Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rebound


Swiesu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam:)

 

Otóż mam problem- przy pokrętle regulacji tłumienia nie mam żółwika/ królika tylko + i - :(

 

Chciałbym się tylko upewnić czy + to królik, a - to żółw:)

 

Oraz jak wpływa na jazdę szybsze i wolniejsze ustawienie powrotu amora?

 

Pozdrawiam

Napisano

wg mnie plus powinien oznaczac raczej żółwia bo oznacza czegos wiecej czyli mocniejsze tlumienie a minus powinien ozaczac czegos mniej czyli krolika - szybszy wyprost amortyzatora. dobor wartosci tlumienia zalezy od bardzo indywidualnych potrzeb uzytkownikow a te czesto podyktowane sa miejscem gdzie sie poruszają.

"krolik" jest lepszy przy terenie o malych nierownosciach o duzej czestotliwosci - amortyzator żwiawiej reaguje na takie przeszkody co poprawia komfort jazdy. "żółw" przydaje się bardziej przy mniejszych prędkościach na duzych nierownosciach co zapewnia lepszą kontrolę tego co sie dzieje z przednim kolem i tobą na rowerze.

przy szybkiej jezdzie i szybkim powrocie mozna miec wrazenie "pływania" a przy wolnym szarpania gdyż amortyzator nie reaguje z odpowiednia predkoscia na kolejne przeszkody i pracuje "twardo". poszc:)zegolne ustawienia mozna stosowac tez wbrew warunkom bo ludzie rozne maja potrzeby i niektorzy wola szarpanie na rzecz ciut lepszej kontroli a przez to mozliwosci osiagania wyzszych predkosci, inni wola wiecej komfortu i czujniejszą jazde - takim typem jestem ja. jestem turystą bez zapędow do świrowania dlatego wolę plywającą kanape i szybki powrot.

Napisano

Witam:)

 

Otóż mam problem- przy pokrętle regulacji tłumienia nie mam żółwika/ królika tylko + i - :)

 

Chciałbym się tylko upewnić czy + to królik, a - to żółw:)

 

Oraz jak wpływa na jazdę szybsze i wolniejsze ustawienie powrotu amora?

 

Pozdrawiam

 

powiem tak, powinieneś być w stanie wyczuć różnicę między skrajnymi położeniami pokrętła :) Jeśli nie ma różnicy to tłumienie jest do d....

 

tłumienie odbicia sprawdzaj tak: wciskasz (powiedzmy powoli) widelec rękoma ile możesz, i gwałtownie podnosisz ręce (wtedy widelec się wysuwa czyli golenie się wysuwają). W jednym ustawieniu będzie wracał powoli, w drugim prawie natychmiast.

 

tłumienie należy ustawić tak, żeby najmniej przeszkadzało w bunnym-hopie (jeśli na tym rowerze robisz takei coś) a jeśli nie skaczesz tylko jeździsz to ustaw gdzieś w pobliżu szybkiego powrotu ale tak żeby przy powrocie (odbiciu) widelec nie stukał. Szybszy powrót oznacza, że podczas jazdy przez kilka dziur jedna po drugiej widelec zdąży się wyprostować (wysunąć) na czas. Za to wolniejszy powrót trochę uspokaja bujanie np. podczas energicznej jazdy na asfalcie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...