Skocz do zawartości

[rower] carbonowy do XC do ok 5k -który lepszy?


ins4ne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam sobie roweru na carbonowej ramie. Póki co mam 3 typy, ale chętnie obejrzę inne propozycje. Prosiłbym o wskazanie tego najodpowiedniejszego do jazdy na XC. Author zdaje się mieć najlepszy osprzęt, ale słyszałem nienajlepszą opinię o niby przestarzałej technologicznie ramie.

Czy ramy Meridy sa faktycznie na tyle dobr etechnologicznie,żeby ładować w nie o wiele większą kasę?

Author i Scott w podobnej cenie, Merida jest jakieś 800zł droższa. A oto i specyfikacje:

 

Author Master:

Waga: 10,85 kg

Materiał ramy: karbon, monokok

Widelec: Manitou R7 Elite Absolute

Tłumik: n.d.

Skok przód: 100

Skok tył: n.d.

Rozmiary: 16,5/17,5/19/20"

Stery: Ritchey Zero Logic Pro, zintegrowane

Mostek: Easton EA70

Kierownica: Easton EC70, 31,8 mm

 

Geometria (dla rozmiaru 17,5"):

 

Kąt główki (A): 71°

Kąt podsiodłowy (:): 74°

Rura górna ©: 579 mm

Rura podsiodłowa (D): 450 mm

Rozstaw kół (E): 1060 mm

 

Pozostałe:

Sztyca: Author, karbonowy

Siodełko: Fizik Gobi XM

Piasty: Author Helium Pro

Obręcze: Author Helium Pro

Opony: Panaracer Beetle Juice 26x2.00, kewlarowe

Manetki: SRAM X.9 Trigger

Przerzutka przód: SRAM X.9

Przerzutka tył: SRAM X.9

Dźwignia hamulca: Hayes Stroker Trial

Hamulce: Hayes Stroker Trial, tarczowe, hydrauliczne

Korby: FSA Afterburner, 44-32-22 z.

Środek suportu: FSA MegaExo

Pedały: Shimano M540, zatrzaskowe

Łańcuch: SRAM PC971

Kaseta: SRAM PG970, 11-32 z., 9 b.

 

Scott Scale 35:

Waga: 10,6 kg

Materiał ramy: karbon, technologia CR1, włókna HMF NET

Widelec: RockShox Reba SL, z blokadą, 100 mm

Tłumik: n.d.

Skok przód:

Skok tył:

Rozmiary: S/M/L/XL

Stery: FSA Nr.9, półzintegrowane

Mostek: Scott Pro OS, 31,8 mm

Kierownica: Scott Hot Rod OS, płaska, 600 mm, 31,8 mm

 

Geometria dla rozmiaru M:

 

Kąt główki (A): 71°

Kąt podsiodłowy (:): 73,5°

Rura górna ©: 580 mm

Rura podsiodłowa (D): 440 mm

Rozstaw kół (E): b.d.

 

Pozostałe:

Sztyca: Scott RC 03-60

Siodełko: Scott Racing, pręty Cr-Mo

Piasty: Shimano Deore M525 Disc/Scott Comp Disc

Obręcze: Mavic XM-317

Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2,25, 50 TPI, kewlar

Manetki: SRAM X.9 Trigger

Przerzutka przód: Shimano SLX M660E

Przerzutka tył: SRAM X.9

Dźwignia hamulca: Avid Juicy 3.5

Hamulce: Avid Juicy 3.5, tarczowe, hydrauliczne, tarcze 160/185 mm

Korby: Truvativ Firex 3.3, 44-32-22 z.

Środek suportu: Truvativ GXP

Pedały: Shimano M505, zatrzaskowe

Łańcuch: Shimano Deore HG53

Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-32 z., 9 b.

 

MERIDA CARBON FLX S.EDITION-D:

Waga: 11,8kg

Materiał ramy: karbon, monokok, włókna o dużym module sztywności

Widelec: Manitou Drake Super Ait, blokowany manetką, 80 mm

Tłumik: n.d.

Skok przód:

Skok tył:

Rozmiary: 16/18/20/22"

Stery: b.d.

Mostek: X-Mission Speed CEN, 31,8 mm

Kierownica: X-Mission Comp CEN, prosta, szerokość 600 mm

 

Geometria dla rozmiaru 18":

 

Kąt główki (A): 71°

Kąt podsiodłowy (B): 73,5°

Rura górna ©: 590 mm

Rura podsiodłowa (D): 460 mm

Rozstaw kół (E): 1066 mm

 

Pozostałe:

Sztyca: X-Mission Comp CEN, odsunięcie 20 mm

Siodełko: Prologo Nago

Piasty: Shimano Deore XT M775 Disc CL

Obręcze: Mavic XM-317 Disc

Opony: Merida Race 26x2.1, kewlar

Manetki: Shimano Deore XT M770 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano Deore XT M771

Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow

Dźwignia hamulca: Shimano M575

Hamulce: Shimano M575, tarczowe, hydrauliczne, tarcze 160/180 mm

Korby: Shimano M542, 44-32-22 z.

Środek suportu: Shimano M542 Hollowtech II

Pedały: Shimano M505, zatrzaskowe

Łańcuch: Shimano Deore HG53

Kaseta: Shimano HG61, 11-34 z., 9 b.

 

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Napisano

Superior fajny jest, ale 18" jest dla min. 180 cm wzrostu (dla mnie przy 182 akurat), a podane przykłady są 17/18" ale typowe, pod jakieś 170 cm.

Napisano

Dobre pytanie. Jeszcze dokładnie się nie orientowałem, choć warunki gwarancji wszędzie powinny być podobne. Która Rama powinna być najlepsza do intensywniejszego XC (okolice Kazimierza Dolnego i Janowca) biorąc pod uwagę kąty? Kąty są przykładowe dla podobnego rodzaju ram. Sam mam 186cm i szukam ramy ~20" Z tego co wiem im dłuższy rower tym mniej zwrotny co raczej plusem nie jest. Swoja drogą co to za czeska firma, ktoś ma taki rower? Jak się sprawdzają?

Napisano

Nie obraź się, ale kupując rower w takiej cenie conieco powinieneś juz wiedzieć. Kąty tak naprawdę zależą od indywidualnych upodobań, ja podałem rower inny w założeniu od reszty (jest naprawdę bardzo długi).

 

Jesli nie wiesz do końca, to tylko jazda próbna wedle mnie. Za dużo kasiory by kupować na dane katalogowe.

 

Pamiętaj, ze w takim rowerze takie pierdoły jaki kiera, mostek czy siodełko to powinny być na sicher, a by były odpowiedniej klasy to kosztują swoje, więc bardziej się opłaca kupić rower od początku wygodny niz dopasowywać.

Napisano

Jeździłem niemało, ale na rowerach crossowych- pasowały by więc najlepiej kąty Authora jesli chodzi o stare nawyki. Ten sezon musiałem do tej pory odpuścić ze względu na skręconą kostkę, a jazdę zaczynam dopiero za 2 tygodnie. W moim przypadku więc to kąty to kwestia przestawienia i przyzwyczajenia się, toteż pytam które z tych ram mają najodpowiedniejsze do XC.

Jeszcze istotna sprawa:

Podany przez Ciebie Superior jest ciekawy, ale w przeliczeniu kosztuje jakieś 6300zł. Scotta i Authora znalazłem za jakies 4200zł, Meridę najtaniej za 5000. Prosiłbym bardziej o porównanie tych 3 rowerów ew propozycje w bardziej zbliżonej cenie.

Dzięki

Napisano

Wszystkie z tych ram to typowe XC, jednak oprócz kątów ważna jest długość ramy, bez przymiarki przesiadka z crossa nie ma sensu.

Napisano

Nie wiem gdzie takie rowery za pół ceny sprzedają, no ale dobra.

 

A kąty to już indywidualna kwestia. To zalezy czy jeździsz bardziej na młynek, czy na przepychanie, oraz jakie prowadzenie roweru lubisz :). Nie ma idealnej geometrii XC.

 

Powód dla którego podałem Superiora już podałem. Fakt rower jest droższy, ale inny od reszty i moze to być to czego szukasz.

Napisano

Niestety rower będę raczej musiał kupić w ciemno, a jeżdzę raczej tak: długi uphill->szybki zjazd->powtórz, chyba,że śmigam akurat po Warszawie,ale roweru pod drogi rowerowe na pewno nie chcę kupować. Pedałuję niekoniecznie na młynek i ależy mi,żeby rower kleił się pod stromsze podjazdy.

A tak pomijając już geometrię to który z tych rowerów jest najciekawszą propozycją jeśli chodzi o cena/jakość?

Napisano

Mi się najbardziej podoba Scott ze względu na najlżejszą ramę i wolałbym Rebę od R7 przez więcej możliwości ustawień. Meridę bym sobie odpuścił, bo to nie jest nawet najwyższa rama na 2009 i niski model amortyzatora a do tego tylko 80mm skoku.

Napisano
Scotta i Authora znalazłem za jakies 4200zł, Meridę najtaniej za 5000.

Ins4ne napiszesz gdzie można dostać te rowerki za taką cenę??? :)

Napisano

Te Meridy za 5 i mniej można dostać na Allegro, poza tym w hurtowniach czy u dystrybutorów zaczynają się już wyprzedaże. Jeśli nie zdecyduję się na Authora to dam Ci namiar na konretny sklep,bo mają już ostatnią sztukę :)

 

Dzięki za opinię spootnick. Warto rezygnować z Authora na rzecz Scotta jeśli przy takiej samej cenie ten drugi był by bez gwarancji (ale z potwierdzeniem sprzedaży)?

Napisano
Meridę bym sobie odpuścił, bo to nie jest nawet najwyższa rama na 2009

Scott to też nie jest najwyższy model ramy.

Nadal nie rozumiem jak można kupować rower bez przymiarki ;)

Napisano
wolałbym Rebę od R7 przez więcej możliwości ustawień

A ja wolałbym R7 bo ma platformę ;)

 

niski model amortyzatora

Niskim bym go nie nazwał - na allegro jest za 1200zł...z resztą to bardziej "turystyczna" R7.

 

tylko 80mm skoku

80mm to w zupełności wystarczająca wartość w XC.

Napisano

Ja bym nowego roweru węglowego bez gwarancji nie kupował;) Ze Scott to moja opinia patrząc pod przyszłą rozbudowę i tą Rebę, którą bym spróbował dla odmiany (sam mam najstarszy R7). Gdybym nie zamierzał rozbudowywać, to bym się poważnie nad Author zastanawiał, bo jest lepiej wyposażony i chyba trochę lżejszy (waga Scott jest bez pedałów, a Author raczej z).

Napisano

Heheh Scale 35 za 4200 zł , gdyby był ze sklepu to nie byłoby o czym dyskutować.

Dowód sprzedaży od osoby prywatnej( umowa ) potwierdzi ci tylko tyle że roweru nie ukradłeś.

Ale nie powiem za 4200 zł jest nad czym się zastanawiać , tyle że ryzyko awarii ramy jest po twojej stronie , a niestety takowe się przytrafiały .

 

Chyba że dowód sprzedaży to Pasragon / Rachunek ze sklepu , w takim przypadku sklep i tak musi przyjąć towar na podstawie niezgodności towaru z umową.

 

Co do kupowania przez internet bez przymiarki , opierając się na danych geometri i własnych wymiarach , to jest to jedna z bazpieczniejszych form zakupu , ponieważ po odbiorze roweru masz 10 dni na zwrot nowego nie uzywanego , jednak możesz w tym czasie przymiarki dokonać w warunkach domowych . Krótka jazda testowa przed sklepem nic nie da .

Napisano

Zastanawiam się, czy dystrybutor Scotta nie przyjąłby roweru do ew. reklamacji bazując tylko na numerze seryjnym ramy? Wiem, że ze snowboardami tak bywało, choć to nieco inna bajka.

Do Scotta najbardziej skłania mnie rama. Te Authorowe nie są zbyt popularne i przy Scocie wygląda jak sprzed 3 sezonów. Jakie Wy macie opinie o tych markach?

A przymierzyć spróbuję się do jakiegoś innego Scotta w miejscowym sklepie, zrobię 2 okrążenia wokół bloku i może coś mi to powie o rowerze ;)

 

btw: Już jakąś godzinę szukam już nieskutecznie wymiarów ram Scotta i Gianta w zależności od ich oznaczeń S,M,L etc. Ktoś wie, gdzie można to znaleźć? Na L Gianta (rama mtb) jeździło mi się idealnie przy 185cm. Może błędnie wychodzę z założenia, że L Scotta powinno być podobne?

Napisano
Już jakąś godzinę szukam już nieskutecznie wymiarów ram Scotta i Gianta w zależności od ich oznaczeń S,M,L etc. Ktoś wie, gdzie można to znaleźć? Na L Gianta (rama mtb) jeździło mi się idealnie przy 185cm. Może błędnie wychodzę z założenia, że L Scotta powinno być podobne?

Scott: http://scott.pl/product.php?id_cat=84&id_prod=419 zakładka geometria

Giant: http://www.giant-bicycles.com/en-IN/bikes/mountain/3186/34672/ j/w

 

Ta waga ramy na pewno nie dotyczy modelu 35

Zacznijmy od tego, że to 990gr jest bajka ;) Ale każda karbonowa rama Scale'a to to samo. Oczywiście poza RC...

 

Edit: przepraszam ,fakt, ltd ma włokna HMX a reszta HMF

Napisano

jeszcze kilka tygodni wstecz mocno się przymierzałem do zakupu scotta scale 30 / 35

dostałem w sklepie do testowania 35-tkę i powiem ci, że rowerek jest rewelacyjny

 

fajna sportowa pozycja zachęca do dynamicznej jazdy, rama ładnie tłumi drobne nierówności, bardzo zwinna

 

tylko wkurza mnie, że scott oszczędza na niektórych elementach (np. kaseta, piasty)

Napisano

ins4ne jeżeli na Giant XTC ( bo chyba o ten model chodzi ) jeżdziło ci się bardzo dobrze to przy Scott Scale L może być już inaczej ponieważ jest to rozmiar 19 cali , a Giant 20 cali , długości górnych rur rózne są o 15mm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...