13kisiel13 Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Kupiłem zębatkę XT 11-32 a wcześniej założoną Deore 11-34. Wszystko będzie tak jak byc powinno ? Jeśli dobrze rozumiem to to 11-32 i 11-34 różnią się tylko ilością zębów na ostatniej zębatce Tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Oprocz 'pierwszej' 11 zebatki pozostale maja inna ilosc zebow Zerknij na strone shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 W 11-32 zęby są ciaśniej ustopniowane niż w 11-34. Ogólnie 11-32 uchodzi za kasetę "szybszą", a 11-34 za kasetę do trudniejszego terenu. Jeśli natomiast chodzi o kompatybilność, nie będzie żadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 W 11-32 zęby są ciaśniej ustopniowane niż w 11-34. Ogólnie 11-32 uchodzi za kasetę "szybszą", a 11-34 za kasetę do trudniejszego terenu. Jest zupełnie na odwrót w zębatce 34 są zęby ciaśniej niż w 32 (mają mniejsze odległości) i dlatego 32 jest bardziej w teren, a 34 w szybszą trasę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
conley Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 heh popatrz, zawsze myślałem, że jest tak jak napisał smeagul.. przecież na asfalty stosuje się często kasete 28? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Jest zupełnie na odwrót w zębatce 34 są zęby ciaśniej niż w 32 (mają mniejsze odległości) i dlatego 32 jest bardziej w teren, a 34 w szybszą trasę Wg tego rozumowania zębatki typu megarange byłyby przeznaczone do rowerów szosowych... coś chyba Ci się pomyliło Im więcej ząbków na tylnej zębatce tym "lżej" jechać Dlatego na najmniejszej jedziesz najszybciej a na największej wolno, ale z wysoką kadencją, oczywiście w zależności od nachylenia i nawierzchni. A czy mniejsze odległości między zębatkami... nie wiem, ale do tej pory wydawało mi się, że różnica polega na ilości zębatek: 8-ka szeroki rozstaw, 9-ka wąski rozstaw Ale 11-32 a 11-34 to raczej tylko ilość ząbków na poszczególnych zębatkach, jednak mogę się mylić. PS chyba, że właśnie 11-32 to 8-ka, a 11-34 to 9-ka ale tego nie wiem, bo autor o tym nie wspomniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Jeśli mówimy o dwóch kasetach na 9 rzędów to odstępy pomiędzy zębatkami są w obu przypadkach takie same. Kasety różnią się stopniowaniem 11-34 przeznaczona jest w trudniejszy teren niż 11-32, choć kto gdzie i na jakiej kasecie jeździ zależy głównie od użytkownika. Jedni wolą "twardo" jeździć w górach a inni na młynku, czyli do wyboru do koloru. Kaseta 11-34 ma nieco większe przeskoki w ilości zębów niż 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Dokładnie jak pisze Boguś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Nie lepiej zerknac na strone producednta? http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/mountain/deore_xt/product.-code-CS-M770.-type-cs_mountain.html i wszystko jasne.... ''szybsza'' ''8 rzedowa'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Mój błąd. Sory. Myślałem, że chodzi o to, że z tyłu jest 11, a z przodu 32 lub 34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 A już się przeraziłem, że mój dotychczasowy światopogląd się zawalił. Precyzując, chodziło mi o kasety 9-rzędowe, o podanych zakresach. 11-34 na tereny bardziej strome, większe różnice w zębach pomiędzy poszczególnymi zębatkami, ale większe możliwości podjazdu (młynka). 11-32 na bardziej płaskie, z większą możliwością dopasowania kadencji (mniejsze różnice w ilościach zębów pomiędzy kolejnymi zębatkami). Powracając do pytania w temacie, różnica jest jeszcze w wadze. Mniejsze zębatki, mniejsza waga, np. kaseta XT (M770) w wersji 11-32 ma czteroramienny pająk, a 11-34 już pięcio. Rożnica w sztywności? Tego niestety już nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2009 to może kasetę SLXa 11-28, leżejsza od XTka 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 22 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Ale jednak 4 zęby to dużo przy podjeżdżaniu. Sam zastanawiam się czy dla obniżenia masy roweru o około 120 gram nie popełnić tego błędu. Choć może rozsądek weźmie górę i kupię po zimie kasetę 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Zostaw 11-34 a z przodu 2x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Szczerze mówiąc to nijak na tym wyjdę. Obecnie mam 11-32 (kaseta 8 biegowa). Na kasecie zysk to 120 gram a na małej tarczy korby znacznie mniej. Ale na zastanawianie się nad tym mam jeszcze czas. Poza tym doszedłby jeszcze zakup tarczy korby o 29 zębach, a że wolę raczej klasyczne rozwiązania to nie będę z tym cudował tak samo jak z kasetą 11-34. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Moim zdaniem kaseta 11-34 to rozwiazanie dobre tylko dla systemow z dwiema tarczami z przodu, albo do ciezkich rowerow enduro. W maratonie przydaje sie max 32t, wiec nie ma co obciazac sobie roweru. Przelozenie 22-32 to juz i tak szybkosc na podjezdzie rzedu 6km/h i pieszego odleglego o 100m goni sie 10 minut . Przydaje sie, przynajmniej mi, ale lzejszego przelozenia juz bym nie bral, tylko predkosc by spadla do 5,5km/h (to sa juz konkretne minuty opoznienia na km) i bylyby wieksze problemy z uslizgiem tylnego kola. Kiedys jak jezdzilem tylko w wielkopolsce to powaznie rozwazalem kasete Tiagry 12-27, ale pierwszy maraton w gorach wybil mi ten pomysl z glowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Ale to zawsze sie bedzie sprowadzalo do okolicznosci w jakich jezdzimy. Moje wzniesienia gdyby byly nieco ostrzejsze to chyba bym sie nie decydowal na 2x. A tak tracac 4 lub 5 zebow, jeszcze nie jestem zdecydowany, przy 11-34, bede mial problemy z bardzo ostrymi podjazdami ale ze jest ich 4-5 i sa bardzo krotkie to mozna je zawsze z buta pocisnac, bedzie szybciej niz mielenie na 22-34 No i lzej ok jakies 70g, przy wymianie zebatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Wszystko ładnie pięknie, ale różnica 4 zębów na kasecie to już sporo, nie to co na korbie (tu czuć troche mniej). Jak uważacie czy kaseta 11-28 na pagórkowatych terenach śląska spokojnie sobie poradzi? Zważając na to, że nie jeżdżę z bardzo wysoką kadencją i moje nogi są w stanie wiele uciągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 bogus32, ale to przecież sam powinieneś wiedzieć. Jak ujeżdzasz kasete 11-32 to chyba wiesz czy i kiedy miałeś okazję wrzucać przełożenie 32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 32 używam bardzo rzadko, tylko czy warto rezygnować z lekkiego przełożenia? Gdyby była 11-30 to byłbym pewien że to jest to, a tak mam dylemat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 bogus92 dobra mysl, tez sie nad tym zastanawialem, caly czas mam dylemat jakie tarcze zapodac Czy zmiane przodu da sie tak prosto przelozyc np 42/11 to bedzie to samo co 44/13 i 26/34 to 22/30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Raczej tak. Liczy sie ratio, tzn ile obrotow kola powodujesz jednym obrotem korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2009 Dobrze kombinujesz, ale podane przez Ciebie kombinacje nie są identyczne: 42/11 = 3,(81) 44/13 = 3,(384615) 26/34 = 0,(7647058823529411) 22/30 = 0,7(3) Już bliżej do 42/11 jest 44/12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.