Lvcas Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Witam. Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy, a dokładniej podczas słabszego naciskania na pedały (jazdy po równym terenie) słychać takie zgrzyty z kasety (zębatki tylniej) Problem ten nie występuje jadąc pod górę gdy mocno naciskam na pedały. Co może powodować ten problem? Czyżby kaseta do wymiany? Smarowałem ją i łańcuch. Dodam że rower ma 1,5 roku, gwarancja się skończyła, przejechane prawie 5000 km. Proszę o szybką odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszek12 Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Kasety się nie smaruje bo szybko łapie syf typu piasek i kurz . Smaruj tylko łańcuch i wytrzyj do sucha . Na jednym łańcuchu 5000 km. ? raczej łańcuch wyciągnięty i zajechana kaseta ( więc razem do wymiany) jak przełożenia ładnie wchodzą to jeździj do pełnego zjechania napędu bo nowego łańcucha to twoja kaseta na pewno nie przyjmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Kasety się nie smaruje bo szybko łapie syf typu piasek i kurz . Smaruj tylko łańcuch i wytrzyj do sucha . Na jednym łańcuchu 5000 km. ? raczej łańcuch wyciągnięty i zajechana kaseta ( więc razem do wymiany) jak przełożenia ładnie wchodzą to jeździj do pełnego zjechania napędu bo nowego łańcucha to twoja kaseta na pewno nie przyjmie. Wszystko ładnie wchodzi, przełożenia też. A jakie koszt mógłby być wymiany tego w serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Koszt zalezy co chcesz kupić ale do serwisu bym z tym nie szedł. Do wymiany potrzebujesz tylko klucza do kasety co mozna juz za 10zł kupić. łancuch jak ma spinke to chwilka roboty jak nie ma to tez chwilke (tylko z załozeniem był by problem ale skoro w kosz idzie ) troszke sie ubrudzisz i wprawy złapiesz nie napisałes jaka kaseta ilu rzedowa wiec orientacyjnie kaseta ok 50zł + łańcuch tak ok 35. Ceny sa klasy raczej takiej srednio sredniej lecz przyzwoitej, Choć sam sobie za ta cene bym nie załozył. Zrobilem wyjatek i kupilem łańcuch accenta 881 pro czy jakoś tak ale zadowolony to raczej srednio jestem, sramowski był solidniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Aktualnie posiadam kasetę 7 rzędową Shimano HG50-9 oraz Łańcuch: KMC Z-9000 Sam nie chcę się w to bawić, bo jeszcze coś może się zepsuć no i wiesz. A w serwisie przy okazji nową bym kupił oraz łańcuch i by założyli. Myślę że do 150zł by to się zmieściło. Chociaż na razie jest wszystko ok, tylko ta kaseta trzeszczy. Od czego to jest? od zużycia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Tak, od zuzycia. Zepsuc to ciezko - do wymiany potrzebowalbys klucz do kaset i ew. bacik i wypadaloby przeczytac na necie co i jak. Wymiana jest prosta... Do wymiany lanucha albo skuwacz albo spinka. Skuwacz posiadac i tak nalezy (jakby Ci w trasie lancuch strzelil), wiec... dla chcacego nic trudnego Ale zrobisz jak uwazasz - generalnie nie ma sie czego bac a praktyka czyni mistrza =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Tak, od zuzycia. Zepsuc to ciezko - do wymiany potrzebowalbys klucz do kaset i ew. bacik i wypadaloby przeczytac na necie co i jak. Wymiana jest prosta... Do wymiany lanucha albo skuwacz albo spinka. Skuwacz posiadac i tak nalezy (jakby Ci w trasie lancuch strzelil), wiec... dla chcacego nic trudnego Ale zrobisz jak uwazasz - generalnie nie ma sie czego bac a praktyka czyni mistrza =) Ale nie orientujecie się ile mogło by to kosztować w serwisie? Oraz jaką kasetę kupić, by była dobra :-) Najlepiej jeśli podacie linki na allegro bądź inne co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Kup sobie taka sama kasete, do tego lancuch Shimano HG-50 i z glowy Mysle, ze serwis wiecej niz 20pln nie policzy sobie - dyc to 15 minut roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 No włąsnie ok 20 zł a za te 20 zł kupujesz sbie klucz do kaset i skuwacz moze sie nawet uda kupić. W kazdym badz razie sprzet ci zostanie na poznejsze grzebanie a zepsuć naprawde nie ma co. Załozyc kasety zle sie nie da a łańcuch ewentualnie nowy bedzie trzeba skrucic, do tylu ogniw co miał stary. Bacika ja osobiscie nie uztwałem nigdy. Zawsze brałem jakś smate i łapałem nia za zeby a druga reka odkrecałem. A jak sie by nie dało, to stary łańcuch zakłada sie na kasete zakreca sie go chociazby w imadło i odkreca. Ja srednio raz na 100km czyscze i smaruje łańcuch. DO tego sciagam kasete i tez ja czyszcze, przedni blat tez. Wiec ja uzywam to dość czesto jak by miał za kazdym razem z tym iść do serwisu to bym juz poł roweru z tego poskładał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Dobra wielkie dzięki wam ! Skoro piszecie że nie da się nic zepsuć, więc spróbuję Ale podczas odkręcania kasety nie wysypią się te wszystkie śruty itp ? Przepraszam za post pod postem, ale mam pytanie Co sądzicie o tym zestawie? można go brać? http://allegro.pl/item706403072_kpl_kaseta_shimano_altus_hg_30_7rz_lancuch_hg_40.html#gallery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d0cent Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Zepsuc to nie bardzo - tam nie ma zadnych lozysk - nic Ci sie nie wysypie Kaseta to nie piasta Jak sie zdecydujesz wymieniac samemu to odezwij sie na prv (najlepiej mejlem na docent.net@gmail.com) - dostaniesz niespodzianke odnosnie wymiany kasety - moze Ci sie przydac. Co do zestawu, ktory wymieniles - to jest klasa nizej niz to co miales do tej pory (jak pamietam jezdziles na HG-50). generalnie nie polecam downgrade'owania sprzetu bez konkretnego powodu.. no chyba, ze jezdzisz po miescie, spokojnie czy turystycznie - rowniez spokojnie - to ok. Ale pamietaj - lancuchy ponizej HG-50 sa o wiele bardziej podatne na rdzewienie. Sam kiedys uzywalem Altusa, ale w tej chwili minimum HG-50. Dzieki temu (i smarowaniu) nie mam problemu z rdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 To ja już sam nie wiem co mam kupić... jutro jadę do sklepu po cały sprzęt, ale nie chcę wydawać ponad 100zł za samą kasetę.. Odpowiadając nie cytuj ostatniego posta. Odi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Dzięki Dzisiaj kupiłem wszystko, co potrzeba i zaraz zabieram się za mocowanie Napiszę potem jak poszło i czy wszystko działa Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim! No nic, klucz jest zbyt duży żeby zdjąć kasetę. klucz nie chce wejść do nakrętki po prostu.. trzeba jechać do serwisu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Widocznie to nie klucz do kasety a do wolnobiegu - podobno się różnią - widziałem na własne oczy przypadek, że brakowało ten 1 mm, żeby działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 no nic okazało się że to był klucz do kasety, a ja miałem wolnobieg.. no cóż nie znam się. A tak w ogóle to czym się różni kaseta od wolnobiegu? Zawiozłem do serwisu, koleś w 5 min założył mi nowy wolnobieg (kupiłem kasetę wcześniej, a on za free wymienił na wolnobieg) i działa wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Poradziłem sobie ze wszystkim prawie, lecz pojawił się następny problem. Aby odkręcić wolnobieg, musiałem rozkrecić i wyjąć oś z tylnego koła, czyli to: Gdy ją ponownie skręcałem, przykręciłem wszystko ok, koło się kręciło, lecz gdy założyłem koło, przejechałem kilkanaście metrów kolo się poluzowało i zaczęło chodzić na prawo i lewo. Jak mam dokręcić tą oś ? Proszę was o pomoc!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zydek008 Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Może nie skręciłeś szybko złączki do końca ja kiedyś tak miałem , że koło mi 1mm na boki latało(na piaście) a dźwignie od szybko złączki to bym jednym palcem otworzył trzeba było tylko skręcić ją o kilka obrotów. A jak otwierasz tą dźwignia ? lekko czy trochę trzeba dostarczyć siły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Widocznie to nie klucz do kasety a do wolnobiegu - podobno się różnią - widziałem na własne oczy przypadek, że brakowało ten 1 mm, żeby działało. Ja mam własnie klucz do "wolnobiegu" bo kiedys takowy miałem, obednia mam kasete XT. Znaczy klucz do wiele powiedziane jest to sama koncówka na klucz 24. Ale pasuje w wolnobieg i z kaseta nie miałem problemow z odkrecaniem. Lvcas aby odkrecic wolnobieg (co zreszta samemu nie bedzie takie łatwe) wypada wyciągnąć oś piasty. Jest to równie proste tylko bardziej sie trzeba wybrudzic od przeciwnej strony do zebatek bierzesz 2 klucze płaskie (te rowerowo płaskie ) 15 i 17 (najczesciej)Jednym tym mniejszym przytrzymujesz konusa zaraz przy samej pieście a drugim zazwyczaj 17 odkrecasz kontre na ośce. Jak sie wszystko poluzuje to wykrecasz nakretki, dystanse i wyciagasz oś po przeciwnej stronie. I tuytaj moze ci sie conieco wysypac CZyli sruty z piasty wiec uwazaj. Jak wyciagniesz oś sprawdz czy prosta ( na 75% bedzie nie za prosta). Pozniej pozbieraj sruty zazwyczaj jest ich 9. ładnie je wyczyść, jak są ładne swiecące bez jakiś wżerów to odłuż do jakiegoś pojemnika zeby nie zgubić. Zeby odkrecic wolnobieg ktory sie krecił pare lat lub pate tyś km trzeba albo duuuzo siły albo udarowo (czyt waląc, kopiąc czy co tam jeszcze w klucz) go odkrecic. Mi sie w domu nie udało niestety jak naprawiałem komus rower, raz złamałem nawet klucz 24(a spory jest) poratowli mnie panowie w rowerowym. Po odkreceniu wolnobiegu masz dostep do drugiego łozyska zrob to samo co z pierwszym ładnie wszystko czyszczac do sucha. Pozniej tylko nałozyć smaru i złozyc. Jzeli faktycznie kupiles kasete, to albo oddaj lub wymien na wolnobieg. Mozesz tez wymienic koło na nowe pod kasete co by było lepsza opcja, niestety drozsza. Nawet mozesz kupić pisate/koło pod kasety 8/9 tylko wtedy trzeba załozyc odpowiedni dystans na bebenek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Wszystko już pozałatwiałem, z wolnobiegiem i została mi tylko ta oś z tymi konusami kontrami itd. ze śrutami jest wszystko ok, pozbierałem,powstawiałem, nasmarowałem, Czyli mam tego konusa przy samej piaście dokrecić na max ? tyle że wtedy nie będzie się koło obrcało. POroblem jest w tym że ta kontra z drugiej strony nie chce się odkręcić, dałem w imadło, potraktowałem specjalnymi środkami do poluzowywania śrub ale nic nie poszło.. więc tylko z jednej strony jest możliwość odkręcenia tych konusów itd. Proszę o szybką odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 Proponuje kupić nowa ośkę wraz z konusami, niewielki to wydatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 no nic.. dzięki Tak myslałem że bez kupna się nic nie obejdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2009 haha nie no ... mam teraz problem z przerzutkami, nie mogę ich ustawić pod nowy wolnobieg oraz łańcuch.. ciągle coś strzela jak mocniej nacisnę, nie chcą się przerzucić przerzutki i w ogóle.. mam juz tego dość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Sorry za post pod postem, ale nie ma opcji edytuj, bądź jej nie znalazłem. Naprawiłem już swój problem, zmieniłem na stary łańcuch i już jest ok, nic nie przeskakuje itp. Dzięki wszystkim za odpowiedź !! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 22 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Jeśli będziesz jeździł na starym łańcuchu to w błyskawicznym tempie zniszczysz nowy wolnobieg. Przeskakiwanie mogło być spowodowane zużyciem korby. Obejrzyj jej ząbki, zobacz czy mają ostre czubki. Jeśli tak to będą przepuszczać nowy łańcuch i korbę też powinieneś wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lvcas Napisano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2009 Jeśli będziesz jeździł na starym łańcuchu to w błyskawicznym tempie zniszczysz nowy wolnobieg. Przeskakiwanie mogło być spowodowane zużyciem korby. Obejrzyj jej ząbki, zobacz czy mają ostre czubki. Jeśli tak to będą przepuszczać nowy łańcuch i korbę też powinieneś wymienić. Zobaczę jutro i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.