Skocz do zawartości

[amortyzator] tuning, zwiększanie skoku itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich to mój pierwszy temat i post na forum.

 

Mam nadzieję że nie złamałem żadnych zasad, jeśli tak proszę skasować temat.

 

Mam problem ze swoim amortyzatorem RST OMEGA SL prawdopodobnie 04, amorjest zalany Motulem forx 15W, i pracuje dobrze, jednak zacząłprzeszkadzać mi nie wykorzystany skok w amortyzatorze, powinien miec101 mm chociaż da rade chyba nawet 130mm a wykorzystuje całe... 70mm ;/

 

No i moje pytanie jest następujące, w jaki sposób zwiększyć skok amortyzatora. Proszę o dokładne opisy jakie sprężyny co jeszcze itp.

Dodatkowo na forum parę osób chwaliło się przy podobnych budowąamortyzatorach że przerabiali tłumienie itp, robiąc swoje patentyjednak żadnych szczegółów nie znalazłem.

Dlatego jak jeszcze coś można stuningować proszę o porady. Przede wszystkim zależy mi na skoku.

 

Nie interesują mnie porady kup nowy amortyzator poniważ zbieram na Rebę, jednak kiedy uzbieram nikt nie wie :)

 

http://www.forumrowe...wimage&img=1393

jest to link do zdjęcia mojego amortyzatora, a fachowe czerwone kropkirobione w paincie (na lewej goleni) to linia do kąd maksymalniepracujeamortyzator.

 

Pozdrawiam Forumowiczów i licze na fachowe porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ponieważ ewoluuję powoli w kierunku AM, a przyszłościowo myślę o Enduro.

Ogólnie jeżdżę dosyć agresywnie

Dlatego na razie potrzebuję zwiększyć skok dla własnego bezpieczeństwa, zależy mi chociaż na tych 10cm

 

w przyszłości chce zmienić amor i ramę na coś bardziej pod te dyscypliny. :)

No więc ktoś pomoże z tym amortyzatorem?

 

creative1989 napisał: "Pierwsze pytanie, czy aż tak potrzebujesz te dodatkowe mm skoku?"

 

z7 cm zrobić 10cm to nie sprawa milimetrów... a wydaje mi się że mogęmieć nawet 6 dodatkowych cm, czyli 130mm, więc to nie jest sprawamilimetrów.

Dlatego chciałem zapytać fachowców. :P Jakie sprężyny itp...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od lektury przyklejonego tematu o tuningu i zalewaniu olejem. Tam znajdziesz wszystkie porady na początek. Poza tym wypadałoby zacząć od rozebrania sprzęta i zobaczenia z czym się ma do czynienia. Na temat używania tego w AM się nie wypowiem - na początek skoro nie ma wyjścia pewnie styknie, ale wydłużanie skoku do 130 mm zakrawa na masochizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chcesz żeby on wykorzystywał 10 cm skoku które powinien obecnie mieć, czy zwiększyć skok (czyli wysokość) amora ?

Bo trochę nie rozumiem, amor ze zdjęcia wygląda na setkę skoku.

W takim wypadku wywal elastomery ze sprężyn - to jest taki kawał gumy, który w pewnym stopniu utwardza amortyzator. Może wtedy będzie trochę lepiej, ale może zwiększyć się jednocześnie SAG.

Może jak masz elastomer w obydwu sprężynach to na początek wyjmij tylko z jednej i potestuj ;) Oczywiście zalanie olejem da dalsze efekty.

 

Jeśli chodzi o zwiększanie skoku, to ratują Cię dłuższe sprężyny bądź jakaś sprytna podkładka pod starą sprężynę - ale wtedy skok się nie zwiększy, a jedynie wysokość (taki pic na wodę :) ). Nie każda konstrukcja na takie zabawy pozwala - w moim starym SR XCT nie dało się zwiększyć skoku (bawiłem się nim ostatnio w czasie deszczowych dni, tak z nudów :)), bo w środku był element który wszystko blokował i nie dało rady tego przerobić.

Ale pamiętaj że zwiększenie skoku tego amora metodami powyższymi nie ma większego sensu i może mieć różne skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dla wyprostowania zawiłości.

Mój amortyzator jest zalany (tuningowany olejem) tak żeby lepiej smarował a nie żeby mi pryskał po oczach olejem -> Motulem

i nie mam nic do zarzucenia mu w kwestii kultury pracy po tuningu oczywiście.

 

no i a propo 10cm skoku, amortyzator wygląda na 10 a działa 7cm i tylko o to mi chodzi.

A co do sprężyn przede wszystkim to właśnie tego nie wiem jak dobrać czy inne marki pasują itp.

 

aha Miecho87 jeszcze raz przejrzałem temat o zalewaniu amora (tuning) i zakrawało to masochizm (ilość stron), ale tam nie ma info o sprężynach itp.

Jedynie o korkach uszczelnieniach z dętki i opaskach na gumowe uszczelki u góry.

 

Jeszcze jedno mój model jest srebrny w 03 jak i 04 srebrne to były jakieś specjalne sztuki możliwe, że gorsze czy coś.

Dla tego może być tylko 7cm tylko co dalej?

 

w prawej goleni mam blokadę, którą boję się ruszać xD

 

ruszać w sensie używać w czasie jazdy of kors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, rozgrzebałem amora obejrzałem ten polimerowy elastomer i fakt że nigdy nie zwracałem na niego uwagi ale ma z 10cm i nie siedzi w sprężynie tylko nad sprężyną, więc skróciłem go na próbę o 1,5cm. Sprężyna jest bardzo długa (dłuższa niż amortyzator) więc jak nic się nie zmieni to najwyżej dłuższą kupię.

Przetestuje dopiero na weekend na Ślęży, mam nadzieję że się nie zabiję :PP

 

Tak na oko skok się zwiększył więc chyba dobrze zrobiłem.

 

Aha jeszcze amor idzie do pomalowania w przyszłym tygodniu, przez utalentowaną przyjaciółkę :P więc zmieni wygląd diametralnie, jak zostanie pomalowany, na pewno się pochwalę.

 

 

Za to mam pytanie czy ktoś ma patenty czym zastąpić te górne uszczelki które tylko rysują powierzchnię a nie wybierają i na dodatek notorycznie spadają z prowadnic?

Jakieś gotowe uszczelki czy coś?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...