Jedris Napisano 15 Sierpnia 2009 Napisano 15 Sierpnia 2009 Witam! Chciałbym dokonać samodzielnego przeglądu amortyzatora RC Tora 302 SA. Przez jego wymagania i nieustanne serwisowanie niedługo pójdę z torbami, więc zdecydowałem się przystąpić do działania i potrzebuje kilku waszych porad i doświadczeń Jestem kompletnym laikiem w tej sprawie dlatego potrzebuję pomocy od podstaw: - co przygotować ? (narzędzia, smary, oleje etc.) - od czego zacząć ? - krok po kroku jak rozebrać czyścić i konserwować poszczególne części. Byłbym bardzo wdzięczny za każdą opinię i fachową poradę zwłaszcza, że nie doszukałem się w internecie serwisowania tego modelu amortyzatora. Była jedna serwisówka ale w j. angielskim. Uczę się dopiero tego języka a terminologia która tam występuje przeraża Jeśli ktoś umieściłby zdjęcia lub wskazał mi jakiś adres stronki z modelem na którym mógłbym się wzorować byłoby wspaniale. W ten sposób jest szansa że następnym razem nie zapłacę za serwis 2x więcej.. Jeśli coś przeoczyłem lub zapomniałem dopisać z góry przepraszam za niedopatrzenie ale tak jak pisałem wyżej póki co są to dla mnie dwie golenie, które uginają się pod wpływem nacisku mojej masy na nierównościach ;] i na tym kończy się moja wiedza o amorach. Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Jedris
pawel1315 Napisano 15 Sierpnia 2009 Napisano 15 Sierpnia 2009 Tutaj masz stronkę z seriwsem Pike'a. Jednak jest to U-turn. Tutaj masz filmiki z serwisem Rock Shox'a wykonane przez serwis Sram'a. A co do narzędzi i smarów. To potrzebujesz: -olej 5W. Wejdź na allegro i szukaj motorexa. Są to dobre oleje, których używa większość osób serwisująca swoje amory. -smar stały. Motorex 2000. Też bardzo dobry i polecany -szczypce do pierścieni Segera -imbusy i klucze nasadkowe Tu masz przydatne tematy : Jeden Drugi PS. Dokładnie przeczytaj wszystko co Ci podałem, a na pewno sam to zrobisz Ja dzięki tym tematom na pewno sam usiądę przy mojej Torze U-Turn
Jedris Napisano 16 Sierpnia 2009 Autor Napisano 16 Sierpnia 2009 Dzięki za informacje, na pewno się przyda Chciałem jeszcze zapytać czym się różni system solo air od u-turn i który jest wydajniejszy. Po za tym wiem że jedna goleń jest na sprężynę powietrzną a druga odpowiada za tłumienie. Tak ściślej na czym polega ten system ? Czy będę potrzebował pompki rock shoxa ? Zapomniałem dodać.. Mój skok wynosi 100mm - Czy w trakcie rozebrania amortyzatora na części będę mógł go zmienić ? (np. na 80mm) Przy okazji jak sprawić żeby sprężyna była bardziej miękka ? Nie raz próbowałem go w trudnych warunkach, stromych i wyboistych zjazdach przy dużych prędkościach i ani razu go nie dobiłem.
_-Paweł-_ Napisano 17 Sierpnia 2009 Napisano 17 Sierpnia 2009 Zapomniałem dodać.. Mój skok wynosi 100mm - Czy w trakcie rozebrania amortyzatora na części będę mógł go zmienić ? (np. na 80mm) Przy okazji jak sprawić żeby sprężyna była bardziej miękka ? Nie raz próbowałem go w trudnych warunkach, stromych i wyboistych zjazdach przy dużych prędkościach i ani razu go nie dobiłem. Możesz zmienić skok ale prawdopodobnie będziesz musiał skądś wykombinować odpowiednią tulejkę gdyż zmiana skoku odbywa się poprzez całkowite wyjęcie tulejki (skok 130mm) tulejka 30mm (skok 100mm) tulejka 50mm (skok 80mm) - wszystko jest opisane w manualu do amortyzatora na stronie SRAMa. Natomiast jeśli chodzi o zmiękczenie amortyzatora to należy poeksperymentować z ustawieniem ciśnienia sprężyny powietrznej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.