muzycom Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Witam. Trafiłem na allegro na takiego lappiera, akurat w rozmiarze i geo która mi pasuje. http://allegro.pl/item711756459_rama_full_lapierre_x_control_210_stan_idealny.html Na systemach zawieszenia i samych damperach z nam się słabo, bo jeździłem do tej pory na sztywniakach. Co możecie mi powiedzieć o tym jednozawiasie i o samym damperze?. Jak to się sprawuje w boju? Jeździł bym na tym głównie po górkach + maratony. Proszę o opinie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Bardzo fajna ramka - jedyne czego jej trzeba to Fox RP23 i będzie super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 No, że ramka fajna to ja wiem Bardziej mnie interesuje jak się to zawieszenie sprawuje z tym damperem na np długich asfaltowych podjazdach? RP23 to około 1000 zł więc tanio nie jest. Ps. Coś mi się zdaje, mamy wspólnych znajomych. Ostatnio widzieliśmy się chyba na mini nocnej masakrze Ten twój lapierre jest czarny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Srebrny - na mini nocnej występowałem jako org i robiłem zdjęcia, na mieszczuchu z sakwą i światełkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 No to się zgadza. Się ustawiłeś koło elektrociepłowni akurat przy wyjeździe z największego błota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 Sami wybraliście trasę Co do długich asfaltowych podjazdów to VPP daje rade - ale nie jest to ideał. 1000 zł za damper może i drogo ale moim zdaniem warto - zdecydowanie usportowi to rower, zmniejszy bujanie praktycznie do 0 a jak będziesz chciał bardziej miękko do rekreacji to odłączasz platformę i heja... AA przy okazji trochę zwiększy się skok ramy - bo fabryczny damper ma 34 mm skoku a fox 38 . 100/34 = 2,941 38*2,941 = 111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Gdyby cie interesowalo to tu masz recenzje 310-ki http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/product/x-control-310-08-30392 Ona tez jest z damperem Lapierre'a. Po wsadzeniu RP23 powinna wyjsc fajna maszynka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 sprzedaję właśnie rp23 stan idealny 165mm za rozsądną cenę- 800zł ps jak pojeźziłeś fullem z RP23 to potem jazda na innym damperze to porażka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Ramka fajna i przyznam że sam byłem nią zainteresowany, póki nie zobaczyłem prowadzenia linek do obu przerzutek dołem. Dla mnie takie rozwiązanie to nieporozumienie w rowerze górskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Koen - stosując system zamknięty nie stanowi to najmniejszego problemu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 System zamknęty nic nie pomoże kiedy kamień wyrzucony z przedniego koła uszkodzi linki - mi kamienie już dwza razy wgniotły ramę przed mufą suportu, gdyby tam były linki No chyba, że kupujesz fulla do przejażdżek po parku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Rulez, znowu w złą wróżkę się bawisz... Trzeba cię będzie starą metodą zadusić, spalić i rozsypać przed wjazdem do miasta... Kamień, który miałby rozciąć stalową linkę, mającą zwykle jeszcze zapas luzu, zakończył by żywot każdej ramy aluminiowej lub karbonowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Wystarczy, że tą linkę zmiażdzy, a to żaden problem , sądząc po wgniotach w mojej ramie, jeśli jeździsz po parku , takich doświadczeń nie masz Niestety po moich doświadczeniach bardzo nie podoba mi się prowadzenie linek dołem , to nie wróżby , tylko praktyka I bez różnicy, czy to Lapierre, czy Spec ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Wystarczy, że tą linkę zmiażdzy, a to żaden problem , sądząc po wgniotach w mojej ramie, jeśli jeździsz po parku , takich doświadczeń nie masz Złej baletnicy i rąbek u spódnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Napisz coś merytorycznego, bo jak na razie tylko nabijasz posty, tobie na pewno nie przeszkadzały by uszkodzone linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 To ty bredzisz o jeżdżeniu po parku - więc odpisałem ci tak jak na to zasługujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Zbastujcie proszę Muszę przyznać rację Rulezowi Nauczony doświadczeniem z ramą trekingową na bazie której zrobiłem sobie zimówko-przełjówkę ( Linki dołem ) parę razy późną jesienią i zimą sobie poszalałem na zmrożonych ścieżkach leśnych W terenie niestety zdarzyło się i to nie raz, że linki i korba dostały nieźle to znaczy raz przygniotłem i postrzępiłem linkę a drugim razem urwałem ślizg. Gdy szukałem sobie ramy full suspension jednym z warunków był : wysoko umieszczony suport oraz linki pancerze i przewody hamulcowe górą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 28 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Zakończył aukcję wcześniej i odwołał oferty. Więc mój dylemat rozwiązany. Dzięki wszystkim za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nodun Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 e tam ja mam ten model rowerku i nie narzekam na linki puszczone dolem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Linki dołem w rowerze używanym w górach to zły pomysł, i nic tego nie zmieni, dużo lepszy jest sposób z np. Rometa : http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=40&art=3505 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Tylko że niektórzy producenci świadomie wybierają dolne prowadzenie linek , tak że trzeba się zastanowić dlaczego tak się dzieje . Chyba chodzi o to że przerzutka z dolnym ciągiem precyzyjniej działa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Ta pewnie, jak zmiazdzy linkę, to dopiero będzie działała, W rowerze w góry ta minimalna różnica w precyzji jest zbędna. Zresztą jest też inny sposób, jeśli chcą być tacy do przodu , to niech puszczą linki w ramie i mufie suportu Tak jak to robi Duratec : http://www.duratec.cz/cs/modely/mtb-hardtail/canner-cc1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mwegrzyn Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Prawdopodobieństwo że coś zgniecie linkę jest raczej niewielkie , a jeżeli doszło by do tak dużego uderzenia to martwiłbym się raczej o ramę . Puszczanie linek w ramie nie jest żadną nowością wiele firm to stosuje . Za jednym i drugim rozwiązaniem przemawia jakieś za i przeciw i jest to raczej sprawa drugorzędna przy wyborze roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 Wyszło na to, że jednak jest spore , przykłady moich wgniotów, czy opisane przez Amoniaka , oraz przykład ramy Ivana mówią same za siebie , i jest ich wystarczająco dużo. Dla mnie to sprawa bynajmniej nie drugorzędna, a , że niektóre firmy idą na łatwiznę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2009 nie powiem, zastanawiałem się czy dolne prowadzenie linek nie jest niebezpieczne (szczególnie przewód hamulca) ale od półtora roku śmigam na takim rozwiązaniu, latem, zimą, po górach i po trójmieście, rama cała poobijana, a wszystkie kabelki w świetnym stanie:) tak więc chyba nie taki diabeł straszny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.