Skocz do zawartości

[Sklepy www] i podejście sprzedawców


Lookas 46

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Żygać mi się chce na myśl o robieniu zakupów w polskich sklepach internetowych. Rowerowych sklepach internetowych trzeba dodać, bo inne chyba wiedzą po co są na rynku. Do rzeczy...

 

Napisałem maila do http://www.parker-international.co.uk/ >odpowiedź na drugi dzień > zamówienie na prawie 100 funtów

Napisałem maila do http://www.fairwheelbikes.com/ odpowiedź na drugi dzień > zakupy na XXX $

Napisałem maila do http://www.wiggle.co.uk/ odpowiedź tego samego dnia > zakupy na XXX E

Napisałem maila do http://www.chainreactioncycles.com/'>http://www.chainreactioncycles.com/ odpowiedź 2 dni później > zakupy na kilkanaście funtów

mail do http://www.xx-light-bikes.de/ odpowiedź po niecałej godzinie !! > znowu zakupy

 

Napisałem do bikestacji tydzień temu maila > nic :] Ktoś na forum powiedział, że są często na gg > zagadałem na gg > cisza :confused::down:

 

Napisałem do Bikomu http://www.sklep.olsh.pl/ bite 2tygodnie trzeba było czekać na odpowiedź na maila :down: Na drugiego czekam już 3 tydzień... :down:

 

Napisałem maila do http://www.bike-center.pl/ odpowiedź na drugi dzień > zakupy na prawie tysiąc zl ( Jedyni krajowi oprócz ekipy z Vincere, którzy odpisali w sensownym tempie )

 

Napisałem maila do Bikershopu... okazało się, że taki mail nie istnieje ( a brałem z ich www ) system poczty zwrócił mi wiadomość :] Napisałem drugiego na inny adres odnośnie dostępności kasku czy mają taki model i jaka jest jego cena > odpowiedź : "Podam telefon do sklepu 124233262

pozdrawiam" nr telefonu to ja sobie sam mogę spokojnie na ich zasranej www odszukać :down:

 

Napisałem i mało tego złożyłem od razu zamówienie w http://www.swiatroweru.com.pl/ dowiedziałem się, że nie mają dosłownie niczego na stanie z tego co zamówiłem, a trochę tego było ... Napisałem do nich na gg ( nr z ich strony www ), moje zdziwienie było spore kiedy po 5 min dostałem odpowiedź :woot: ale zadowolenie minęło tak samo szybko jak i się pojawiło, okazało się że zawracam głowę jakiejś Pani Marzenie i ona nie ma ze sklepem rowerowym nic wspólnego :blink: a na www tegoż sklepu jest podany jej nr gg jako kontaktowy do sklepu. Napisałem więc do sklepu maila aby sobie to poprawili, gdzie tam... w D***ie to mają na maila nawet nie raczyli odpisać, a nr gg Pani Marzenki jest dalej widoczny w sklepie... :down:

 

Chciałem też pochwalić już gościa z Bicyklonu bo odpowiadał szybko na pytania na gadu ale ostatnio coś nie bardzo mu idzie bo na odpowiedź dotyczącą chwytów czekam już na oko tydzień :] Może dla 30zl nie warto odpisywać... przy 200zl za tytanowe śruby - był to moment.

 

Kolejna kwestia...

 

w http://www.chainreactioncycles.com/ Na dzień dobry informacja się pojawia, że przy zakupach na ponad 490zl jest darmowa wysyłka... ;)

 

W wiggle na terenie UK przesyłka jest free choćby brali tam śrubkę, do nas przy zakupach na kwotę 58,50E i więcej jest za free :D

 

W bike center za zamówienie paru pierdół za całkiem spore pieniądze 17zl za kuriera... :down: Ba nawet przy zamówieniu Polara CS600X z power za 2249zl możemy sobie wybrać przesyłkę za 17zl... :wallbash:

 

W innych sklepach im więcej zamówimy tym taniej mamy przesyłkę...

http://www.sfd.pl/sklep/wysylka.asp Tabelka wysyłek kurierem GLS :thumbsup:

 

Tu http://www.kulturystyka.sklep.pl/index.php już w trakcie zamówienia można sobie wybrać gratisy, dodatki jak wysyłka za darmo koszulki czy inne suplementy ... Ile wody w Wiśle upłynie żeby do rogów kcnc i zacisków dostać chociaż kapsel... ?

http://www.kulturystyka.sklep.pl/information.php?info_id=5

 

Szkoda, że na rynku nie ma już sklepu Arnika kontakt był zawsze błyskawiczny często gęsto pisałem do niego o 3 nad ranem i odpisywał bo akurat był... Oczywiście nie oczekuje tego od wszystkich ale te 24h czy 48h chyba powinno być normą :unsure:

 

Czemu to zawsze w polskich sklepach www akurat padają serwery kiedy czekasz na odpowiedź, czemu akurat sprzedawca miał wypadek i nie mógł odpisać ( bo to też miałem swego czasu w mailu) :wallbash:

 

Pewnie pominąłem już tu sporo sklepów i sytuacji które miałem ale myślę że i tak nakreśliłem temat jak trzeba :voodoo:

 

:sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick::sick:

 

A nawet jak już odpiszą... to można się dowiedzieć...

 

"Witam,

 

łańcuch waży 79g w opakowaniu z foli

 

Pozdrawiam" ( mail z dziś odnośnie łańcucha mtb)

 

 

O tym że ekonomiczna paczka z drugiego końca świata ( California ) dochodzi szybciej niż z "Krakowa czy innego Bolesławca" priorytet można także by było naklepać drugi taki wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się nie raz z sytuacją nie odpisywania na maile! Czy to pytania o produkty czy wyselekcjonowanie opon!

 

Jedyny sklep który mogę pochwalić to Vincere- byłem oszołomiony obsługą jak i stosunkiem do klienta!!!

Odpowiedzi bardzo konkretne jak i natychmiastowe- kwestia kilkudziesięciu minut, nie kilku godzin czy dni!

Reszta sklepów powinna brać z nich przykład, tylko szkoda, że Vincere sprzedaję tak mało produktów<_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólny zlew na klienta w Poloni to powszechna sprawa niestety.

Ja na to zwracam uwagę i odechciewa mi się zakupów jak mnie sprzedawca ma w 4 literach.

Pochwalę krakowskie dwa sklepy za dobry kontakt:

Isport oraz Revor. Raz od Isport w odpowiedzie na pytanie dostałem odpowiedź wraz z propozycją rabatu, gdzie o cenę się wogólę nie pytałem, a jedynie o dostępność towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też odzywałem sie do światarowerów, porozmawiałem z p.Marzeną i obiecałęm że zwrócę uwagę jak do nich zajrze, bo jechałem po pedały. Tłumaczyli że mieli przeprowadzkę a ich człowiek od strony jest teraz na urlopie. Ale po jakimś miesiącu numer zniknął ze strony. O fakcie poinformowałem samą zainteresowaną i zostałem w zamian obdarzony podziękowaniami za zainteresowanie. Jestem bohaterem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś w Bikomie piasty - na stronie były dostępne. Przelałem kase . I czekam ......i czekam......i czekam......Okazało się po kilku yugodniach że ta piasta jest niedostępna. To poprosiłem o zwrot kasy. I czekam.......i czekam.... po 3 tygodniach jak już chciałem ruskich nasłac , po wielu ''ponagleniach !!!'' w końcu zwrócili. Polak mądry po szkodzie. następne piasty zamówiłem - za pobraniem - i czekam już chyba miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiecie, że w pewnych kwestiach Polska jeszcze raczkuje. Owszem, podane przykłady nie powinny mieć miejsca, ale pamiętajcie, że porównaniu podlegały sklepy z Polski do sklepów z UK, Niemiec czy USA. Proponuję zrobić podobny test wśród sklepów w Ukrainie czy Białorusi.

 

Ja osobiście miałem takie przypadki:

 

Bikestacja - piszę w sprawie złożenia kół, odpowiedź nie przychodzi. Dzwonię, kontakt bezproblemowy: proszę napisać mejl. Piszę i znów brak odzewu. Okazało się, że gmail przerzucał ich odpowiedzi do SPAMu. ;) (zamówienie ok 700zł.)

 

Cyklotur - zamawiam hamulce (>1k zł.), zamówienie poszło, a mimo to napisałem, czy w komplecie jest adapter. Tego samego dnia sklep oddzwania, nie odebrałem, więc napisano mejla parę minut później.

 

CentrumRowerowe - piszę w sumie z pierdołą, bo o zwiększenie rabatu o 1% (!). Odpowiedź na dzień następny, że zrobione.

 

ExtremeBike (sklep w mojej okolicy) - wchodzę na ich stronę i avast zwraca mi ostrzeżenie o koniu trojańskim (!), ale tylko wchodząc przez adres główny. Piszę do nich mejla, odpisują na drugi dzień, że dzięki za zwrócenie uwagi.

 

Nie wiem, może ja po prostu nie spotkałem się z tak dużą niechęcią do klienta. Choć muszę przyznać, że dzwoniąc (!) do Bikershopu w Katowicach z zapytaniem o klocki do Elixirów, pan odpowiada, że nie ma. I tyle. Dwa słowa: "Nie ma". :D

 

Na koniec jeszcze jedna wesoła historia.

Rok 2008, okolice czerwca. Przychodzę do pewnego sklepu (duży, porządny sklep, mnóstwo sprzętu, firmowe koszulki), pytam czy mają adapter CenterLock na IS od Shimano (SM-RTAD10), nie ma więc próbuję zamówić (w końcu sklep firmowy Shimano). Miła pani zaklina się, że nie ma czegoś takiego i proponuje mi coś innego. Ja, widząc wcześniej owy produkt w katalogu z 2007 roku, nie daję za wygraną. Piszę do R&P, Ci odpisują na dzień następny: "Jest, numer katalogowy SM-RTAD10". No to ja, drukuję mejla, dodatkowo stronę z katalogu elektronicznego i idę do sklepu. Widząc moje poczynania pani mówi: "Widocznie wypuścili coś takiego niedawno". (!) Zamówienie jednak nie doszło do skutku, bo nie udało ściągnąć się produktu od dystrybutora. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem emaila do bikestacji - dostalem odpowiedz po 4 dniach, ze nie mozna sprowadzic takich chwytow - a o gwarancji na licznik nic sie nie dowiedzialem.

Przyjemnie...

 

Napisalem juz chyba 3 emaile do mojego sklepu osiedlowego ( nie mam nawet czasu, zeby tam zajrzec ) - odpowiedz zawsze na drugi dzien - taka jak trzeba - tylko ceny szokuja ( 40zl + cena suportu za wymiane ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dobrze wiecie, że w pewnych kwestiach Polska jeszcze raczkuje. Owszem, podane przykłady nie powinny mieć miejsca, ale pamiętajcie, że porównaniu podlegały sklepy z Polski do sklepów z UK, Niemiec czy USA. Proponuję zrobić podobny test wśród sklepów w Ukrainie czy Białorusi.

 

Ja rozumiem, że możemy raczkować jeśli chodzi o asortyment sklepów, że ceny mogą być wysokie bo nie sprzedają takiej ilości sprzętu jak wspomniane przeze mnie FWB/Wiggle czy CRC i nie mogą wynegocjować sobie przez to takich warunków jak większe sklepy. Ale nie pojmę tego lenistwa i zlewania klienta. Dziś rano napisałem maila do Hiszpanów i nawet oni, a słyną z "Maniany"( dla tych co nie byli... załatwiania wszystkiego "jutro") odpisali już dziś - można ... ? Jak widać można tylko trzeba ruszyć 4 litery do pracy, a nie siedzieć i naparzać w pasjanse i oglądać youtube'a w pracy i wiecznie narzekać i mówić że "się nie da".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lookas, ja się całkowicie z Tobą zgadzam. Chodzi mi bardziej o kwestie społeczne, aniżeli materialne. Społeczeństwo musi nabyć pewne zachowania, a to z reguły trwa. I nie chodzi tu wyłącznie o kwestię podejścia sprzedawcy do klienta branży rowerowej, lecz także o wiele innych aspektów życia (społecznego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Cyklotur to mam same dobre wspomnienia. Bezproblemowy kontakt, jak się napisało w normalnych godzinach to często odpisywali tego samego dnia.

Raz był tylko jeden problem, zamawiałem dużo drobnych rzeczy na ok. 300 pln i zabrakło w paczce 2 linek hamulcowych. Wystarczył jeden telefon, na drugi czy ten sam dzień się odezwali, sprawdzili, że faktycznie mają ich za dużo na stanie i sprawa została pomyślnie załatwiona. Plus dla nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam bardzo dobrą opinie na temat Cykloturu na wszystkie maile odpisują max po 3h jeżeli są to godziny pracy. Paczkę wysyłają zaraz po skompletowaniu wszystkiego także na drugi dzień jest już na miejscu. Zamawiałem u nich praktyczni wszystkie części do roweru. Mają zniżki dla stały klientów. Ostatnio połamało mi się mocowanie do błotnika Topeak, napisałem maila sprowadzili mocowanie.

 

http://www.bike-on.pl

Też nie mam większych zastrzeżeń. Od 100zł mają przesyłkę gratis :P Zamawiałem u nich sztycę i parę innych rzeczy. Nie mieli dętki takiej jak zamówiłem, chociaż na stronie napisali ze towar dostępny. sprzedawca wysłał maila ze może wysłać inna, była parę zł droższa ale sprzedali mi po cenie tańszej :)

 

mbike_net z Allegro. Zamawiałem u niego amortyzator. Napisałem maila następnego dnia czy przesyłka została wysłana. I po paru godz. tego samego dnia kurier był już z paczką :P Wiec tego sprzedawce też polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

HMM co do sklepów internetowych to z SYNKROSEM miałem jazdy nieziemskie.......

Cyklotur rzeczywiście solidny lubię, pracuje tam mój znajomy nawet.

Ogólnie wkurza mnie to że sklepy mają kosmiczne marże a podejście żałosne do klienta...

Np bardzo nie lubię COLEXU w poznaniu, robiłem zakupy za 500zł i spytałem się czy mogę sobie amorka podpompować bo w trasę jechałem i słyszę: 10zł xD myślałem że się wywrócę ze śmiechu. Jak już mam płacić komuś prowizję 30-40% to niech chociaż obsługa będzie na poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys probowalem kupic rower w Centrumrowerowym, cos kolo 3k. Dzwonic musialem 3 czy 4 razy, wyslalem pare mejli, za kazdym razem sprzedawca mowil ze to on da znac, telefonicznie badz mejlowo. I za kazdym razem mnie zwodzil: to nie bylo goscia od magazynu, to nie wiedzial czy jest rozmiar dobry, to cos tam jeszcze. No odnioslem wrazenie ze on poprostu mi nie chce go sprzedac. Po paru dniach tej "walki o rower" zrezygnowalem i kupilem maszyne w sklepie stacjonarnym ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak jest zlewa na maksa :] A poczta polska dodaje słodkości takim zakupom tydzień temu tego samego dnia robiłem zakupy u 2 gości na allegro, jednocześnie kasa tez poszła po paru chwilach jedna paczka ekonomiczna druga priorytet ... ekonomiczna była za 3 dni:) priorytetowej do dziś nie ma :]

 

Żeby było śmieszniej dziś dostałem awizo na LIST polecony o masie 947kg niby dziś listonosz nie zastał nikogo w domu ( godziny nie wpisał nawet, więc już z założenia nikogo miał nie zastać ) tylko że w domu przez cały boży dzień była mama, która mogła odebrać list :]

 

Z Bikestacji dalej zlewa totalna ale złożyłem zamówienie zobaczymy ile czasu im zajmie realizacja jego i czy szybciej przyjdzie paczka z US&A czy z bolesławca :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem zakupy w kilku polskich sklepach internetowych.

Cult-bikes: konkretni, towar szybko dochodził na e-maile odpowiadali w max 1 dzień (a zakupiłem u nich połowę pierwszego roweru). bardzo polecam

 

Sparrow-bike: głównie klamki, zawsze spoko, w sumie wysyłałem im zamówienie, po 1-2 dniach informowali, że wysłali a towar dochodził po 2-3 dniach. polecam

 

MK Bike: tych to nazwałbym, elastyczni! "Mają sporo rzeczy a jak czegoś nie mają to mogą mieć". Nie mieli zestawu hamulców Avid BB7 z tarczą G2? Wystarczyło e-maila napisać i już był - nawet nie policzyli za złożenie zestawu. bardzo polecam

 

exteme-shop: raz kupiłem u nich kasetę. Po tym usunąłem ich z adresów sklepów internetowych. Kaseta była w 2 wersjach (różna ilość zębów) nawet nie dali znać którą wersję wysyłają a druga sprawa to, że choć wymagali nr telefonu w rejestracji to nie dali tego numeru kurierowi, który nie mógł dostarczyć mi przesyłki (nie miał kontaktu do mnie) po moich e-mailach jaką firmą wysłali towar sam ją znalazłem i sam skontaktowałem się z kurierem. Jak to skwitował ktoś z extreme-s... że powinienem siedzieć w domu w ciągu dnia bo kurier nie może mi dostarczyć przesyłki i oni nie mają obowiązku dać nr kontaktowego kurierowi. Całe szczęście, że rozstałem się z tym sklepem przed budową nowego roweru. Może teraz się coś tam zmieniło... nie polecam

... było kilka innych sklepów, ale bez rewelacji na + czy -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do harfy to się dzwoni a nie m@luje. :thumbsup:

nie odpowiadają. jak zadzwonisz z banałem to potrafią być bardzo chamscy. Imo ogólny zlew klienta

Extreme - shop bardzo doby kontakt mailowy i telefoniczny

sparrow -bike - kiedyś sie to nazywało tadek30 na allegro. kontakt dobry kupowałem tam amor z manetką

niestety manetka okazała się uszkodzona - sposób załatwienia reklamacji wzorowy.

Co do Bikomu to Marcin Olszewski chyba teraz zajmuje się zupełnie czymś innym a Hubert chyba nie zawsze czyta maile

W razie gdy czegoś do szosy mi trzeba to dzwonię - Jeszcze do nich nie mailowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce kupuję tylko na Formicki bike. Nigdy nie miałem z nimi złych doświadczeń.

 

Pierwszy raz nabyłem tam siodełko. Dojechało bez osłony przeciwdeszczowej mimo, że na stronie była informacja, że jest w zestawie. Okazało się, że tak, ale w rocznikach przed 2008, a ja wziąłem 2008. Mimo to dosłali mi osłonę bez żadnego gadania, na swój koszt.

 

Drugi raz sztycę i zacisk. W tym ostatnim źle kliknąłem rozmiar. Dostałem e-maila z info, że jest coś nie tak i pytaniem czy aby się nie pomyliłem.

 

Reakcje na email były szybkie. Do tego niezłe ceny - sztycę EC90 wyrwałem za ok. 200 zł mniej niż śpiewa polski dystrybutor.

 

Polecam. Obok CRC of koz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre jaja ;):D:woot: Poczta Polska to porażka. Mi ostatnio zgubili przesyłkę ...

 

A co do zakupów:

- Formicki Bike - bardzo solidna firma :) Złożyłem zamówienie na klocki i napisałem w tytule przelewu model, jednak oni zadzwonili do mnie osobiście (bez czytania przelewu), bo tak jest pewniej :D

 

-mikesport - dobry kontakt :) Odpowiedź na następny dzień. Za jakiś tydzień zrobię u nich zakupy.

 

-Harfa - kupuję u nich osobiście, bo mam ich na miejscu we Wrocku. Policzyli mi za zestaw do odpowietrzania o 11 zł mniej, bo podali mi cenę zestawu 2008 a ja wziąłem 2009-droższy :D Do tego z serwisu dostałem trochę pasty do tłoczków(za darmo), bo poprosiłem.

 

- Decathlon-może nie sklep wysyłkowy, ale serwis porażka, nie oddzwaniają, chociaż zawsze twierdzą, że dadzą znać, na meile nie dostałem odpowiedzi po 2 dniach ... Jednym słowem nic nie wyszło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś dostałem telefon, że moja paczka wróciła do nadawcy... Pomylili się w adresie :] I tak dobrze, że się zorientowali :)

Weź nie mów :D

Ja zamówiłem parę drobiazgów (zacisk + korek) też na bikestacji w poniedziałek, wtedy też zapłaciłem mTransferem - czyli kasa od razu doszła, paczka niby wysłana we wtorek PP priorytetem, mam nadzieję, że jeszcze dziś dojdzie B)

Może mają tam jakiegoś szalonego wypełniacza danych adresowych ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...