woiti Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Chciałbym wymienić sprężynę w moim amortyzatorze Rock Shox Tora 302 Coil 120mm. Przeczytałem instrukcje serwisowe na stronie srama, poszukałem w google i na forum, ale nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi na pytanie: Czy aby wymienić sprężynę, trzeba odkręcać śrubę imbusową z dołu, czy wystarczy odkręcić tylko korek z góry (klucz 24mm) i zamienić sprężynę? Druga sprawa: czy sprężyny dla Tory coil występują w wersjach na 80/100mm i 120mm, czy w każdym przypadku sprężyna ma taką samą długość i regulacja skoku jest realizowana wewnątrz amortyzatora?
Schwefel Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 W każdym wypadku sprężyna jest taka sama a skok wybiera się za pomocą podkładek.
Miecho87 Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Co do wyjmowania sprężyny to wyjdzie to w trakcie pracy - jakiś kłopot to to nie jest, a poza tym z instrukcji serwisowej z rozdziału o zakładaniu sprężyny wynika, że wystarczy tylko korek odkręcić.
woiti Napisano 26 Sierpnia 2009 Autor Napisano 26 Sierpnia 2009 Co do wyjmowania sprężyny to wyjdzie to w trakcie pracy - jakiś kłopot to to nie jest, a poza tym z instrukcji serwisowej z rozdziału o zakładaniu sprężyny wynika, że wystarczy tylko korek odkręcić. Ja zasugerowałem się wstępem do rozdziału o serwisie sprężyn, mówiącym że 'W tym miejscu już powinieneś mieć ściągnięte dolne golenie. Jeżeli nie to wróć do rozdziału "Ściąganie dolnych goleni" i ściągnij je zgodnie z podanymi wskazówkami'. Ale jeżeli w praktyce nie trzeba tego robić to dobrze
Miecho87 Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Oni tam robią serwis całości i to chyba do czyszczenia bebechów. W rozdziale o zakładaniu sprężyny jest napisane, żeby złożyć całą górną goleń do kupy, potem włożyć sprężynę i zakręcić korek, więc skoro przy zakładaniu nie ma żadnych dodatkowych zabiegów to w drugą stronę chyba też się tak da.
stefanX Napisano 28 Sierpnia 2009 Napisano 28 Sierpnia 2009 Z praktiki powiem: żeby wyciągnąć/wymienic sprężynę w Torze 302 nie trzeba ściągać dolnych goleni. Wystarczy kluczem 24 odkręcic "korek" z lewej goleni górnej po czym widać juz sprężynę, którą bez trudu mozna wymienić. Na marginesie: masz dojście do jakichś "tanich" sprężyn do tory? Bo jak swego czasu chciałem zrobic przeprowadzkę mojej tory do roweru żony i sprawdzałem ile kosztuje sprężyna (w harfie to jakies so parenaście zł + wysyłka), to mi ta chęć przeszła.
woiti Napisano 28 Sierpnia 2009 Autor Napisano 28 Sierpnia 2009 Okazuje się jednak że sprężyny do Tory w wersji 80/100mm różnią się od sprężyny na 120mm. Porównałem czerwone sprężyny i te krótsze mają 24 zwoje natomiast na 120mm ma 27 zwojów. Zdjęcie wersji 100mm zaczerpnięte jest z allegro, natomiast sprężyna na 120mm jest moja. Zgadza się - wystarczy odkręcić kluczem 24mm korek z lewej goleni i jest łatwe dojście do sprężyny. Tak na marginesie - ten korek jest plastikowy; przyznam że trochę się zawiodłem bo myślałem że we wszsystkich RS jest metalowy. Niestety nie mam dojścia do sprężyn, pozostaje tylko Harfa. Dzwoniłem tam i kiedy podałem swoją wagę (67kg) serwisant uparcie twierdził, że odpowiednia będzie miękka sprężyna (żółta) a nie standardowa czerwona, którą posiadam. Tymczasem w tabelce Rock Shoxa żółta przeznaczona jest dla bikerów poniżej 63kg. Z drugiej strony nie udało mi się wykorzystać jeszcze więcej niż 5 cm skoku amortyzatora, dlatego byłem przekonany że mam założoną twardszą sprężynę, czyli niebieską A może to właśnie tak ma być - te pozostałe 7cm jest tylko dla awaryjnych sytuacji? Jeżeli mógłby się wypowiedzieć jakiś znawca, to bardzo proszę
Miecho87 Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 A jak Ty z tych zdjęć wyciągnąłeś długość? Przecież jedna może mieć cieńszy drut i więcej zwojów na tej samej długości? Co do teorii o wykorzystywaniu skoku to wydaje mi się dość głupie -jakbym chciał mieć skok 70 mm zamiast 150 to kupiłbym widelec o skoku70 mm. Zasadniczo skok wynika z przeznaczenia widelca i używany zgodniez przeznaczeniem powinien używać jego zasadniczej większości.
Schwefel Napisano 29 Sierpnia 2009 Napisano 29 Sierpnia 2009 Może masz jakąś OEMową wersję, bo Tora zawsze miała system All Travel i dało się ustawić skok 80, 100, 130mm na jednej tej samej sprężynie. Sam nawet zmieniałem kumplowi skok ze 130mm na 100mm.
woiti Napisano 29 Sierpnia 2009 Autor Napisano 29 Sierpnia 2009 A jak Ty z tych zdjęć wyciągnąłeś długość? Przecież jedna może mieć cieńszy drut i więcej zwojów na tej samej długości? Obydwie sprężyny są czerwone - obok mojej jest miarka i wynika z niej że ma 26 cm, natomiast o tą z allegro pytałem sprzedawcę i odpisał mi że ta sprężyna ma około 22cm. Na zdjęciach można policzyć ilość zwojów i stąd moja uwaga o tym, że sprężyny się różnią. Co do teorii o wykorzystywaniu skoku to wydaje mi się dość głupie -jakbym chciał mieć skok 70 mm zamiast 150 to kupiłbym widelec o skoku70 mm. Zasadniczo skok wynika z przeznaczenia widelca i używany zgodniez przeznaczeniem powinien używać jego zasadniczej większości. O takie wytłumaczenie właśnie mi chodziło. To jest mój pierwszy amorek i nie mam w tej kwestii doświadczenia Może masz jakąś OEMową wersję, bo Tora zawsze miała system All Travel i dało się ustawić skok 80, 100, 130mm na jednej tej samej sprężynie. Sam nawet zmieniałem kumplowi skok ze 130mm na 100mm. Możliwe że moja wersja jest OEMowa - rower jest z Decathlonu, ale Twój obrazek dotyczy wersji Solo Air
wojtekkrakow Napisano 8 Października 2009 Napisano 8 Października 2009 Pytanko: Czy sprężynowa Tora 289 ma możliwość zmiany skoku? Czy ten patent Alltravell dotyczy tylko wersji solo air? EDIT: Na allegro znalazłem sprężynową wersje SL 100mm i w opisie info, że 80/130 do ustawienia w serwisie więc rzekomo się da (przynajmniej w wersji SL), ale zadzwoniłem do Harfy i tam facet w serwisie mi powiedział że nie ma takiej możliwości że patent z podkładkami tylko w powietrznych i zgłupiałem.
heavy Napisano 9 Października 2009 Napisano 9 Października 2009 Witam Mam Tore 302 wersja z Preloadem czy jest mozliwosc zamontowania w to miejsce sprezyny z u-turn'em? Pozdro All
wojtekkrakow Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Czy orientuje się ktoś czy rodzaj sprężyny jest uzależniony od modeli Tory? Tzn czy bebechy z U-Turna jak wsadzę do swojego to będzie to pasowało? Znalazłem na Allegro, ktoś sprzedaje, całe lewe wnętrzności goleni Tory czyli sprężynę U-Turn z mocowaniem i pokrętłem i się zastanawiam czy mogę to wsadzić do swojej tory. http://allegro.pl/item785213430_u_turn_z_rock_shox_tora_320_tanio_od_1_zl_sprezy.html
Rulez Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Obawiam się, że szkoda zachodu, nie będzie ci się chciało krecić tą regulacją, jedyne rozsądne rozwiązania to te z manetką na kierownicy ( Manitou, Magura, DT Swiss) + ew. Fox ( mało kręcenia), lepiej odłozyć pieniadz i odrazu kupić coś porządnego, taniej i bez zawodu
wojtekkrakow Napisano 24 Października 2009 Napisano 24 Października 2009 Na nowy letnie sezon i tak będę sporo rzeczy wymieniał, ale póki co chce tanim kosztem posprawdzać kilka rzeczy, w przypadku amorka np czy geometria mi podpasuje na 130, wiesz mógłbym w ten sposób pojeździć do końca sezonu i upewnić się co i jak przed pełnymi zakupami. Tak samo zrobiłem z mostkiem, mam teraz taki obdrapany stary dziad ale jest krótszy (80mm) i sobie testuje zanim kupie taki, ale nowy. Jakby to pasowało to za kilka dyszek mogę sprawdzić czy mi taki skok podejdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.