author0928 Napisano 4 Września 2009 Udostępnij Napisano 4 Września 2009 Jak w temacie... Potrzebuje jakiś dobry łańcuch na 8 biegów... Kaseta XT i korba Truvativ firex... Co proponujecie?? Dotychczas jeździłem na IG-91 i spisywał się lux, ale nigdzie ich już nie ma... Patrzyłem na HG-91... Co o nim sądzicie ?? i jaka jest różnica między IG i HG ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 4 Września 2009 Udostępnij Napisano 4 Września 2009 Zastanawiał bym się nad starymi łańcuchami Srama mam na myśli PC-68 np. Dostępne na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Jak w temacie... Potrzebuje jakiś dobry łańcuch na 8 biegów... Kaseta XT i korba Truvativ firex... Co proponujecie?? Dotychczas jeździłem na IG-91 i spisywał się lux, ale nigdzie ich już nie ma... Patrzyłem na HG-91... Co o nim sądzicie ?? i jaka jest różnica między IG i HG ?? W zasadzie lancuchy HG, UG, i IG rozniły sie technologia wykonania ogniw bo kasety tez sie rozniły nacieciami na zebach. Z tego co pamitam kaseti IG były grubszr znaczy miały grubsze zeby ale moge sie mylic. Tak ze teoretycznie lanuch nie bedzie pasował ale praktycznie powinien smigac bez problemów. Zastanowił bym sie nad connexem, sam kupilem ostatnio ale jeszcze nie jezdzony. Miałem srama, nie najgorszy ale wg mnie głosny, miałem accenta zajedździłem go w miesiąc tak ze nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 UG - UniGlide - pierwszy system ułatwiający zmianę biegów - wierzchołki koronek kasety są skręcone HG - HyperGlide - koronki kasety są ponacinane z jednej strony IG - InterGlide - koronki kasety są ponacinane z dwóch stron UG stosuje się do niskich grup osprzętu, HG i IG jest obecnie powszechnie stosowane w pozostałych grupach. Generalnie rzecz biorąc są dwa kryteria wyboru łańcucha: ilość przełożeń klasa osprzętu W systemach Shimanowskich są stosowane dwie szerokości łańcucha normalny - 7.1-7.8 mm., długość ogniwa: 1/2"3/32" - przeznaczona do napędów 6,7,8 - mio biegowych - UG,HG,IG superwąski - 6.6 - 6.8 mm., długość ogniwa: 1/2"11/128" - przeznaczony do napędów 9-cio biegowych. - Superwąski HG (Super Narrow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Polecam łańcuch SRAMA PC-870. Posiadam go juz jakiś czas i przejechałem już na nim około 600-700km. Według mnie cichy, powłoka niklu nie schodzi, spinka w standardzie. Ogólnie jak na razie bezproblemowy. Również posiadam napęd 8 biegowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Polecam łańcuch SRAMA PC-870. Posiadam go juz jakiś czas i przejechałem już na nim około 600-700km. Według mnie cichy, powłoka niklu nie schodzi, spinka w standardzie. Ogólnie jak na razie bezproblemowy. Również posiadam napęd 8 biegowy. Ok mój XTR do 1200 km też jest nadal ok spinka Connexa i wszytko pięknie gra. Nie mniej co z tego ?? Mierzyłeś wyciągnięcie tego łańcucha po tych 700 km ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Września 2009 ja mierzyłem w tym accencie 881 pro co go mam obecnie i po ok 700km wyciągną mi sie ok 23.5mm. Mi sie wydaje ze to duzo. Oczywiscie to wartosć wyliczona aaa dokładną bede znał jak dojdzie do mnie nowy łańcuch, wtedy porownam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Odległość między dwoma sworzniami kolejnych par ogniw jest równa 25,4 mm mierząc suwmiarką. Najlepiej jest mierzyć na 10 ogniwach i to w 3 różnych miejscach - w nowym łańcuchu wynik pomiaru powinien wynieść 254mm. 256,54 mm to graniczna wartość wyciągnięcia łańcucha do której nie powinniśmy dopuścić biorąc pod uwagę jazdę na 3 łańcuchach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 polecam łańcuchy connexa, wszystkie na 8 dobre, z tym że wytrzymałość rośnie wraz z ceną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argusiol Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Od ładnych paru lat jeżdżę na łańcuchach connex i złego słowa nie mogę powiedzieć na ich temat. Owszem była historia ze spinkami SNAP ON, które pękały nie tylko u mnie, ale wszystkie inne są ok. Łańcuchy wippermana działają cicho i bezproblemowo, a co najważniejsze rzadko pękają. Mi żaden nie pękł, również jak słyszę o jakimś pękniętym łańcuchu to nie jest to connex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaneeks Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 Zdecydowanie mogę Ci polecić Sram PC-68. Jest niklowany, działa bez zarzutu i wygląda świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argusiol Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Jest niklowany, działa bez zarzutu i wygląda świetnie. to ostatnie akurat jest najmniej ważne przy wyborze łańcucha, wygląd się nie liczy, po odpowiedniej ilości km i tak będzie wyglądał jak każdy inny, chyba, że co tydzień myjesz i pucujesz łańcuch do połysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaneeks Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 to ostatnie akurat jest najmniej ważne przy wyborze łańcucha, wygląd się nie liczy, po odpowiedniej ilości km i tak będzie wyglądał jak każdy inny, chyba, że co tydzień myjesz i pucujesz łańcuch do połysku Rozumiem, że to tylko Twoja opinia, bo np. w mojej wygląd ma znaczenie. Pc-68 wygląda świetnie. Nie czyszczę go jakoś pedantycznie ale mimo wszystko wygląda "rasowo" :PPPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Września 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Mam connexa 800 od kilku dni i faktycznie wyglada pancernie przy innych lancuchach ale jedno mnie ciekawi. Na zebie 44 smiga ładnie cicho i tył wtedy tez ladnei pracuje, na zebie 34 przy naciskaniu na pedały dochodzi odkłos mielonego łozyska tył działa dobrze, na 24 działa tak samo jak na 44 cicho bezproblemowo. WIem ze lancuch musie sie dotrzec i w ogole ale rzadnym lancuchu wczesniej nie miałem takich problemow. Dodam ze zebatka 24 jak i 34 sa uzywane sporadycznie ciaagle macham na 44. Aha nic nie obciera nie stuka wszystko jest idelanie ustawione i ten odgłos dochodzi na drugiej zebatce nie zaleznie od tego co wrzucimy z tyłu. odgłosu niema jak krece na sucho czyli w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.