jawor121 Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 Siema, mialem kupić rower już sporo czasu temu ale nie mialem kasy wystarczająco pieniędzy.Teraz jest lepiej i trochę kasy wpadlo,będzie jeszcze trochę także powinienem być w stanie coś fajnego zmajstrować.Jako rame wybralem Krossa A2;dość tania i wydaje się porządna.Takie coś wymyślilem ale potrzebuję pomocy z wyborem niektórych części: Rama:Kross A2 Amor:Polowanie na jakiś używany lub Dart3 Hamulce:Avid BB5 Kaseta:Shimano Deore Hg61 Przerzutka tyl:Shimano Deore M531 Przerzutka przód:Shimano Deore M531 Korba:Shimano Deore M531 To wymyślilem samemu,nie wiem czy dobrze ale chyba nie aż tak najgorzej.Co do reszty;to nie mam zbytnio pomyslów no i nie znam się aż tak dobrze.Będę jeździl w zasadzie wszędzie,choć większość czasu jednak w mieście.Chcial bym lamaną kierownicę;tak jeździ mi sie wygodniej. Pozdrawiam
Ubotek Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 Siemka Myślę, że lepiej zainwestować w bardzo dobre hamulce v-brake np. avid sd7 których sam używam. Następną rzeczą którą bym zmienił byłaby tylna przerzutka na SLX, a przednią na LX, gdyż różnica w cenie niewielka, a wytrzymnałość tak. Powiedz jeszcze ile ważysz to doradzimy Ci jakiego amorka wybrać. Pozdrawiam Ubotek
jawor121 Napisano 24 Sierpnia 2009 Autor Napisano 24 Sierpnia 2009 Czemu zmienić hamulce na V-ki,hydraulików nie potrzebuję więc chcę kupić raz,a dobrze.Z tego co wyczytalem to Bb5 to jedne z najlepszych mechanicznych tarcz.Ważę 93kg,choć jestem na diecie i pewnie coś zrzucę.Cena tego Slx jest wporzo,więc jeśli warto to mogę zmienić.Co z innymi częściami,kola,opony itp? Pozdro
kubuka Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 Koła to może alexrimsy?? np: http://www.allegro.pl/item720991746_kola_mtb_deore_26_alexrims_pc19_nowe_czarne.html
nabial Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 moze napisz po prostu ile masz kasy na rower, czy masz juz kupione jakies czesci, czy skladanie od 0, przeznaczenie roweru i priorytety uzytkowe wg mnie deore to tragedia, 0 ergonomii, jakosci, wytrzymalosci...kola za 200zl i do tego przerzutka slx to tez kiepski pomysl, lepiej przerzutke altusa, a lepsze kola...
jawor121 Napisano 24 Sierpnia 2009 Autor Napisano 24 Sierpnia 2009 Nie wiem dokładnie ile kasy będę miał;poza tym nie kupuję w Pl i mało komu będzie się chciało szukać po Angielskich sklepach.Rower będzie od 0,będę jeździł wszędzie;po mieście i po lesie.
jawor121 Napisano 25 Sierpnia 2009 Autor Napisano 25 Sierpnia 2009 Odświeże trochę; Kaseta:Shimano Saint/SLX Cassette 9 Speed HG80 Przerzutka tyl:Shimano SLX Shadow M662 Przerzutka przód:Shimano SLX Front M661 Hamulce:Avid BB5 Rama:Kross A2 Komplet kól: Przód: Shimano SLX Front Hub M665 32h Black Centre-Lock Mavic XM317 Disc Rim 32h Black 26inch DT Swiss Spokes Champion Stainless PG Silver 2mm Tyl: Shimano SLX Rear Hub M665 32h Black Centre-Lock Mavic XM317 Disc Rim 32h Black 26inch DT Swiss Spokes Champion Stainless PG Black 2mm Lepiej niż bylo?
Krosiant Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Lepiej, ale ja bym się zastanowił nad sensem tych mechanicznych tarcz. Albo weź V-Brake albo zastanów się nad hydraulicznymi, jeśli mają być już tarczówki. Jeśli chodzi o kasetę to bierz SLX, Saint już służy do bardziej hardcore'owej jazdy, więc u ciebie byłby przepłaceniem.
jawor121 Napisano 25 Sierpnia 2009 Autor Napisano 25 Sierpnia 2009 Hydraulików nie chcę ponieważ jak linka pęknie to więcej problemów niż to warte.Poza tym ja nie będę hardcorowo jeździl i nie potrzebuje super hamulców.Z tego co czytalem,to Bb5 są najlepszymi mechanikami na rynku.Ta kaseta Sainta to koszt 150zl,więc nie źle chyba.Jeśli sluzy do hardcorowej jazdy to jest pewnie bardziej wytrzymala;nie będę jej musial szybko wymienić.
nabial Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 przerabialem 'robienie wypasu' na ramie krossa, tylko ze a6, wg mnie w taka rame nie ma sensu pakowac lepszego osprzetu niz alivio, czy sram x4, jak chcesz slxy, to moze lepiej jakas konkretna rame...bo jezdzic na ramie wartej 2krotnosc kasety, to kiepski pomysl, chociaz przyznam, ze jak osobiscie pakowalem w taka rame xt shadow, to myslalem, ze jest super co do kol, jest lepiej, felgi swietny wybor, piast szukalbym na lozyskach maszynowych, co do hampli, to nie wiem jak z bb5, ale mechaniki trudnawo sie reguluje, waza wiecej niz vki, a skoro mowisz, ze cudow nie trza, to moze lepiej zaoszczedzic mase i kase = nabyc sd7
Krosiant Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Hydraulików nie chcę ponieważ jak linka pęknie to więcej problemów niż to warte. Wymienienie przewodu nie jest żadnym problemem. Poza tym przewód hydrauliczny jest na tyle pancerny, że dość trudno go uszkodzić. Poza tym ja nie będę hardcorowo jeździl i nie potrzebuje super hamulców Dlatego proponuję V-Brake. Są tańsze, a zaoszczędzoną kasę będziesz mógł wpakować w resztę roweru. Z tego co czytalem,to Bb5 są najlepszymi mechanikami na rynku. Ale wysiadają przy najtańszych hydraulikach;) Tarczówki mechaniczne to jest nieporozumienie, więc naprawdę odradzam. Jeśli sluzy do hardcorowej jazdy to jest pewnie bardziej wytrzymala;nie będę jej musial szybko wymienić. Ale ona charakteryzuje się inną specyfiką pracy. Jeśli masz jeździć po mieście i sporadycznie w terenie to bierz SLX. Dobrze radzę przerabialem 'robienie wypasu' na ramie krossa, tylko ze a6, wg mnie w taka rame nie ma sensu pakowac lepszego osprzetu niz alivio, czy sram x4, jak chcesz slxy, to moze lepiej jakas konkretna rame...bo jezdzic na ramie wartej 2krotnosc kasety, to kiepski pomysl, chociaz przyznam, ze jak osobiscie pakowalem w taka rame xt shadow, to myslalem, ze jest super Nie przesadzaj. Kwestia ramy jest indywidualnym wyborem danego użytkownika, a skoro MOŻNA coś takiego na niej zamontować to znaczy, że jest przeznaczona do tego typu bajerów.
Mod Team Puklus Napisano 25 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2009 co do hampli, to nie wiem jak z bb5, ale mechaniki trudnawo sie reguluje, waza wiecej niz vki, a skoro mowisz, ze cudow nie trza, to moze lepiej zaoszczedzic mase i kase = nabyc sd7 Wszystko zalezy gdzie sie jeździ zabrudzenie błockiem obreczy = dramatycznie spadkiem efektywnosci czego terczy w takim stopniu nie grozi pozatym tarcza czy mechaniczna czy hydrauliczna posiada lepsza modulacje niz niemajace jej vki.
jawor121 Napisano 25 Sierpnia 2009 Autor Napisano 25 Sierpnia 2009 Jak sie wkręce to może kiedyś wymienie ramę,ta mi się podoba bo jest przedewszystkim tania.Poza tym dobrze wygląda i rower na jej bazie zbiera dobre opinie.Mój kolega posiada wlaśnie bb5 i chodzą dobrze;regulacja też dość prosta także ok.Powiedz mi jakie piasty polecasz?
Krosiant Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Jeśli rower będzie na osprzęcie SLX to polecam również piasty SLX.
jawor121 Napisano 25 Sierpnia 2009 Autor Napisano 25 Sierpnia 2009 To na jakim osprzęcie będzie;to nie jest przesądzone jeszcze.Muszę policzyć wszystko itp.
jawor121 Napisano 26 Sierpnia 2009 Autor Napisano 26 Sierpnia 2009 Czytam i czytam i wymodzilem takie coś: Brakes:nie wiem jeszcze czy v-ki i dozbierać później do lepszych tarczy czy bb5 Cables: Cassette:Shimano Saint/SLX Cassette 9 Speed HG80 11-32 lub Shimano HG40 Cassette 8 Speed jesli przerzutka alivio Chain:Shimano HG73 Chain 9 Speed lub SRAM PC850 Chain 8sp jeśli alivio Crankset:Truvativ Firex 3.3 GXP Derlr (Front):nie wiem czy będzie mi potrzebna jak jeśli to Shimano Alivio Front Derailleur Top Swing M412 Derlr (Rear):Shimano SLX Shadow Rear Derailleur M662 lub Shimano Alivio Rear Derailleur M410 Fork: Frame:Kross A2 Grips: Handlebar:Truvativ Stylo Race Riser Bar 2009 Headset: Pedals:Wellgo CNC Platform B18 Ball Bearing Seat: Seatpost: Seatpost clamp: Shifters: Skewers: Spacers: Stem:Truvativ Team Stem 2009 Tire (Front): Tire (Rear): Top Cap: Tubes:Maxxis Ultralight Tube 26 x 1.9-2.1 Wheels: Co do reszty nie mam pomyslu,może ktoś coś doradzi.Kupuję na stronie Chainreactioncycles.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.