Sławek Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam, oto mój sprzęcik na obecny sezon. Zdjęcia dodam jak tylko będę miał możliwość je zrobić. Topcap wliczony w stery, gwiazdka wliczona w amor. Rogów brak. Wszystko przedstawia się tak jak poniżej : Bar Plugs: (Korki do kierownicy)- Bontrager - 6g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Bontrager Race X Lite carbon - 37g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 5 (alu śrubki + dartmoor nano 160mm) - 255g + 82g + 12g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 5 (alu śrubki + alligator windcutter 140mm) - 260g + 62g + 12g Cables: (Pancerze i linki) - Alligator I-Link - 55g Cassette: (Kaseta) - XT CS-M770 - 265g Chain: (łanńuch)- XTR CN-7701 - 270g Crankset: (Korby) - SLX (alu śrubki, 22T alu) - 856g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - sram 7.0 - 118g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - XTR Shadow 183g Fork: (Widelec) - Fox F80RLC - 1560g Frame: (Rama) - Trek Elite 9.9 SSL 19.5" - 1429g Grips: (Gripy) - Bontrager race XXX Lite - 15g Handlebar: (Kierownica) -= Bontrager Race XXX Lite - 109g Headset: (Stery) - ITM Millenium - 93g Pedals: (Pedały) - Crank eggbeater SL - 266g Seat: (Siodło) - SLR TT - 149g Seatpost: (Sztyca) - Bontrager Race X Lite ACC 31.6x400mm - 258g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Bontrager - 22g Shifters: (Manetki) - XT M770 (slu śrubki) - 228g Skewers: (Zaciski koł) - KCNC - 46g Stem: (Mostek) - Bontrager Race X Lite 100mm x 31.8- 124g Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mibro For Marathon 2.1 - 505g Tire (Rear): (Opona tylna)- IRC Mibro For Marathon 2.1 - 501g Tubes: (Dętki) - Bontrager race XXX Lite - 184g Wheel Front: (Koło przednie) - Bontrager Race X Lite - 711g -Rim tape: (Opaska)- power tape - 3g Wheel Rear: (Koło tylne) Bontrager Race X Lite - 858g -Rim tape: (Opaska) - power tape - 3g Misc : (Inne) adapter tył + stalowe śrubki 6szt i podkładki. - 50g Razem - 9587g Jak o czymś zapomniałem piszcie. Wg. mnie wszystko jest. Czasem zakładam na koła opaski tubeless i opony serac xc , ale tylko kilka razy w roku w góry na ciężkie kamienie Sprzęt jak na razie mnie nie zawiódł, małe problemy miałem z pedałami - są obecnie do wyrzucenia - luzy i samoistne wypinanie, Ale na pewno kupie takie same, na sezon wystarczą. Poza tym wszystko działa jak należy i ze sprzętu jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Rowerek ciekawie złożony:thumbsup: Można by zejść jeszcze z wagą trochę w dół, ale to już raczej kosmetyczne bardziej zmiany by były Czekam na zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Na zdjęciach trek stoi w konfiguracji maratonowej, opony tubeless i 2 koszyki. Na przyszłość do wymiany obręcze na ZTR olympic, żółta taśma i rocket rony na płynie stana. Będzie jakieś 400g mniej. Ale to dopiero na przyszły sezon, jeśli będę się jeszcze ścigać. Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 wow Na tej kierownicy jest jeszcze folia? Kolorystycznie pięknie wygląda... dużo bieli z przodu, coraz mniej ku tyłowi. A propos do czego taka wielka podstawka na kierze, tylko do licznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru Faktycznie wyszło to ładnie ale brałem to co akurat było a nie to co pasowało kolorem. Wolałbym mieć np. ramę czarną ale bez piwotów, niestety trafił mi się taki egzemplarz, do tego chyba najcięższa sztuka jaka wyjechała z fabryki treka. Podstawka jest pod polara S725X. Na kierownicy jest lakier, poniszczył się trochę od przestawiania co chwile klamek, zaczepiania na zipy nr startowych itp. Jest mało trwały ale to tylko żeby kiera ładnie wyglądała, po 2 sezonach ma prawo się delikatnie podrapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 24 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2009 Fajny sprzęt. Kolorystycznie ładnie zgrany, ale nie o to w tym chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru Faktycznie wyszło to ładnie ale brałem to co akurat było a nie to co pasowało kolorem. Wolałbym mieć np. ramę czarną ale bez piwotów, niestety trafił mi się taki egzemplarz, do tego chyba najcięższa sztuka jaka wyjechała z fabryki treka. Nareszcie ktoś trzeźwo myślący. Rower z reguły służy do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 To chyba Ty Kubuś nie trzeźwo myślisz. Jedni mają takie podejście a inni myślą o tym samym całkiem co innego. Pewnie jak kupisz samochód to też Ci nie będzie zależało na tym jak wygląda w jakim jest kolorze i jak się prezentuje ?! Dla mnie wygląd i funkcja muszą iść w parze ze sobą, estetyka jest u mnie ważna, ale rozumiem, że są ludzie dla których rower, samochód, hulajnoga czy motor to - tylko - pojazd do przemieszczania się... Wracając do roweru to ja bym tu widział białego Nokona - mimo wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuku Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 jeśli ktoś się rzeczywiście ściga na pewnym poziomie, to naprawdę wygląd roweru Wax jest dla niego mało istotną sprawą, wszystko powinno dobrze działać, być niezawodne i w miarę lekkie przede wszystkim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 O gustach się nie dyskutuje, zgadzam się z tym co piszesz, ale wg. mnie lepiej wygląda sprzęt dograny kolorystycznie, zrobiony ze smakiem niż "szarak"...i tu nie ma nic do tego czy się ktoś ściga czy nie. Armstrong się ściga a jego rower wygląda co najmniej bardzo dobrze, tak samo Scott Mai Włoszczowskiej w Pekinie czy Absalona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Dla mnie wygląd to rzecz drugorzędna, czy rower czy samochód. Ma sprawiać przyjemność zjazdy czy być niezawodny, niż ładnie wyglądać Kwestia sporna, ale osobiście wolałbym mieć część mniej pasującą stylistycznie do roweru, niż dopłacać xxx złotych do takiej komponującej się z rowerem... no chyba, ze rower byłby jedynym wydatkiem w życiu! No racja tu nie ma nic do rzeczy czy ktoś się ściga czy nie... ale do rzeczy ma czy ktos ma sponsora czy też go nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 wydaje mi się że waxowi chodzi o to że jeżeli możesz do czarno białej ramy kupić np białe albo czerwone nokony to głupota jest kupowanie zielonych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 wydaje mi się że waxowi chodzi o to że jeżeli możesz do czarno białej ramy kupić np białe albo czerwone nokony to głupota jest kupowanie zielonych No tak. Niektórzy lubią się wyróżnić, mając jedną część kompletnie inną niż pozostałe ot taki kaprys może mieli. Jeśli to miał na myśli, to jednak nijak się to ma do zacytowanego posta Sławka przez Kubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru To jestes szczesciarzem mozesz w takim badz razie bez niemalze zadnych nakladow finansowych lekko zbubic 100g? Szlifiera + papier scierny ewentualnie chemia i jazda z lakierem na ramie i amorze To chyba oczywiste ze walory funkcjonalne nad estetyka ale jak potrafisz polaczyc te dwa elementy to jest to! Kontynuujac temat kolorystyki fajnie wygladalyby czerwone naklejki i pokretla na amorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) To chyba Ty Kubuś nie trzeźwo myślisz. Jedni mają takie podejście a inni myślą o tym samym całkiem co innego. Pewnie jak kupisz samochód to też Ci nie będzie zależało na tym jak wygląda w jakim jest kolorze i jak się prezentuje ?! Dla mnie wygląd i funkcja muszą iść w parze ze sobą, estetyka jest u mnie ważna, ale rozumiem, że są ludzie dla których rower, samochód, hulajnoga czy motor to - tylko - pojazd do przemieszczania się... Wracając do roweru to ja bym tu widział białego Nokona - mimo wszystko. Parafrazując Jeanne Moreau, uroda roweru tkwi w jego sukcesach Życzę każdemu pięknego roweru. Pozdrawiam P.S.Wax, nie mam zamiaru się z tobą kłócić, do zobaczenia na trasie lub maratonie(choć sądząc po twoich postach jest jeszcze na to za ciężki, pocieszę Cię mój waży jakieś 2 kg więcej i niestety też trzeba kręcić ) Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez Kubus18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 pocieszę Cię mój waży jakieś 2 kg więcej i niestety też trzeba kręcić Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg A tak całkiem przypadkiem wracając do roweru...patrząc na części coś ciężkawo wyszedł :/ Ale świetnie zgrany kolorystycznie, białe siodło by pasowało ale jak mniemam względy praktyczne wzięły górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg A tak całkiem przypadkiem wracając do roweru...patrząc na części coś ciężkawo wyszedł :/ Ale świetnie zgrany kolorystycznie, białe siodło by pasowało ale jak mniemam względy praktyczne wzięły górę Ziarnko do ziarnka... Zdemontujesz tylny hamulec, no bo po co ci dwa, to już masz z 1.65kg. Taki lekki/ciężki rowerek. Dużo nie ma na czym zbić, tak sensownie. Ja tu tylko widzę korbe i heble do zmiany- a to wraz ze zużyciem się wymieni. Wymiana pedałów, amora czy opon to już byłby, jak to się mówi: "przerost formy nad treścią", bo Sławek pewnie w niejednym rocznie maratonie startuje, więc lekki zapas musi być Choć przy tym konfigu ja bym widział oponki bezdętkowe bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 W poniedzialek bylem w SSC we Wroclawiu po nowy hak do swojego roweru i stal tam tegoroczny Elite 9.9 SSL w fabrycznej konfiguracji - waga 8,9 kg, tylka cena niestety zaporowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 28 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 To jestes szczesciarzem mozesz w takim badz razie bez niemalze zadnych nakladow finansowych lekko zbubic 100g? Szlifiera + papier scierny ewentualnie chemia i jazda z lakierem na ramie i amorze To chyba oczywiste ze walory funkcjonalne nad estetyka ale jak potrafisz polaczyc te dwa elementy to jest to! Kontynuujac temat kolorystyki fajnie wygladalyby czerwone naklejki i pokretla na amorze. Rama po sezonie pojedzie do luxtech'a na zdjęcie lakieru i wywalenie piwotów. Jednak napis trek musi zostać ze względów oczywistych. Lakier na tym treku jest bardzo gruby i myślę że po tej całej operacji zejdzie conajmniej 150g. Pozatym rama będzie miała już 2 sezony i trzeba będzie się jej przyjrzeć pod lupą czy nie ma żadnych mikropęknięć a wiadomo że przez lakier jest to niewykonalne. Lakieru z foxa nie ruszam, jest cienki i poza tym golnie są magnezowe więc bardzo podatne na korozję. arek_wro - nowy trek jest idealny, co do ceny to niestety sprzęt tej klasy musi kosztować. To rower który mimo że jest bardzo lekki przejedzie w całości cały sezon i raczej nic się nie złamie. Hamulce to obecnie wersja przejściowa, miały być tylko na chwilę (xtr'y umarły) ale są tak fajne że te kilka gramów więcej mi nie przeszkadza. Skoro hamują bardzo dobrze, do tego twarda klamka co bardzo lubię to na razie ich nie wymieniam, dopóki nie pojawi się dobra okazja kupienia czegoś dużo lżejszego i równie dobrego. Obecnie wyleczyłem się z super lekkich hamulców po przygodach z martą SL i xtr'em. Korby raczej zostaną, jedynie założe inne blaty, pewnie bedą lżejsze bo oryginalne slx lekiie nie są. Same ramiona korby z osią ważą dokładnie tyle samo co XT 770 więc wolałem dać 200zł mniej za korby bo i tak blaty padną tak samo szybko. Wystarczyło dołożyć mała zębatkę alu (16zł) i alu śrubki i już wagowo wyszło tyle samo co xt. A parę zł zostało w kieszeni. Co do opon UST to faktycznie są dużo lepsze ale w moim przypadku to dodatkowe 250g masy rotacyjnej. Na moje koła muszę założyć oryginalne opaski bontragera które ważą razem 110g. Do tego opony 660g sztuka. Lekko nie jest i po takiej zmianie od razu czuje jak rower robi się mułowaty. Oczywiście są trasy na które zakładam UST (xc szczawno, xc mp kielce - kto był wie o co chodzi) ponieważ nie wyobrażam sobie jazdy na w/w trasach z dętką w kole. To by było chyba na tyle, na koniec jeszcze muszę dodać że posty typu załóż białe nokony albo kolorowe naklejki można sobie darować w tym temacie. To jest naprawdę żałosne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 z tym zdzieraniem farby to robi się zabawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg Tośmy pożartowali... usiądź po turecku i czekaj aż napiszę, że wkręcam 2 stronę. Zabawne to jest to, że wystawia się projekt w którym nie można nic napisać, a dwa że zdzieranie lakieru przy wadze 9,5kg to chyba nie porozumienie... . Nie wiem czemu ma to służyć - pretekstem jest sprawdzenie mikropęknięć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2009 To by było chyba na tyle, na koniec jeszcze muszę dodać że posty typu załóż białe nokony albo kolorowe naklejki można sobie darować w tym temacie. To jest naprawdę żałosne Tak sformulowanymi odpowiedziami to raczej nie zachecasz do zagladania tutaj a na pewno do pisania w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2009 (edytowane) zdzieranie lakieru przy wadze 9,5kg to chyba nie porozumienie... .Nie wiem czemu ma to służyć - pretekstem jest sprawdzenie mikropęknięć ? To nie pretekst, rama w kilku miejscach jest dość sponiewierana, przeżyła kilka porządnych gleb, lakier jest na tyle trwały że nie odpadł, ma jednak w kilku miejscach nieciekawe rysy. Spec, który siedzi kilkanaście lat w budowaniu różnych rzeczy z carbonu stwierdził, że obejrzenie ramy pod lakierem jest konieczne, żeby się upewnić czy dalej można na niej bezpiecznie jeździć. To nie stalowy rumak, którego po glebie można wyklepać młotkiem i jeździć dalej. Podejrzewam tylko, że ten zabieg może obniżyć wagę roweru, gdyż lakier jest bardzo gruby i odporny. Gdyby było mnie stać na nową ramę carbonową to tą po prostu wyrzuciłbym na śmietnik i nie bawił się w takie rzeczy. Tak sformulowanymi odpowiedziami to raczej nie zachecasz do zagladania tutaj a na pewno do pisania w tym temacie. To temat o wadze roweru a nie o wyglądzie. Proponuję założyć osobny dział forum o nazwie "wasze piękne rowery" i tam będzie można dyskutować na temat kolorowych dodatków, naklejek, różowych śrubek, zielonych nypli itp. Niedługo będzie trochę lżej, jedzie już do mnie tylna obręcz UFO. Na samej obręczy zejdzie jakieś 40g, założe jakąś lekką oponę na płynie stana, ale jeszcze nie wiem dokładnie co. Jak wszystko skompletuje, poważe i poskładam zaktualizuje projekt. Edytowane 1 Września 2009 przez Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Sunrims UFO już na pokładzie, 376g. CO do opon jeszcze się wstrzymam, więc na razie zeszło 37g. Reszta bez zmian. Niestety obręcz słabo się nadaje do uszczelnienia zwykłej opony z płynem na żółtej taśmie notubes'a. Opona bardzo luźno siedzi na obręczy i przy niskim ciśnieniu przy naciskaniu na ścianki boczne ucieka powietrze i chlapie płynem. Przetestuje jeszcze w boju, jak na razie dętka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Życzę Ci tylko żeby to Ufo u Ciebie chwile pośmigały, bo chyba najwięcej połamanych w normalnej pracy obręczy na necie które widziąłem to były UFO ;]. I to nawet śmiesznie wzdłóż obręczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.