. możesz sie uczyc a potem zakładać duże normalne koło to przecież tzw myk myk . yo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 przerabianie widelca o zgrozo undervolcano dobrze ci mówi więc słuchaj go przyjacielu bo to mądry człek i nie kombinuj z widelcem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurek Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Nie przerabiaj widelca bo peknie albo cos innego Ci sie stanie, najlepszym wyjściem jest obrócenie widelca o te 175stopni i odginanie go w strone słońca, ale nie rób tego bo chce zobaczyć twój film w przyszłości. Zakładając koło 650c będziesz mógł kręcić barspiny ale licz się tym że stając na tylnym kole /pogo/ przy kręceniu bara bedziesz raczej haczył nie tyle korbami co butem, dużo z tym kombinowałem a barspina opierając sie palcami/a nie śródstopiem/ o pedał jest ciężko i nie wygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sath Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Jeśli nie chcesz żeby pewnego dnia przytrafiło Ci się coś bardzo niemiłego, to zostaw ten widelec w spokoju. Przeróbki, które opisałeś na pewno wpłyną na wytrzymałość widelca i w tym lepszym wypadku, zauważysz to szybko i będziesz go musiał wywalić. W gorszym natomiast spotka Cię coś w stylu - http://www.youtube.com/watch?v=JLRDRzMWIsg&feature=fvw. Jeśli nie chcesz zmieniać widelca, to mniejsze koło wydaje się najrozsądniejszym wyjściem - przynajmniej można je raz dwa zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tyttus Napisano 7 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2009 dobra dzieki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoDogg Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Cześć, też przerabiam Herculesa na ostre i mam problem ze znalezieniem kierownixcy baranka razem z rurą sterową ( śr. 21 mm ) może masz jakiś patent na to ? pozdro fotki: Mój odnośnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Człowieku, zluzuj trochę już całe forum wie o Twoim Herculesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 też się jarałem jak miałem pierwsze ostre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoDogg Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Sorry, że wszędzie mnie pełno ale jest zajawka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 a jak z wysyłką do kingston bedzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoDogg Napisano 28 Października 2009 Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Na mój koszt oczywiście gg 8738946 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.