Wawrus Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam. Zastanawiam się nad kupnem amortyzatora. Mam na oku te 2 modele. Miałem juz Marcoka i w sumie mi odpowiadał, tylko że jest sporo droższy od Suntoura. Czy myślicie że warto dopłaćic? Jesli tak to dlaczego? Ma może ktoś tego Suntoura i wie jak się sprawuje. Cena jest dobra jak na takie "wyposarzenie" A może jakieś inne propozycje do góra 800zł? Skok 80 - 100mm.
c1ach Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisano 23 Sierpnia 2009 Kupująć obojętnie czy Mx pro bądź Epicona na pewno nie zrobisz żadnego wielkiego kroku w przód. Warto dopłacić 50 zł + 25 przesyłka i mieć to : http://www.allegro.pl/item722102398_reba_sl_dual_air_pop_lock_80_mm_zapraszam.html Albo taniej Recon, choć to taki bardziej konkurent dla Marzocchi i Epicona niż dla Reby. http://www.allegro.pl/item721413853_rock_shox_recon_sl_coil_100mm_disc_nowy_gwarancja.html
Wawrus Napisano 23 Sierpnia 2009 Autor Napisano 23 Sierpnia 2009 Nie interesują mnie amortzatory używane. Nie zależy mi też na wylajtowaniu, ale też nie chce ieć "kloca". Proszę o dalsze sugestie. PS. Teraz jeżdżę na sztywniaku, więc postęp i tak będzie.
Olek293 Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisano 23 Sierpnia 2009 C1ach - 50zł? W stosunku do Epicona to jest 250zł. @Tpoic: Ja własnie zamówiłem tego Epicona KLIK KLAK i będę go miał do piątku, więc moge Ci cos o nim napisac, jak będę miał.
c1ach Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisano 23 Sierpnia 2009 Wydawało mi się, że sprzedawałeś niedawno Mx'a i pamiętam twój rower z klubu Accenta za zamontowanym właśnie takim amorkiem Przebieg 300 km to praktycznie nic (niektórzy określają to jako "amor z demontażu" ), więc warto się zastanowić, zwłaszcza że ma nienajkrótszą rurę sterową
ProKreator Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 Użytkuję Epicona 09 (dokładnie taki jak w linku). Jestem zadowolony. Wybiera na tyle dobrze, że czasami nie zdążę tyłka podnieść. Może nie liście ale z kostką brukową(masa poprzecznych nierówności) radzi sobie całkiem całkiem tzn nie gubi się. Minus- przy zablokowanym widelcu coś tam w nim jakby strzela.Ciekawostka- manetka do blokady skoku jest taka sama jak w Marcokach. Pamiętaj, że jest 2 lata gwarancji, więc jak coś to... Mam przejechane na nim jakieś 400 km, więc to początek ale za tą cenę myślę, że ciężko będzie coś znaleźć lepszego.
Discover Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 ProKreator jak czesto używasz tej blokady na kierownicy ? Opłaca sie brac " z "czy mozna sie obejść i zaoszczędzić 100 czy 150 zł
mess Napisano 24 Sierpnia 2009 Napisano 24 Sierpnia 2009 Ja rowniez uzytkuje epicona 09 z manetka, u mnie ta dziala naprawde wysmienicie(w sensie nic nie strzela) i czesto z niej korzystam. Przejechalem okolo 900km i jak na razie nie mam na co narzekac. Dzis dopiero spuscilem powietrza tak aby ustawic go na wage 10kg mniejsza niz moja rzeczywista i tak naprawde dopiero dzis pojawil sie wielki banan na twarzy jak go wzialem na testy, chociaz jeszcze sprobuje dopompowac 1/3 tego co spuscilem. Ogolnie chyba najlepszy wybor do 700zl, no i ta waga...
ProKreator Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Dość często używam ale może używam bo mam. Myślę, że można się obejść chyba że się ścigasz to może być gorzej
wojtasin Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 ProKreator jak czesto używasz tej blokady na kierownicy ? Opłaca sie brac " z "czy mozna sie obejść i zaoszczędzić 100 czy 150 zł Nie mam, to nie używam I nie czuję jej braku. Przy ciśnieniu lekko ponad 100 psi i mojej wadze lekko ponad 80 kg Epicon nie ma tendencji do bujania się czy pływania.
wolo82 Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 ProKreator jak czesto używasz tej blokady na kierownicy ? Opłaca sie brac " z "czy mozna sie obejść i zaoszczędzić 100 czy 150 zł jesli manetka na kierownicy jest tylko i wylacznie odpowiedzialna za blokade skoku a regulacja tlumienia jest tak jak przy wersji LOD to odpusc sobie manetke.. Spokojnie reka dosiegniesz zawsze do goleni zeby zrobic 1/4 obrotu.. mozesz sobie nawet "bebechy" stronami zamienic w amorze jak jestes leworeczny..
Discover Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Ano jestem Nawet mi do głowy nie przyszło że bedą pasować na odwrót. btw : Na zimę ceny spadają - nowy sezon, nowe modele wyjdą , wiec lepiej szukać w zimie czy na wiosnę - kwiecien maj. Chodzi mi czy jak sie zaczyna sezon rowerowy to one nie idą lekko w górę w stosunku do zimy ?
Mod Team durnykot Napisano 25 Sierpnia 2009 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2009 Z tym przekładaniem "bebechów" z lewej goleni do prawej byłbym ostrożny. W prawej goleni zamknięty tłumik olejowy , w lewej goleni komora powietrzna, gdzie sama goleń musi być tak wykończona ,aby utrzymać dosyć wysokie ciśnienia . Jakoś tego nie widzę. Ale spróbować można.
mess Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 jesli manetka na kierownicy jest tylko i wylacznie odpowiedzialna za blokade skoku a regulacja tlumienia jest tak jak przy wersji LOD to odpusc sobie manetke.. Spokojnie reka dosiegniesz zawsze do goleni zeby zrobic 1/4 obrotu.. no ja niestety wybieralem miedzy manetka a regulacja tlumienia i wybralem manetke (nie wiedzialem wtedy do czego ta regulacja, a w sklepie powiedzieli mi ze jakas ######a). anyway nie wyobrazam sobie siegania co podjazd do amora, szczegolnie przy wiekszych predkosciach
Lextalionis Napisano 25 Sierpnia 2009 Napisano 25 Sierpnia 2009 Z waszych wypowiedzi wnioskuję że jeżeli Epicon posiada manetkę na kierownicę to służy ona do całkowitej blokady skoku ale za to widelec jest pozbawiony regulacji tłumienia... Dobrze wnioskuję?
zafkiel Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Epicon na 2009 jest w kilku wersjach: LOD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, blokada skoku dzwignią na koronie amortyzatora RL- bez reg tłumienia odbicia, blokada skoku manetką na kierownicy RLD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, blokada skoku manetka na kierownicy XC TAD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, regulacja skoku manetką na kierownicy są jeszcze wersje: LOD 15, RL 15, RLD 15 XC TAD 15. Różnią się tylko tym że są pod oś sztywna 15mm. Mam nadzieje że to rozwieje wszelkie wątpliwości.
ProKreator Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Też nie widzę blokowania skoku przy dużej prędkości i jeszcze np w wymagającym terenie gdzie obie ręce są potrzebne.
Discover Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Jest jeszcze Epicon DA - regulacja tłumienia odbicia, bez blokady skoku
Lextalionis Napisano 26 Sierpnia 2009 Napisano 26 Sierpnia 2009 Epicon na 2009 jest w kilku wersjach: LOD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, blokada skoku dzwignią na koronie amortyzatora RL- bez reg tłumienia odbicia, blokada skoku manetką na kierownicy RLD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, blokada skoku manetka na kierownicy XC TAD- reg tłumienia odbicia w dolnej prawej goleni, regulacja skoku manetką na kierownicy są jeszcze wersje: LOD 15, RL 15, RLD 15 XC TAD 15. Różnią się tylko tym że są pod oś sztywna 15mm. Mam nadzieje że to rozwieje wszelkie wątpliwości. Moje wątpliwości zostały w pełni rozwiane Dzięki...
mess Napisano 31 Sierpnia 2009 Napisano 31 Sierpnia 2009 a ja napisze ze po ostatniej wyprawie w ciezkim blotnistym terenie, do tego w ulewnym deszczu manetka blokady przestala dzialac heh jak naciagne to blokuje, jednak nie chce "zaskoczyc" zeby zostac w tej pozycji
Mod Team durnykot Napisano 1 Września 2009 Mod Team Napisano 1 Września 2009 a ja napisze ze po ostatniej wyprawie w ciezkim blotnistym terenie, do tego w ulewnym deszczu manetka blokady przestala dzialac heh jak naciagne to blokuje, jednak nie chce "zaskoczyc" zeby zostac w tej pozycji Sprawdź,czy masz prawidłowo naciągniętą linkę- czasami w blokadach Suntoura linka lubiła sie luzować przy amorku.
ProKreator Napisano 2 Września 2009 Napisano 2 Września 2009 Naciągać, naciąga ale mu nie blokuje. Przeczyść ja dobrze może jakiś piach podszedł lub coś. To tylko mechanika wystarczy, że coś pod ząbek podeszło i się ześlizguje
mess Napisano 3 Września 2009 Napisano 3 Września 2009 naciagac naciagalo, blokowac blokowalo (amor), jedyne co to ze manetka nie chciala pozostac w zblokowanej pozycji tylko wracala do odblokowanej, nie chciala "sie zatrzasnac". anyway dzis pojechalem do sklepu, przy okazji chcialem zapytac o to i... wszystko dzialalo super, tak jak wczesniej pewnie bloto wyschlo, wykruszylo sie? bo ja tam nic nie robilem ale dziala teraz tak jak trzeba
wolo82 Napisano 14 Września 2009 Napisano 14 Września 2009 Z tym przekładaniem "bebechów" z lewej goleni do prawej byłbym ostrożny. W prawej goleni zamknięty tłumik olejowy , w lewej goleni komora powietrzna, gdzie sama goleń musi być tak wykończona ,aby utrzymać dosyć wysokie ciśnienia . Jakoś tego nie widzę. Ale spróbować można. golenie sa takie same, w prawej masz zamkniety tlumik olejowy a w lewej zapomniales napisac "zamknieta" komora sprezenia. 4 razy rozbieralem swojego epicona i przekladka bebechow jest mozliwa, nie sprawdzilem tylko czy sruby mocujace na dole golenie maja ten sam gwint (w jednej jest regulacja tlumienia) powinno byc to samo sprawdze nastepnym razem:) no ja niestety wybieralem miedzy manetka a regulacja tlumienia i wybralem manetke (nie wiedzialem wtedy do czego ta regulacja, a w sklepie powiedzieli mi ze jakas ######a). anyway nie wyobrazam sobie siegania co podjazd do amora, szczegolnie przy wiekszych predkosciach jakie ty predkości uzyskujesz przy podjazdach??
Mod Team durnykot Napisano 14 Września 2009 Mod Team Napisano 14 Września 2009 golenie sa takie same, w prawej masz zamkniety tlumik olejowy a w lewej zapomniales napisac "zamknieta" komora sprezenia. 4 razy rozbieralem swojego epicona i przekladka bebechow jest mozliwa, nie sprawdzilem tylko czy sruby mocujace na dole golenie maja ten sam gwint (w jednej jest regulacja tlumienia) powinno byc to samo sprawdze nastepnym razem:) jakie ty predkości uzyskujesz przy podjazdach?? Nie napisałem "zamknieta" , bo nie wyobrażam sobie otwartej komory powietrznej. Owszem, być może tłumik da sie włożyc do lewej komory, tylko pytanie, czy wnetrze prawej goleni jest tak wykończone, aby utrzymac ciśnienie powietrza. Wiesz, aż z ciekawości spróbuję- Epicon poszedł na półkę ,więc jesli cos się nie uda- mała strata. golenie sa takie same, w prawej masz zamkniety tlumik olejowy a w lewej zapomniales napisac "zamknieta" komora sprezenia. 4 razy rozbieralem swojego epicona i przekladka bebechow jest mozliwa, nie sprawdzilem tylko czy sruby mocujace na dole golenie maja ten sam gwint (w jednej jest regulacja tlumienia) powinno byc to samo sprawdze nastepnym razem:) jakie ty predkości uzyskujesz przy podjazdach?? Jeśli to kogoś interesuje- otóż nie da się przełożyć "bebechów" z lewe do prawej. Golenie wewnętrzne są inne w dolnej części- lewa ma na dole otwór o średnicy ok. 2 cm ( wystaje trzpień prowadnicy sprężyny),prawa ma otwór o średnicy ok. 3 cm( na tłumik). Więc technicznie nie jest to możliwe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.