Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Jaki zestaw przód + tył?

maloj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Próbuję się ostatnio rozeznać w temacie lampek rowerowych, ale niezbyt mi to wychodzi... Chciałbym się uwidocznić na drodze przednim i tylnym światełkiem i byłbym rad, gdyby udało się to zrobić za nie więcej, niż jakieś 100 zł.

Zasadniczo chciałbym mieć do dyspozycji taki diodowy "sygnalizator mojej obecności na drodze", ale oprócz tego też coś, co kawałek tej drogi mi rozświetli, przy czym niekoniecznie chcę to rozbijać na dwie lampy (a konkretnie lampę i jakiś dziadoski mrugacz ;>) na kierownicy. Nie znam się, ale wydaje mi się, że diodowe latarki to nieco przerost formy w przypadku, gdy chcę tylko dla przyzwoitości zapalić jakąś diodkę, by być łatwiej zauważanym, z drugiej zaś strony z rozświetlaniem drogi to u nich chyba tak sobie.

Myślałem o jakiejś lampce będącej połączeniem halogena i diody, bym mógł palić albo skromne światełko pozycyjne, albo rozświetlać sobie drogę, kiedy jest nieco ciemniej. Nie udaje mi się jednak znaleźć wielu takich (może coś tego rodzaju?). Przede wszystkim zaś chciałem się zorientować, czy w ogóle sensownie myślę :thumbsup: Nie będę pędził z zawrotną prędkością w nocy po lesie, chodzi mi tylko o komfort, gdy zaskoczy mnie wieczór (pewnie zwykle w mieście, ale i poza nim czy na obrzeżach lasu też chciałbym dać radę).

Do tylnej lampki nie mam większych wymagań, byle nie odpadła i nie miała multiliardów trybów migania (przednia też) :)

Da radę dopasować coś do takiej koncepcji?

Z góry dzięki za podpowiedzi

Napisano

Całkiem niezłym i niedrogim oświetleniem na przód jest Author A-X-Guard 5 LED. Da się tego używać nawet w celu oświetlenia drogi, choć światło jest bardziej niebieskie niż białe. Ale w tej cenie chyba nie dostaniesz nic lepszego. Jeśli chcesz czegoś konkretniejszego w celu oświetlania drogi, to poszukaj na allegro LED Trust Fire 230 lm na diodzie Cree.

Napisano