Anemia221 Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam, Mój rower to kross a6 18'' 2009, mam go już kilka miesięcy i wszystko mam pod siebie prawie idealnie wyregulowane. Problemem jednak jest masa roweru, która przeszkadza mi na ostrych podjazdach, przez co tracę miejsca np na zawodach XC czy nawet zwykłych maratonach. Osobiście aktualnie ważę 83,5kg. Mam 179cm wzrostu. Oczywiście nie mam dużo pieniędzy. Kosztowne odchudzanie, czyli co najważniejsze wymiana RS Darta (~2300gram) na RS Reba (~1600gram) dopiero w przyszłym sezonie!!! Mój cel to do końca tego sezonu zejść poniżej 12kg, czyli najmniej trzeba 0,6kg odchudzić. Wydaje mi się, że jest to osiągalne w dosyć niskich kosztach(nie wiem, może się mylę), nie znam się jakoś dobrze na sprzęcie dlatego też miło było by gdybyście mi pomogli w doborze. -Na pewno po pierwsze będzie to sztyca, bo ta jest dużo za krótka i dawno jest wysunięta po za komunikacik 'min', zapewne do tego swoje waży. -siodełko na jakieś inne, te strasznie gniecie już po 15km. (tak mam gacie z pieluchą), no i swoje waży. Właśnie tutaj już się zatrzymuję. Pewnie niepotrzebnie... ale wynika to z mojej niewiedzy. Cóż to można jeszcze wymienić aby było tanio i lekko? -Zostaje jeszcze może wymiana opony na przód czyli na Schwalbe Nobby Nic(495gram) i przełożenie aktualnej przedniej na tył(smart sam ~612gram), gdyż aktualna tylna(też smart sam) jest trochę zjechana. (tutaj też mam pytanie odnośnie szerokośći, czy na przód wystarczy opona 1.8(nobby nic), na tył 2.1(smart sam)? Czy do XC i maratonów na przodzie 1.8 to nie będzie za mało?) Nie mam totalnie pojęcia co jeszcze można było by wymienić w tym sezonie nie przekraczając np danej sumy.. hmm 400zl maks600. Szukałem w necie informacji, ale nie znalazłem jeszcze odchudzania a6 09, która się różni osprzętem z a6 08. Jak macie jakieś pomysły to piszcie! Dziękuje! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Przede wszystkim musisz wypisać poszczególne podzespoły i ich wagę, to pozwoli nam Tobie cokolwiek powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 oponki na schwalbe RR, NN i dętki na jakieś ultralight'y - jakieś 250g do urwania jest, cenowo około 260zł, można i więcej kupując jakieś slicki typu FF dalej rurki w tym rogi bo pewnie ciężkie [jeśli się myle poprawcie mnie] i siodło wspomniane, możesz jakieś 200g urwać tak apropos kask masz?? tak na pierwszy rzut gałki ocznej to tyle reszte zostaw na przyszły sezon a i ile waży ta ramka ważyłeś może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Masz wersję A6 2009 z hamulcami tarczowymi czy v-brake? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Dobrze. Mam wersje v-brake. Przepisałem wagę z internetu, osobiście nic nie ważyłem. ;/ Kask mam kellys, nie wiem jaki model, taki co kosztował 80zł w sklepie obok Rama- Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane, nie wiem ile waży, ale na pewno poniżej 1700gram, gdyż wcześniejsza rama tyle ważyła, a ta wychwalana jest jako lżejsza. Widelec - Rock Shock Dart 3, (na stronie producenta jest napisane 2495gram) Przerzutka przód - Shimano Deore Deore SLX (160gram) Przerzutka tył - Shimano Deore Deore SLX (252 gram) Hamulec przód - Avid Single Digit 7 (185 gram) Hamulec tył - Avid Single Digit 7 (185 gram) Manetki - Shimano Deore Deore SLX (285gram) Korba i suport - Trvativ FIRE-X 3.3 (1028gram) Łańcuch - Shimano CN-HG53 (293gram) Kaseta - Sram PG-950 9-speed (230gram)-tak było na stronie sram.com, ogółem coś chyba za mało Piasty - Novatec, tył 398gram, przód 138gram. Opony - Schwalbe Smart Sam 26 x 2.1 (2x612gram) - 1224gram Obręcze - Alexrims X2100 (540gram x2) - 1080gram Kierownica - Trvativ XR (180gram) Wspornik kierownicy(mostek) - Trvativ XR (172gram) Szytca - HL Corp aluminium (nie mam pojęcia) stery - Super Express H-142 (nie mam pojęcia) Siodło - Selle San Marco BLAZE (277gram) Pedały - PD M-540 (352gram Rogi - zoom (180gram) z tym, że nie wiem czy tyle waży jednen róg czy oba. I ogółem wyszło coś ponad 10kg ;o, nie wiem jakim cudem. Wage przepisywałem z różnych aukcji allegro albo ze stron producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jawor121 Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Imho jeśli chciał byś wymieniać napęd to dopiero wtedy kiedy stare części będą zajechane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 to tak jak wyżej napisałem... na oponach i dętkach do 300g, rogach z 80, sztycy siodełku z 200... i masz około 12 kg kosztem w miarę nie dużym co do kasety to waży 32x gram, a łańcuch też troszki więcej... reszty wg mnie nie ma co wymieniać, na przyszły sezon amor, mostek z kierą, i napęd jak ten zajedziesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 to tak jak wyżej napisałem... na oponach i dętkach do 300g, rogach z 80, sztycy siodełku z 200... i masz około 12 kg kosztem w miarę nie dużym co do kasety to waży 32x gram, a łańcuch też troszki więcej... reszty wg mnie nie ma co wymieniać, na przyszły sezon amor, mostek z kierą, i napęd jak ten zajedziesz... Czyli na tył Racing Ralph 2.1, na przód Nobby Nic 1.8. Dętki tamte lekkie co wcześniej były wypisane. Sztyca? Właśnie, czy moglibyście mi zaproponować jakąś lekką i dobrą sztycę? Właściwie to może być i carbon, kupie lepszą to już nie będę jej wymieniał przez bardzo długi czas. Siodełko? Tutaj też miło było by jakbyście coś ciekawego wypisali, nie znam się niestety, szukam po aukcjach allegro i jak sa jakieś lekkie to albo nie znam firmy, albo wydaje sie na jakieś mało wytrzymałe. RogiAktualnie mam zoom, wiem że sa dosyć ciężkie. Jakie proponujecie? Wydaje mi się, że trzeba jakieś z aluminium, gdyż nie wyrobie się ogółem w kosztach. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 sztyca 31,6?? jak tak to: http://allegro.pl/item722567365_sztyca_ritchey_pro_31_6_400mm_promocja_zobacz.html http://allegro.pl/item720089534_nowa_boplight_team_31_6_x_400_264g_mtb_wys_0_hit.html na węgielkowych się nie znam to i się nie wypowiem... pewnie jedna rzecz, te lepsze kupe kasy kosztują, nie wiem czy jest sens... oponki powinny dać radę siodło, tu opcji jest wiele: WTB rocket V, w kilku wersjach, selle italia SLR albo inne modele zależnie czy z dziurą czy bez... rogi polecam te: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=226 w niskiej cenie lub te: http://allegro.pl/item718154187_nowe_boplight_team_biale_62_g_85_mm_mtb_xc_wys_0.html drozsze i lzejsze oraz: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=223 lub http://allegro.pl/item720491273_rogi_ritchey_wcs_sl_mod_2008_67g_od_xtrabike_pl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 sztyca 31,6?? jak tak to: http://allegro.pl/item722567365_sztyca_ritchey_pro_31_6_400mm_promocja_zobacz.html http://allegro.pl/item720089534_nowa_boplight_team_31_6_x_400_264g_mtb_wys_0_hit.html na węgielkowych się nie znam to i się nie wypowiem... pewnie jedna rzecz, te lepsze kupe kasy kosztują, nie wiem czy jest sens... oponki powinny dać radę siodło, tu opcji jest wiele: WTB rocket V, w kilku wersjach, selle italia SLR albo inne modele zależnie czy z dziurą czy bez... rogi polecam te: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=226 w niskiej cenie lub te: http://allegro.pl/item718154187_nowe_boplight_team_biale_62_g_85_mm_mtb_xc_wys_0.html drozsze i lzejsze oraz: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=223 lub http://allegro.pl/item720491273_rogi_ritchey_wcs_sl_mod_2008_67g_od_xtrabike_pl.html Na mojej sztycy jest napis 27,2. To może taka? Droższa, ale tylko troszkę ponad 200gram. http://allegro.pl/item713625880_sztyca_pro_plt_carbon_27_2mm_synkros.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 ok jak 27,2 to: http://allegro.pl/item716772718_nowa_boplight_team_27_2_x_400_250g_mtb_wys_0_hit.html ta ktora podałeś ma długośc 280, a to bardzo mało... w 1 poście piszesz, że ta którą masz jest dużo za krótka... także potrzebujesz 27,2 x 400mm a czy karbo czy alu twoja decyzja... ja karbo nie uważam za dobre rozwiązanie... wg mnie różnica 50g to nie dużo i nie będziesz przez to szybszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 Na mojej sztycy jest napis 27,2. To może taka? Droższa, ale tylko troszkę ponad 200gram. http://allegro.pl/item713625880_sztyca_pro_plt_carbon_27_2mm_synkros.html Taa, tyle, że ta ma długość 280mm, a nie 400mm Czytanie nie boli. Pozdrawiam Ubotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 http://allegro.pl/item718472825_boplight_super_lekkie_rogi_gratis_wyprzedaz.html tu masz te same boplighta dyche taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2009 Tanim kosztem: Zaciski kol na Dartmoor Bolt-On, Gripy na piankowe Wogole to podaj jakis przewidywany budzet, to moze cos sie jeszcze wymysli BTW: O ile juz tego nie zrobiles, to zniszczysz sobie rame jezdzac na sztycy ustawionej powyzej kreski minimum (wkoncu po to ona tam jest ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2009 Problemem jednak jest masa roweru, która przeszkadza mi na ostrych podjazdach, przez co tracę miejsca np na zawodach XC czy nawet zwykłych maratonach.Osobiście aktualnie ważę 83,5kg. Mam 179cm wzrostu. Z tej wypowiedzi wnioskuje, ze do scigania podchodzisz w miare powaznie:) Wiec pomysl, jezeli rower wazy 12,5 kg a Ty 83,5 kg to kogo waga bardziej przeszkadza w podjazdach? Drugi argument za tym, żeby się samemu "wylajtować" to to, że jest to dużo tańszy sposób Mógłbyś schudnąć bez problemu 4 kg a Twój rower już raczej nie (chyba, że z dużym nakładem finansowym i kosztem funkcjonalności). Więc jeżeli naprawdę przeszkadz Ci to, że na podjazdach Cię ludzię wyprzedzają to: po pierwsze - regularny trening; po drugie - dieta. Odchudzanie roweru i zrzucenie tego 1 kg dużo Ci nie da jak sie nie zastosujesz do dwoch poprzedajacych rad. P.S. Zauwazylem na tym forum jedna dziwna rzecz, ze duzo mowi sie o odchudzaniu roweru, zrzuceniu nawet kilku gram a prawie w ogóle nie mówi się (lub mowi sie tylko ja nie umiem korzystac z wyszukiwarki )o tym o odchudzaniu siebie lub swojego stroju. Dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Odchudzanie w twoim wypadku ma sens na poczatku tylko w zakresie kol. Na poczatek radzilbym ci zaopatrzyc sie w lekkie kola, na sam poczatek w lekkie opony + detki. Wtedy zobaczysz, ze ludzie przestana cie wyprzedzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 1. Zacznij od kół - Kello ma racje, największą różnicę odczujesz. 2. Ten amortyzator to straszny kloc, na tym możesz zbić nawet 1 kg(a przynajmniej 0,7), i jeżeli poszukasz czegoś używanego w dobrym stanie to wcale nie tak drogo. Ta, wiem obie zmiany to droga sprawa(nawet widzialem ze pisales o zmianie amora na przyszły sezon), ale resztę osprzętu łatwo się wymienia na lżejszą bo jest właśnie stosunkowo tania, do tego najszybciej się zużywa(no jeszcze obręcze przy V dostają w tyłek...). Na lekkich kołach poczujesz power, a porządny amortyzator da ci pewną przewagę na zjazdach i o wiele większy komfort, więc to nie jest tylko inwestycja dla samej wagi. Tak jak pisałeś o siodełku, skoro niewygodne to trza wymienić i sztyca, bo nie spełnia swojego zadania. Lepiej zbieraj na to co da konkretne zmiany, a rurki i inny osprzęt na razie olej. Za 400 pln zresztą prawie kupisz dobrą sztycę i siodełko, wiec dylematu duzego nie ma ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 13 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2009 O ile juz tego nie zrobiles, to zniszczysz sobie rame jezdzac na sztycy ustawionej powyzej kreski minimum (wkoncu po to ona tam jest ) tzn.? co się stanie? ;/ 1. Zacznij od kół - Kello ma racje, największą różnicę odczujesz. Wiem. Dużo myślałem nad wyborem kół. Najpierw miały być crossride, potem doszedłem do wniosku, że przy mojej wadze to tylko crosstrail... Potem po przeczytaniu negatywnych postów odnośnie trwałości i gwarancji MAVIC trafiłem na takie koła: SOUL KOZAK RACE DISC MTB "http://soul-kozak.istore.pl/pl,product,427789,komplet,kol,mtb,race,disc.html" Bardzo lekkie 1449gram + zaciski tytan łącznie 42gramy!! ;o co o tym sądzicie? Niby bardzo atrakcyjne... ciekawe jak z wytrzymałością... ____________________________________________________________________ Jeżeli udało by mi się uzbierać kasę na nie(a bardzo bym chciał) to będę musiał kupić hamulce tarczowe, Doszedłem do wniosku, że najlepsze będą avid bb7, tarcze 160mm, bo klamki mam dobre - SD7, kupiłbym tylko pancerze, założył jakieś tarcze na te koła i uważam, że powinno być ok. co o tym wszystkim sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryszniok Napisano 16 Września 2009 Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Jeśli rzeczywiście ważysz te 83,5 kg to odpuść sobie te koła - szkoda zdrowia, nerwów i pieniędzy, zwłaszcza że produkty kozaka ogólnie nie należą do wytrzymałych - poszukaj opinii na forum. Lepiej zainwestować taką kasę w sprzęt trochę cięższy, ale pewny, a wagę zbijać na innych rzeczach, szczególnie na amortyzatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2009 Update!! Dostałem w prezencie ROGI SOUL-KOZAK. Zamiana rogów 182gramy ZOOM na soul kozak 41gram wszystko ważone dokładnie na wadze! Stare ważyły łącznie 182gramy!!!! Dodatkowo: Zamiana przedniej opony na schwalbe nobby nic 1.8, stara 603-459=143gram zakup koszyków na bidony kellys squad na wadze ważą oba 97gram;/ 12500-141-143+97= 12313... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arth Napisano 26 Września 2009 Udostępnij Napisano 26 Września 2009 Tak jak juz wspomniano wczesniej - biker wazący ponad 80kg wiadomo, że i rama takiego roweru bedzie wiekszej masy niż taka dla rowerzysty rzędu 60kg. Po drugie nie rozumiem kwestii typu kupna roweru KROSS, czyli jak dla mnie czytaj wszystko co polskie to sh*t, aczkolwiek na podzespolach innych producentow tak samo jak np. "super sprzęt" do muzy w domu typu DIORA, ktory tak samo przyszedl jak i odszedł, ale coz.... jezeli twoje zbijanie wagi bedzie polegalo na zmianie rogów, bądz tez koszyków (wg mnie jezeli zmiana to tylko carbon) to nie widzę szans w walce z zawodnikami 20 kg lżejszymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2009 priorytet to koła i amor, ale nie mam kasy i to dopiero na wiosne 2010., rogi dostałem w prezencie!!!! powtarzam w prezencie!! osprzęt tego krossa nie jest zły, po wymiane kół na coś <1600gram i amora na RS REBA RACE to już będzie taki średniej półki rower wyścigowy. No i zobacz rower będzie ważył poniżej 11kg, dojdzie mi wymiana sztycy, siodła i może się skusze kiedyś na korbe XTR. I dalej to będzie szit? Rama krossa z 2009 jest całkiem 'ok', rame wymieniam na samym końcu, może za 2 lata kupi się coś karbonowego. Ah i udało mi się z wagą moją zejść do 80,5kg ;d ale to już żebra mi wystają bardzo, mój problem to strasznie grube uda i tyłek...Nie mam pojęcia jak schudnąć z nóg i dupska ;d Trochę mnie załamałeś tą wypowiedzią, ale ja inaczej myślę. Myślę pozytywnie, zajmuję naprawdę dobre miejsca(zazwyczaj finisz z kat. elita czy jakieś mazovia sektory drugie) jak na mój wiek(17lat), wage, sprzęt no i jedynie 6 miechów treningu... Wystarczy wiara w siebie. Hehe gdyby był sponsor na części... ehhh ;-) Tzn. ja tak to widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktotek Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Podepnę się pod temat. Mam również Levela A6 2009 disc. Właśnie zamawiam w miarę lekkie semi-slicki i mam dylemat czy kupić również jakieś dętki ultra light. Stąd pytanie - jakie są dętki oryginalnie w tym rowerze - zakładam, że ważą pewnie 160-180 gram, sprawdzał ktoś??? Aktualnie sam tego nie mogę sprawdzić, dostęp do roweru będę miał w weekend, wcześniej chce kupić (lub nie) dętki. I jeszcze jedno - czy warto kupować nowe dętki jeżeli na jednym kole mógłbym zyskać 40-60 gram? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Dętki kup, ale zmień dopiero wtedy, kiedy złapiesz kapcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Grudnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 Podepnę się pod temat. Mam również Levela A6 2009 disc. Właśnie zamawiam w miarę lekkie semi-slicki i mam dylemat czy kupić również jakieś dętki ultra light. Stąd pytanie - jakie są dętki oryginalnie w tym rowerze - zakładam, że ważą pewnie 160-180 gram, sprawdzał ktoś??? Aktualnie sam tego nie mogę sprawdzić, dostęp do roweru będę miał w weekend, wcześniej chce kupić (lub nie) dętki. I jeszcze jedno - czy warto kupować nowe dętki jeżeli na jednym kole mógłbym zyskać 40-60 gram? Każda zmiana masy rotowanej na mniejszą jest korzystna. Kupno np. dętek Maxxisa Ultra Light w połaczeniu z dobrymi semi-slickami ( np. Maxxis Larsen TT) przyniesie odczuwalny w jeździe skutek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.