ovieczka678 Napisano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Więc mam problem. Po czyszczeniu WD40 szpar pomiędzy trybami w kasecie podczas jazdy słyszę jakieś stukanie lub coś podobnego. Stuka co 1 pełny obrót koła i nie wiem o jaką część może chodzić. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Ogolnie wd 40 nie słuzy do czyszczenia mozliew jest ze cos byłw w kasecie zaczepione i wd40 go zepchało a nie usunęło i teraz to cos mose sobie pykac. Oczywiście nalezało by ta kasete sciagnac i w miare mozliwosci wypłukać w głebokim naczyniu najlepiej z rozpuszczalnikiem ale woda z płynem do mycia naczyn tez moze byc. Pod warunkiem ze jest to KASETA bo jak to jest WOLNOBIEG to pod rzadnym pozorem nie płukac nie kąpac a czyścic najlepiej na sucho. MOgło tez tak byc jezeli to wolnoieg e wd 40 wpłyną sobie do łozysk zabierając ze soba troszke syfu i teraz moze sgrzytac czy stukac. Mi zazwyczaj jak miałem wolnobieg po przypadkowym zamoczenmiu łozysk zgrzytał i tłuk sie okropnie ale po przejechaniu iluś tam km przechodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 WD 40 jest środkiem dość silnie penetrującym więc nie powinno się go używać do czyszczenia piast kaset itp. Wypłukuje on smar znajdujący się w łożyskach i w efekcie robi więcej złego niż dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzadzu Napisano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 WD 40 jest środkiem dość silnie penetrującym więc nie powinno się go używać do czyszczenia piast kaset itp. Wypłukuje on smar znajdujący się w łożyskach i w efekcie robi więcej złego niż dobrego. A czemu nie można myć kasety WD40? Przecież tam nie ma żadnego łożyska (zakładając, że myjemy kasetę zdjętą z roweru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 A czemu nie można myć kasety WD40? Przecież tam nie ma żadnego łożyska (zakładając, że myjemy kasetę zdjętą z roweru). No chwytasz za słówka . Jak jest zdjęta nic nie stoi na przeszkodzie. A jeżeli wszystko jest złożone do kupy to trzeba uważać żeby nie nalać do łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2009 Nie powinno sie myc kasety nawet sciagnietej. Skoro wd 40 jest srodkiem penetrujaco-smarnym w koncu do zawiasow przeznaczony i do zardzewiałych zamkow znaczy sie posiada rozpuszczony jakis tam smar. Po odparowaniu rozpuszczalnika ten cały smar zostaje bo taki jest tego cel czyli kaseta bedzie "masna" i bedzie łapac duuzo syfu a poco. jak juz mamy sicagnieta kaset czy cokolwiek innego to sie płuka w rozpuszczlniku. piasty sie czysci do sucha i smaruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagajnik Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Koledzy.... KASETA to tylko zbiór kółek zębatych o różnej ilości zębów. WD40 nie jest w stanie NIC im zrobić bo nie jest w stanie spenetrować powierzchni gołej stali, co najwyżej rozmyje brud na jej powierzchni! Co innego WOLNOBIEG! Tego nie wolno czyścić WD40 bo penetrując środek wolnobiegu WD40 wypłuka z niego cały smar powodując szybkie zatarcie na styku bieżnia-kuleczki. I tyle PZDR Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzadzu Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Przecież praktycznie to samo zostało powiedziane wcześniej... Tyle, że odnośnie kasety była adnotacja, że lepiej nie myć WD40 bo syf może i zmyje, ale zostawi po sobie trochę smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsas Napisano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Więc mam problem. Po czyszczeniu WD40 szpar pomiędzy trybami w kasecie podczas jazdy słyszę jakieś stukanie lub coś podobnego. Stuka co 1 pełny obrót koła i nie wiem o jaką część może chodzić. Proszę o pomoc. Określ dokładnie w jakich okolicznościach Ci puka. Czy podczas kręcenia korbą czy nie, czy puka tylko pod większym obciążeniem, czy nawet wtedy gdy koło kręci się w powietrzu... Wybadaj to dokładniej jeśli możesz i opisz. pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.