Skocz do zawartości

[kasety] Dziwne odgłosy


Lvcas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy, a dokładniej podczas słabszego naciskania na pedały (jazdy po równym terenie) słychać takie zgrzyty z kasety (zębatki tylniej)

Problem ten nie występuje jadąc pod górę gdy mocno naciskam na pedały. Co może powodować ten problem? Czyżby kaseta do wymiany? Smarowałem ją i łańcuch.

Dodam że rower ma 1,5 roku, gwarancja się skończyła, przejechane prawie 5000 km.

Proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasety się nie smaruje bo szybko łapie syf typu piasek i kurz . Smaruj tylko łańcuch i wytrzyj do sucha .

Na jednym łańcuchu 5000 km. ? raczej łańcuch wyciągnięty i zajechana kaseta ( więc razem do wymiany) jak przełożenia ładnie wchodzą to jeździj do pełnego zjechania napędu bo nowego łańcucha to twoja kaseta na pewno nie przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasety się nie smaruje bo szybko łapie syf typu piasek i kurz . Smaruj tylko łańcuch i wytrzyj do sucha .

Na jednym łańcuchu 5000 km. ? raczej łańcuch wyciągnięty i zajechana kaseta ( więc razem do wymiany) jak przełożenia ładnie wchodzą to jeździj do pełnego zjechania napędu bo nowego łańcucha to twoja kaseta na pewno nie przyjmie.

 

Wszystko ładnie wchodzi, przełożenia też.

 

A jakie koszt mógłby być wymiany tego w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Koszt zalezy co chcesz kupić :) ale do serwisu bym z tym nie szedł. Do wymiany potrzebujesz tylko klucza do kasety co mozna juz za 10zł kupić. łancuch jak ma spinke to chwilka roboty jak nie ma to tez chwilke :) (tylko z załozeniem był by problem ale skoro w kosz idzie :) )

 

troszke sie ubrudzisz i wprawy złapiesz :)

 

nie napisałes jaka kaseta ilu rzedowa wiec orientacyjnie kaseta ok 50zł + łańcuch tak ok 35. Ceny sa klasy raczej takiej srednio sredniej lecz przyzwoitej, Choć sam sobie za ta cene bym nie załozył. Zrobilem wyjatek i kupilem łańcuch accenta 881 pro czy jakoś tak ale zadowolony to raczej srednio jestem, sramowski był solidniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie posiadam kasetę 7 rzędową Shimano HG50-9 oraz Łańcuch: KMC Z-9000

 

Sam nie chcę się w to bawić, bo jeszcze coś może się zepsuć no i wiesz. A w serwisie przy okazji nową bym kupił oraz łańcuch i by założyli.

 

Myślę że do 150zł by to się zmieściło.

 

Chociaż na razie jest wszystko ok, tylko ta kaseta trzeszczy.

Od czego to jest? od zużycia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, od zuzycia.

 

Zepsuc to ciezko - do wymiany potrzebowalbys klucz do kaset i ew. bacik i wypadaloby przeczytac na necie co i jak. Wymiana jest prosta... Do wymiany lanucha albo skuwacz albo spinka. Skuwacz posiadac i tak nalezy (jakby Ci w trasie lancuch strzelil), wiec... dla chcacego nic trudnego :)

 

Ale zrobisz jak uwazasz - generalnie nie ma sie czego bac a praktyka czyni mistrza =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, od zuzycia.

 

Zepsuc to ciezko - do wymiany potrzebowalbys klucz do kaset i ew. bacik i wypadaloby przeczytac na necie co i jak. Wymiana jest prosta... Do wymiany lanucha albo skuwacz albo spinka. Skuwacz posiadac i tak nalezy (jakby Ci w trasie lancuch strzelil), wiec... dla chcacego nic trudnego :)

 

Ale zrobisz jak uwazasz - generalnie nie ma sie czego bac a praktyka czyni mistrza =)

 

Ale nie orientujecie się ile mogło by to kosztować w serwisie?

 

Oraz jaką kasetę kupić, by była dobra :-)

Najlepiej jeśli podacie linki na allegro bądź inne co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No włąsnie ok 20 zł a za te 20 zł kupujesz sbie klucz do kaset i skuwacz moze sie nawet uda kupić. W kazdym badz razie sprzet ci zostanie na poznejsze grzebanie a zepsuć naprawde nie ma co. Załozyc kasety zle sie nie da a łańcuch ewentualnie nowy bedzie trzeba skrucic, do tylu ogniw co miał stary.

 

Bacika ja osobiscie nie uztwałem nigdy. Zawsze brałem jakś smate i łapałem nia za zeby a druga reka odkrecałem. A jak sie by nie dało, to stary łańcuch zakłada sie na kasete zakreca sie go chociazby w imadło i odkreca.

 

Ja srednio raz na 100km czyscze i smaruje łańcuch. DO tego sciagam kasete i tez ja czyszcze, przedni blat tez. Wiec ja uzywam to dość czesto jak by miał za kazdym razem z tym iść do serwisu to bym juz poł roweru z tego poskładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wielkie dzięki wam !

 

Skoro piszecie że nie da się nic zepsuć, więc spróbuję :P

Ale podczas odkręcania kasety nie wysypią się te wszystkie śruty itp ?

 

Przepraszam za post pod postem, ale mam pytanie :)

 

Co sądzicie o tym zestawie? można go brać?

http://allegro.pl/item706403072_kpl_kaseta_shimano_altus_hg_30_7rz_lancuch_hg_40.html#gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zepsuc to nie bardzo - tam nie ma zadnych lozysk - nic Ci sie nie wysypie :) Kaseta to nie piasta :)

 

Jak sie zdecydujesz wymieniac samemu to odezwij sie na prv (najlepiej mejlem na docent.net@gmail.com) - dostaniesz niespodzianke odnosnie wymiany kasety - moze Ci sie przydac.

 

Co do zestawu, ktory wymieniles - to jest klasa nizej niz to co miales do tej pory (jak pamietam jezdziles na HG-50). generalnie nie polecam downgrade'owania sprzetu bez konkretnego powodu.. no chyba, ze jezdzisz po miescie, spokojnie czy turystycznie - rowniez spokojnie - to ok. Ale pamietaj - lancuchy ponizej HG-50 sa o wiele bardziej podatne na rdzewienie. Sam kiedys uzywalem Altusa, ale w tej chwili minimum HG-50. Dzieki temu (i smarowaniu) nie mam problemu z rdza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Dzisiaj kupiłem wszystko, co potrzeba i zaraz zabieram się za mocowanie :) Napiszę potem jak poszło i czy wszystko działa :)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim!

 

 

 

 

No nic, klucz jest zbyt duży żeby zdjąć kasetę. klucz nie chce wejść do nakrętki po prostu.. trzeba jechać do serwisu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic okazało się że to był klucz do kasety, a ja miałem wolnobieg.. no cóż nie znam się.

 

A tak w ogóle to czym się różni kaseta od wolnobiegu?

 

Zawiozłem do serwisu, koleś w 5 min założył mi nowy wolnobieg (kupiłem kasetę wcześniej, a on za free wymienił na wolnobieg) i działa wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie ze wszystkim prawie, lecz pojawił się następny problem.

Aby odkręcić wolnobieg, musiałem rozkrecić i wyjąć oś z tylnego koła, czyli to:

d00400d47cc7.jpg

 

Gdy ją ponownie skręcałem, przykręciłem wszystko ok, koło się kręciło, lecz gdy założyłem koło, przejechałem kilkanaście metrów kolo się poluzowało i zaczęło chodzić na prawo i lewo. Jak mam dokręcić tą oś ?

 

Proszę was o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie skręciłeś szybko złączki do końca ja kiedyś tak miałem , że koło mi 1mm na boki latało(na piaście) a dźwignie od szybko złączki to bym jednym palcem otworzył :) trzeba było tylko skręcić ją o kilka obrotów. A jak otwierasz tą dźwignia ? lekko czy trochę trzeba dostarczyć siły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Widocznie to nie klucz do kasety a do wolnobiegu - podobno się różnią - widziałem na własne oczy przypadek, że brakowało ten 1 mm, żeby działało.

 

Ja mam własnie klucz do "wolnobiegu" bo kiedys takowy miałem, obednia mam kasete XT. Znaczy klucz do wiele powiedziane jest to sama koncówka na klucz 24. Ale pasuje w wolnobieg i z kaseta nie miałem problemow z odkrecaniem.

 

Lvcas aby odkrecic wolnobieg (co zreszta samemu nie bedzie takie łatwe) wypada wyciągnąć oś piasty. Jest to równie proste tylko bardziej sie trzeba wybrudzic :) od przeciwnej strony do zebatek bierzesz 2 klucze płaskie (te rowerowo płaskie :)) 15 i 17 (najczesciej)Jednym tym mniejszym przytrzymujesz konusa zaraz przy samej pieście a drugim zazwyczaj 17 odkrecasz kontre na ośce. Jak sie wszystko poluzuje to wykrecasz nakretki, dystanse i wyciagasz oś po przeciwnej stronie. I tuytaj moze ci sie conieco wysypac ;) CZyli sruty z piasty wiec uwazaj. Jak wyciagniesz oś sprawdz czy prosta ( na 75% bedzie nie za prosta). Pozniej pozbieraj sruty zazwyczaj jest ich 9. ładnie je wyczyść, jak są ładne swiecące bez jakiś wżerów to odłuż do jakiegoś pojemnika zeby nie zgubić.

 

Zeby odkrecic wolnobieg ktory sie krecił pare lat lub pate tyś km trzeba albo duuuzo siły albo udarowo (czyt waląc, kopiąc czy co tam jeszcze w klucz) go odkrecic. Mi sie w domu nie udało niestety jak naprawiałem komus rower, raz złamałem nawet klucz 24(a spory jest) poratowli mnie panowie w rowerowym.

 

Po odkreceniu wolnobiegu masz dostep do drugiego łozyska zrob to samo co z pierwszym ładnie wszystko czyszczac do sucha. Pozniej tylko nałozyć smaru i złozyc.

 

 

Jzeli faktycznie kupiles kasete, to albo oddaj lub wymien na wolnobieg. Mozesz tez wymienic koło na nowe pod kasete co by było lepsza opcja, niestety drozsza. Nawet mozesz kupić pisate/koło pod kasety 8/9 tylko wtedy trzeba załozyc odpowiedni dystans na bebenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już pozałatwiałem, z wolnobiegiem i została mi tylko ta oś z tymi konusami kontrami itd. ze śrutami jest wszystko ok, pozbierałem,powstawiałem, nasmarowałem,

 

Czyli mam tego konusa przy samej piaście dokrecić na max ? tyle że wtedy nie będzie się koło obrcało.

POroblem jest w tym że ta kontra z drugiej strony nie chce się odkręcić, dałem w imadło, potraktowałem specjalnymi środkami do poluzowywania śrub ale nic nie poszło.. więc tylko z jednej strony jest możliwość odkręcenia tych konusów itd.

 

Proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za post pod postem, ale nie ma opcji edytuj, bądź jej nie znalazłem.

 

 

Naprawiłem już swój problem, zmieniłem na stary łańcuch i już jest ok, nic nie przeskakuje itp.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź !! :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli będziesz jeździł na starym łańcuchu to w błyskawicznym tempie zniszczysz nowy wolnobieg. Przeskakiwanie mogło być spowodowane zużyciem korby. Obejrzyj jej ząbki, zobacz czy mają ostre czubki. Jeśli tak to będą przepuszczać nowy łańcuch i korbę też powinieneś wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz jeździł na starym łańcuchu to w błyskawicznym tempie zniszczysz nowy wolnobieg. Przeskakiwanie mogło być spowodowane zużyciem korby. Obejrzyj jej ząbki, zobacz czy mają ostre czubki. Jeśli tak to będą przepuszczać nowy łańcuch i korbę też powinieneś wymienić.

 

Zobaczę jutro i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...