Skocz do zawartości

[rower] Kona Blast Delux 2008 - przeróbki do enduro


szargaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Ostatnio zafascynowało mnie enduro i mam co do tego pytanie. Posiadam rower Kona Blast Delux z 2008 roku

http://www.konaworld.com/08_blastdlx.htm

Nie stać mnie na zakup kolejnego roweru więc zastanawiam się jak by to cudo przerobić żeby nadawało się właśnie do enduro.

Pytanie - czy warto.

I jeżeli tak, to w jaki osprzęt zainwestować.

Napisano

w sumie zastanawiałem się nad czymś z ośką 20 ( po poszukiwaniu znalazłem wersje z ośką 20). Ale przyjmijmy że amor już jest. nad czym się teraz zastanowić, co dokładnie wymieniać.

Napisano

A pewnie, że możesz zapodać taką wersję, nawet będzie lepiej ale do tego potrzeba nowej piasty.

 

Co do reszty to nie ma po co wymieniać części na siłę. Jak się zepsują/zużyją to dopiero.

Można by zmienić hample na jakiś mocniejsze z większymi tarczami (180 przód 180 tył). Juicy 5 albo 7 powinny się sprawdzić. Dobrą opcją jest też nowy Saint.

Napisano

"Można by zmienić hample na jakiś mocniejsze z większymi tarczami" - a czy nie wystarczy wymienić tylko tarczy?? No i kolejne pytanie. jak już będzie ośka 20 to jakie koło? Jakaś ciekawa propozycja?

Napisano

No hamulce nie zachwycają, ale możesz na początek wymieć tylko tarcze - najwyżej potem, jeśli będzie potrzeba wymienisz osobno hamulce. Zależy jakie masz priorytety. Co do widła 130 mm, to ten rower seryjnie przy 100 ma mały kąt główki, więc się jeszcze bardziej spłaszczy - weź to pod uwagę.

 

Co do koła to piasta pod 20 mm tak naprawdę jaką nie weźmiesz, a nie będzie chińskim no-name'em będzie dobre - np. coś z NSa albo Dartmoora - takie przykłady raczej z dołu cen.

Ważniejsza jest obręcz - tu wybór jest spory np. Mavici EN 521, Sun Rims SingleTrack, MTX 29 albo Equalizer 29. Popatrz na coś w tych okolicach. A szprychy no to jakieś niecieniowane 2.0 np. z DT.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Splaszczy sie czyli ulegnie zmiejszeniu kat glowki ramy oraz podwyzszy sie odleglosc mufy suportowej od gleby.

 

Bedzie to powodowac:

 

1. na pewno wieksze przeciazenie glowki ramy co przy zastosowaniu extremalnie wiekszego niz dedykowany danej ramie skoku amora moze powodowac uszkodzenie ramy

2. Rower bedzie sie pewniej prowadzil na szybkich zjazdach

3. Rower bedzie sie trudniej prowadzil przy niskich predkosciach

4. Moze miec uczucie "siedzenia na grzedzie" w zwiazku z podwyzszeniem sie suportu i co za tym idzie podniesieniem srodka ciezkosci calego zestawu rower/cyklista

 

Reasumujac: 160 to gruba przesada ale przy amorku rzedu 120-130mm Kon powinien sobie poradzic a lekkie wyplaszczenie geometrii nie powinno byc tak uciazliwe i zyski z przyrostu skoku oraz poprawy trakcji "na wprost w dol" powinny zrekompensowac ewentualna leniwosc w zakretach.

 

Szacunek...

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...