milees Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam, Posiadam Gianta Terrago 2 disc, a w nim hamulce hydrauliczne Giant MPH, lub jak kto woli Giant root. Problem w tym, że do nich, w przeciwieństwie do niektórych hydraulików, nie można zalewać płynu samochodowego DOT4. Ja niestety zalałem (wtedy o tym nie miałem pojęcia). Uszczelki na tłoku w klamce i zacisku spuchły (standardowa reakcja nieprzystosowanej gumy na DOT4) i teraz klamka chodzi bardzo ciężko oraz nie odbija do końca. Nie wspominając o bardzo uciążliwym uzupełnianiu płynu. Czy istnieje możliwość dokupienia samych uszczelek (bo po wymyciu i zalaniu prawidłowego płynu nadal pozostają spuchnięte)? Hamulce mają niespełna 2 miesiące i bardzo mi ich szkoda... spisywały się super. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 dlaczego mph nie wolno zalwac dotem 4? moje mph mialy dot 4 i to jakis tam - nic firmowego. nie sugerowalbym sie tym ze uszczelki spuchly - bo widzialem ostatnio spuchniete uszczelki w avidowskim juicy ktory byl zalany dotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milees Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 To, że nie można zalewać dotem 4 wywnioskowałem ze skutku, którym było całkowite zablokowanie klamki w pozycji naciśniętej. Teraz gdy wszystko rozebrałem, przepłukałem i zalałem LHM Shella hamulec pracuje lepiej, ale nadal jest "ospały" i nie pracuje już tak płynnie. Można to jakoś naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olek293 Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Giant MPH i Giant Root to co innego. To po pierwsze. Po drugie Rooty - bynajmniej mojego kolegi - mają napis "Mineral Oil Only". W chwili obecnej ja szukałbym uszczelek do hamulca i zakupił olej mineralny Shimano/Magura. I nie pisz, ze masz je zalane prawidlowym plynem(olejem), bo nie masz . @Uszczelki: O-ringi szukaj w motoryzacyjnych/hydraulicznych, tylko musisz zaznaczyc, zeby byly odporne na dzialanie kwasów i zasad. Inne uszczelki może dopasujesz od innych hampli? EDIT: PO CO TY WOGÓLE ZALEWAŁEŚ CZYMKOLWIEK 2 MIESIĘCZNY HAMULEC?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Czyli nie jesteś pewny jaki tam jest płyn i eksperymentujesz? Może zorientuj się jaki będzie odpowiedni. Ja również miałem MPH i wręcz było na nich wyraźnie napisane Use ONLY DOT 4 brake fluid lub coś o podobnym sensie. Poszukaj, powinno być napisane. Jeżeli chodzi o kwestie uszczelek, to pewnie można je dostać (np. w sklepach firmowych Giant), jednak jest to medel raczej niszowy, więc pewnie tylko na specjalne zamówienie. Ewentualnie oddanie całych hampli do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milees Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Wydawało mi się, że MPH i Root to ten sam hamulec... przynajmniej tak wyglądają. Na moich hamulcach także jest napisane "Mineral oil". Co do prawidłowego płynu, wiele użytkowników jak i forumowiczów poleca LHM (Liquide Hydraulique Mineral), dlatego nie widzę przeciwwskazań by używać tego płynu skoro jest właśnie mineralny i w bardzo ładnym fluoerscencyjnym kolorze A hamulec byłem zmuszony zalać po tym jak przerwałem przewód. Uszczelki z kolei będzie ciężko znaleźć w zwykłym motoryzacyjnym/hydraulicznym ponieważ nie mają kształtu zwykłych o-ringów a są bardziej "zmodyfikowane" (takie które pod wpływem ciśnienia rozszerzają się). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.