Wax Napisano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Na prośbę Lookasa wstawiam zdjęcie z opisanym procesem rozkręcania jednej strony wpięcia w pedałach XTR 970. Zdjęcie poglądowe: Gwinty śrub z mocowaniem na imbus w moim przypadku to nie poradne obchodzenie się z kluczem ich poprzedniego właściciela...dlatego też wyglądają jak wyglądają... . Nie ma żadnych problemów z samym rozkręcaniem, jednak dobrze jest zapamiętać w którą stronę i w jaki sposób zamocowane były sprężyny. Dodam, że sam proces rozkręcania zajął mi 5min na parę, ale z rozbiegu rozkręciłem z jednego pedała dwie strony i tu się zaczęły schody... . Prawie 2h męczyłem się z naciągnięciem i wkręceniem pina w odpowiednie miejsce. Potrzebne jest narzędzie, które ściśnie pin i naprowadzi go w dziurkę . Dzięki temu zysk wagowy to 70g masy rotującej, w zależności czy wkręcimy z powrotem 3 śruby czy też nie. Hollow ośki w moich pedałach ważą równo 90g/para więc po zastosowaniu tytanowych robią się nam pedały które ważą około 222g. Gdy ośki są pełne w środku zysk może sięgnąć nawet 70g na tym elemencie. Dodatkowo można by dotoczyć, bądź dorobić, czy też kupić lżejsze "flaki" które kryją się w środku, choć po tym co tam jest uważam, że zysk na komplecie to max 10g... Elementy które pozostały po rozbiórce: Jakby ktoś miał problemy ze złożeniem całości, lub jakiekolwiek pytania to proszę pisać. Nie życzyłbym sobie by grupa zdesperowanych forumowiczów rzuciła się na mnie - "Jak można zniszczyć tak XTRy ? A co z jazdą w terenie ?". Powtarzam po raz kolejny, chciałem sprawdzić, zobaczyć, poczuć jak to jest i jakie ograniczenia ze sobą niesie przy jeździe na trasach w mojej okolicy. Jeśli to rozwiązanie mnie zawiedzie wkręcę 2 część albo kupię Cranki - tak dla "spokojności" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Dzięki ! Co prawda ja swoich Lx'ów odchudzać nie mam zamiaru, ale może wreszcie rozbiorę jednego i coś zrobię z wyrobioną śrubką regulacji. Zabrałbym bym się za to wcześniej, gdybym wiedział że w ogóle da się to z powrotem jakoś złożyć, myślałem że te sprężyny skutecznie by to uniemożliwiły A jakaś wypróbowana technika złożenia tego z powrotem do kupy ? U mnie ten pin jest na śrubokręt krzyżakowy, w Twoich widzę że chyba na ampula - czyli mam trudniejsze zadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Troszkę odkopię. Technika składania pedałów do kupy jest prosta, ale nie ukrywam, że zanim na to wpadłem to trochę się namęczyłem. Mając rozkręconą jedną stronę, wsuwasz pin z ustawionymi sprężynami i elementem trzymającym śrubę regulacyjną -> wkręcasz pin, a następnie naciągasz całość i montujesz blaszkę na 3 śruby, dokręcasz śruby i po robocie. Męczyłem się trochę nad tym, ponieważ nie potrzebnie najpierw zamocowałem blaszkę na 3 śruby a potem próbowałem wkręcić pin, ale naciągnięcie sprężyn w tym sposobie jest bardzo trudne, wymaga narzędzi typu żabka albo najlepiej drugiej osoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.