hypernova Napisano 14 Sierpnia 2009 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam Kupiłam nowy rower Specialized P1 All Mountain. Chciałabym go przemalować, ponieważ zawsze marzył mi się ciemny, matowy rowerek, nawet już farbę kupiłam. I teraz problem jest taki, że tracę gwarancję na ramę. Jestem początkującą rowerzystką, ale nie mam zamiaru oszczędzać tego roweru, tzn. w takim sensie, że na pewno będę skakać po nierównościach, jeździc po lesie i takie tam, zreszta chyba do tego ten model między innymi jest stworzony. mam ramę 15", ważę 52kg przy wzroście 164cm. mój chłopak kupił identyczny rower, rama 17" waży 93kg przy wzroście 180cm. Moje pytanie brzmi następująco : CZY SłYSZELIśCIE O PęKANIU RAM W TAKICH ROWERACH i wogóle o pękaniu ram, JAKIE EWENTUALNIE MOżE BYC PRAWDOPODOBIEńSTWO PęKNIęCIA ? WIEM, żE CIężKO ODPOWIEDZIEć JEDNOZNACZNIE NA TO PYTANIE, DLATEGO NAWET NIE SPODZIEWAM SIę TAKICH ODPOWIEDZI, ALE MOżE KTOś COś PRZYPADKIEM WIE, CO ODWIODłOBY MNIE OD TRACENIA GWARANCJI NA RZECZ MALOWANIA. PS każdy odradza mi malowanie ze względu na wygląd roweru w tej chwili (można go obejrzeć na stronie speca, pomarańczowy), ale ja zawsze lubię inaczej niż inni i jest to dla mnie istotne, więc proszę abyście przy doradzaniu brali pod uwagę tylko aspekt utraty gwarancji Pozdrawiam i proszę o w miarę możliwości szybka odpowiedź bo malowanie rozpocznie się po weekendzie
nodun Napisano 14 Sierpnia 2009 Napisano 14 Sierpnia 2009 Wątpię zebyś byla w stanie złamac taka rame... Ta gwarancja raczej nie jest od tego bardziej od jakis wad fabrycznych, jezeli Twoja rama taka niedajboze ma co raczej jest bardzo rzadkie to rama moze sie latwo zlamac. Tylko ze prawdopodobienstwo takiej sytuacji jest male ale zawsze
adriansocho Napisano 19 Sierpnia 2009 Napisano 19 Sierpnia 2009 Ja też myślę, że szansa pęknięcia nie jest duża. A nawet jak zacznie pękać to pospawasz to w profesjonalnym zakładzie za <100zł. Gorzej z dalszą odsprzedażą ramy po samym malowaniu - nawet jak nie będzie miała jakisch przejść to ludzie będą na siłę szukać uszkodzeń "bo z jakiegoś powodu była przemalowana".
Timon92 Napisano 20 Sierpnia 2009 Napisano 20 Sierpnia 2009 Jeśli zamierzasz malować rower sama to lepiej sobie odpuść, nie zrobisz tego idealnie (bez zacieków itp.) i tylko spaskudzisz rower. Za ~100zł pomaluje Ci go zakład lakierniczy, powłoka będzie ładniejsza i na pewno dużo trwalsza.
goncik Napisano 21 Sierpnia 2009 Napisano 21 Sierpnia 2009 Pękanie ram... ogólnie: Słyszałem/widziałem 3 pęknięta ramy. Akurat wszystkie ramy były marki Marin (2x Bear Valley i Palisades Trail - tak chyba się to pisze). Bear Valley pękła 2 razy w tym samym miejscu, przy uchwycie tylnego koła a P..Trail przy główce ramy. ramy speca: dokładnie nie wiem jak to jest z modelami z ramą A1, ale ja osobiście wybrałem speca (rama z alu M5) ze względy na ich ramy (bardzo fajne stopy metali itp). Akurat alu Speca M4 i M5 ma podwyższoną wytrzymałość chyba o 20%. Domniemywam, że pomyśleli tez o ramach A1. Osobiście nie widziałem i nie słyszałem o pękniętej ramie Speca. A w swoim specu nie obawiam się tego. Pytanie też za ile tą ramę kupiłaś? Zresztą jak to aluminium i Ci pęknie to pojedziesz do spawacza i Ci ją zespawa (to nie jest wielki kłopot przy takiej ramie) A co do poprzednika... to ma rację... oddaj ramę do lakiernika. On zrobi to profesjonalnie, bez zacieków z warstwą ochronną. Wydasz 100-200 zł i nie będziesz musiała się martwić o zacieki itp.
Adifeq Napisano 21 Sierpnia 2009 Napisano 21 Sierpnia 2009 ramy speca: dokładnie nie wiem jak to jest z modelami z ramą A1, ale ja osobiście wybrałem speca (rama z alu M5) ze względy na ich ramy (bardzo fajne stopy metali itp). Akurat alu Speca M4 i M5 ma podwyższoną wytrzymałość chyba o 20%. Domniemywam, że pomyśleli tez o ramach A1. Widzę, że ktoś tutaj wierzy w marketingowy bełkot... Myślisz, że spec ma jakiś specjalny stop?! haha Wszyscy producenci robią ramy dokładnie z tych samych stopów (max. z 5 rodzajów). A reszta to czysty marketing. Myślisz, że huta aluminium robi alu specjalnie dla speca? Nawet nie robią alu specjalnie dla rowerów! Po prostu producenci rowerów wybierają sobie któryś z popularnych konstrukcyjnych stopów...
goncik Napisano 21 Sierpnia 2009 Napisano 21 Sierpnia 2009 Tia... a nad wszystkim panuje 1 producent z tajwanu. Jeśli chodzi o ramy M4 to... no ze 2 lata temu czytałem spory artykuł o tych ramach bodajże Bikeboard, ale mogę się mylić. Za pewne tamci też byli wciągnięci do globalnego marketingu. Nie posądzajmy, że wszystko jest takie same szczególnie (to chyba nie do końca jest jak z np monitorami LCD: 1 producent kryształów, 3 producentów matryc, 25 producentów monitorów - a nawet tu niektóre marki są cenione bardziej inne mniej - z czegoś to wynika), że są różnice w konstrukcji ramy, kształtów rur, które mogą być kształtowane odmiennie od konkurencji właśnie ze względu na stopy. I nie pisze tu tylko o Specu.
exocet Napisano 22 Sierpnia 2009 Napisano 22 Sierpnia 2009 z kądś sie bierz e dożywotnia gwarancja na rame Speca, a u innych marek np. na 2 lata ....
Zawiej Napisano 22 Sierpnia 2009 Napisano 22 Sierpnia 2009 A ja inaczej patrze na malowanie ram, szczegolnie metoda domowa. Najczesciej maluje sie kradzione rowery przy okazji scierajac numery ramy. Nie watpie, ze twoj rower jest zakupiony legalnie, ale pozniej ze sprzedaza mozesz miec duuzy problem.
amoniak Napisano 22 Sierpnia 2009 Napisano 22 Sierpnia 2009 z kądś sie bierze dożywotnia gwarancja na rame Speca, a u innych marek np. na 2 lata .... Z TEGO ŻE GDY UDA CI SIĘ TA RAMĘ POPSUĆ TO ZNACZY ŻE NIE ŻYJESZ
Teejays10 Napisano 6 Września 2009 Napisano 6 Września 2009 O tej ramie zbytnio nie slyszalem lecz Z TEGO CO WIEM to ramy marki specjalized są uzywane przez zawodowcow, lecz neiwiem czy to prawda, a marce specjalized zbyt duzo neiwiem wiec napsialem to co wiem(chyba wiem).
goncik Napisano 6 Września 2009 Napisano 6 Września 2009 O tej ramie zbytnio nie slyszalem lecz Z TEGO CO WIEM to ramy marki specjalized są uzywane przez zawodowcow (...) Ramy i rowery używane przez zawodowców to są, ale to odmienna historia. Producenci i szefowie teamów dogadują się pewno ponad głowami zawodników co by tu miało się opłacać i co przyniosłoby obopulne korzyści - no może pytają się zawodników na czym chcieli by zwyciężać! Zapytać prywatnie zawodowca na jakim biku jeździ... Ale dziwnym trafem Richie Schley czy Matt Hunter nie ma napisane na swoim prywatnym blogu, że lubi daną markę rowerów tu się pojawia sprawa kontraktu ale to już zupełnie inna bajka. PS. A Speców w zawodowym kolarstwie MTB używa choćby grupa JBG2 (Anna Szafraniec, Marek Galiński)
nabial Napisano 6 Września 2009 Napisano 6 Września 2009 skoro sie czegos nie wie, gdzies tam slyszalo, to po co w ogole pisac cokolwiek...zawodnik jezdzi na tym, co mu wcisnie sponsor, a jego rower ma tylko 1 wspolna i istotna ceche z omawianym tutaj - tez rower, na tym koniec podobienstw szansa na to, ze ktos kupil te rame i ci odpowie jest bardzo nikla, a to ze mu sie jeszcze zlamala...bliska 0, ogolnie nie ma takich cudow, ze rama bez wad konstrukcyjnych peka ot tak sobie, wiekszosc ram peka z braku techniki i rozumu nie moja sprawa, nie o tym temat, ale zapytaj chlopaka, kto mu wcisnal tak mala rame i czy dobrze mu sie jezdzi :/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.