Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Witam Jakis czas temu nabyłem owy ponoc najwyzszy model łancucha accenta. model 881 pro cały niklowany, wytzrymałosc na rozciaganie 10kN czyli standardowo. Od załozenia przejechałem ok 700km. Regularnie co 50km lub jak był zabardzo osyfiony sciagałem shakeowałem i smarowałem ( przy tym zabiegu czyszczona zawsze kaeta i blat korby i kołka przerzutki). Tak ze nie mozna powiedziec ze nie dbałem o naped. Ostatnio patrze na korbe a łancuch opiera sie na 3-4 zebach reszta wisi w powietrzu ... mysle sobie czyzby moj blat był do wymiany ?? Mogł sie w koncu po tylu tysciacach skonczyc ale taka sama sytuajca jest na tylnej 34t zebatce ktorą ja prawie nigdy nie uzywam wiec nie sadze ze jest zuzyta. Czyli diagnoza jest prosta łancuch sie strasznie naciągną. mierzyłem go dziś. liczy on 106 sworzni, wliczjąc otwory na spinke w koncu tam tez sa 2 jak sie łańcuch do kupy złozy. jego długość wynosi 1354mm licząc w miare napiety lezacy łańcuch od kranca do kranca ogniw od spinki (tych wewnetrznych). Jezeli ktoś jest w posiadaniu nowego łańcuch badź łańcucha o jeszcze niewielkim przebiegu, niech zmierzy długość na tych 106 ogniwach. Ja swoj mierzyłem jak był nowy ale gdzies mi pomiary wcieło Tak wiec jakość tego łancucha moim zdaniem niejest nawet adekwatna do jego niskiej ceny. Miałem wczesniej łańcuch srama pc-38 i jeździłem na nim dłuzej duzo rzadziej go czyszczac i smarując i chyba tak z nim nie było zle. Tak samo łancuch XTR po przejechaniu chyba 4000 był rownie naciagniety (a nawet mniej bo miał sporo luzów na sworzniach a ten accent jeszcze ich nie ma) co ten obecny. Na poczatku co praawda dobra opinie mu wystawiłem ale to było po ok 50km ładnie pracował i cicho. Teraz zmieniam zdanie. IMO nie jest wart tych trzyddziestu kilku zł ktore mnie kosztował. Tak wyglada moj blat --> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a09d63e78c4c6ff1.html chyba nie jest strasznie zuzyty. Tak wyglada załozony swierzo wypłukany łańcuch --> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c054fc3cf00006c.html A tak na tylnej zebatce --> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c2bead8a9be515.html Tutaj wyglad spinki jak sie starła po tych kilometrach --> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52e78b942e848a01.html Miałem nadzieje ze lepszy ten łańcuch sie okaze, kipiłem go testowo i wiecej tego nie uczynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Po 1 to trochę nie rozumiem jak zmierzyłeś 106 ogniw skoro ich ilość musi nieparzysta do spinki - sprecyzuj czy ten pomiar napiętej całości to 105 czy 107 ogniw. Po 2 od tego pomiaru długości odejmij średnicę (wysokość w sensie typowego położenia łańcucha w czasie pracy) końcówki tego wewnętrznego ogniwa w miejscu otworu sworznia. Wynik podziel przez liczbę ogniw (wszystkich mierzonych). Napisz co Ci wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Niedawno kupiłem ten sam model, jeszcze nie jeżdżony. Będzie jeździł na zmianę z modelem 802 również Accenta. Jak będę go zakładał to zmierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Faktycznie moze nie napisałem jasno bo nie byłem pewny czy jedno ogniwo to poczegolna "blaszka" czyli ogniwa zewnetrzne i wewnetrzne czy para jedno wewn. i zewn. dlatego napisąłem o SWORZNIACH ktorych w przeciwienstwie do ogniw jest parzyscie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cf3a108ade670c6.html łancuch złozyłem tak jak na zdjeciu i liczyłem sworznie - czyli te piny łaczace ogniwa. wługośc mierzyłem kładąc na płaskiej powierzchni i napinając rekoma. pomiar dokonany od krawedzi do krawedzi --> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4469b36f2a468473.html tych od spinki ktore widac na zdjeciu. skoro o sworzni jest 106 to ogniw wychodzi 107 A jak wam sie wydaje blat korby nie jest bardzo zuzyty, tak mi sie wydaje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 To zmierz jak mówiłem wysokość łańcucha na wewnętrznym ogniwie, odejmij od pomiaru całości i podziel przez 107. W nowym łańcuchu powinno być 12,7. Co do procentów dopuszczalnego wyciągnięcia są różne teorie. A blat trochę zużyty - zaczyna mieć "płetwy rekina", ale nie jakoś tragicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Jezeli chodzi o pomiar jednego ogniwa to taki odosnik mam, chyba 5 nowych ogniw ktore wyrzuciłem bo lancuch był za długi ale mi bardziej chodziło o pomiar nowego i uzywanego na tej samel liczbie ogniwowej. Zeby widzieć "namacalnie" ile sie wyciągną w tym czasie bo wiadomo ze nie kazdo ogniwo sie wyciaga tak samo jedno moze bardziej a inne mniej a tu i tak chodzi o dziesiate czesci milimetra. i jak trafie na to mniej wyciagniete i przemnoze wyjdzie przekłamany wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 No skoro to robi różnicę to zrób odwrotnie - 107 ogniw * 12,7 mm = 1358,9 mm. Tyle ma nowy łańcuch ale od środków sworzni, a nie do końca ogniw, ale widać musisz powtórzyć swój pomiar bo coś tu nie gra . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Dziś przejechałem na tym łańcuchu szosowo 81,01km. Po względem XTR nie czuje jakichś drastycznych zmian. Łańcuch trochę przeskakiwał ale to wina tego, że za późno go zamieniłem z poprzedniego. W sumie napęd jest cichy, biegi wchodzą dość gładko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Dokładnie takie same miałem spostrzerzenia po tym jak go załozyłem i przejechałem pierwsze 50km. CIcho, płynnie prezyzyjnie. Teraz jest w sumie rownie cichy jak mu smarowidła nie brakuje dobrze sie przerzuca ale sie wyciągną ... A oto jak przeprowadzalem pomiar: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec75d0c14404f1d6.html rys taki sobie bo na szybciora rysowałem Edit: Tak z ciekawosci zmierzylem suwmiarka nowe odłaczone ogniwa z tego łańcucha. Pomiar dokonany na 2 ogniwach od zewnetrznej strony sworznia ogniwa wewnetrznego do zewnetrznej strony ogniwa zewnetrznego. Róznica na nowym i starym to 0.45mm. Takich par ogniwowych u mnie jest 53 (liczyłem przedchwila na rowerze). Przeliczajac prosto wychodzi ze łańcuch od nowowsci naciągna sie o ok 23.85mm. wynik na tyle dokładny na ile dokładnie zmierzyłem suwmiarka. Obrazek powinien blizej zobrazowac sytuacje ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7528208bb234b4c9.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Września 2009 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Witam dzis przyszedl moj lancuch wippermana conex 800 ktory zakupilem za cene taka sama jaka dalem ze tego accenta. Na pierwszy rzut oka connex wydaje sie niczym czołg przy tamtej marnocie. ZMierzylem roznice po skorecniu na odpowiednia dlugość i dokładnie 14mm sie stary naciagna. Zdewastowaniu uległa kaseta na trybach 4-6 nie dalo sie jechac no i niestety musiałem zrobic szlif na tych zebach, teraz dziala ladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 cicho, płynnie, precyzyjnie??? już nigdy więcej wynalazków. Accent dokona żywota w słonej, śnieżnej breji. nie będzie mi go żal nic a nic SRAM PC48/PC850 puki mam napęd na "8" przy tym pozostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.