Greg00 Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Witam Szukam tarczy na 6 srub pod hamulce xt rocznik 2008 dla bikera 95 kg Jako ze tarcze XT sa ciezkie zastanawiam sie nad: 1. accent blade 2. azlligator 3. dartmor nano Drugie pytanie Czy tarcze powlekane azotkiem tytanu poza walorami estetycznymi cos daja ? Pytanie trzecie Jaki rozmiar tarcz wybrać (uwzględniając wagę i biorąc pod uwagę średnie wzniesienia - Kraków i okolice nie ma specjalnie długich stromych zjazdów) 180 przód / 160 tył 203 przód / 180 tył z góry dzieki za odpowiedzi - sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Dartmoor Nano raczej nie polecam. Wiąże się z nimi dziwny problem: Kierunek obrotu Natomiast wcześniej przez 2 lata jeździłem na Blade'ach i byłem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Witam Szukam tarczy na 6 srub pod hamulce xt rocznik 2008 dla bikera 95 kg Jako ze tarcze XT sa ciezkie zastanawiam sie nad: 1. accent blade 2. azlligator 3. dartmor nano Drugie pytanie Czy tarcze powlekane azotkiem tytanu poza walorami estetycznymi cos daja ? Pytanie trzecie Jaki rozmiar tarcz wybrać (uwzględniając wagę i biorąc pod uwagę średnie wzniesienia - Kraków i okolice nie ma specjalnie długich stromych zjazdów) 180 przód / 160 tył 203 przód / 180 tył z góry dzieki za odpowiedzi - sugestie Rozmiar tarcz będzie uzależniony od Twojego amorka- nie wszystkie amortyzatory dopuszczają tarcze 203. Accenty nie pracuja pełna powierzchnią robocza z zaciskami Shimano IS( info od Panów z bB) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Uważam, że 180/160 spokojnie wystarczy, a w szczególności do jazdy XC. 203 niby wszystko ok, ale po co mieć tak wielką tarczę. Oczywiście będzie mniej się nagrzewała, będzie miała większą siłę, ale myślę że nie ma sensu. Napisz jeszcze jakiego masz amorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 ... Napisz jeszcze jakiego masz amorka Manitou Axel Elite FFD 120mm, coil / FFD (zamontowany w rowerze kelly's magnus 2007) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Stary bez urazy ale ważysz 95kg dodaj do tego ciuchy jakiś plecak czy bidon i ponad 100kg jest na rowerze na bank. Teraz rozpędź to do 50km/h podczas zjazdu albo i lepiej jeśli mieszkasz/wybierasz się w góry i hamuj lekkimi tarczami ;] Radziłbym w Twoim wypadku nie wybierać lekkich tarcz, ale jeśli bardzo chcesz to obecnie alligator robi tanie lekkie tarcze w wersji z azotkiem i normalnej 2x tańszej (komplet ~100zl na allegro) masa 160/180 mm 76g 102g Co do azotku tytanu... google nie gryzie "TiN nanosi się na narzędzia tnące, formujące i ślizgowe. Warstwa TiN o grubości od 0,5 do kilku mikrometrów daje wzrost twardości powierzchniowej do 2400 HV. Czas pracy narzędzi ulega znacznemu wydłużeniu (do kilkunastu razy). Natryskiwane plazmowo powłoki z TiN nanoszone są na elementach roboczych łopatek turbin, silników i narzędzi skrawających." info z wikipedii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Ten Axel na pewno nie wytrzyma tarczy 203 mm, nawet nie wiem czy 180 będzie nie za dużo. Ale jak mnie pamięć nie myli to Axel miał ograniczenie do 185 mm więc nie powinno być źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Nie zrozum mnie źle,ale czy warto się pchać w lekkie tarcze przy Twojej wadze? Tarcza XT 160 mm na 6 śrub waży jakieś 115 gram, Alligator czy Blade ok. 75 gram- dla mnie prywatnie ta różnica w masie nie jest na tyle duża, aby ryzykować brak hamowania w cięższych warunkach. Chyba,że masz już tak lekki rower,że tylko na tarczach możesz coś zbić. Jesli nie - w mojej prywatnej opinii- lepiej mieć nieco cięższe tarcze i świadomość pewności hamowania,niż lekko,zwiewnie ale mniej pewnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 z przodu wsadź jakąś solidną tarcze 180, nie falowaną, np shimano, bo falowane (np blade) tak rzucają widelcem, ze może się rozklekotać. z tyłu jeśli nie bedzie ci przeszkadzało to, że blade się diabelnie grzeje, to powinno dać radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 z przodu wsadź jakąś solidną tarcze 180, nie falowaną, np shimano, bo falowane (np blade) tak rzucają widelcem, ze może się rozklekotać. z tyłu jeśli nie bedzie ci przeszkadzało to, że blade się diabelnie grzeje, to powinno dać radę Czy mógłbyś zdradzić źródło tych rewelacji? Szczególnie o wpływie falowanej tarczy na "rzucanie" widelcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Źródło tych rewelacji to pewnie własna wyobraźnia Jeździłem na Blade 180mm pokrytej azotkiem tytanu i absolutnie nic nie rzucało widelcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 źródło tych rewelacji to własne doświadczenie. przy mocnym hamowaniu widelec drży i chodzi przód-tył. bardzo nieprzyjemne uczucie, dlatego blade 180 powędrował na tył, a na przód wskoczyła delikatnie falowana tarcza od oro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Nie uważasz,że przyczyną tych drżeń przód-tył może być amortyzator? Ewentualnie kiepski stan powierzchni roboczej tarczy? Wydaje mi się,że samo "pofalowanie "tarczy nie powinno być przyczyną takich sytuacji- przynajmniej nie widzę logicznego związku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 17 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Na wstępie dzięki wszystkim za wypowiedzi Z tego co przeczytałem zdecyduje się na tarcze Shimano XT SM-RT75 na 6 śrub Mam jednak pytanie czy zakładać wariant 180/160 czy może 160/160 ? Odnośnie wagi troche tu troche tam i robi się kilogram Obecnie rower ma koło 13 kg przy ramie 21,5 ale nie zamierzam ryzykować względem bezpieczeństwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 17 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 180/160 to absolutne minimum - taki zestaw mam u siebie, a ważę na oko 67kg... Załóżmy 75kg z całym ekwipunkiem i osprzętem Dla świętego spokoju wolałbym w Twoim przypadku 180/180 ale ja lubię mieć nadwyżkę mocy hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 180mm na przód spokojnie starczy, z resztą Axel nie wytrzyma większej tarczy. Ja mam SM-RT75 160mm i z zaciskiem Sainta działa bardzo dobrze. Wcześniej jeździła z Deorką i tam był taki problem że klocki były za szerokie i zbytnio podcinały ramiona tarczy. Pomogła zmiana na Avida Polygon 160mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 durnykot - tarcza była lekko krzywa, ale wibracje miały zbyt dużą częstotliwość, żeby powodem mogła być ta krzywizna. jak sie klocki zacisną, to tarcza i tak sie prostuje... z amortyzatorem absolutnie nie ma żadnych problemów, luzów nie ma, a i o brak sztywności go specjalnie nie podejrzewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Sierpnia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 ważę ok. 85 kg i zestaw SLX i tarcze XT 180/160 jest w zupełności wystarczający. Jaca- dzieki za wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patriota Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam też mam hamulce XT i tarcze 180/160 i jest to zadużo przy mojej wadze 65kg. chętnie bym kilka gram zaoszczędził i włożył lekką tarcze 140 i wtedy by było 160/140. Prosze o linczek do czegoś dobre i lekkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wapid Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 A ja ważę 105 kg i proszę o sugestie wielkości tarcz w Shimano LX. Jeżdżę XC i maratony. Czy zestaw 180/160, czy lepiej 180/180 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Przód na pewno 180, a tył starczy 160 jeśli nie mieszkasz w górach, bo z tyłu wielkość tarczy ma znaczenie tylko co do przegrzewania - siła wystarczy i ze 160. Już dobór klocków ma z tyłu ma porównywalne jak nie większe znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam też mam hamulce XT i tarcze 180/160 i jest to zadużo przy mojej wadze 65kg. chętnie bym kilka gram zaoszczędził i włożył lekką tarcze 140 i wtedy by było 160/140. Prosze o linczek do czegoś dobre i lekkiego. http://velo.com.pl/www/produkt/?m=3&id=1796 może być??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Ostatnio pokazaly sie tarcze XT na rok 2010 na 6 śrub wygladaja tak jak pod centerlock Niestey cena prawie 40 zł większa na tarczy tarcza xt 2009 - 109 pln (poprzednia wersja 69) Dane tarczy: Shimano Deore XT SM-RT76M 180mm 6 śrub * model: 2010 * najnowszy model tarczy dedykowanej do hamulców XT, budowa identyczna jak tarcza XTR * średnica 180 mm * nowy kształt tarczy zwiększający trwałość okładzin * konstrukcja oparta na dużym aluminiowym pająku * mocowanie w systemie 6 śrub * śruby w komplecie * waga: 165 g http://www.bikecenter.pl/index.php?p2976,shimano-deore-xt-sm-rt76m-180mm-6-srub Czy warto dodawać te 40 zł ? wagowo podobnie - może jedynie sztywność i wygląd ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Tutaj masz opinię o tarczach Dartmoor Nano Z tego co tam wyczytałem to tarcza robi takie Trrrrrrrrrr... Jak dla mnie od razu odpada bo mam problem z szarpiącą tarczą G2CS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Jak smigalem w Krakowskich okolicach na v-kach to bylo ok, teraz w nieco podobnych okolicznosciach na 160/160 i to w zupelnosci wystarcza. Wagowo nie wiele mniej od ciebie. A te xt 165g to komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.