Skocz do zawartości

[naped]ktory zestaw


skrzacik93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar wymienić troche osprzętu i nie wiem co wybrać, licze na Wasza pomoc;)

myslalem nad zestawem sram 5.0 (manetki + przerzutka tył)i do tego klamki avid fr5

albo zestaw deode w tym przypadku tez nie wiem czy lepiej klamkomanetki czy oddzielnie?

licze na Wasze opinie i porady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Producent to kwestia indywidualna co komu pasuje, ja jestem za Shiman,

nie ze względu na popularność tego producenta, poprostu działanie Srama mi nie odpowiada.

 

Generalnie lepiej kupić klamki i manetki osobno, zawsze to mniejsze koszty w razie wymiany czy usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmiku to wyraźnie maon pokazywać wyższość Sram'a a z tego w prostej lini wynika jego tendencyjność.

 

1. Skąd wiemy jaka była prędkość obu rowerów.

2. Skąd wiemy czy obie przerzutki były nowe, w 100% sprawne oraz dobrze zamontowane.

 

Tak więc podpieranie się takimi filmikami na youtube jest moim zdaniem nie poważne.

 

Przepraszam za OT ale nie mogłem się powstrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywałem przerzutki SRAM i Shimano. I naprawdę jest duża różnica na korzyść SRAMa. Idź sobie do dobrego sklepu rowerowego gdzie mają rowerek na Shimano Deore i na SRAMie, podnieś tylne koło na pewna wysokość i upuść, na pewno zauważysz różnicę. Na Deore swoje przejeździłem ... i nie polecam. Przejściowo miałem jeszcze LX i jakiegos starego XT. Ostatecznie zakupiłem używany zestaw SRAMa x.9, bez porównania. Kolega ma 5.0 i sobie chwali, solidna, szybka no i w błotku daje rade, nie to co Deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[OT]

1. Skąd wiemy jaka była prędkość obu rowerów.

A co ma prędkość do tego? Bo raczej była niemal ta sama

 

2. Skąd wiemy czy obie przerzutki były nowe, w 100% sprawne oraz dobrze zamontowane.

SX-5 to pewnie na 100% było dobrze zamocowane :P

[/OT]

 

 

A wracając do tematu, od siebie polecałbym do tyłu dać SRAMa, a do przodu korbę i przerzutkę Shimano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmiku to wyraźnie maon pokazywać wyższość Sram'a a z tego w prostej lini wynika jego tendencyjność.

 

1. Skąd wiemy jaka była prędkość obu rowerów.

2. Skąd wiemy czy obie przerzutki były nowe, w 100% sprawne oraz dobrze zamontowane.

 

Tak więc podpieranie się takimi filmikami na youtube jest moim zdaniem nie poważne.

 

Przepraszam za OT ale nie mogłem się powstrzymać.

Lol. Filmik pokazuje projekty. Shimano jako dyndającej się zmieniarki, i Srama, który jest zamocowany sztywno. Ot. Japońce mieli taki pomysł na przerzutkę, a hamburgery - taki. Sram nie obija się o ramę i chwała mu za to. Za to działanie dobrze wyregulowanych przerzutek obu producentów cechuje się podobną jakością. Japońce mają troszkę miękcej chodzące przerzutki, zmiana biegu jest cichsza, a przerzutki hamburgerów cechują się wyraźną zmianą biegów - dość głośnym szczękiem "panie prezesie, melduję wykonanie zadania". I moim skromnym zdaniem właśnie od preferencji sposobu zmiany biegów uzależniałbym wybór przerzutki - od tego czy podobają nam się Rapidfire'y, Dualcontrole, czy Triggery albo Gripshifty. A to, że Shimano troszkę ciężej wyregulować (szczególnie ostatnie roczniki potrafią sprawić kłopoty) - to już zadanie mechanika, a nie nasz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki - SRAM

Przerzutka tył - SRAM

Przerzutka przód - Shimano

Korba - Shimano

Łańcuch - Shimano

Kaseta - Shimano

 

Gdybym miał składać rower to tak był robił ;) Niestety fundusze nie pozwoliły mi na rower w częściach i musiałem kupić gotowca. Całość na komponentach z koncernu SRAM'a (Truvativ, Avid, Sram, Rock Shox).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ja odnośnie tego filmiku i porównania przerzutek tylnych sram vs. schimano:

jeżeli chodzi o podskakiwanie tylnych przerzutek schimano, a nieraz nawet obijanie się ich o tylne widełki na wyjątkowo nierównym terenie, to producent sam nie jako się do tego przyznał promując nową technologię "schadow" - schimano w opisie chociażby przerz. tyl. SLX informuje że nowe rozwiązanie eliminuje efekt podskakiwania poprzez większą sztywność pionową. Fakt jest taki że Sram podobne rozwiązanie stosuje już od kilku lat nawet w średnich klasach sx-5 a schimano próbuje dogonić konkurenta w tym temacie. Ja uważam że Japończycy kopiując tę technologie poszli o krok dalej, gdyż miałem okazje porównać SLX i s7 i schimano wydaje się być sztywniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

w aukcjach jest jedna alivio

http://www.allegro.pl/item728566832_shimano_alivio_nowa.html

ją bym właśnie polecił. lepiej wypada "designersko" i powinna lepiej działać, bo to w końcu wyższa grupa. na acerach nie jeździłem, tylko na tylnym altusie a teraz na sramowskim 7.0. z przodu mam alivio (jeszcze) i jest naprawdę spoko.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem w starym rowerze klamki avid fr-5 działały spoko cały czas nie zawiodłem się na nich ani razu :) .

Były niezniszczalne kiedyś rower wleciał w drzewo przy szybkości jakich 25 km/h wygiąłem róg i zrobiłem dziurkę

w kierownicy a klamki były tylko porysowane. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...